Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Syysq04 loppuviikkoon**

12.10.2007 |

peraa kaikille, nyt tääl on lunta! Niin kaunista että!!

nyt aamupalalle, tulkaahan tekemmään reilunkokoinen viikkispino!

äk ja pojat

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan pihalla kaikesta. En ole jaksanut, kyennyt jne palstalle edes pikavisiitille. Hurlumheitä on ollut elo. Nyt vaikuttaa vähän seesteisemmältä ainakin tänään.

Nöösämme täytti 3 vuotta viime viikolla. Onnittelut kaikille 3-vuotiaille syyslokalapsille!

Oma napa: Nöösä voi suht hyvin. Astmalääke pitää yskän ja oireet hyvin kurissa. Masu ei ole kipeä juuri yhtään ja vatsa toimii itsestään. Harmillisesti nuhaa on lähes koko ajan, vain pari päivää on nuhatonta, kun jo iskee uusi nuha. Tosin tätä se on kaiketi joka lapsiperheessä. Yöt Nöösä nukkuu hyvin. Taidot ja jutut kehittyy koko ajan. Nöösä on oikea räpätäti, hiljaisia hetkiä ei kovinkaan paljon ole hereillä ollessa. Ihanaa seurata ja leikkiä neitosen kanssa. =) Parisuhteessa eletään ihanaa aikaa ja hymy on kasvoilla. Tuntuu hyvältä, että kaiken keskellä miehen kanssa sujuu eikä suhde jää ihan kokonaan Nöösän sairauksista murehtimisten sun muiden taakkojen alle. Keskustelu sujuu pienen tökkimisen jälkeen kaikista asioista, joten käsi kädessä on helppo ja hyvä kulkea. =)

Alli-rouvalle onnittelut! Minä kyynelehdin lukiessa kuvausta häistänne. Ihanaa!

Mukava kuulla, että Tean perheessä väsy helpottaa. Iloa!

Iloitsen myös Aypan hyvistä unista.

Kukkuu: Tarttettako muuttoapua?

Tähti: Iikan iholle parempaa vointia. Voimia.

Neuvolakuulumiset: Meillä ei tarttenut tehdä mitään neuvolassa. Täällä on uusi tapa: päivähoidon työntekijä täyttää kaavakkeen, jossa kysytään taidot ja sitten se lähetetään neuvolaan vanhempien suostumuksella. Näin lapsen ei tarvitse tehdä oudossa paikassa juttuja. Huh, ei meinaan onnistuisi Nöösän kanssa. Nöösä oli 93 senttiä pitkä ja 12,9 kiloa painava. Käyrät on vihdoin tasaantunut laskusuunnasta tasaisen suoraksi. Kuitenkin kasvukontrollit jatkuu allergioiden ja mahdollisesti jatkuvan atsmalääkityksen vuoksi.

Nyt pakko jatkaa hommia. Smuik kaikille ja iloista viikonloppua!

-Mimmuli

Vierailija
2/19 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo viikkoon avannu konetta, kun äitini oli kylässä, äsken lähti. Lapset oli innoissaan ja oli kivaa kun oli seuraa. Nekku on TAAS kuumeessa, ei oikein jaksais ja yöt Minin taholta yhtä heräilyä. Kauran jälkeen tuli peppuun iso ihottumaläntti..pitää seurata..

Ankkis, voi Lilliä, kunpa korvat nyt tulis kuntoon! Tuhkimotarinaan koukussa edelleen! Itsekin vähän poissa kärryiltä, kun en oo ehtinyt katsomaan..mut tiesitkö, et Sub-tv:n sivuilta voi katsella uusintoja! :-) Joskus lasten pväuniaikaan oon sitä harrastanut! Chiqui oottaa Franklinin lasta ainakin, Orestes ei tiedä! Ja ei tiedä, et Bella ja Valentina sama henkilö, Bella rakastunut Hopealiljaan, joka on Orestes. Olimpian menneisyys paljastunut monille, et onkin entinen ilotyttö..ja hänen entinen rakastajansa on tullut kuvioihin ja on Oresteen isä! Ja paljon muuta..

