Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^~~ MARRAS -05 VIIKKOON 42 ~~^^

15.10.2007 |

En nähnyt uutta pinoa joten aloitan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon pinon luku on jäänyt vähemmälle kun en ole ehtinyt olemaan koneella. Lueskelen sitä kunhan aloitan ekaks tän pinon.

Viime viikko ja viikonloppu on mennyt haravoinnin parissa, oikea käsi onkin aika kipeänä tällä hetkellä.

Lotalla tulee päivittäin lisää sanoja, mukavaa kyllä kun kehittyy nyt sanallisestikin. Kohta pitäisi varata 2 v neuvolakin, onko kellään tietoa mitä siellä tehdään?

Annettiin eilen Lotalle pala pullaa jossa oli kananmunaa, eikä tullut siitä ainakaan oireita. Pitää joku toinen päivä antaa hieman enemmän ja katsoa miten käy. Olisi kyllä mukavaa jos saisi omilla syntymäpäivillään syödä kakkua. Ja makaronilaatikon saisi tehdä munamaitoon ...

Eilen ekaa kertaa Lotta sai raivokohtauksen mun äidin ollessa paikalla, ei oo nimittäin ennen nähnyt sen käyttäytyvän noin. Aamupalapöydässä alkoi viskomaan ruokaa ja lusikoita pitkin pöytää eikä lopettanut vaikka kielsin. Vein sitten jäähylle portaille istumaan (miljoona kertaa kannoin sinne ja sanoin että kunhan rauhoittuu saa tulla pois). Oma aikansa siinä sitten meni ...

Anoppi ja appikin kävivät tuomassa Rodoksen tuliasia: Lotalle koiralaukku, shortsisetti, muumi-boxillinen karkkia ja 10 kpl pientä Toblerone-patukkaa. Mulle toivat jääkaappimagneetin ja mies sai suolapastilleja. Lotta saikin sitten maistaa hieman karkkejakin. MUTTA myöhemmin anoppi soitti mun äidille (äiti oli vielä meillä) ja satuin olemaan vieressä ja kuulin ku haukkui mut neuroottiseksi ...... Syynä se että annoin vaan pienen palan sitä pullaa kun halusin testata oireet, ja että Lotan pitää saada karkkia kun haluaa ... Niin ja kun oli puhe mitä Salkkareissa on tapahtunut heidän poissa-olleessaan, eikä tiedetty kun tulee siihen aikaan kun on vielä leikki-aika ja iltapalalle meno (meidän olohuone ja keittiö on samassa tilassa). Eli moitti sitäkin kun ei mies ei saa kattoa tv:tä kun haluaa ... Juupa juu. Mun mielestä karkkeja tärkeämpää on yhdessäolo ja tv:tä en halua Lotan katselevan liikaa, varsinkaan mitään sarjoja missä tapellaan koko ajan, ja suomeksi = Salkkarit :)

Nyt meen lukemaan teidän viime viikon juttuja, palailen ehkä myöhemmin!

Päivän plussat:

+ lämmin, aurinkoinen ilma

+ hyvin nukuttu yö

Vierailija
2/16 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noema: voi että noita teidän öitä, ihanaa kun Sisukin jo nukkuu yönsä hyvin! **kateellisena ihastelen**

marica77: piti jo aiemmin kommentoida että teistä oli nätti kuva paikallislehdessä :)

Gerda79: minä kuulun kategoriaan INHOAN SIIVOAMISTA, ja välillä kyllä meillä sen näköistä onkin ...

auringonkukka05: meillä myös sama homma että mies jättää Lotan kiukkukohtauksien hoidon mun kontolle, eikä se tosiaan ole ollenkaan kivaa kun mulla pakkaa joskus menemään hermot neidin kanssa. Ihana amor-Jesse teillä kyllä!

äitykkä80: onnittelut hoitopaikasta!

Mitä muuten aiotte tehdä tuon influenssarokotuksen kanssa, aiotteko ottaa sen lapsillenne? Mä oon " hieman" skeptinen sen suhteen, koska kun itse olen sen ottanut niin aina on tullut saman tien flunssa ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-liisalle kiitos pinon avaamisesta! Vähän hiljaista on nyt marrasten porukassa, tulkaahan kaikki edes pikaisesti piipahtamaan. Paraskin patistelija olen kun aika harvakseltaan ehdin itsekään enää käymään.

