Olen kuukausikaupalla kytännyt tuota..
myyntipalstaa ja nyt kun sinne oli ilmestynyt juuri sellainen etsimäni puku, niin minä tyhmä katselin telkkaria ja puku ehti mennä! EI meinannut uni tulla silmään illalla, kun niin harmitti.. Nyyh!
Kommentit (15)
Luulen, että monikin myyjä myy mieluummin noutavalle ostajalle. Silloin he säästyvät postituksen vaivalta, ja siltä, että tulee jälkipuinteja vaatteiden kunnosta.. Harmillista meidän maalaisten kannalta, kun en minä ainakaan voi/viitsi lähteä ajamaan montaa sataa kilometriä (PK-seudulle) haalarin takia.. Ja siinä bensoihin menisikin sitten se uuden ja vanhan puvun erotus! :D
Minusta tuo osto- ja myyntipalsta on tosi huono sekä ostajan että myyjän kannalta. Joskus olen laittanut sinne ilmoituksia eikä ole tullut yhtään kyselyjä. Ovat kuitenkin menneet hyvin kaupaksi huutonetissä.
Sellainen vinkki että jos olet onnistunut löytämään jonkun myyjän, jonka vaatteista ja hinnoittelusta pidät, kysy, voisiko hän vinkata sinulle, kun seuraava koko jää pieneksi. Itselläni on pari vakio-ostajaa, joille vaatteet menevät ja esim. huutonetissä on yksi, jonka listauksia kyttään. Tiedän saavani hyvää tavaraa edullisesti.
Ehkä ilmoitus ostopuolella tuottasia tulosta vai oletko jo kokeillut?
Eikä yhtään sellaista haalaria ole tarjottu, jota olen ilmoittanut etsiväni.. :( Viime syksynä oli parempi onni, olisi tosiaan pitänyt pyytää, josko olisivat tänäkin syksynä tarjonneet pieneksi jääneitä vaatteitaan.
Ja tosiaan, jos rahaa olisi enemmän, en tällaista kyttäyskeikkailua kyllä harrastaisi.. Mutta kun on neljä lasta ja minimi äp-raha ja mies oppisopimus-työssä, niin eipä sitä rahaa sillä tavalla ihan olekaan!
Noh, tarkoitus ei ole valittaa, olen onnellinen kaikesta huolimatta! ;D
Minkälaista haalaria sitten etsit? Ainostaan jotain tiettyä?
mutta tottakai, kun käytettyä olen ostamassa, on ihan tuurista kiinni, että juuri niistä jokin haalari löytyisi! :D
...ettei tunnu ostaja ja myyjä kohtaavan nykyään kun huutiksessa. Mä en myös neljän lapsen äitinä jaksaisi sinne listata kaikkea ja toisaalta joskus tuntuu että vauvapalstalle laittamisessa on sama vaiva kun ostaja kysyy mittoja,kuvia, tarkennusta yms... Itse kaipaisin sellaista ostajaa joka maksaisi yhdellä olleista hyväkuntoista niin sisä kun ulkovaatteista (reimatec, lenne, jonathan) kohtuuhintaisesti, mutta siis edullisemmin mitä huutiksen hinnat tietty! mutta luottaisi että saa hyvää ja sitä mitä luvattiin ja luottaisi myös siihen että esim mulla postitus kestää... =) Etsinköhän mä liian unelma ostajaa... tai tietty sellainen joka ostaisi melkein 90% jonkun lapsen jutuista ja hakisi ne :))
tuusis, lapset poika 6v, tyttö 5v, tyttö 1,5v, poika 4kk
...ja täytyy kehua, että tänä syksynä ne on jopa toimineet. Olen itse löytänyt pari kaipaamaani juttua ja myynyt sitä kautta sellaisia vaatteita, mitä en muistanut kaapissa olevankaan ;) Ja nyt syksyllä olen saanut vastaukset (jopa kieltävät) pikavauhtia. Mutta se on totta, että myyntipalstalla saa joskus melkein nähdä tuplavaivan huutonetiin verrattuna kuvien ja kirjeenvaihdon kanssa. Siksi käytänkin sitä satunnaisesti.
nyt voisi olla hyvä aika ostaa kun ihmiset siivoaa pieniä vaatteita pois kaapista saadakseen talvivaatteet mahtumaan.En luota vauvan myyntipalstaan niin paljon kuin huutonettiin. Ostinvauvasta kerran reimatecin takkeja, jotka olivat rikkinäisiä ja likaisia! Eikä myyjä ilmoittanut sitä etukäteen. Kauhea vaiva on vauvapalstalla myyjänä. Tarjoaa sinne ja tänne ja meilailu on loputon. Helpompi olisi jos joku tulisi vaan katsomaan ja ostamaan.
Himoshoppaajissa mulla oli ostoilmoitus, sain vastausia jotka olivat kaikkea muuta kuin sitä mitä etsin =( Tylsä niihin oli vastailla ei kiitos, ei kiitos, ei kiitos.
Tuusikselle; minä ostaisin ah niin mielelläni vakkarimyyjältä lastenvaatteita ja ison läjän kerralla jos tyyli ja maku on sama. Mikäs sen helpompaa jos ei ole resursseja jokaista rättiä ajaa kaupunkiin penkomaan eri kaupoista. Vaikka huutiksessa myyminen on työlästä kuvaamisen ja ilmoitusten tekemisen kanssa niin itse myyntitapahtuma on tosi helppo. Tuote myy itse itsensä mihin vuorokauden aikaan tahansa. Sen tuotteissa jotka haluaisin ostaa hinta yleensä poikkeuksetta nousee liian korkealle että saan saman halvemmalla alesta. Mutta niitäkään ei ole kummoisia meilläpäin. Edullisten hintojen toivossa joutuu lähtemään paremmille ostosapajille....ja valikoimien ja lukuisten kauppojen.