Mimmuli, ihanaa, et teillä helpottanut! Oon niin iloinen! :) Nekku tykännyt paljon kirjasta!

Jatulle jaksamisia! Hui se ruotojuttu! Kunpa pian nähtäis!

Allille ONNEA, ihan itku tuli silmään kun juttua luin! Onhan se varmaan aina kovan odotuksen ja hässäkän jälkeen sellainen ontto olo, et nyt se odotettu päivä meni.. Ihanilta juhlilta kuulosti!

TP, ostan Nekulle gore-tex kengät, täällä kun aina märkää.. Kuomat ei kai tue kauheasti jalkaa, mut lämpimät on ja Neallakin ollu ko. kengät!

Aavia, kunpa hoitoelo alkaisi Motilla jälleen sujumaan! Voimia!

Kukkuu,jaksamisia taas uuteen muuttoon!

Keilin, kiva et vaatteita löytynyt!

Kamala ilma, räntää satanut! Mua jännitää, autokoulun kirjallinen koe puoli neljältä, pelkään et ei mee läpi.. Nea heräs tunnin unilta, aamul heräs ennen viittä, jee.. Mini nukkuu nyt. Pikku lukutoukka matkii innoissaan jo monien eläimien ääniä ja on kova menijä. Hampaat vaivaa kamalasti, mut niitä ei näy ei kuulu. Mies tuli töistä, palaan viikonlopun aikana! Hyviä vointeja kaikille!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/19 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti vaan.

Onpas pinossa tänään hiljainen päivä.

Huomenna mennään ensimmäistä kertaa katsomaan koiran pentua joka melle tulee. Mietitään vielä otetaanko lapset mukaan vai jätetäänkö mummille hoitoon. Tiedän jo että Veetiltä tulee kamala huuto kun vielä ei saa pentua mukaansa. Oon kyllä jo yrittänyt puhua että nyt käydään vain katsomassa niitä.

Veetin päiväkoti oli kiinni tänään. No mies eilennä haki Veetin ja jätti tietenkin sinne kaikki Veetin sadevaatteet ja nyt olisin niitä täällä tarvinnut. Koko ajan niin sateista ja märkää. Sunnuntaina mennään tätini luokse piha hommiin. Pitäis kaiketi ostaa tänne kotiin toiset sadevaatteet. Pitää huomenna katsoa hulluilta päiviltä josko niitä Bogin kurahousuja ja takkeja ois vielä jäljellä.

Aamulla hulluille päiville ilman lapsia. Lähdetään äitini kanssa heti kasin jälkeen sinne. Josko ehtis sieltä pois ennen pahinta ryysistä.

Nyt suihkuun ja sit lukemaan. Josko vaikka nukahtaisi ajoissa.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
5/19 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasaamuja on ollut, muttei lunta. Lapset on kyllä jo hartaasti oottanu, että tulis lunta. Mieluummin maa kunnolla jäähän ensin, niin lumi voi pysyäkin. Ite en kyllä lisäpukemista kauheasti kaipais varsinkaan kun Iika tuntuu olevan herkkä tapaus.

Mimmuli kiitos. Iikan iho on nyt suht hyvänä, kortisonikuurilla. Aika näyttää miten jatkossa. Mukava, kun jaksoit taas kirjoittaa ja hyvä, että parisuhde kukoistaa :) Jaksamisia muuten ja Nöösälle hyviä vointeja!