Tintta, Jessellä on tämän viikon torstaina 2v-neuvola. Ei mitään havaintoa mitä siellä tehdään, mutta voin tulla sitten loppuviikosta raportoimaan. :-) Veikkaan että taitoja siellä olisi tarkoitus jonkin verran testata, mutta meidän uhmakas poitsu ei todennäköisesti suostu tekemään mitään pyydettyä. Toivottavasti neuvolan täti uskoo sitten äidin ja isin vakuuttelut siitä mitä Jesse osaa. ;-) Mittoja lähinnä mennään hakemaan, kun tarvitaan niitä sitten sairaalaan loppukuun maitoaltistusta varten. Kiva nähdä paljonko poika on venähtänyt, painon suunnilleen tietääkin kun Jesse käy välillä itsekin vaa' alla. :-)

Influessarokotusta oon itsekin pähkäillyt mitä sen kanssa tekisi, samoin pitäisi jossain välissä ottaa Jesselle vesirokkorokotus kun oon kuullut että atoopikoilla se saattaa olla varsin ikävä. Liikaa ei kuitenkaan viitsisi rokotella, joten ehkä se vesirokkorokotus vie sitten voiton noista kahdesta. Mutta sekin pitää jättää ensi vuoden alkuun kun en halua että rokotukset sekoittaa Jessen loppuvuoden ruoka-altistuksia.

Meillä oli viikonloppuna Jessen kaksi pikkuserkkua kylässä, melkein 3v poika ja 6v tytöntyllerö. Ekan kerran pääsin näkemään kuinka Jesse nauttii toisten lasten seurasta. Tuntui todella mukavalle katsoa kun Jesse nauroi, leikki, hyppi, tanssi ja jutusteli pikkuserkkujensa kanssa. Serkulleni hämmästelinkin että onko tuossa ihan oikeasti minun Jesseni. :-) Aikaisemmin kun meillä on ollut lapsivieraita, Jesse on ollut aika varautunut ja nyhjännyt enemmän mun sylissä. Samoin leikkipuistossa ei juurikaan välitä muista lapsista, seuraa kyllä toisten touhuja muttei hakeudu kenenkään seuraan ja lähtee suunnilleen karkuun jos joku tulee tekemään tuttavuutta. Voihan olla että tarhassakin jo tykkää kavereiden seurasta, mutta sitä en ole päässyt itse seuraamaan. Ensi viikolla on tarhassa vanhempainilta ja meille näytetään videoita lapsien touhuista, joten sieltäpä sitä sitten varmaankin jotain paljastuu. Odotan jo innolla.

Nyt täydellisiä naisia katsomaan. Ja sitten BB:tä. Eipä kestänyt Martina kovin kauaa talossa. Esitti alkuun kovin vahvaa muttei ihan niin vahva sitten ollutkaan. Jospa pääsevät jatkossa vähemmillä riidoilla. Toki mielenkiintoista oli sitä touhua seurata. :-)

Niin joo, Aatun äipälle kiitos viime viikon huhuilusta. Hauska sattuma että samaan aikaan näpyteltiin koneella viestejä. :-)

Raikasta syysviikon alkua marrasväelle!

Vierailija
4/16 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin täytyy todeta, että kyllä on Tintalle anoppi siunaantunut ;) Jaksamista sinulle! Varsinainen nainen. Törkeätä tuolla lailla seläntakana mustamaalata. Muutenkin voisi keskittyä omien asioiden hoitamiseen, eikä arvostella teidän tapaanne elää.

Et todellakaan ole hysteerinen, kun haluat testata rauhassa kananmunaa kun siitä on kerran aiemmin tullut reaktiota. Kananmunahan saattaa aiheuttaa todella voimakkaitakin allergiareaktioita.

Kyllä sitä tosiaan pysähtyy nykyään monesti katselemaan omaa " vauvaa" ihmeissään, että noinko se jo pikku pojaksi kasvoi. Kovasti meilläkin Onni alkanut viihtymään toisten lasten seurassa ja hakee jo yhteisiä leikkejä.

Naureskelin eilen miehelle, että siihen saakka kun Sisu syntyi, lauloin Onnille iltalaulut ja muut rimpsut aina niin, että poika oli sylissäni minun seisoessa. Nyt kun Sisu on tullut taloon, huomaa kuinka iso Onni jo onkaan. Ennen näytti ihan vauvalta silmissäni. Toki edelleen halitaan, mutta nykyään makuuasennossa :)

Meillä lähti viikonloppuna tutti lopullisesti. Ei ole siis edes yökäytössä. Ei ottanut toimiakseen meillä se, että vain nukkuessa sai tutin. Lipsuttiin koko ajan siihen, että tutti oli vähän väliä suussa. Aamulla kun Onni heräsi, hän löysi lattialta rikkinäisiä tutteja. Kerroin, että hiiret olivat käyneet rikkomassa tutit, koska Onni on jo niin suuri poika, ettei voi enää syödä tuttia. Sanoin, että hiiret ovat hammaspoliiseja, jotka pitävät huolta pienten poikien hampaista :)

Onni ymmärsi asian hienosti ja yhdessä sitten heitettiin tutit roskiin ja sanottiin niille heipat. Muutaman kerran olen kuullut pojan höppöttävän hiiristä ja kerran sanoi sängyssään, että hiiri oli tuhma, mutta sitten korjasi itseään sanoen, että hiiri on kiltti, koska Onni saa kauniit hampaat :) Ihana.

