Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on normaali verenpaine? Onko 103/57 hyvä?

Vierailija
15.10.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian alhainen verenpaine. Etsi netistä vaikkapa suosituspaineet.

Vierailija
2/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksissa ei muuten sanota kuin ylärajoja. Optimaalisen verenpaineen yläraja on 120/80. Tyydyttävä paine on alle 130/85. Siitä ylöspäin on liian korkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimausta, jopa asentohuimausta, pyörtyilyä, heikkovointisuutta. Voi kauhistus, tiesitkös hoitsu, että on olemassa muitakin terveydenhuoltoalan koulutuksia? Menepäs nyt pesemään se pylly.

Vierailija
4/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole mitään oireita niin tosiaan ok. Otas vaikka vertailun vuoksi paineet toisestakin käsivarresta =)

Vierailija
5/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaa kyllä, mutta olen oppinut pitämään sitä normaalina. Siis esim. istuessa usein huimaa ja sellaista lievää huonovointisuutta on välillä. Mistä tuo voisi johtua, jos on matala verenpaine? Millä sitä voisi hoitaa?

Vierailija
6/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian matalat kuin liian korkeat arvot, näin sanoi terkka.

Vierailija
7/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut verenpaine jo pitkään 97/65, joka on minulle hyvä. Ei ole mitään oireita; ei huimausta tai muutakaan. Raskausaikoina lääkäri on suositellut suolan käytön lisäämistä. Salmareita ja lakuja sain syödä hyvällä omallatunnolla.

T: Närvårdare

Vierailija
8/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on ollut verenpaine jo pitkään 97/65, joka on minulle hyvä. Ei ole mitään oireita; ei huimausta tai muutakaan. Raskausaikoina lääkäri on suositellut suolan käytön lisäämistä. Salmareita ja lakuja sain syödä hyvällä omallatunnolla.

T: Närvårdare

Kukaan vain ei ole koskaan mulle sanonut, onko tuo nyt hyvä vai huono. Olen nyt raskaana, joten huimaus on lisääntynyt ja varmaan tulee tekemään niin jatkossakin, mm. matalan Hb:n vuoksi. Auttoiko sulla suolan käytön lisääminen? ap

Vierailija
9/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein rivakasti nousee, voi pyörtyä kupsahtaa ja loukata itsensä. Tämä sama voi tapahtua paljon korkeammillakin paineilla jos kovin pitkä ihminen. Mistähän mahtaa johtua? Voisko vaikka se V:n haistattelija vastata.

Vierailija
10/10 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan käytöstä oli apua. Turvotusta voi esiintyä.

Ota yhteys lääkäriin jos pyörtyilet