Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!!!!-05-MARRAS-05-!!!!

08.10.2007 |

Uusi läjä, eli pinoon siitä mammat :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan tulin piipahtamaan, lapset nukkuu ja mua odottaa tenttikirjat, voiko olla tylsempää tapaa viettää tämä oma aika..

Mannalle ja Hildaliinalle tuhannet kiitokset astma/allergiainfosta!!! Aatu on jo parempi, ja lääkkeenkin ottaa jo ihan rauhassa. Yskää on edelleen, mutta hengitys normaalia ja tuo yskäkin vaikuttaa enemmänkin sellaiselta nuha yskältä. Olin sitten lauantaina tyttöjen kanssa viihteellä kun kotona tilanne antoi periksi. Oli kyllä kivaa :) Ainoa huono puoli on tämä väsymys joka tuntuu kestävän aina seuraavan viikon ennenkuin tasaantuu..

Näin nyt vaan nopsaan, nyt lukemaan! Palaillaan ja kivaa viikkoa kaikille :)

Vierailija
2/20 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin tässä vallan mahtava sivusto kaikille teille, jotka haluatte järjestää teemasynttärit lapselle! Kun rullaa sivua alemmas, niin vasemmalla on myynnissä erilaisia teematarpeita lastensynttäreille.

www.juhlantaika.fi

Viikonloppu taas takana, kylläpä se meni nopeasti. Musta on aivan ihanaa, kun mullakin on nykyään viikonloppu. Hoitolapsi on meillä ma-pe ja antaa kyllä viikonlopulle special meiningin, kun silloin ollaan ihan vaan oman perheen kesken.

Sain perjantaina niiden psykologisten soveltuvuustestien tulokset. Olin todella tyytyväinen tuloksiin, oikein hyvin sovin alalle kuulemma, ainoastaan konservatiivisuus ja hidastempoisuus saattaa kuulemma aiheuttaa minulle päänvaivaa. Sen tiesin jo etukäteenkin ;D Sopisin mainiosti testaajien mielestä myös media-alalle tai rekrytointitehtäviin.

Paljon on taas pinossa nuhaneniä. Meillä on samaa täällä kanssa, menossa jo ohi. Ikävää, että Mannan reissu peruuntui taas, toivottavasti poika voi o paremmin. Niin ja Aatun äipän sairaalakertomus oli sydäntä riipaiseva! Toivottavasti teillä kanssa pikkupotilas voi jo paremmin.

Mites Hildan Pertun tutittomuus on jatkunut? Onko ollut marinaa tai huutoa vielä?

Kolmannen lapsen haaveilu on siinä pisteessä, että ehkäisyä ei käytetä. Mutta koska imetän, en usko tulevani raskaaksi ennen Sisun ykkösiä. Ainakin näin meni Onnin kanssa.

Sisusta vielä sen verran, että on alkanut nukkumaan yöt läpi :) Poika menee nukkumaan siinä klo 20.30 suurin piirtein ja heräilee ensimmäisen kerran vasta aamulla klo 07-07.30. Silloinkin vaan syö ja jatkaa uniaan :) Mahtava tyyppi!

Ihana on MrsCeen plikka :) Aina saa hymyn huulille hänen tekemisensä. Aika uskomattomalta kuulostaa siellä päin etenevän BB:n jutut verrattuna tähän Suomen linjaan!

Minä en ole vielä miettinyt miehen isänpäivä lahjaa. Josko ostaisin lahjakortin tatuoijalle. Pääsisi ikuistamaan ihoonsa vaikka poikiensa nimet jollain kauniilla tapaa, kuten on suunnitellut.

Tintta kyseli vielä kumppareista ja talvikengistä puistoon. Kumppareista en tiedä, mutta Stockan hulluille päiville on torstaina tulossa muistaakseni Columbian talviulkoilukengät. Sellaist lämpimät ja hyvät jalkaan. Aion käydä sellaiset hakemassa.