Meille tutti on siis ollut todella tärkeä, mutta yllättävän helposti siitä irtautuminen kuitenkin kävi. Nukkuu ihan niin kuin ennenkin. Suosittelen muuten Gerdalle luopua tutista hyvissä ajoin ennen vauvaa, pääsee helpommalla. Itse tein sen virheen, että annoin mennä näin pitkälle. Aina se on asteen verran hankalampaa yrittää selittää tämän ikäiselle, että sinä et saa tuttia, mutta vauva saa. Ei oikein mene perille saakka :)

Ihanan syksyistä pihalla. Piha on täynnä kauniita lehtiä. Vähän tänään poikien kanssa haravoitiin pihaa, ilosta kiljuen pomppivat vaahteranlehti kasoissa :)

Tulkaahan pulisemaan naiset!

Noema

Vierailija
5/16 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auringonkukka05: Juu, tuuppa kertomaan sitten neuvolakuulumiset. Mä luulen kans että Lotta ei suostu tekemään mitään sitten meidän neuvolakäynnillä, vaan oon normaaliin tapaansa vieraassa paikassa rauhassa ja hiljaa.

noema: Juu-u, on ihana anoppi :) Olotila on jo hieman parempi, mutta itketti kyllä vähän sunnuntaina, tuli tosi paha mieli kun haukutaan selän takana ja muutenkin. Eivät edes näe Lottaa kuin 1-2 kertaa kuukaudessa (jos sitäkään) niin mun mielestä ei oo oikeutettua arvostella meidän kasvatustapoja. Pitäis varmaan muistuttaa häntä siitä että pitikö silloin aikoinaan siitä kun häntä opasti anoppi lasten hoidossa. Kyllä mä toki ymmärrän sen että halutaan lelliä ja helliä Lottaa mutta muitakin keinoja on kuin hyväskän (karkin, pullan) anto.

Niin joo, oli muuten hyvä se sivu missä oli kaikkea juhlasälää, sääli vaan kun ei ollut mitään muumi-aiheista :( En tiedä pitäisköhän kuitenkin jotain prinsessa-aiheista hankkia, katsotaan nyt. Mahtavaa että olette päässeet tutista eroon!

En varmaan olekkaan maininnut että mekin ollaan päästy aikoja sitten aamumaidosta ja iltavedestä eroon. Eli enää ei juoda aamuviiden-kuuden aikaan mitään, ihanaa kyllä kun saa välillä nukkua rauhassa pitempään. Tokihan meillä vielä aina välillä on huonoja öitä, mutta onneksi jo paljon vähemmän kuin ennen.

Vieläkin harmittaa se kun mun äiti ei saanut Lottaa nukkumaan silloin kun oltiin poissa. Mutta tuntuu kuuluvan ehkä tähän ikään, koska on taas aika lailla kiinni minussa ....

Where is everybody???

Vierailija
6/16 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää ehtiä muutama rivi laittaa kun olette niin monta kertaa ihmetelleet missä kaikki on :)

Syyslomalla ja on tämä kotona olo kiireistä! Sit kun yrittää kaikkea mahdollista mahduttaa viiteen päivään, niin huhhuh :) Hullu mikä hullu.

Meillä vielä tuttia tosiaan syödään vaan nukkuessa, lipsuttiin tossa syksyllä kun päiväkoti alkoi, mutta nyt taas samassa pisteessä, meinasin joululomalla vieroittaa kokonaan pois, ei viitsi kesken päiväkodin.

Meillä myös puuha-pete aiheiset synttärit, tai ei muuta mun kakku ja kutsut oli myös :)

Pää lyö tyhjää.. meillä poika oli vkl mun vanhemmilla yhden yön, meni tosi hyvin, on ollu viimeksi huhtikuussa. ÄItini sanoi, että nyt saa tulla vähintään joka toinen kuukausi, kun viihtyy niin hyvin :) Vaikka on kiinni minussa, niin ei kuitenkaan kaipaa silloin kun en ole paikalla.

Meillähän ei vielä Juhannuksen aikoihin tullut kuin pari hassua sanaa ja nyt puhuu poitsu jopa 5 sanaa peräkkäin, onko se nyt sitten lause, kun kaikki sanat perusmuodossa?

Varasin juuri 2-vuotis neuvolan, mielenkiinnolla odotan minäkin auringonkukka, mitä siellä tehdään?

Influenssa rokotuksen meinasin ottaa pojalle, sillä on tarkoitus katkaista päiväkotien kierrettä. Otettiin elokuussa myös vesirokkorokotus.

