Lapsen synttäreistä!
Kaveri järjestää lapsellensa synttäri, maksavat 200e!!!!!!! Onko jotain järkeä???
Kommentit (25)
Kylläpäs lapsellasi on paljon kavereita (20-30). Tässähän kysyttiin kaverikekkereistä ei muista.
miten se on mahdollista? Väkisinhän sitä rahaa menee noihin synttäreihin, ei se mitään kilpavarustelua ole! Sit jos jotain muumeja tms tilataan synttäreille, voisi puhua kilpavarustelusta, mutta itse en puhuisi siitä silloinkaan, jos se olisi lapsen toive.
Viime viikonloppuna oltiin juhlissa joihin oli uponnut varmaan lähemmäs 500 euroa. Oli esiintyjiä, foliopalloja, mielettömät tajoilut, yksin kakku oli maksanut 150 euroa! Ja lapsivieraita oli 25. Nykyään tuntuu joka juhlissa olevan 20-25 lasta.
Meillä meni lapsen sukulaissynttäreihin 350 euroa, vaikkei ollut edes ongintaa, vain vähän koristeluja ja paljon hyvää ruokaa ja juomaa.
Tosiaan jos kaikki mitä syntymäpäivillä tarvitaan, ostetaan niin maksaahan se. En olisi arvannut, että perinteiset synttärit ovat katoava luonnonvara :(
Eikä kovin moni niistäkään jotka itse leipoo, mitään hyviä kakkuja osaa edes tehdä...
Vieraita on kutsuttu maksimissaan 10. Tarjottavana on ollut itsetehty täytekakku (ainekset alle 10 euroa), cocktail-tikkuja, joissa lihapullia, nakkeja, kurkkua, kirsikkatomaattia (ainekset alle 10 euroa), itse leivottua pullaa ja mokkapaloja (ainekset noin 5 euroa yhteensä), keksejä (noin 5 euroa) sekä mehua ja limsaa (noin 5 euroa). Ongintapalkinnot/etsittävät aarteet on ostettu Tiimarista, 1-2 euroa / lapsi, yhteensä alle 20 euroa. Lisäksi on ollut karkkia noin 5 eurolla.
Tästä tulee yhteensä 60 euroa. Siitäkin olisi toki mahdollisuus tarvittaessa tinkiä. Lisäksi tulee lapsen lahja, joka on meillä ollut tyypillisesti 30-35 euroa.
Eikö ihan tavalliset kotisynttärit enää riitä? ap