Odottelijalle ihanaa odotuksen jatkoa! Synttäriteemaksi olen Onnille suunnitellut merirosvoteemaa :) Tuolta JuhlanTaika sivuilta tilailin vaikka mitä oheismateriaalia. Joo lähti taas vähän lapasesta ;D.

Toukon kelloton loma tosiaan kuulosti ihanalta! Mun isä tekee aina niin, että kun sillä alkaa loma (kesäloma tai muu), niin ottaa kellon pois ja laittaa sen käteensä vasta loman loputtua. On kiireinen business mies, mutta lomalla osaa ottaa relasti. Puhelinkin menee suoraan vastaajaan :)

Shoppailin viikonloppuna itselleni uusia vaatteita. Ihana fiilis kun vähän välillä panostaa itseensä, eikä aina laahaa niissä vanhoissa venahtaneissa vaatteissa. Tänään menen vielä äitini kanssa tsekkaamaan itiksen, siellä on mulle Zarassa kengät varauksessa. Josko jotkut housut vielä löytyisi.

Tulkaahan turisemaan!

NoEmA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastelua tuntuu olevan marrastaaperoilla. Sitähän tämä syksy on :(

Meidän pojan perhepäivähoitaja sanoi aamulla, että hoidossa on aika räkäistä porukkaa, joten katsotaan tarttuuko meidän poikaan.

Ja ennenkaikkea jos tarttuu, niin meneekö korviin asti ja alkaako taas korvatulehduskierre.

Nimittäin meillä on ollut viimeksi toukokuun lopussa korvatulehdus ( ainakin 3-4kuuria peräkkäin ) ja heinäkuussa päästiin sairaalaan tutkimuksiin ja syyskuun lopussa olis ollu putkitus ja kitarisojen ( vai onko ne nielurisat, sekoitan nämä aina) poisto. Mutta kun ei ole siis ollut tulehdusta toukokuun lopun jälkeen, niin peruin putkitusajan. Nyt siis odotan syksyn flunssa-aaltoa ja miten meidän pojalle käy..

Meillä on suuhygienistille pojan kans aika tämän kuun lopussa. Saa nähdä mitä kommenttia sieltä tulee. Meillä kun on syöty karkkia ja herkkuja jo 1v saakka. Mutta hampaiden hoidosta kyllä huolehdittu harjauksella ja purukumilla.

Ite olen nyt sairaslomalla äitiyslomaan saakka, joka alkaa 17.11. Selkä ja kyljet kipeytyy töissä, kun lähinnä istumatyötä.

Ja ens maanantaina meen sairaalaan osastolle vuorokaudeksi sokeritarkkailuun. Otetaan siis säännöllisesti sokerit vuorokauden ajalta. Kamalaa olla erossa pojasta.. Vaikka onhan se ollu mummolassa yökylässä, mutta silti.. sanoin miehelle, että ei saa tulla käymään, ku tulee niin paha mieli, jos poika alkaa itkeä poislähtiessä. On niin äidinpoika nykyään. Täytyy pyytää mummoa käymään kylässä maanantai-iltana meillä, jotta pojan huomion saa ihan muualle. Mutta toisaalta, ei se välttämättä muista koko äitiä.. :)

Noema; meillä mies tatuoi myös pojan synnyttyä skorpionin ja pojan syntymäpäivän käsivarteen. Nyt seuraavan synnyttyä tatuoi horoskoopin ja syntymäpäivän toiseen käsivarteen.

Mulla on isänpäivälahjat vielä mietintämyssyn alla ;(

Askarreltiin syyskortteja pojan kanssa puiden lehdistä. Ja toiselle puolelle korttia tehtiin sormiväreillä käden jäljet.

Poika on innostunut myös muovailusta ja tahtoo muovailla harvase päivä.

Sain äitiyspakkauksenkin, joten olen pessyt pyykkiä ja olen tehnyt tilaa hoitopöydän laatikoihin uuden tulokkaan vaatteille.

Laskettu aika on tosiaan vasta 23.12, mutta näistä korkeista sokerilukemista ja vauvan kasvusta niin luulen, että käynnistetään ennen jollei jopa leikata. Se selviää sitten painoarviossa myöhemmin.