Mulla kävi myös appi-vanhemmat eilen kylässä.. voi v. Aina pitää olla jotain tuliaisia, tällä kertaa sentään vaatetta, ettei lelua. Sitten kysyi, että voiko pojat joskus tulla heille hoitoon jos mennään jonnekin, että kyllä hän sitten keskittyy poikiin kun heitä hoitaa.. joo-o. En vaan voi antaa hoitoon, kun en luota 100%. Miten se sitten sanoisi nätisti? Ettei heidän myöskään tarvitsisi ehdotella...

nyt meikkaamaan, lähdetään vähän kaupungille :)

Vierailija
7/16 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt raapustella tänne mitään moneen päivään, nyt koetan ehtiä. Siskoni oli meillä viikonlopun piikomassa ja poikaa hoitamassa, pääsin minäkin taas raksalle hommiin. Kylpyhuoneen seinät saimme miehen kanssa laatoitettua ja tuli kyllä hienot. Kyllä se talo siitä hissukseen valmistuu.

Nyt olen pari päivää antanut aikaa ihan vain itselleni ja on kyllä tehnyt hyvää. Kävin eilen kampaajalla, täydensin meikkivarastoa ja sovittelin silmälaseja liikkeissä. Tänään olin aamun raksalla, mutta iltapäivä vierähti ystäväni kanssa lounaalla ja hänen kanssaan sisustusostoksilla, mukaan tarttui vaikka mitä; pojalle uuteen huoneeseen verhokangasta ja kauan etsimäni Finlaysonin Iltasatu-lakanat sekä muuta kaikkea muuta sälää. Mieleisen sängynkin löysin hänelle johon mieskin tykästyi kun kuvasta äsken näytin. Täytyy käydä tekemässä kaupat joku ilta.

Mikäli kaikki menee loppuviikon aikana hyvin, hyppäämme pojan kanssa perjantaina junaan ja lähdemme sinne reissuun, iskä lähtee sinne jo edeltä kun on siellä koulutuksessa. Hotelli on taas varattu ja sukulaisten tykö menemme toiseksi yöksi. Voi että kiva päästä jonnekin!

Influenssa-rokotetta olemme mekin miettineet pojalle kovasti. Itse kuulun riskiryhmään ja olen saanut rokotteen maksutta joka syksy jo yli 10v ajan. On toiminut minulla tosi hyvin, ja rokotteen ideahan on, että sen vaikutus on aina sitä tehokkaampi mitä useammin sen ottaa peräkkäin. Tällä hetkellä olen sen kannalla että poikakin saa rokotteen.

Täällä kans on ollut ihana huomata kuinka poika on kasvanut isoksi. Kaverit on selvästi tulleet hänelle tärkeiksi ja kotona puhuu iltaisin paljon hoitokavereistaan, tai siis luettelee heidän nimiään hymyillen. Mukavaa kuunneltavaa. Eräänä aamuna yksi äiti kertoi päiväkodilla, että hänen 3v pojallaan oli ollut kova ikävä meidän poikaa kun hän oli sairas. Sekin tuntui kivalta, että jollekin poika on niin tärkeä kaveri että ihan ikävöi kun hän on poissa.

Mutta tämmöistä tällä kertaa, täytyy jatkaa iltapuuhia poitsun kanssa.

Manna

Vierailija
8/16 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kiva ulkoiluilma! Raikkaan syksyistä. Nyt kaikki pojat päikkäreillä, aah tätä ihanaa hiljaisuutta :)

Puistossa taapersi pieni poika tutti suussa. Onni bongasi sen ja juoksi pojan eteen. Osoitti tuttia ja sanoi " hiiri vie pois" . Voi pientä ihanaa. Ei onneksi alkanut itkemään tai muutenkaan mieltää osoittamaan, totesi, vaan, että hiirille olisi taas hommia. Yllättävän hienosti on ymmärtänyt, että tutti lähti pois siksi, ettei hampaista tule vinot.

Pidän peukkuja, että Manna ja poik pääsevät reissuun viikonloppuna!

Mun s-postiosoite on muuttunut! Pidän yliopistolta sapattivuotta ja osoite otettiin panttiin siksi ajaksi. Väliaikainen osoite on johannaleppanen80@gmail.com. Jos vaikka vaihdellaan kuvia 2-vuotiaista.

Noema

Vierailija
9/16 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa poikanen nukahti nyt itsekseen uuteen sänkyyn, kun laitoin päikkäreille. Aiemmin oon istuskellut hiljaa samassa huoneessa, ettei oo lähtenyt seikkailemaan sängystä. Kyllä se nytkin kävi oven raosta kurkistamassa, kuulin hiljaiset äänet, mutta nyt nukkuu nätisti sängyssään. Ihana poika :)

Hienosti on Onnillakin sujunut tutista luopuminen, niinkuin Pertullakin kävi. Vau. Antaa uskoa että ehkä se meilläkin jotenkin sujuu, sit kun aika on. Kyllä on tosiaan suunniteltukin, että luovutaan tutista hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. Tuo voisi olla hyvä idea, että leikkaa tutin rikki.

