Unipussi
Tyttäreni 1v. potkii aina peiton pois päältään. Niinpä olen ajatellut hankkia unipussin. Haluaisin kuulla kokemuksia siitä kun unipussiotetaan näin myöhään käyttöön ja suosituksia siitä millainen unipussi on sopiva. Kiitos!
Kommentit (4)
unipussia joskus ½ vuotiaana. Ei oikein toiminut silloin....
Vuosi sitten syksyllä, kun ilman kylmeni, kaivoin unipussin kaapista ja laitettiin poika yhtenä iltana siihen. Ei yhtään kummastellut ja hyvin nukahti. Ikää tuolloin n. 1v2kk. Poika nukkui Grobagin unipussissa siihen asti, kunnes helteet alkoi keväällä.
Me ollaan tykätty Grobagin pusseista. Ihania, kestäviä ja saa myös rumpukuivata.
- tiklu, typy 8kk (siirtyi viimeyönä isoveljen vanhaan unipussiin), poitsu 2v3kk (nukkuu täkin kanssa, katsotaan kun ilmat viilenee pysyykö peitto päällä vai hankitaanko isompi pussi)
Meillä myös otettiin unipussit käyttöön vasta kaksostyttärien ollessa vuoden. Muutama yö meni pyöriessä mutta sitten tottuivat pian ja äiti ja iskä saivat rauhassa nukkua ;) Tytöt ovat nyt 3v5kk ja noin kk sitten jätin nuo pussin pois!! Eli pinniksesta tavalliseen lastensänkyyn siirtyminen pussien kanssa onnistui ihan hienosti. Oppivat sipsuttelemaan pussien kanssa (hiippailivat meidän viereen nukkumaan) ja ottamaan pussin pois itse aamusta kun tuli liian kuuma.. Että todellakin suosittelen!
Meillä oli Candiden froteinen hihaton unipussi (6-36kk) joka oli käytössä kesät talvet. Alla oli yöpuku. Talvella laitettiin vielä ohut peitto pussin päälle, tytöt ovat aika kuumaverisiä.
Kiitos vastauksista. Meidän neiti nukkuu yönsä hyvin, mutta ilmat kylmenee ja pelkään, että neidin tulee kylmä. Kiva kuulla, että lapset ovat tottuneet unipusseihin helposti. Kiitos myös kommenteista millainen unipussi teillä on toiminut. Googletin sanan unipussi ja sieltä tuli vaihtoehtoja niin paljon, että katsoin parhaaksi kysyä apua täältä. Kauniita unia kaikille unipusseilla ja ilman!
Toivottelee:Kaneli
Itse otin unipussin käyttöön tyttärelleni joskus vuoden iässä. Olin väsynyt jatkuvaan yönarinaan ja ajattelin, että josko auttaisi asiaa. Yöt kyllä rauhoittuivat kummasti eikä pussista ollut mitään ongelmia vaikka tyttö oli jo niin " vanha" , kun pussi otettiin käyttöön. Meillä siis vain positiivisia kokemuksia. Tietysti sängyssä seisomaan nouseminen on (onneksi) hankalampaa ja helpostihan pussin kanssa kaatuu, jos pystyasennossa liikkuu. Mutta jos lapsi on pinniskessä niin ei aiheuta mitään ongelmaa. Ostin tytölle (nyt 1v10kk) unipussin myös täksi syksyksi mutta en taida uskaltaa ottaa käyttöön, koska olemme siirtämässä tyttöä pois pinniksestä uuden vauvan " tieltä" (syntyy keväällä).
Se, minkälaisen pussin hankit riippuu siitä kuinka lämmintä teillä on sisätiloissa, mitä pidät pussin sisällä lapsella päällä ja kuinka lämminverinen lapsi on. Meillä riitti pelkkä pitkähihainen body ja froteella vuorattu hihaton puuvillapussi koko viime talven(tyttö on tosi lämminverinen). Tutustu valikoimaan ennen pussin hankkimista!
Nekku