T-P. Miks lapsen tilillä pitäis olla rahaa? Meillä oli aikanaan säästövakuutuksia lapsille, mutta jouduttiin niistä luopumaan. Omat tilit niillä on, paitsi Iikalla, jolle ei oo tullut avattua. Mutta koko perheen tilit toimii saman verkkopankin kautta. Myös lasten lahjaksisaamia rahoja käytetään tarpeelliseen eli esim vaatehankintoihin tai leluihin tai lastenlehtien tilausmaksuihin tai lomareissuihin. Varsin harvoin saavat ite rahoillaan ostella, kun tuota tavaraa on muutenkin niin hurjasti eikä rahaa oo liiemmälti. Pienillä on jokunen euro, isommilla jokunen kymppi. Ollaan laskeskeltu, että kunhan nyt jotenkin selvitään ja lainoja lyhennetään, niin lasten ollessa opiskeluikäisiä toivon mukaan pystytään heitä jo paremmin tukemaan. Mun vanhemmat on tosin laittaneet jonkinlaiset säästösummat kaikille, että sekin tuo helpotusta.

Mies ja koira Kainuun maisemissa kisailemassa. Eilen kieppasin asioilla ja mummolaan lasten kanssa. Tänään kotipäivä. Pihan siivousta ja olemista. Yh-pohjalta oon syyslomaa suunnitellu ja koitan ottaa ekstrana sen, jos mies ehtii olla meidän kanssa. Pikkasen vielä haaveilen kylpyläpäivästä, mutta todennäköisesti yhteiseen kaupunkireissuun ja shoppailuun päädytään jonain päivänä. Muutoin siis pikkureissuja toisina päivinä ja väliin kotimaisemissa.

Nyt puuron syöntiin ja aamupuuhiin, että ehditään sinne pihallekin. Valkean viritin hellanpesään jo, ihanasti tupaa lämmittämään ilmalämpöpumpun lisäksi. Patterit koitetaan pitää nollilla mahdollisimman pitkään.

T@hti

Vierailija
6/19 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh, kylläpä väsyttää. Eilen vuokrattiin taas elokuva, pitkäveteinenkin vielä, vähän viintä ja sidua ja voi jee kun nukutti. Puolilta öin nukkumaan (leffan loppu jäi näkemättä kun nukahdin) ja Onni heräs ennen kuutta. Oih ja voih. No se on sen hinta, kun nukkuu päikyt mutta olkoon nyt näin.

Ja arvatkaas mitä? Tein historiaa tai ainakin vastoin omia periaatteitani (ja niitähän piisaa). Kävin Hulluilla päivillä ONNIN kanssa ja OSTIN 3 paitaa itselleni!!! Eilen luuhasin koko illan kaupoilla kampaamon jälkeen äitin kanssa enkä löytänyt mitään. Tai löysin äitin jo etukäteen katsomia vaatteita. Jos olisin ostanut ne housut, jotka oli kyllä siistit ja hyvät niin eipä olis tarvinnut tulla kotiin varmaan. Maksoivat 120e. Mulle se on paljon rahaa se. Varsinkin kun ne oli semmoset suorat housut, eli en käyttäis kovin usein mutta sitten kun sellaisia tarvis niin siinä olis ollu hyvä byysat. Tai no, ostin mä eilenkin yhden paitapuseron.

Se on joku ihmeen sääntö, että kun on joko kiire tai muuten vain ahdistus, löytää heti vaatetta. Nyt oli väsynyt Onni ja hirveä väen paljous ja a vot - het löyty vaatetta. Ja kun oli Stokkalle se lahjakorttikin (40e) jäljellä, ei jäänyt kuin reilu 20e itselle maksettavaa.

Ja Onni sai muuten eilen kengät. Kiitos vinkeistä, Kuomia ei sitten ostettu. Soitin kaverillekin kaupasta kun sen tokaluokkalaisella on lapsuusiän reuma ja sille on pitänyt aina ostaa kunnon kenkiä. Kysyin, mitä se on ostellut ja sanoi kyllä, ettei muillekaan lapsille ole Kuomia ostanut. Ja tottahan se on, Onnillakin on niin kaponen jalka, että jos ne pullukkajalkaisemmallakin pyörii jalassa, niin mites sitten Onnilla? No, ostettiin semmoset varrelliset syys-kevätkengät. Onni itse sanoi, että se tuntui paremmalle kuin Kuoma toisessa jalassa:) Ei ollu kalliit eikä minkään merkkiset mutta tuntuivat tukevalle. Sitten ostan Goret talveksi.