Tintta oot kyllä mielestäni ihan oikeassa, kyllä vanhempien pitää saada päättää lastensa herkutteluista ja muista perheen tavoista ja säännöistä, ilman että sukulaiset on siitä sanomassa.

Koskas muuten Auringonkukka meinaatte Jessen tutin laittaa pois? Me ei olla vielä päätetty, mut varmasti tämän vuoden puolella.

Kohta alkaa tulla jo 2-vuotissynttäreitä marraslapsille. Ajatelkaa nyt, että siitä on jo niin kauan. Vastahan me kirjoiteltiin synnytyskertomuksia. :) Huisaa ajan kulu.

Mua vähän jännittää mitä arki on uuden vauvan tullessa. Toivottavasti tällä kertaa olisi rauhallisempaa elämää ja saisin paremmin tutustua vauvaan jo alussa. Olen miettinyt karhunpojan ekaa vauvavuotta, ja nyt tuntuu ihan käsittämättömältä miten ees oon siitä selvinnyt. Kyllä meinaa yhä tulla kyyneleet silmiin kun kaikkea mietin, niin raskas vuosi se meille oli. Ei se tietenkään poikasen vika ole, eikä kaikki raskaus edes vauvaan liity.

Voi kun kaikki menisi tällä kertaa paremmin, synnytyksestä lähtien.

Gerda

Vierailija
10/16 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin aamupäivällä retki hevostalleille. Asutaan ihan tässä Tuomarinkylän kartanon kupeessa ja siinä on yhteydessä isot hevostallit. Onni tykkää hevosista, ei pelkää yhtään. Itse haaveilen siitä, että joskus saisin tarpeeksi aikaa omaan hevoseen. Nyt voisi parin kuukauden kuluttua mennä ratsastelemaan, kun ei ole juuri synnyttänyt tai raskaana (kuten tuntuu, että olen viimeiset kolme vuotta ollut).

Bongasin myös, että kartanon ravintolassa on isänpäiväkattaus. Taidan varata sieltä meille pöydän jo tänään. Menu kuulosti suussa sulavalta.

Onnilla nousi illalla kuume, annoin PamolF:n ja aamulla oli kuume tiessään. Ihme juttu. Valitteli kylmyyttä illalla ja siksi tajusinkin mitata kuumeen, muuten en olisi edes tajunnut. 38.2 oli kuumetta. Nyt ihan terve. Joku tuttikuume varmaan ;)

Perjantaina menen tyttöjen iltaan ystävälleni. Hoidan iltasyötön klo 20 ja olen mukana iltatoimissa. Pojat heräävät kumpikin vasta aamulla, joten eivät edes huomaa minun olleen poissa :) Ajatelkaa, että Sisu on vasta 3 kk ja nukkuu heräämättä edes syömään illasta aamuun. Kyllä on helpot mukulat! Mukavaa päästä juoruamaan :)

Noema

Vierailija
11/16 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä 2v-neuvolassa mitään ihmeempää tapahtunut, tosin Jessekin oli aika varautunut, joten täti ei varmaan edes viitsinyt yrittää alkaa testailemaan että mitäs se Jesse-vesseli osaisi tehdä. Nuppipalapeliä Jesse teki samalla kun me vanhemmat juteltiin tädin kanssa. 20min kesti visiitti joten aika pikainen käynti oli, mutta mitäs sitä venyttämään kun ei meilläkään ollut mitään mieltä askarruttavaa mielessä. Mitat saatiin eli tällä hetkellä Jessellä on pituutta 86cm ja painoa 13.1. Tasaisesti omilla käyrillään kasvaa. Seuraava neuvola onkin sitten vasta 2.5-3v ikäisenä. Silloin kuulemma testaillaan osaamista enemmän. Olettaen että lapsi on yhteistyöhaluinen. ;-)

Tosi upeasti ja reippaasti on Onnikin luopunut tutista!! Hienoa! Tässä alkaa ihan itse miettiä että suottako sitä vieroitusta venyttää johonkin hamaan tulevaisuuteen, mutta sitten taas toisaalta saako Jesse tarhassa nukuttua päikkäreitä ilman tuttia. Ei ole kiva kenellekään jos kovasti siellä kiukuttelee. Olisi siis kiva totutella tutittomaan elämään vähän pidempi pätkä kotona kuin vain normi viikonloppu.

