Hah, mulle ihan sama mitä hoitsut tekee kunnallisella puolella! Onneksi yksityiseltä sentään saa hoitoa. :)
Kommentit (11)
Lääkärithän ne siellä korvaamattomia on, ei hoitsut.
Haluan kyllä nähdä sen päivän kun lääkärit alkavat tehdä myös meidän sairaanhoitajien työt.
Vierailija:
Vierailija:
eipä toimi sairaalassa mikään ilman hoitsuja; ei ota kukaan verinäytteitä tai röntgenkuvia, ei anna lääkkeitä tai muita hoitoja, ei valvo teho-osastolla potilaita, myös vuodeosastoilla potilaat ovat aivan itsekseen.
Pälli.
Minulle tilanne on ihan yks hailee. Ei-kireelliset vaivani hoidatan yksityisellä ja jos kiireelliseen ensiapuun joudun, niin eiköhän siellä joku lääkäri kuitenkin sen pahimman vaivan korjaa, ei ne hoitajat.
Luuletko todella, että lääkärit ovat potilaan sängyn vierellä pitämässä kädessä? Aina paikalla, kun hätä tulee?
Ei niitä lääkäreitä niin montaa ole eikä heillä ole mitään mahdollisuutta saada potilaita hoidettua ilman hoitajia.
entä steriilit välineet, kuka ne pakkaa tai tilaa osastolle?
Lääkärit eivät osaa, ehdi, eivätkä tiedä miten esim. nämä pikku asiat hoidetaan. Miten paljon varataan mitäkin tarvikkeita tai lääkkeitä vuorokaudeksi.
Lisäksi kaikki paperityö on lääkäreille vierasta.
Tilanne on todellisuudessa se, että sh " esittelee" lääkärille potilaan ja hänen ongelmansa. Sairaanhoitaja on tavallaan potilaan asianajaja. Lääkäri käy katsomassa potilasta, jos ehtii ja katsoo tarpeelliseksi. Muuten asiat hoituvat paperilla sairaanhoitajan keräämien taustatietojen mukaan.
Voishan sitä mennä suuren Amerikan malliin. Niiden maksujen ja vakuutusmaksujen jälkeen korotus tuntuisi naurettavan pieneltä.
Mutta eihän se haittaa niin kauan kuin ei joudu itse minkään sairauden tai onnettomuuden armoille.
niin minne yksityiselle ajattelit meneväsi?
en suosittelisi " oikealle" traumapotilaalle Mehiläistä, vaan Töölön sairaalaa.
Yleinen harhaluulo on, että yksityispuolella olisi mahdollista hoitaa kaikenlaisia potilaita.
Todellisuudessa ei ole; esim. ei ole monivammapotilaan hoitoa osaavaa tiimiä, ei leikkaussalipäivystystä, ei raskasta teho-osastoa, ei mahdollisuutta päivystyksellisiin CT- tai magneettitutkimuksiin. Ihan vain alkua mainitakseni.