Kampaamossa siis kävin eilen. En mennyt luottokampaajalle, joka vaihtoi firmaa kun siellä on niin kallista... Mutta menin kuitenkin siihen putiikkiin, jossa tää ennen ruukas olla. Tykkäsin kyllä leikkaajasta. Leikkas nopeasti ja siksi sitten oli halvin käynti pitkään aikaan, alle 30e. Nyt alkaa tukka jo oikeesti näyttää sille, mitä hain kun kesän alussa aloin kasvattaa:)

Mulla on puhetulva taas. Huomenna töihin. Kääks, no kai sitä jaksaa. Sitten serkun lapsen 1-v synttäreille. Ja siitä se arki sitten taas alkaa.

Täällä on hienot syyssäät jatkunut. Tänäänkin aurinko on paistanut ja lämmintä n. 3 astetta. Kylmällehän se tuulen kanssa tuntuu mutta parempi ku vesisade.

Nyt pitää jo mennä. Hyvää viikonloppua kaikille!

T-P

Vierailija
7/19 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo käynyt ravintolassa syömässä ja kukaan ei ole käynyt pinossa sillä välin!

Meistä kolmesta kaveruksesta nuorin täyttää tiistaina 30 ja käytiin siis syömässä. Keväällähän vietiin se vanhimmainen syömään ja elokuviin, mun synttäreillä käytiin tivolissa ja syömässä. Silloin kesällä me kaikki haukoteltiin kovasti ja naurettiin, että syksyllä sitten näiden synttäreiden aikaan ei varmaan edes jakseta lähteä minnekään kun ollaan jo niin vanhoja. No, melkein siinä niin kävi. Meidän ilta sitten supistui pelkkän syömässä käymiseen. Leffaliput oi varattu illaksi mutta ei sitten menty. Sankarin poika kun täyttää maanantaina vuoden ja niitä juhlitaan huomenna. Se on leiponut koko päivän ja oli aika väsynyt, joten otettiin tämmönen kevyempi reissu nyt. Itselläkin kun töihin huomenna.

Poikia tässä odottelen kotiin. Ovat mummulassa ja tarkoitus niiden oli tulla kotiin silleen, että Onni nukahtaa autoon. Saas nähdä kuinka käy. Päiväunille sain autoon kyllä mutta nukkui vain vartin kun heräs sänkyyn siirrettäessä mummulassa. Että nyt sitä unta pitäs riittää.

Mihin ne oikeasti on jääneet. Kellohan on jo vaikka mitä. Minä meen kohta nukkumaan kyllä.

Diipa daapa, kunhan tulin täyttään pinoa.

T-P

Vierailija
8/19 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli työkavereiden kanssa projektin päättäjäiset, oltiin ensin Lintsillä ja sitten kaupungilla. Oli kivaa, mutta rehellisesti sanottuna olen tyytyväinen, että paria työkaveria ei tarvi kovin usein nähdä. Toinen epävarma itsestään, kilpaileva ja omaan napaansa tuijottaja, toinen hermoileva ja tekee kärpäsistä härkäsiä. En jaksa kuunnella.

Kävin 2 kertaa vuoristoradassa ja ekan kerran kirnussakin! Vähänkö vuoristorata oli tunnelmallinen myöhemmin illalla hämärässä omien valojensa loisteessa! Mahtavaa!

Tänään meni aamu vässyillessä, ehdin nukkua 3h, kun esikoinen alkoi klo 6 valittaa tukkoista nenää. Yritin torkkua aamulla, mutta kuiva kurkku kiusasi, flunssa ei varmaan tykännyt hyvää eilisestä aktiivisesta jutustelusta melussa. Iltapäivällä vietiin lapset mummolaan ja käytiin Jumbossa josta hulluilta päiviltä tarttui mukaan yllättävän paljon kaikkea tarpeellista. Löysin jopa farkut ihan sattumalta ja se oli iloinen ylläri.