Eli Gerdan kysymykseen vastaus, olen vähän miettinyt että jos joululomalla otettais Jesseltä unitutti pois. Aion myös tehdä vieroituksen niin että tutit mystisesti rikkoutuu ja Jesse saa ne sitten itse heittää roskikseen kun on siihen kypsä. Noema, saanko lainata sun hiiritarinaa? :-)

Meillähän on kohtapuoliin korvikemaidosta ja tuttipullosta vieroitus edessä. Siitä saa varmaan jo vähän osviittaa miten unituttivieroitus tulee menemään. Toivottavasti tämän hetkinen uhmakausi vähän helpottaa ennen näitä vieroituksia. Muuten pitää lahjoittaa kaikille naapureille korvatulpat. ;-)

Gerdalle vielä tsemppaukset vauvan odotukseen ja arjen käynnistelyyn kahden lapsen kanssa. Kovasti toivon ja pidän peukkuja että kaikki menisi teillä tällä kertaa paremmin ja helpommin. Ja muista että täältä saa aina vertaistukea ja lohtua muutenkin jos sitä tarvitsee. Toivottavasti ainakin meillä pysyisi pinot pystyssä.

Menenpä tuonne auttamaan Jessen iltatoimissa. Hampaiden pesu on seuraavaksi ohjelmassa. Jesse tykkää etenkin loppupurskutuksista, jaksaisi syljeskellä huuhteluvettä vaikka kuinka pitkään nyt kun on oppinut hienosti sylkemään.

Mitä kuuluu Odottelijalle? Entä mitä Odottelijan masuun? :-)

Ihanaa kun huomenna on perjantai. On ollut melkoisen rankka ja kiirenen työviikko. Viikonloppuna päästään kyläilemään ystäväperheeseen, jossa on 2.5v tyttö. Odotan jo innolla. Lauantai-illaksi on kaavailtu tyttöjen saunailtaa, sekin olisi kivaa, mutta saa nähdä onnistuuko.

Noemalle oikein mukavaa tyttöjen iltaa huomiselle! Ihanaa että sulla on niin hyväuniset pojat. :-)

Mannalle kivaa viikonloppureissua! Toivottavasti pääsette nyt oikeasti matkaan eikä tulisi mitään viime hetken ylläreitä.

Ja jospa sitä menis nyt oikeasti tuonne miestä auttelemaan. Jesse sai kiukkuraivarit kun piti lopettaa hampaiden huuhtelu.

Vierailija
12/16 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo äsken sängyssä, mutta piti vielä palata koneelle hoitamaan muutama pankkiasia ennen huomista reissuun lähtöä. Ja jotenkin vielä sitten harhauduin lukemaan tänne teidän kuulumisianne=)

Aamulla olisi tosiaan herätys klo 05 ja heti klo 6 jälkeen lähden jo pyörällä viemään poikaa hoitoon (apua miten pimeää silloin on!) jonne matkaa 6km ja seiskaksi töihin. Iltapäivällä sitten kiireenvilkkaa hakemaan poika hoidosta ja sitten junalle. Pojan ensimmäinen junamatka, mahtaa haljeta onnesta=) Ihana päästä lähtemään.

Tänään kävimme katsomassa tuttujemme melkein 1kk ikäistä vauvaa. Voi miten pieni ja ihana se oli=) Tuntuu että on ihan yhtä sumua muistissa oman pojan ensimmäinen kuukausi....Perheen isäntä nauroi, että hän pistää kalenteriin ylös muuttopäivämme, sillä siitä 9kk kuluttua meille kuulemma syntyy perheenlisäystä. Voi kun oliskin niin helppoa....

Annampa minäkin poikasen uudet mitat, viikko sitten kun kävimme lääkärissä astma-asioissa niin mitattiin. Eli pituutta oli 89,4cm ja painoa 13,7kg. Hienosti kasvaa, tosin nyt ei ole kahteen päivään suostunut syömään kotona mitään. Kapina se on pienikin kapina=) Täytyisi kai alkaa varailemaan myös neuvola-aikaa, 2v tärähtää mittariin sitten heti joulukuun alussa. Siirrymme eri neuvolaankin muuton myötä.

Nyt pakko kömpiä pehkuihin.... morot!

Manna

Vierailija
13/16 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys :)!

Tutista pitäis meidänkin luopua.Reippaasti Anna laittaa aina aamuisin tutin tyynyn alle kun heräilee ja ottaa sen sieltä nukkumaan mennessä mutta kyllä stressaa se kokonaan luopuminen.Nyt on tullut paha tapa meillä nukkuun mennessä kun Annan kans meen jo kasilta sänkyyn iltasatua lukeen ja niin me siihen nukahdetaan molemmat ja mies nostaa sen sitten omaan sänkyyn kun tulee nukkuun...oijoi-voi mutta se on myös niin mukavaa ;)

Matkustettiin neidin kanssa yksi kaunis päivä junalla ja kyllä oli tohkeissaan,sai oman lipunkin konnarilta,kyllä pienestä tulee iloiseksi.Toistekin lähetään ja tullaan vaikka Jesseekin moikkaan kuhan loppuu työt,ehkä jo helmikuulla kun on vuosilomat ensin pidettävä...

