Missä vaiheessa otitte kananmunan vauvan ruokavalioon?
Minkä ikäiselle olette ruvenneet antamaan kananmunaa, ja paljonko annatte kerralla ? entä kuinka monta kertaa viikossa? kiitos...
Kommentit (3)
Siihen ei ole mitään varsinaista syytä,en ole pitänyt sitä tarpeellisena. Yhdelle tytöistä tuli nokkosihottuma,ilmeisesti juuri kananmunasta, reilun vuoden ikäisenä.
Sitten, kun kana, lihat ja kala oli totuteltu, totuttelimme seuraavaksi kananmunan yhdestä teelusikallisesta aloittaen ja määrää 5 päivän aikana suurentaen. Saman määrän kananmunaa voi antaa, kuin muitakin proteiinejä eli 1-1,5 teelusikallista/ateria.
Satunnaisesti olemme tarjonneet kananmunaa joko keitettynä tai munakkaasta ja toki osana laatikkoruokia ja leivonnaisia. Lapsemme täytti juuri vuoden.
kun lihat/kana/kala oli jo ruokavaliossa eli n. 7 kk iässä. Periaatteessa munaa saisi antaa silloin kun lihaakin n. 6 kk iässä. Meille vain terkkari neuvoi siirtämään tuonne seitsenkuiseen, kun on sen verran allergisoiva aines ja koska olen itse lapsena ollut munalle allerginen. Montaa kertaa en ole vieläkään munaa tarjonnut (lapsi nyt 8kk), ehkä pari kertaa kuukauden aikana. Kietettynä olen n. rkl:n soseuttanut perunan sekaan. Tuo meidän poika ei edes hirveästi pidä munasta, joten siksikään en ole viitsinyt tuputtaa.