Mihin lomalle joulun tienoilla? Egypti? Kanaria? Maroko?
Päätimme juuri mieheni kanssa, että meidän perhe lähtee joulun tienoilla etelään. Kohde vaan on hakusessa... Vuosi sitten lomailimme Teneriffalla. Sinne ei viitsisi uudestaan mennä, vaikka toisaalta mukava paikka olikin.
Olisiko kenelläkään heittää mitään suositusta? Egypti kuulostaa hyvältä, mutta vatsatauti pelottaa.
Lapset ovat 9,7 ja 5v.
Kommentit (11)
Ei todellakaan olisi kivaa pidellä sadetta koko viikkoa ja maksaa itsensä kipeäksi siitä ilosta. Siksi Egypti kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Siellä sade olisi ilmeisesti todella epätodennäköinen.
Onko Egyptistä lomakohteena kokemuksia? Kaikki kokemukset olisivat tervetulleita!
Eikä tuo Kanariakaan ole tosiaan aurinkovarma paikka. Mutta sen silti valitsisin jos noista pitäisi valita. Joku ehdotti Dubaita, sitä minäkin ehdottaisin mutta sielläkään ei välttämättä ole kovin lämmintä noihin aikoihin, riippu paljon tuurista.
Matka-alalla työskentelevä tuttu kertoi, että vähintään joka neljäs matkailija saa Egyptistä vatsataudin, joskus koko perhe. (Hyvällä tuurilla tietysti teistä ei saa sitä kukaan).
Lomalla haluan kuitenkin itse välttää aivan tietoisia riskejä. Ajatuskin siitä, että pyyhin hotellihuoneessa ripulia ja oksennusta lattialta puoli lomaa, kyllä tökkii...
KOSKAAN en enää muualle matkusta! Ja juuri joulun aika parasta aikaa siellä! Aivan upea paratiisi!!
Eipä vaan löydy matkoja niihin aikoihin esim. Finnmatkojen sivuilta.
Täytyy tutkailla asiaa.
ap
mutta ei oikein sovi meidän kukkarolle. Valitettavasti.
ap
Me olemme pohtineet samaa. Joskin tänä jouluna emme ole lähdössä minnekään.
Minua kiinnostaisi Egypti, mutta miestä (ja tuskin vielä lastakaan) ei. Haluan tutkailla nähtävyyksiä rauhassa enkä niin, että joku nykii hihaani koko ajan kysellen " Joko mennään?" ;)
Mites Australia?
Jostain syystä rakastan sitä maata! Toki siellä on paljon huonoa, ja totuus on, että moni saa vatsataudin. Tiedän myös, että enemmistö matkailijoista ei ole maasta ja kulttuurista pitänyt. Silti suosittelen matkustamaan sinne kerran elämässä. Jos ei nappaa, niin eihän sitä tarvitse mennä uudelleen... Pouta siellä on melkoisen takuuvarmasti, mutta joulun aikoihin ei välttämättä älyttömän kuuma. Lämmintä toki!
Pelkästään Hurghadaan ei kannata jumittua, vaan tehdä ehdottomasti - mielellään parin päivän - visiittii Luxoriin tai mieluiten Kairoon. Retket ovat toki melko kalliita eli nostavat matkan hintaa jonkin verran.
ex-matkaopas
Ehkä me uskaltaudumme lähtemään Egyptiin. Vatsataudin uhallakin :)
Lähinnä Sharm el shekiliin (tai jotakin sinne päin) olen matkoja katsellut.
ap
Itse olin kerran ja oli vuosisadan sateet siellä silloin. Teitä sortui ja hirveet tulvat. Näyttäytyi aurinko sentään yhtenä päivänä lomasta. Ei sillä, että sen aina täytyisi porottaa kirkkaalta taivaalta, mutta on se aika kurjaa, jos ulkomaille asti menee yleensä " lämmintä hakemaan" , niin sitte sataa vain. Rannalla oli meinaan tosi kylmä, mutta peitto lämmitti! :D Että kun sinne asti on tultu, niin kyllä sitä rannalle mennään, vaikka olis minkälainen ilma. -Tämä paikka oli siis Playa del Ingles, mutta Puerto Ricossa vähän matkan päässä Inglesistä on kyllä kuulema " takuuvarma" aurinko, että löytyy siellä aurinkoisiakin paikkoja.