Kyllä se täälläkin mietityttää kahden kanssa pärjääminen/jaksaminen kuten Gerdaa.Asioilla on kyllä tapana järjestyä ja tule Gerda ihmeessä purkaan meille tuntojasi ja toivon sulle hyvää aikaa sitten vauvan ja karhunpojan kanssa!!!

Välillä tuntuu ettei raskaana olisikaan ,muuten kuin että on koko ajan nälkä.Ajateltiin mennä 3/4d ultraan,eihän sitä tiedä jos on viimeisen kerran raskaana.Joko Gerda tunnet potkuja masussasi ja paljonko sulla on jo viikkoja kasassa?

Töissä olen jo kertonut kaikille paitsi esimiehelle,itekin teen äitiysloman sijaisuutta...mitähän tykkää.Masu näkyy jo vaikka Annasta näky vasta paljon myöhemmin,äitiysvaatteet käytössä.

Viikon päästä mennään miehen kanssa Teatteriin katsoon Vuonna85 ja sen jälkeen syömään,ihanata.Anna menee yökylään mun siskolle.Nyt onkin melkein joka vkl:lle suunnitelmia,vanhempieni synttärit ja Annan jne.reissua Pohjois-Karjalaan.

Meillä neuvola-aika on 8.11,influessarokotus taidetaan ottaa.

Noemalle mukavaa tyttöjen iltaa ja täytyy kyllä sanoa että on sulla tyytyväiset pojat,hienoa!!!

Tintta-Liisalle hermoja anopin kanssa!!!

Anna ikävöi jo kovasti kavereita,yksi on selkeesti ylitse muiden,ehkä kun ovat niin samanikäisiä,leikkivät nukkeleikkejä ja höpöttävät koko ajan,haluaisin nähdä vaikka videolta,kuulen vain hoitajalta miten yhteiset leikit sujuu.Anna on muutenkin sellainen Karjalais-emäntä,suu käy koko ajan ja touhottaa :)

Hyvää viikonloppua kaikille naisille ja lapsosille!

T:Odottelija76,Anna ja masukki 12+2

Vierailija
14/16 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti ymmärrä mihin nää mun päivät menee kun en enää oikein muka ehdi tänne kirjoittelemaan. Nyt yritän kun Lotta nukkuu päiväunia, kerrankin.

Mies lähti aamulla hakemaan Tampereellta " uutta" (eli siis vanhaa) autoa itselleen. On kauan jo haaveillut semmoisesta Ford Broncosta ja nyt löysi edullisesti suht läheltä (3 tunnin ajomatka ...).

Suositelkaas muuten lämminvuorisia kumisaappaita Lotan käyttöön? Näin Citarissa hyvännäköiset Vikingin saappaat, mut koot alkoi numerosta 25 eli liian isot vielä. Tänään laitoin talvikengät jalkaan

kun täällä oli pari astetta pakkasta kun lähdettiin ulos.

Oltiin keskiviikkona anopin syntymäpäivillä, vaikka mua ei yhtään huvittanut mennäkään kun haukkui mua selän takana. Mut menin kuitenkin, Lotan takia pakko pitää välit kunnossa.

Torstaina meillä kävi kyläilemässä yksi kaveri jonka poika on Lottaa n. 13 tuntia nuorempi. Oli mukavaa jutella ja Lotta sai leikkikaverin (tosin mun piti olla samassa huoneessa että suostui leikkimään edes vähän, yksin tosin ). Kovasti kyllä seuraili mitä se poika teki. Ehkä se tästä joskus helpottaa ja alkaa leikkimään muiden kanssa enemmän,

Eilen myytiin Lotan vaunut sitten pois. Haikea mieli tuli jostain syystä. Ei muiden tavaroiden myynti oo tuntunu samanlaiselta. Omituisen näköistä portaiden alla nyt kun siinä ei ole vaunuja. Vaunut osti sellainen pariskunta joilla 2 lasta, ja nuorempi ( 2 v.) nukkuu vielä vaunuissa. Heidän 700 euron! vaunuilleen oli käynyt niin että mies oli epähuomiossa jättänyt ne roskakatoksen viereen, ja roskakuski oli ne sitten laittanut roska-autoonsa (eli murskautuivat täysin ...). Niissä vaunuissa oli ollut vielä laukkukin missä oli jotain vaatetta ja joku nukke. Mun mielestä aika tyhmä roskakuski on ollut kun ei ole tajunnut niiden olleen vielä ihan käytössä! No, me saatiin kuitenkin meidän vaunut myydyksi, se on pääasia meille :)

Manna25: toivottavasti olette päässeet eilen reissuun!