Summasummarum: kierrätys kunniaan.
ostopalstalla törmää siihen, että vaikka olisi kuinka tarkat speksit, niin tarjotaan ihan muuta...no itse olen sitä kautta onnistunut myymään pari juttua. myyntipuolella ilmoitukset kyllä hukkuvat ja ihmettelenkin, saako sitä kautta joku jotain myytyä. itse olen siltä puolen ostanut muistaakseni neljästi, kaksi loisto-ostosta, kaksi sitten vähemmän onnistunutta...
siihen asti, kun kaikki löytyy! :D
Aloitukseni olikin sellainen vuodatus siitä, miten yksi haaveilemani haalari meni sivusuun.. Vain täällä sen harmituksen voi purkaa, koska ainakaan minun mieheni ei ymmärrä, miksi meinaa itku tulla jonkin vaatteen takia.. hih! Ehkäpä nuo synnytyksenjälkeiset hormonitkin vielä antavat lisäpotkua tälle sekamelskalle.. ;D
Vaatteet ovat tällä hetkellä ainoa harrastukseni.. tältä katraalta en ehdi mitään muuta harrastaa. Enkä varmasti ole ainoa, jonka elämä rajoittuu kodin ja kaupan/kirpparin välille? Siskoni totesi, ettei muiden tarvitsekaan ymmärtää tätä, kunhan itsellä on kiva ja onnellinen olo!! :D
sinäpä sen sanoit. Muuta ei ehdi harrastaa nyt kun lapset ei voi olla yksin vielä. Menen usein jos hetki omaa aikaa käymään kirpparilla. Aina ei tee löytöjä eikä tarviikaan. Joskus liiankin kanssa.Ei tarvi puhua kenenkään kanssa eikä paljon ajatellakkaan.
Ulkopuoliset voi ihmetellä miten vaatteisiin on tunneside. Kummalliselta se tuntuukin, toivottavasti ohimenevää. Sopii hyvin tähän elämäntilanteeseen.Mitä enemmän lapsia sen suurempi on vaateshow.
Välillä tuntuu, että ihan uupuu.Ainakin sesongin vaihtuessa kun on lattiat täynnä niitä vaatteita. Tuntuu, että jatkuvaa kaapien siivousta. Lapset kasvaa että kohina käy ja taas on uudistettava.
En tiedä, kehtaanko edes sanoa tätä.. Mutta kun myin viime talven haalarit pois ja pakkasin niitä postipaketteihin, tuli tippa simään (tulee ilmeisesti nyt vähän kaikesta ;D). En siis usko, että niinkään sitä haalaria vaatteena kaipaan, vaan sitä viime talvea, kun lapset oli vuoden nuorempia! Aika menee niin äkkiä, ja juuri vaatehankinnoissa sen huomaa, miten aika kuluu.. :(
Sanoin miehellekin, että nämä vaatteet on niin meidän poikien näköisiä, etten haluaisi niistä luopua.. Mutta eihän niitä kaappeihinkaan kannata jättää..
Olen myynyt sitä kautta läjän tavaraa (imetystyynyn, kantoliinan jne.), ostanut viime syksynä välikausihaalarin asusteineen ja myynyt tänä syksynä talvihaalarin ja gore-kengät. Kaikki todella sujuvasti.
Täytyy tietysti olla nopea. Ihan turha laitella viestejä, jos haluaa varmistaa kaupan, vaan paras on tarttua puhelimeen ja soittaa ja sopia kauppa hetoitis.
Itse olen suosinut ostajia, jotka ostavat koko satsin kerrallaan ja jotka tulevat noutamaan tuotteet kotiovelta. Jos ostaja on ostanut kaikki kerrallaan, olen yleensä antanut vähän alennusta. Aina on toiminut!
Eikä kannata hinnoitella tuotteita liian kalliiksi, myös hyväkuntoiset on syytä myydä alle puoleen hintaan. Huuto.netissä kiskotaan käytetyistä aivan älyttömiä hintoja.
Mä en käsitä kuinka nopea pitäisi olla, kun tuntuu, et samantien kun ilmoitus tulee, laitan viestin, että olisin kiinnostunut ostamaan ja kyselen lisätietoja/-kuvia. Sitten saatan saada tiedot/kuvat, mutta kun heti laitan et joo, ostan, niin sitten monen tunnin hiljaisuuden jälkeen tulee viesti, että haalari myytiin jo. Kyllä alkaa pikkasen kypsyttää! Näin on käynyt tosi usein!
Mä en tajua mitä pitäis laittaa myyjälle, että sais tehtyä kaupat??? Heti oon yrittänyt ilmoittaa kiinnostukseni ostaa, mut kai jotain teen väärin.
Eilenkin olin täysin siinä uskossa, että saan haalarin, kun ilmoitin myyjälle, et ostan haalarin ja kyselin sit lisätietoja myynnissä olleista asusteista. Myyjä ilmoitti mulle hinnat ja postikulut ja sit jäin odottamaan tietoja asusteista. Olin onnellinen, et nyt mä sen haalarin löysin jippii!!! Mut sitten muutaman tunnin päästä sain viestin et haalari on myyty. Kyllä teki mieli laittaa pikkasen ikävää tekstiä takas, mut en viittiny.
Täällä " landella" kun ei esim. alennusmyynneissäkään hinnat laske kun suunnilleen -30%. Ei oikein pienillä tuloilla voi ostaa kallista ja laadukasta muuta kun käytettynä ja silloinkin hyvällä onnella.