Mutta nyt siis taas pyykin pesuun. Poikakin pitää hakea pian kotiin. Meillä on poika normaalisti (14pvä/kk) hoidossa ja vauvan syntymän jälkeen olin suunnitellut 10pvä/kk. Senkin näkee sitten kuinka suostuu menemään hoitoon kun vauva on kotona. Nyt viihtyy siellä hyvin !

Hyviä viikkoja kaikille äideille ja lapsukaisille !

Vierailija
4/20 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatun_äippä: kerroit viime viikon pinossa Aatun astmaepäilyistä ja polikäynnistä...mielenkiintoinen käynti teillä =(

Mä luulen, että meidänkin pojalla on astma. Keväällä puhkesi pahat ruoka-aineallergiat, joista olen täälläkin vuodattanut. Nyt poitsulla on aamuöisin kuivaa yskää (ollut koko kesän) ja kun hänelle määrättiin viime sairaalakäynnillä ventoline ja flexotide (vai miten se nyt kirjoitetaan) kuurit, niin aamuöinen yskä helpotti. Tosin ei olla tajuttu sairaalassa käydessä puhua koko yskästä kun on ollut niin paljon kaikkea muutakin. Itse luulin viime viikkoon asti että yskäkin johtuu jostain ruoka-aineesta, mutta eipä johdukaan, vaan se on ns. putkivika (keuhkoputken), joka korjaantuu yleensä leikki-iässä, kun lapsi kasvaa ja keuhkot laajenee.

No joka tapauksessa, jos jostain syystä unohdamme antaa kortisonin (jonka annamme babyhalerilla) iltaisin, niin heti on seuraavana aamuyönä yskää. Lisäksi poika on ollut jo reilusti yli kuukauden nuhainen. Onneksi meillä on tässä kuussa taas sairaalakäynti, niin voidaan puhua noista edellä mainituista oireista siellä.

Ai niin, mä muuten itse maistoin kortisoonia, joka on tabletista murskattu...ihan järkyttävän makuista!!!! En tiedä mitään yhtä pahaa, eikä varmasti hedelmäsose tms peitä sen makua. Suosittelen, jos joskus joudutte antaa sellaisen lapsellenne, että yritätte antaa tabletin vaikka pieninä paloina, ei maistu niin järkyttävälle kuin jauhe.

Mä olen tässä kovasti pähkäillyt, että mitä teen töihin paluun kanssa...

Mulla on hoitovapaata tämän vuoden loppuun, mutta en tiedä pitäisikö hakea vielä ensi syksyyn sitä lisää. Täällä on tosi huono hoitopaikkatilanne ja pelottaa ja jännittää pojan hoitoon meno noiden allergioiden takia. Syksyksi olisi ehkä helpompaa saada oikeanlainen hoitomuoto pojalle ja toisaalta taas oltais varmaan silloin paremmin perillä allergioissakin. Olisi kiva tietää miten yleensä hoitoonmeno on sujunut kaltaisillamme.

Aika jännä kun olen puhunut tuttaville, tästä mahdollisesta hoitovapaan jatkosta, niin tosi moni on sitä mieltä, että kannattaisi palata jo töihin?! Pelkäävät, että mun pää hajoo kotona ja että pojasta tulee jotenkin erakko. ITse en pelkää kumpaakaan edellisistä, sillä me käydään kolme kertaa viikossa kerhoissa ja niiden lisäksi puistoissa tms ja meillä on laaja lapsellinen kaveripiiri. Ja kyllähän tämä kotona olo joskus kyllästyttää, mutta on tässä hyviäkin puolia, en usko pään hajoamiseen =)

Oikein mukavaa viikkoa kaikille!!!

Vierailija
5/20 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni nopeasti, oltiin paljon ulkona ja haravoitiin/laitettiin pihaa talviteloille.

