Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden väsymys? Mikä on normaalia?

Vierailija
10.10.2007 |

Menossa rv 6+2 ja tämän viikon olen ollut TODELLA väsynyt. Tunne on ERITTÄIN epämiellyttävä. Töiden hoitaminen hankalaa. Pitäisi olla skarppina ja keskittyä asiakkaan asiaan. Mutta ei jaksa kunnolla edes silmiä pitää auki... :((( Illallakaan ei jaksa perheen kanssa tehdä mitään. Miehen pitää hoitaa lapsi ja koti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin ihan sikaväsynyt kun alkoi kaksosraskus, ykkösraskaudessakin suurinpiirtein nukuin ekan kuukauden. Käsittäisin että suunnaton väsymys voi olla luonnollinen suojelumekanismi herkälle alkuraskaudelle.

Vierailija
2/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosin pari viikkoa pidemmällä olen ja lisänä pahoivointi. Itelläni on hempat alhaalla ja raudan syönti vois auttaa väsymykseen (mutta, koska se taas pahentais pahoinvointia, niin ei kiitos vielä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös aivan superväsynyt alkuraskaudessa. Nukuin helposti 9-10 tunnin yöunet ja vielä siihen parin tunnin päikkärit päälle.

Vierailija
4/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopusta odottaessa olin kanssa alkuun niin väsynyt, että saatoin nukahtaa sohvalle istumisasentoon. Välillä tuntui, että olisi pitänyt tulitikut laittaa silmille, joskus jopa pisin silmiä auki sormilla, kun oli pakko pysyä hereillä kuopuksen kanssa ennen kuin mies tuli kotiin.

Onneksi meni ohi.

Vierailija
5/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensi vaan ja yritti keskittyä ettei oksenna.. Eli pahoinvointi loppu rv 16 ja nyt sitten on huomannut tuon järkyttävän väsymyksen!

Illalla on aivan pihalla ja on niin väsynyt, että kroppa vaan tärisee, että anna mulle unta!! ei jaksa suuta aukaista puhuakseen!!

Kovasti odottelen tässä koska se ihmeen " elämäni kunnossa" - olo oikein alkaa kun se keskiraskaudessa pitäisi olla!

rv 16+6

Vierailija
6/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuonne rv 18 asti tolkuttoman väsynyt ja oksensin. Sitten alkoi helpottaa ja se keskiraskaus helppoa aikaa.

Vierailija
7/8 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä raskaudessa jossa yhdistyi sekä alkuraskauden paha väsymys että kaamosaika ja sen mukanaan tuoma väsymys joka mulla on yleensä melkomoinen.

Se syksy oli pitkä kuin kuolema. Nukuin 12 tuntia yössä, päivisin pysyttelin väkisin hereillä ja nukuin päikkärit lapsen kanssa, illalla torkahtelin vielä sohvalla ennen yöunia. Ihan kuin olisin humpsahtanut jonnekin pohjattomaan mustaan tynnyriin. Olin kuolemanväsynyt, ulkona oli pimeää ja märkää ja sateista ja piristystä ei saanut sieltäkään.

Mikä vielä messevintä oli se, että juuri kun pääsin 13. viikon ylitse niin tuli keskenmeno. Eli kaikki tuo turhaa. Murrrr!!!

Vierailija
8/8 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri koskaan ole ollut sairaslomalla ja kynnys jäädä on korkea. Nyt vaan tuntuu, että enää ei jaksa. Väsynyt aamusta asti ja koko ajan vain pahenee. Lisäksi jatkuva kuvotus.. Jos jään pois töistä, niin silloin työkavereiden työmäärä lisääntyy. Olisinko kerrankin " itsekäs" ??

ap

p.s edllisessä raskaudessa väsynys ei näin voimakasta, eikä pahoinvointikaan. Mistähän johtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi