Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulunkäyntivaustajan työ 1600 peruspalkaa, kokemuksia?

Vierailija
14.10.2007 |

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyl pidin hirveen paljon tunteja, mitä ei käsittääkseni yleensä tapahdu. Olivat iloisia, kun saivat näin pätevän sijaisen, joka pystyi hoitamaan liikuntatunnit oman työn ohessa (opettajia oli myös saikulla tän koulunkäyntiavustajan lisäks)

Vierailija
2/3 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on niin kiinni siitä missä työ on (harjaantumiskoulu, autistiluokka, jonkun liikuntavammasen henk. koht avustaja vai tavallinen yleisopetus), että vaikea sanoa millasta työ on.

Mulla on ainakin haasteellista ja opetan ja ohjaan lapsia paljon ihan ilman opea, joka sopii mulle. Meillä ei ole perinteistä luokkaopetusmallia käytössä ja sen takia avustaja on paljon itsekseen lasten kanssa.

Ja mä kyllä työllistyisin kesäksikin, jos haluaisin. Nyt kun mulla on pieniä lapsia olen tyytyväinen pitkästä " lomasta" . Eli saan silloin työttömyyskorvausta.

Huonoja puolia on palkkaus ja arvostus oman työpaikan ulkopuolella. Kyllä ihmiset vieläkin ajattelee, että koulunkäyntiavustaja on monistaja ja kahvinkeittäjä.

Missä ap:n työ on/olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on hyvä opettaja ja kiva koulu niin homma on aika kivaa. Tosi kivaa, jos on kivat lapset.

Ja sitten taas TODELLA SYVÄLTÄ, jos koulussa kka:ia kohdellaan kuin toisen luokan kansalaisia -- ja näitä on paljon! Ja opettaja kohtelee siivoojana ja sihteerinä. Esim. kerran minulle opettaja ilmoitti, että " mun täytyy nyt lähteä ruokakauppaan" -- siis kesken koulupäivän. Jätti vain lapset minulle ja oli poissa 3 tuntia!!! Ja tämä toistui todella usein. (lasten koulupäivä oli 4-5h joten olin käytännössä välillä pääasiallinen opettaja).

Kaikenlaista todella epäsopivaa käytöstä saa usein opettajilta niskaan, mutta kuten sanoin: jos sattuu kohdalle hyvä opettaja niin homma on aika kivaa. Rahoiksi sillä ei pistä. Mulla jäi käteen 20h/vko työllä n. 410 euroa.