Mummolasta lähtiessä oli aikamoinen episodi esikoisen kanssa, kun yhtäkkiä syysneidin pyytäessä siskon kädessä ollutta lehteä, tämä rupesi lehdellä oikein tönimään pientä niin, että pää vaan kalisi oven pieleen seinänkulmaan. Oltiin miehen kanssa ihan järkyttyneitä ja esikoinen oli loppuillan (= noin 30 min) kotona jäähyllä omassa huoneessaan. Pieni reppana oli ihan surkeana ja sai terävän kuhmun takaraivoonsa. En ymmärrä, en. Taisi kyllä esikoinen tajuta edes osittain mitä oli tehnyt, kun jäähyllä oli ollut miehen mukaan aika vakavana ja kävi sitten ihan aidosti pyytämässä anteeksi ja halaamassa pikkusiskoaan (taisi olla eka kerta, kun näin kävi).

Lyhyesti piti kirjottaa, mutten onnistunutkaan. Nyt olen menossa jo nukkumaan, että saan vähän viime yön univelkaa kuitattua...

T: Ynis

Vierailija
9/19 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ootte kaikki kadonneet??? Pinossa aivan liian hiljaista.

Käytiin tänään katsomassa niitä pentuja. Voi että ne olivat söpöjä. Veeti oli mukana. Ois halunnut kaikki siellä kasvattajalla olleet koirat viedä mukanaansa. 5.11 haetaan pentu kotiin. Sit alkaa se pissa-kakka rumba. pitää jossain vaiheessa laittaa kuvia pennusta sähköpostitse. En oo saanut vielä tähän uuden koneen sähköpostiin luotua ryhmää.

Löysin taas hulluilta päiviltä itselleni vaatteita. Itselleni sain takin hommattua ja paitoja. Lapsille ei tänään löytynyt mitään.

Venlalla on taas flunssa. Viime yönä heräsin siihen että Venla vaan yski ja yski. Annoin sitten yskänlääkettä, ei auttanut. Yski niin paljon että oksensi. Itse en oikein saanut sitten unta kun koko yön kuulostelin Venlaa.

Nyt meen kattoo telkkaria.

Hyvät yöt kaikille!

Öttis ja lapsukaiset

Vierailija
10/19 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolilta päivin oltiin kotona, eilen lähdettiin aamulla matkaan..Kauhea väsymys koko päivän, nukuin muutaman tunnin päivällä (oli pakko vaikkei olisi pitänyt) ja nyt sitten jaksaakin hillua ylhäällä koko yön ;)

Kerron huomenna lisää kuulumisia, nyt pitää mennä miehen seuraksi.

♥Saamuska

Vierailija
11/19 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vietellään tytön synttäreitä. Kummit ja mummit, jne. tulossa iltapäivällä. Mies tekee perinteen mukaan kakun, on teemaltaan Nalle Puh sankarin toiveesta :) Saa nähdä millaisen saa aikaan. Minä leivon vielä pari suolaista piirakkaa tarjolle. Tilasimme hääjuhliemme pitopalvelusta vielä ruokaisaa salaattia. Ja sitten vähän keksiä. Siinäpä meidän tarjottavat. Eilinen meni laittaessa pihaa kuntoon, sain talvikukat eli callunat paikoilleen. Kodin siivouksesta kun onneksi ei enää tarvitse itse huolehtia :)

Minä en käynyt Hulluilla päivillä ollenkaan. En ehtinyt/halunnut/jaksanut. Mies kävi keskiviikko-aamuna jonottamassa meille edulliset lennot Keski-Eurooppaan kun lähdemme sinne häämatkallemme. Vuokraamme auton ja näin emme ole " kiinni" yhdessä paikassa koko viikkoa. Sitäpaitsi haluan käydä sen viikon aikana Milanossa jonne ajelee noin 200 km sieltä meidän matkakohteestamme. Vuoristotietä ajellen tuo matka tosin taittuu aika hitaasti ...