Lauantai-iltana mentiin miehen entisen työkaverin 40 v syntymäpäiville, mun äiti tuli hoitamaan Lottaa. Jouduimme lähtemään vaan aiemmin pois kun ajattelimme, koska äitini ei saanut Lottaa nukkumaan. Oli itkenyt kovasti ja sitten oksentanut :(( Ti:tiä oli ikävä, eli mua ... Eri asia ois ollu jos olis vaan kiukunnut, mutta kun itki oikein kovasti ja oksensi, niin tiesin ettei saa Lottaa nukkumaan. Tulimme sitten kotiin jo klo 22.30. Sain nukahtamaan nopeasti, mutta heräsi aika nopeasti uudestaan ja huusi mua, eikä meinannut sitten millään nukahtaa uudelleen, kai pelkäs että mä lähden pois. Raukka-parka. Näinhän siinä sitten käy kun ei oo ollut ikinä yökylässä ....

Käytiin tänään aamusta työkaverin luona jolla 3 tyttöä ja nuorin täyttää vuoden tässä kuussa. Oli mukavaa rupatella pitkästä aikaa.

Lotta nukkuu vielä päiväunia, kun herää lähdetään miehen mumman luo syömään, ihanaa. Tehnyt lihapullia ja muusia, nam.

Tuun myöhemmin lukemaan teidän juttujanne, moikka!

Niin joo, kiitokset kenkäkommenteistanne, varmaan joulun jälkeen haen kengät jostain urheiluliikkeen alemyynnistä itselleni.

Vierailija
6/20 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatun äipälle tsemppiä tenttikirjojen pariin!

Mukavaa, että pääsit naisteniltaa viettämään.

Tutittomuus sujunut erittäin hyvin. En ois uskonut, että näin kivuttomasti onnistuu. Ensimmäisen vuorokauden jälkeen nukkumaan meno on sujunut entiseen malliin. Leppoisasti höpöttelee sängyssä ja pian nukahtaa.

Sylissä haluaa kyllä olla nyt enämmän.

Toivottasti Marican poikaan ei flunssa iske, eikä uusi kierre alkaisi.

Sinullakin on jo kohta raskaus loppusuoralla!

Meilläkin ollaan täällä äitin poikaa. Isi ei meinaa kelvata vaipan tai vaatteiden laittoon. Muuten kyllä iskä on kiva kaveri.

Neiti oli leikkimässä tänään kaverilla. Ihana talo kyllä heillä ja vaikka heidän perheessä on viisi lasta ja kuuds tulossa, niin oikein oli siistiä järjestyksessä kaikki. Ja lapsetkin oikein ihania.

Hilda

Vierailija
7/20 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs teillä hilda sujuikin hyvin tutista luopuminen. vau. kerroit ystävästäsi jolla on monta lasta ja koti kunnossa, toiset taitaa olla enempi semmoisia huushollaajia. huokaus, meillä on aina niin sotkuista ja sekaista...

me ostettiin tänään lasten jatkettava sänky pojalle. nyt pojan huoneessa on vielä molemmat, sekä pinnis että uusi sänky. ensin halusi mennä nukkumaan uuteen sänkyyn, semmoisen kymmenisen kertaa hipsutteli hiljaa varpaisillaan pois huoneesta. mua alkoi hymyilyttään, kun oli niin hellyyttävä. selvästi oli hieno oivallus pojalle, että pääsee itse sängystä pois. viimeistä kertaa kun vein takaisin sänkyyn, niin näytti itse pinnistä että haluaa sinne. laitoin sit pinnikseen ja nukahti pian. :)

noema nukkuuko onni nyt siinä laivasängyssä? muistan kun kerroit et teilläkin oli eka molemmat sängyt " tarjolla" . kauan meni että siirtyi isojen poikien sänkyyn? oon nyt vähän kahden vaiheilla pitäiskö huoneessa hetken aikaa molempia sänkyjä, et sais valita kumpaan menee vai laitettaisko vaan suoraan pinnis pois ja totuteltais uuteen sänkyyn. tänään ei laitettu siksikään pinnistä vielä pois, kun kello oli jo niin paljon illalla kun käytiin kaupoilla. mitä mieltä muut ootte?

