Niukka vuoto RV 8 onko keskenmeno kyseessä ??
Minulla alkoi niukka verenvuoto rv 6+5 soitin sairaalaan ja siellä rauhoittelivat, että asia ei ole vakavaa jos vuoto ei ole runsasta ja alavatsakipuja ei ole. Lepäilin koko viikonlopun ja vuoto loppui. Maanantaina menimme ensimmäisen ultraan josta löytyi ihana elävä sikiö. Gyne vakuutteli että ei hätää jos vuoto on niukkaa. Illalla ultran jalkeen tuli aikamoinen verenvuoto. Mentiin päivystykseen jossa ultrattiin kaksi kertaa ensin päivystävä jonka jälkeen paikalle tuli Gyne joka totesi, että kaikki kunnossa. Sain viikon sairaslomaa. Vuoto on edelleen niukkaa ns. ruskeeta töhryä jää paperiin. Voiko tämä kuitenkin tarkoittaa keskenmenoa ?? Kuinkka kauan tämä niukka vuoto voi jatkua ? Nyt minulla on menossa rv 8.
Kommentit (13)
Kiitos vastauksesta. Lämmitti kovasti. Tänään ollaan menossa jälleen ultraan. Jännittää hieman koska, vuoto lopui ja nyt vähän mietityttä voiko vuoto uudestaan alkaa kun lääkäri kurkkaa kohtuun onko siellä kaikki hyvin.
Tulehan kertomaan sitten kuulumiset :) Uskon kyllä että sinullakin on kaikki hyvin. Alkuraskauden vuodot ovat hyvin tavallisia.
Vuotoa saattaa tulla hieman myös limakalvoista, jotka ovat raskauden aikana herkemmät. Ultraäänen jälkeinen tiputtelu siis saattoi johtua ihan siitäkin...
Mullakin on ollut vuotoa kolmessa raskudessa ja kyllä pelotti keskenmeno kovasti, se tuli ensimmäisenä mieleen vaikka tiesin, että vuotelu alkuraskaudessa on aika normaalia. Kaikki pikkuiset ovat pysyneet matkassa mukana. Reilu 3v sitten kun mulla oli vuotoa, niin kahden päivän vuotelun jälkeen menimme päivystykseen, huoli on kova. Päivystykseen siksi, että oli sunnuntai ja missään yksityisillä mihin soittelimme 100km säteellä ei ollut gyneä. Päivystyksessä lääkäri ei vaivautunut edes tutkimaan minua, vaan sanoi olevansa melko varma, että kyseessä on keskenmeno, hän voisi laittaa lähetteen kaavintaan heti. Katsoin silmät suurina lääkäriä ja ihmettelin hänen sanomisiaan ja tekemisiään. Pyysin päästä ultraan, jolloin lääkäri totesi ettei täällä hysteerisiä äitejä rauhoitella! Mä en ollut todellakaan hysteerinen vaan ihmeen rauhallinen. Lähdin kävelemään ovelle päin, jolloin lääkäri vielä totesi, että päivystän täällä 22.00 asti, näemme varmasti ennen sitä, tulet takaisin ennen sitä kovien kipujen ja runsaan vuodon kera! Lähdin ovet paukkuen huoneesta jolloin purskahdin itkuun. Mies odotti oven ulkopuolella, lääkäri kielsi häntä tulemasta huoneeseen. Tulimme kotiin ja itkin koko illan ja yön, odotin kipuja ja vuotoa, kumpaakaan ei onneksi tullut. Seuraavana päivänä pääsimme ultraan ja siellä näkyi pikkuisen syke! Ette arvaa mikä onnen ja helpotuksen tunne valtasi meidät! Aiemmin olin pitänyt kyseistä lääkäriä hyvänä tyyppinä, mutta tuo kokemus romutti kaiken! Joku kun erehtyy kehumaan kyseistä lääkäriä mulle, niin annan kyllä tulla huolella takaisin. Toivon että sinullakin on kaikki hyvin, halusin vaan kertoa oman kokemuksenikin sinulle.
edellisestä jopa niin, että luulin menkkojen olleen enkä siten tiennyt olevani raskaana ennen kuin viikolla 7. Ihan normaalia on, ole rauhallisin mielin!