noema: hyvä idea tuo isänpäivälounas, pitääpä itsekin katsella täällä missä on mitäkin tarjolla. Olisi ihana joskus mennä valmiiseen pöytään (tai no, mieshän meillä kyllä usein tekee ruoan ...) ja olisi jotain

hyvää tarjolla. Toivottavasti oli mukava tyttöjen ilta eilen! Ihanaa kyllä varmasti kun pojat nukkuvat yönsä hyvin, meillä aina välillä tulee vieläkin huonoja öitä mutta pääsääntöisesti nukkuu yönsä hyvin. Ensi viikon lauantaina olisi tarkoitus mennä kaverin kanssa viihteelle (TAAS, kuukausi sitten olin viimeksi!), mies saa hoitaa Lottaa.

auringonkukka05: mukava kun tulit kertomaan neuvolakuulumiset. Luulen että meillä myös käy niin että Lotta istuu hiljaa mun sylissä eikä tee tai sano mitään. Toivottavasti pääset tänään tyttöjen sauna-iltaan.

Tulkaahan muutkin turisemaan!

Vierailija
15/16 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työ kaikki ootte hävinneet???

Pimeän ja ankean näköinen ilma ulkona. Muutenkin mulla tuntuu olevan jonkinlainen syysväsymys päällä, väsyttää koko ajan vaikka nukkuisikin täydet yöt.

Mies tuli sitten eilen " uudella" autolla kotiin, pitää mennä kohta tarkastelemaan lähemmin minkälainen se nyt sitten on :) Miehen vanha auto pitäisi laittaa nyt myyntiin, ei oikein tehdä mitään neljällä autolla .... Ja kallistakin on ...

Tiistaina pitäisi mennä hammaslääkäriin poistamaan kielestä semmoinen patti, ollut ainakin 10 vuotta siinä. Jännittää vähän että kuinka kipeä kieli on sen jälkeen ....

Nyt meen aamupalalle, heippa!

Niin joo, ja noema: hyvä idea vaihdella taasen sitten 2 v kuvia.

ps. huutelenpas joitakin: 10kaks, MrsCee, puhihaa, hildaliina, hormoonihirviö, Le_Cheile, Tiituliitu, rapuäiti, Marica77 ... ketäs muita nyt olikaan?

Vierailija
16/16 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas todellakin sateinen ilma pohjanmaalla, vaikka ei nyt varsinaisesti sada, mutta kosteaa ja koleaa..

Mies oli pojan kanssa aamulla ulkona lehtiä haravoimassa. Onneks mä sain olla sisällä. Ku ei meinaa olla lämpimiä vaatteitakaan päälle laitettavaksi, kun tuo maha on jo nin ärsyttävän iso !!!

Olin maanantiasta tiistaihin sairaalassa sokerimittauksissa. Otettiin samalla vauvalta sydänkäyrää ja tiistaina kävin lääkärillä kokoarviossa. Sokerit saan pidettyä kurissa oikeaoppisella ja säännöllisellä ruokavaliolla, joten ei onneksi lääkitystä. Vauva painoi 1,8kg, joka vastasi 31+3 vaikka mulla oli silloin 30+2. Hieman siis isompi. uus äitipoliaika 28.11, jolloin katsotaan taas kokoa ja mahdolisesti päätetään käynnistyspäivä..

Oikeesti pelottaa aika paljon tuo tehyn tilanne, mikäli mennään siihen pisteeseen, että 19.11 irtisanoutuneet hoitajat lähtee sairaaloista. Synnytys lähestyy ja kätilöt häippäsee :( jee jee.

toivottavasti ne pääsee sopuun tässä kuukauden aikana vielä.

Gerda ja odottelija76; muakin jännittää aika paljonkin vauvan tulo ja tämän taaperon suhtautuminen. Taitaa olla aikas mustis, kun on nyt saanut kaiken huomion ja ajan.. Onneks miehellä on pekkaspäiviä pitämättä ja isyysloma päälle, jotta saadaan totutella nelistään tähän arkeen. Jappajee kun jäädään kolmistaan lasten kanssa.. ja mies kun tekee vielä joka toinen viikko iltavuoroa. Iltanukuttamiset yms..

Kai siitä selviää hengissä.

Noema; on kyllä tosi huvä Sisu nukkuja teillä. Ei tarvii äidin valvoskella öisin. Voi kumpa meilläkin olis, mutta tuskin jos esikoista muistelee..

Tintta-liisa; olit tunnistanut meidän lehden kuvasta ;) piti laittaa siihenkin kiitokset vieraille.

Tänään mennään illaks mummolaan ja me jäädään pojan kanssa yöksi sinne. Käydään huomenna mummun ja pojan kanssa sukuloimassa Pietarsaaressa. Ja saan taas levätä, kun minä en kelpaa hoitamaan, kun mummu on paikalla :)

harmaata sunnuntain jatkoa !

Vaikka olenkin dieetillä, niin taidanpa ehdottaa mummulassa, jotta tekisin vohveleita, hilloa ja kermavaahtoa. Ne sopis tällaiseen koleaan päivään.. nami nami

- Marika ja ihan poika tunne on rv 31