sisulla kadehdittavan hienot unet!

kiva että aatun äippä pääsit kuitenkin tyttöjen iltaan mukaan. :)

en muista nyt mitä muuta piti kommentoida.

käytiin viikonloppuna äitini luona, hän asuu eri paikkakunnalla kuin me. oli ihan mukavaa, mutta vähän taas alkoi harmittamaan ja kiukuttamaan kun hää ei suostu koskaan tuleen meille kyläileen vaikka kuinka pyytäisin. aina löytyy jotain näennäisiä syitä. ristiäisten aikaan on tainnut täällä viimeksi käydä, jos haluamme nähdä tulee meidän mennä kylään. että tintta lohtua, teillä taitaa sentään hiukan parempi tilanne olla appivanhempien kanssa joskin taitavat asua lähempänä kuin äitini meitä.

mies löysi uuden radiokanavan, nappularadio. täällä helsingissä kuuluu taajuudella 103,1. en tiedä kuuluuko sitä muualla maassa, mutta on ihan hauska kanava. soittavat pelkästään lasten musiikkia.

mukavaa viikkoa kaikille.

ainiin, ekassa ultrassa on täälläkin käyty. kaikki vaikutti olevan ihan ok, siellä se pikkuinen heilutteli käsiään ja jalkojaan. on ihan omituista kun on jo monta viikkoa takana raskautta, ja sydänäänet kuultu ja ultrassa vauva nähty, mutta silti en osaa jotenkin sisäistää sitä että masussa on vauva. vaikka on huono olo ja väsyttää jne. se vaan tuntuu epätodelliselta vieläkin. hassua.

gerda

Vierailija
8/20 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä hääräillään. Rony ja Sisu päikkäreillä, Onni poika valvoo. Ei tahdo enää nukkua päiväunia nykyään. Leikkii nätisti kyllä autoilla ja omissa maailmoissaan :)

Gerda, Onni nukkuu omassa laivasängyssään. Siirtyi sinne pysyvästi Sisun laskettuna päivänä. Meillä on edelleen pinnis Onnin huoneessa. Se piti siirtää pois, mutta ei saatu aikaiseksi, eikä sänky näytä poikaa häiritsevän ;) Päätettiin, että pojat saavat nukkua samassa huoneessa sitten, kun Sisu tästä kasvaa. Ovat niin pieniä, että varmasti tuntevat olonsa turvalliseksi, kun saavat jakaa huoneen. Tulevat läheisiksi. Katsotaan sitten isompana tuota makuuhuonejakoa uudelleen.

Eli meillä ei pinnis häirinnyt poikaa, mutta jos kovasti menee ramppaamiseksi, niin kannattaa varmaankin siirtää pois. On selkeämpi lapselle, kun ei tarvitse arvuutella, että kumpaan sänkyyn menee. Kyllä meilläkin Onni siis muutaman illan pohdiskeli, että kumpaan sänkyyn menee nukkumaan, mutta tilanne rauhoittui pian.

Ihanaa, että Gerdan papusella kaikki kunnossa ultrassa :)

Niin ja mukavaa, että Aatun äippä pääsi vähän tyttöjen kanssa viilettämään. On totta, että tuollaisen illan jälkeen on nykyään monta päivää väsähtänyt.

Maricalle jaksamista raskausvaivoihin! Onneksi loppu häämöttää jo :) Hyvä idea tuo horoskooppimerkkin tatuointi. Miehen piti jo viime vuonna tatuoida Onniin liittyvä tatska, mutta sitten päättikin odottaa siihen saakka, että uusi tulokas on syntynyt.

Hurja reaktio Lotalla äidin poissa olosta oli tullut. Taitaa olla herkkä tyttö. Toivottavasti tilanne helpottaisi niin, että tyttökin pääsisi nauttimaan hoidossa olosta. Kyllähän sitä ehtii sitten kun vähän kasvaa! Ei meilläkään Onni ole ollut kuin kaksi kertaa yökylässä mummilla.