Ihan oikeasti, kenenkään ei pidä joutua kokemaan tuollaista. Etkä varmasti ole ainoa, joka on tuon joutunut kohtaamaan. Haluaisin tietää, millä paikkakunnalla tuo tapahtui, kuulostaa nimittäin todella tutulta. Valittelin asiasta neuvolassa, jolloin tätsy sanoi, että kertoo terveiset eteenpäin, mutta mitään ei tapahdu, jollen tee asiasta valitusta. Terveiset otetaan terveisinä, niitä ei ole pakko kuunnella eikä noteerata, mutta valitukset pitää käydä läpi ja ottaa todesta. Ja jos joku muukin sattuisi sellaisen tekemään, joutuu lääkäri tosissaan asiasta vastaamaan. Nyt sinusta ehkä tuntuu siltä, että voimia ei valittamiseen ole, mutta se varmasti kannattaa.
mutta rusehtavaa tuhruvuotoa viikoilla 6,8 ja 10. Olin kanssa ihan paniikissa. Ensimmäinen raskaus ja kuuden vuoden lapsettomuus takana. En päässyt ultraan, mutta neuvolassa rauhoiteltiin, että tuollainen vuoto on hyvinkin yleistä. Sanoivat, että jos ei ylly veriseksi vuodoksi hyytymien ja kipujen kera, ei kannata huolestua.
No, ultrassa viikolla 12 kaikki oli hyvin, ja nyt porskutellaan viikolla 17.
Ymmärrän kuitenkin huolesi, mutta luultavasti kaikki on hyvin, jos kerran ultrassa kaikki on todettu normaaliksi.
Mukavaa raskausaikaa sinulle=)
Toista odotan ja molemmissa on ollut viikkojen 6-9 välillä niukkaa vuotoa. Normaalia kuulemma on. Ei kannata olla vielä yhtään huolissaan.
Itselläni oli rv.8 samankaltaista ruskeaa vuotoa välillä tuli ihan reippaasti. Olin aivan varma että kyse oli keskenmenosta ja varasin ajan yksityiselle ultraan jo ennen kun ehdin käydä ekassa neuvolassa. Ilokseni kuitenkin sain tietää odottavani kaksosia ja vuoto johtui verihyytymästä joka puolestaan johtuu kehittyvistä istukoista. Oli kuulemma ihan normaalia. vuoto kesti noin viikon. Lääkäri sanoi että hyytymä saattaa vuotaa ihan puhdata vertakin. Minulla ei kuitenkaan sitä esiintynyt.
Nyt olen rv 14+4 ja vuotoa ei ole enään näkynyt. Hyytymääkään ei ultrassa enään näy.
Minäkin eksyin ensimmäisen kerran näille sivuille keväällä, koska olin niin huolissani vuodosta, jota tuli ensimmäisen kerran viikolla viisi. Se oli todella vähäistä, mutta muistutti kovasti menkkojen alkua. Odotinkin menkkoja sydän kurkussa, kävin yksityisellä ultrassa, sain hyviä uutisia, vähän vuotoa, uusi paniikki ja epäuskoa...
Kyseessä jo kolmas raskaus, eikä kahden aikaisemman kanssa ollut mitään ongelmia. Nyt mennään viikolla 36+1, joten matkassa on pysynyt. Tuosta alun pelkäämisestä on vain ollut todella vaikeaa irroittautua. Oikeastaan vasta liikkeiden tunteminen viikolla 20 toi helpotusta tilanteeseen. Vuoto johtui minun kohdallani lähinnä hiekkapaperinkuivista limakalvoista, joiden vuoksi pyyhkiessä jäi punaisia viiruja paperiin. Ultratessa lääkäri puhui myös jostain ylimääräisestä " möhnästä" kohdussa, joka olisi voinut vuotaa hulppeastikin pois. Sellaista vuotoa ei koskaan tullut.
Toivottavasti vuotosi ovat juuri tätä lajia!
Moikka. Harmi kun keskustelu on hieman jämähtänyt mutta täällä mennään rv8 ja myös neljänä päivänä tullut vuotoa, ekoina päivinä ihan vaan pyyhkiessäni jäi vaaleanpunaista paperiin, nyt eilen ja tänään kuitenkin jo ihan vuotanut ruskeaa.
Mtn kipuja ei ole, eli toivotaan parasta että pikkuinen pysyy matkassa. Huoli on silti kova
Miten kävi missmarraskuu? Itsellä alkoi tänään ruskea vuoto menkkamaisten kipujen saattelemana. Ei ainakaan vielä ole ollut runsasta mutta pikkareihin asti tulee. Tänään 7+4. Jännittävää kun esikoisesta ei ollut mitään vuotoja!
Hei
Minulla oli n. viikon verran ruskehtavaa vuotoa rv. 6-7. Juoksin myös ultraäänissä, sillä pelästyin kovasti. Lisäksi takana oli 4v. lapsettomuus, ilman ainuttakaan plussaa. Mutta kaikki oli hyvin, lääkäri kertoi että vuoto voi olla istukan kiinnittymisestä johtuvaa (porautuu kohdun pintaan). Minulle ainakin sanottiin, että niin kauan kun vuoto on ruskeaa ja että sitä ei tule paljoa, ei ole syytä huoleen.
Tuon jälkeen ei ole vuotoja tullut ja nyt mennään rv. 25. Uskon että myös sinulla on kaikki hyvin :) Onnellista odotusta!