BB: porukka itkee, kun joutuu valvomaan muutaman yön!
Ihan käsittämätöntä... Tiina märisee siellä että joutuu valvomaan. Hei haloo. Jos se ikinä saa lapsia, eihän se muuta ehdi tehdäkään kuin sääliä itseään. Ihan käsittämättömän piloille lellittyjä kakaroita, kun ei voi kolmea yötä selvitä 4-5 tunnin unilla ja ilman tupakkaa.
Kommentit (46)
tai hei, mä sain ekan lapsen 18-vuotiaana ja heti alkuunsa valvoin reilut puolivuotta koliikki-vauvan takia. Yöunet aamu kuudesta eteen päin oli jotain 2-4 tunnin luokkaa.
Toivottavasti ykskään noista ei tee lapsia
Jatkuvasti on ketjuja kun väsyttää ja niihin vastataan, että sitä se vauva-aika on, kestä. Suurinosa kuitenkin sanoo, että saahan sitä valittaa ja saahan sitä olla väsynyt. Muistakaas itsekkin, että väsymys tuntuu erilailla eri ihmisissä!
ja saa olla vaan aika " rauhassa" kuitenkin tähän lapsiperhearkeen verrattuna!
Eli sinun väsymyksesi on oikeutetumpaa!? Olen 5v aikana heräillyt joka yö 5-10 kertaa ja kertaakaan en ole sitä täällä valittanut. Tämä nyt on tätä tällä hetkellä!
jota koliikkivauvan vanhemmilla ei liene, mutta BB-taloiaisilla pieniä piristyshetkiä lukuunottamatta on paljon. Lisäksi ihminen on sosiaalinen eläin, joten vähemmän unta tarvitseviin asukkaisiin voi vaikuttaa enemmän unta tarvitsevien asukkaiden olotila. Lisäksi ihminen pyrkii ryhmässä myötäelämään, eli empaattisuussyistä sellaisetkin asukkaat, joilla ei ole suuri unentarve, voivat yhtyä enemmän unta tarvitsevien valitukseen.
Mutta on naurettavaa, että bb-talossa nuo joutuu valvomaan 3 yötä ja niin valitusta!
Minusta on vaan naurettavaa, että lapsettomat ja nuoret ihmiset valittavat väsymystään tuolla tavalla.
nauratti myös viime vuonna kun asukkaat valittivat kun oli se päiväunikielto! Huh huh sanon minä
Oi MINULLA on lapsi MÄ saan valitta väsymystä! Ehkä se on pikkasen eri asia kun olla tuolla talossa jossa nyt ei kauheesti ole tekemistä!!!! Sen lapsen takiahan te valvotte!!!!! Noi istuu hiljasessa talossa jossa ei juurikaan ole mitään tekemista!!!!!
Miettikää vähän hei eka ennen kun meuhkaatte, osaako teistä kukaan eläytyä toisen elämään?!?!?!?!?!
Joten te ETTE voi tietää millaista siellä on! Ja mitä siitä jos siellä itkettää, onko jotenkin kunniakkaampaa olla itkemättä?
Minä en ainakaan alkaisi tekemään mitään suuria johtopäätöksiä asiasta josta en tiedä mitään.
Eihän niillä ole siellä mitään tekemistä. Ei mitään virikkeitä. Jos ihmisellä ei ole tekemistä, hän tylsistyy ja väsyy. Kokeilkaa vaikka. Naurettavaa moittia ihmisiä vain sen takia, ettei heillä ole vielä lapsia. " Vain minä saan olla väsynyt ja valittaa väsymyksestä, onhan minulla sentään lapsia!" Pyh. T. Äiti minäkin
Todellista survivorhenkeä osoittaisi, jos laitettaisiin tollaset hemmotellut babet selviytymään yksin esim. 5-10n lapsen kanssa, joukossa koliikkivauva ja korvatulehduksia itkevä taapero. Yksi vois olla isukki, joka tekee vähintään 12 tunnin työvuoroja ja yrittää nukkua öisin. Lisähaastetta tehtäviin toisi kiukutteleva uhmaikäinen, karkaileva ja kiipeilevä puolitoistavuotias ja oksennustauti, joka kaataa myös urhean selviytyjän petiin.
Vierailija:
Todellista survivorhenkeä osoittaisi, jos laitettaisiin tollaset hemmotellut babet selviytymään yksin esim. 5-10n lapsen kanssa, joukossa koliikkivauva ja korvatulehduksia itkevä taapero. Yksi vois olla isukki, joka tekee vähintään 12 tunnin työvuoroja ja yrittää nukkua öisin. Lisähaastetta tehtäviin toisi kiukutteleva uhmaikäinen, karkaileva ja kiipeilevä puolitoistavuotias ja oksennustauti, joka kaataa myös urhean selviytyjän petiin.
Ihan niinkuin vain lasten kautta voi todistaa muille olevansa se yksi ja ainoa paras selviytyjä ja pärjääjä!!
On tuhat ja yksi muuta tapaa todistaa ja tehdä tuo sama!!
Kait se nyt on selvää että harvempi meistä valvoo ennen lapsia ilman omaa haluaan. Kyllä varmasti jokainen teistä valittanut ennen lapsia jos valvomaan on joutunut. Niin sitä vaan ihminen muuttuu.
Tuotahan näkee kotonakin. Miksi lapset pitäisi vetää kaikkeen mukaan? Naurettavaa väheksyä ihmisiä ja heidän väsymystään. Ihminen saa olla väsynyt, vaikka hänellä ei olisi lapsia.
Sinä et selviä valittamatta edes omista lapsistasi. t. selviytyjä jolla 5 omaa lasta ja 3 hoitolasta (hoidossa 10-11h/vrk) ja tänään lomalla
Jos oikein kolme vuorokautta joutuu valvomaan niin nyyh.... Niin mutku niil ei oo tekemistä...
Kuka tahansa pystyy " valvoon" kolme vuorokautta. Tosin eihän niiden tarvitse koska saavat nukkua 5 tuntia (n.) joka yö.
Ei siinä kuulkaa kauheesti virikkeitä ole jos yrität nukuttaa koliikkivauvaa. Onko virikkeellistä pitää painavaa mönttiä silmät ristissä ja kävellä olohuoneenpöytää ympäri ilman jutteluseuraa?
Paljon virikkeellisempää on kaveriporukassa seurustella kuin olla turpa kii ja hytkytellä vauvaa.
Joo ja tervetuloa kolmivuorotyöhön. Huomaatte miten 5 tunnin yö unet on arkea. Tiesittekö että yövuoroja voi olla putkee jopa 7. Eikä kaikki pääse päivällä nukkumaan miten haluaa.
Ja on kai vähän eri asia " valvoa" 3 yötä kuin 3 vuotta.
" Heillä ei ole oikeutta valittaa, kun 3 vrk joutuvat olemaan vähällä unella. MINULLA sentään oli koliikkivauva ja vielä kolmivuorotyö. Vain MINÄ olen OIKEASTI väsynyt!"
ja kyllä siitä valitan kun aina väsyttää! Ja jos olisin tuolla talossa enkä sais nukkua tarpeeksi niin varmaan valittaisin ainakin jollakin asteella, sillä mun yöunen tarve on 8-9 tuntia.
Miten ihmeessä niitä nuoria ihmisiä voi väsyttää noin paljon? Vaikka ne saavat yleensä nukkua ihan normaalit, ehkä joillekin meille luksusta olevat yöunet! Ihmeellistä nykyajan nuoriso