Koska ekat kuukautiset hormonikierukan poiston jälkeen? Entä raskaaksi?
Tervehdys,
Onko kokemusta kenelläkään, kuinka pitkään kestää, että kuukautiset taas alkavat, kun hormonikierukka on poistettu? Itselläni alkaa olla kohta puoli vuotta ihmettelyä ilman minkäänlaista merkkiäkään menkoista. Normaalia?
Mitenkähän tuo mahtaa olla raskautumisen kanssa sitten? Aikanaan e-pillerien lopettamisen jälkeen kesti yli vuoden ennen kuin tärppäsi, toisaalta toisella kertaa onnistui kertalaakista, kun kuparikierukka oli poistettu. Nyt on vissiin taas tilanne sellainen, että kroppa on kunnolla sotkettu ulkoisilla hormoneilla ja tasaantuminen sitten kestää iäisyyden.
Hämmästyksestä ymmyrkäisin terveisin,
Curie
Kommentit (2)
Minäkin suosittelen gynellä käyntiä. Antavat sulle tod. näk. keltarauhashormonia, joka käynnistää menkat. Mutta raskaaksi voit tulla ilman menkkojakin - minä tulin. Pillereiden jälkeen menkkoja ei kuulunut puoleen vuoteen ja kun menin gynelle niin ennen keltarauhaskuurin aloittamista tehtiin varmuuden vuoksi raskaustesti joka näytti plussaa ja sit vielä ultrattiin, raskaus oli ihan alussa.
Mulla poistettiin kierukka 13.8.07 ja ekat menkat tuli 44 päivän päästä ja nyt viime kierto oli 31 päivää. Ei toin sun juttu mun mielestä ole kyllä normaalia. Kannattaisi mennä juttelemaan gynekologin kanssa, että saisit jonkun kuurin joka tasoittaisi sun kierrot ja aloittaisi kuukautiset.
Unelma08 kp 2/31