Rintasyöpä ja oireet, auttakaa?
Minulla on usein vasen rinta kipeä, ikään kuin jomottaa ja särkee hetkellisesti. Minulla on pienet rinnat ja mitään kyhmyjä en ole tuntenut. Voiko tällainen jomotus olla hormonaalista, koska esiintyy ajoittain vai onko se syöpää? Joskus tosiaan tuntuu kainalossa saakka.
Kommentit (10)
rintalihaskin voi kipuilla. yleisimmin kasvain tuntuu pattina ei kipuna.
Monesti säteilee tosiaan tuonne kainaloon asti . Mä olen ajatellut et mulla on tuo rintalihas niin kireä et se särkee. Toivottavasti ei tosiaan ole vakavampaa. Minulla on melko isot rinnat ja en kyllä oikein ole hyvä tutkimaan niitä.
tai rauhaset voi olla kipeät tai lihakset jne jne.
Jos patti löytyy, sen reunojen pitäisi olla selkeät ja epätasaiset jne. mene mammografiaan, tuollaista on kurja pähkäillä.
itse olen käynyt 2 krt noin 5 vuoden aikana ja aion nyt käydä jatkossa joka toinen vuosi
toivottavasti tosiaan johtuu lihaksistosta. ap
No se kyllä auttoikin. Mutta nyt on taas alkanut uudelleen vaivaamaan tuo kainalo ja nimenomaan oikea. Mietin, että varmasti tässä seuraavaksi lääkärissä käydessä otan taas asian puheeksi. Vaivaa kovasti, kun ei tiedä onko syöpää vai jotain muuta. Mitään patteja ei löydy. Kipua ei mielestäni syöpä aiheuta.
maidontapaista nestettä ja oli oire rintasyövästä, imetyksestä kaksi vuotta.
rinnastahan ei kuulu tulla mitään nesteitä, jos ei imetä. 11
Mitä? Onko epänormaalia, jos saa puristettua tipat " maitoa" ? Minä olen lopettanut imetyksen melkein 3,5 vuotta sitten ja tipat nestettä tulee jos puristaa, mutta ei nyt sentään itsestään valu mitään.
kävin mammografiassa ja siellä tissit litistetään, niin mulla ainakin siinä tuli toisesta nestettä ja imetytksestä oli jo kulunut 4 vuotta.
Hyvä ystäväni on kuollut rintasyöpään, eikä se kyllä oireillut varsinaisesti kivulla. Imetti, niin sen takia ei tajuttu, että kyhmy oli muutakin kuin pelkkä rintatulehdus ja ehti kasvaa ja levitä.
Äidilläni todettiin rintasyöpä vähän yli nelikymppisenä. Mielestäni syöpä ei yleensä oirehdi kivulla..? Äitini oli tuntenut ajoittain rinnassaan " tikkuilua" , varsinaista kipua ei. Itse löysi tutkiessaan patin, jota terveyskeskuksessakin arveltiin rauhaseksi, rasvapatiksi tms, mutta loppujen lopuksi löytyi syöpä.
Voithan hakeutua tutkimuksiin, jos epäilyttää..