Tervetuloa takaisin Saamuska, matkakertomusta odotellaan!

Hyvää mieltä ja vointeja kaikille! Loppui lyhyeen tämä selostus. Tyttö satutti itsensä ...

Alli

Vierailija
12/19 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee kyllä helpolla rahaa ja tunteja pankkiin. Meitä on 3 töissä vaikka täällä ei varsinaisesti tapahdu mitään ihmeitä lounaan lisäksi. Tällä vierasmäärällä yleensä on oltu yksin. No samapa tuo.

Saamuskalle tervetuloa takaisin Suomeen! Matkakertomusta odotellessa. Jotenkin olis NIIN ihanaa päästä itsekin lähtemään jonnekin. Joku 3 yön reissu jonnekin Eurooppaan miehen kanssa kaksin olis kyllä aika kova juttu. Ei voi mitään, Venetsiaan tahtoo hän. Mistä rahat? Hoito varmaan järjestyisi Onnille ja ehkä jopa voisin jo kuvitella raaskivani olla erossa sen 3 yötä. No, jossain toisessa elämässä ehkä.

Ihanaa, vaikka nukuin jotenkin huonosti, nukui 7 asti kunnes kello soi! Onni ja mies tulivat eilen kotiin 21 maissa, Onni nukkui jo autossa. Ja heräs 7.15 huuteleen jotain mutta kun menin huoneeseen, oli se niin väsyneen näköinen että kysyin " haluatko vielä nukkua?" ja Onni nyökkäsi että joo. No, saapahan mieskin nukkua. On ollut väsynyt(kukapa ei), joten nyt sai vähän lepoa sitten. Harvinaista herkkua nukkua 7 asti, saati pidempään. (no onhan tässä porukassa vähemmilläkin unilla pakosta selviäviä mutta näin meillä..)

Taas oli aamulla maa valkeana. Oli tullut lunta ja meillä on edelleen ne kesäkumit:) Mutta tiet oli kyllä märkinä kun ajelin, että ei mitään hätää siinä mielessä.

Tulkaahan taas joukolla sunnuntaiterveisiä kertoilemaan.

T-P

Vierailija
13/19 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen ala, kun aika kuluu niin vauhdilla. En pysy perässä:) Sitten käy niin, että on viikonloppu eikä mitään suunnitelmia ja ihmetellään täällä vaan päivä. Nyt mies alkoi laittaa lisähyllyä kodinhoitohuoneeseen ja minä mietin työhuoneen hyllyn siirtämistä meidän makuuhuoneeseen (kuuluu sarjaan " syysneidille oma huone vielä jonain päivänä" ). Paljon on mielessä, vähän meinaa saada aikaiseksi. Nyt vois istuttaa ne kukkasipulitkin, kun alkaa olla tarpeeksi kylmä.

Hyvää sunnuntaita!

Vierailija
14/19 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis sanoo elimistöni. Olen kyllä heräillyt ensimmäisen kerran heti kahdeksalta ja sen jälkeen torkahdellut yhteentoista asti. Jatkokertomus väsynyt SaaMari siis jatkuu. Kyllä tuo 7 tunnin aikaero on elimistölle aika hurja.

Florida oli kuuma, kostea ja hikinen. Disney World, Universal Studios ja Epcot Center täynnä katsottavaa ja perhehulinaa. Epcot Centerissä illalla näimme mah-tavan ilotulituksen. Kennedy Space Centerissä aivan tuntui historian havina, kun samana iltana vielä laukaistiin Atlas-raketti. Kaikkein elämyksellisin ohjelma oli kuitenkin rämeajelu, jonka aikana näimme rämeellä veden keskellä märehtiviä lehmiä, flamingoja, kurkia ja muutaman alligaattorin. Hotellissa oli monta uima-allasta, 750 huonetta ja mm. kaksi omaa golfkenttää. Joka aamun aloitimme aamu-uinnilla. Muuten uima-altaalla ehdimme viettää vain ensimmäisen päivän, joka oli ainoa " vapaapäivä" . Lapset kovasti kyselivät, että koska he pääsevät Floridaan. Orlandossa kyllä riitti perheelle kovasti katsottaavaa, aktiviteettejä ja tauotonta auringonpaistetta. Paikka on vain aivan liian kaukana (matkustamiseen meni odotteluineen ja lentokoneen vaihteluineen kokonaisuudessaan n. 20 tuntia/sivu) ja matkat sinne liian kalliita. Olipa mukava, että pääsin työn puolesta siellä käymään :)

Allille vielä runsaasti onnitteluja! Hääpäiväsi kuulosti aivan loistavalta ♥

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

SaaMari

Vierailija
15/19 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kertoa: Meille satoi tänä aamuna ensilumi. Lapset olivat koko aamun ulkona ja rakensivatpa pienen lumiukonkin. Maaginen tyttö-keskimmäinen toi eilen illalla minulle kaksi nappia ja pyysi laittamaan talteen koska " meille sataa pian lunta ja lumiukolle pitää saada silmät" . Aika tietäväinen tyttö :)

Vierailija
16/19 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää päivä on ollut tooodella pitkäveteinen. Hohhoijakkaa. Äsken sitten kävin tihkusateessa heittämässä pakkasessa paleltuneet kesäkukat pois. Oisinpa tajunnut aikaisemmin, niin oisin saanut Plantagenista kanervia tilalle.

Kukkasipulit edelleen jäi odottamaan parempaa istutusintoa. Pari perennaa siirsin kukkapenkissä, kun eivät ole kunnolla kasvaneet ja äitienpäiväruusun istutin maahan myös. On lähes sellainen olo, että olen saanut jotain aikaiseksikin:) Työhuoneen hylly jäi nimittäin siirtämättä.

On ollut ihan väsy-turhautumis-saamattomuus-olo tänään. Miehellä myös. Mulle on jopa tullut sellainen olo, että vois olla kiva muuttaa takaisin ulkomusmaille. Mutta kun ei voi, niin ei voi:( Vaihtelua kai kaipaisin, joko tää elämä alkaa urautua, kun olen jopa vuoden ollut töissäkin:)

Vierailija
17/19 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä takauma kolmen vuoden takaa:) Voi kuinka tietämätön sitä on ollutkaan. Rytmiä vaatinut jo 2 viikon ikäiseltä lapselta;)

Tikru-Pikru - 17.10. 10:56 Huomenia

Nyt kun pikku mies keinuttelee isänsä sylissä, ajattelin kirjotella vähän tännekin.

Eipä ole rytmiä löytynyt meidän poijjaalle. Nyt on kaks yötä mennyt kuitenkin suht rytmikkäästi. Kahden tunnin välein herätään ja tankataan. Viime yönä tosin meni loppuyöstä tunnin välein maitoa. Ja kauheaa ähinää piti poitsu. Yöllä aina tuntuu, että onkos tässä mitään järkeä mutta vaikka aamulla kuinka väsyttää, niin onhan tuo käärö silti niin ihana.

Vielä kun saatais päivälle joku rytmi. Tahtoo valvoa ja kukkua niin monta tuntia, että on ittekki sitte ihan yliväsynyt ja nukkuu vasta viiden jälkeen 2-3, jopa 4 tuntia. Yleensä aamusta ysin jälkeen alkaa tankkaus ja sitten seurustelu vaihe. Tänään tosin laittoi nukkumaan. Taisi poitsu olla niin väsynyt itsekin huonon yön jälkeen.

Eilen käytiin ekan kerran pihalla, kun ikää on jo 2 viikkoa! Ja ekan kerran perusteella voi sanoa ainakin, että poika nautti. Nukahti heti vaunuihin.

Toisaalta välillä odottaa, että aika kuluis nopeaan, että pojalle tulis joku rytmi. Toisaalta tietää, että tästä ajastakin pitäs nauttia, kun se on vielä NIIN pieni. Kokeneemmathan ne sanoo, että tämä aika kun vauva on pieni, menee liian nopeasti. Ei se vaan aina yösyöttöjen aikaan tunnu sille.

Hirvittävää on se hien määrä, jota tämä mamma erittää yöllä. Päivällä ei mitään mutta yöllä suunnilleen uin omassa hiessäni. Sitten on kylmä kun herää syöttään poikaa.

Nyt odotellaan mummua kylään vähän kauempaa. Poika nukkuu tyytyväisenä:)

Tikru-Pikru ja poika 2 viikkoa ja 1 päivä

---

Sitten takaisin tähän vuoteen. Kuulosti Saamuskan reissu ihanalle. Jotenkin koko ajan enemmän tekee itselläkin mieli jonnekin. Viimeksi kun on käyty ulkomailla keväällä 2004, Amsterdamissa.

Kylläpä Onni osasi ujostella kun käytiin pikkuserkkunsa synttäreillä! Väkeä oli paljon, osa kyllä jollain tapaa tuttuja mutta voi että se ujosteli. Seisoi ovella pää alaviistoon kallellaan ja katseli vain. Syliin ei halunnut mutta vierellä halus kyllä olla;) Sitten kävi kivasti, että sinne tuli kaksi tarhakaveria, sisarukset, joiden äiti on minun ja serkkuni yhteinen tuttava. Hetken aikaa Onni oli ihmeissään, että mitäs nuo neidit täällä tekee kunnes isomman (4v) kanssa alkoi leikkiä.

Olipas Onni tehnyt ennätykset taas pitkiin aikoihin. Kello 9 oli kömpinyt herätteleen iskää:) Mies oli jo ajatellut, että onko maanantai ja mä olen vienyt pojan tarhaan ja se on itse nukkunut pommiin:D Saipa kerrankin mies nukkua.

No tässäpä tätä. Pian saunaan. Pää on ihan öljyssä, ajattelin vähän ravita (voiko noin sanoa) hiuksiani.

T-P

Vierailija
18/19 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei työiltoina jaksa/ehdi kirjotella...Töiden jälkeen on todella väsynyt!Muu perhe tais säästyä oksutaudilta mutta hoitolapsissa tautia joten riski pyörii ainakin mulla..

Mun vanhemmat oli täällä la-su.Eka kävin äitin kans Hulluilla päivillä ja sit viel miehen kans.Jotein löytyki,myös ,muista kaupoista :-) Vaik oli tosi kiva käydä,varsinki miehen kans kaksin ni tuntu et shoppausreissu vei kaikki voimat!JA se että kotona on muista ni väsyttäää...

Aika menee kyllä nin nopeesti,niinku Ynis sanoi!MEillä tahtoo olla viikonlopuiksi ohjelmaa niin että kaipais vapaata vkla.Mut millonpa sitä kavereita tapais ku arkena ei ehi..

Poika läks mun vanhempien matkaa,pyydettii ma-ke extraa syyslomaan.Reippaasti teki läksyt ennen lähtöä,ei tarvi nyt niitä miettiä.Ens vklna miehen vanhemmat tuo pojan kotiin...Enpä ole anopin kans jutellu kesän jälkee :-/ Mies on kyllä mut mä en ole pystyny,näkeminen vähä hirvittää....

Ihana lukea Mimmulin kuulumisia :-)

Siis tietysti teidän kaikkien mut Mimmulilta tuli hyviä kuulumisia :-)

Saamuskalle tervetuloa takasin :-) Hui,lunta!!

Päässä on ihan tyhjää...Olette kaikki usein mielessä,siirryn sohvalle.

jatu

Vierailija
19/19 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuulle muuttointoa,taas :-/ Toivottavasti uusi koti on hyvä!!!piha on aina kiva :-)

jatu