Mahtavan hienosti Hildan Pertulla on sujunut tutista vieroitus! Tuosta saa ottaa muutkin marraspallerot mallia! Ainakin meidän herra tutinlutke ;)

Gerdalle kiitokset nappularadio vinkistä, ei oltu sellaisesta kuultu ennen!

Noema

Vierailija
9/20 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytetty Mintun kanssa 2 kertaa suolahuoneella ja jotain apua tuntuu olevan. On ihan mahdoton vesseli siellä huoneessa, kaikissa kielletyissä kiinni. Raappimassa suolaa seinästä ja sähköjohdoissa yms. Itse pitää mennä joskus rauhassa saa nauttia.

Viime yönä saatiin jotenkin nukuttua vihdoinkin. Toivottavasti ensi yö on vielä katkottomampi. Huomenna Mintulla edessä kuitenkin tarhapäivä, 2 pv ollut kotona huilaamassa.

Meilläkin Minttu on äitin tyttö tällä hetkellä. On muuten alkanut hokea " ei ole pakko" . Kun ehdottaa päiväunia yms, toteaa " ei ole pakko" .

Meillä on Minttu ihan mahdoton tutinlutkuttaja, yritetään päivävieroitusta, mutta aina kun aletaan onnistua likka tulee kipeeksi ja sitten tutti on aina suussa. Noh yritetään uudelleen taas kunhan tästä tervehtyy.

Touko

Vierailija
10/20 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmäilin taas parin viikon takaisia juttuja ja kyllähän marraspoppoolle tuntuu sattuvan ja tapahtuvan..paranemisia kaikille sairastuneille..

meillä on nyt jätetty unipullokin pois, tai siis maidon juo nokkiksesta ja sitten nukkumaan mutta ei enää sänkyyn sitä saa. ei ole edes eroa huomannut ;)

meillä oli myös pinnis ja isojen poikin sänky samassa huoneessa alkuun ja alusta asti oli teemulle selvää että isojen poikien sänkyyn mennään, ei pinnistä ole katsonutkaan sen jälkeen.

huomenna olis ensimmäinen vanhempainilta, mielenkiintoista tulee olemaan, ne on videoineet lapsia ja nyt meille näytetään mitä ne osaa, hieman hirvittää että kuinka tuo rasavilli siellä paahtaa menemään.

pari viikkoa ois vielä töitä ja sitten koittas kesä+mammaloma, joka pv vaan on tuskaliasta töihin mennä ja harkitsen joka ilta vakavasti että en enää mene, vaan tähän asti oon joka pv sinne kuitenkin raahautunut. supistelee ja liitoskipuja ja vaikka mitä...

ai juu tulipa mieleeni ku tässä syksymmällä vilauttelitte tapaamista jumbossa niin tuliko siitä mitään?jos uutta on tulossa niin mie tulisin mielelläni myös mukaan, kohta puolin on vapaatakin ihan kiitettävästi.

nyt täytyy lähteä suorittamaan iltapesuja, ollaan rajoitettu teemun päikkäreitä(jotta nukkus aamulla 5 pidempään) ja se alkaa olla aika tööttis jo 19 jälkeen, menee kauheeksi kinasteluksi jos iltatoimet venähtää sinne asti.

niin ja kittykatilta terkkuja, vilkasta on niidenkin elämä ;)

Vierailija
11/20 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on vähän kiirettä pitänyt, pinoilu jää omalta osalta vähemmälle, mutta onneksi te muut olette kirjoitelleet mukavasti. Teidän juttuja on aina kiva lukea. :-)

Jessellä on alkanut melkoinen uhma, taisteluja ja kiukuttelua mahtuu joka päivään. Varsinkin ruokailujen suhteen on ongelmia, tarhassakin saattaa kuulemma lähteä marssimaan pöydästä pois kesken ruokailun jollei ruoka miellytä. Täytyy myöntää että on aika väsyttävää käydä päivittäisiä taisteluita, mutta onneksi se päivänsäde tulee esiin aina känkkäränkän väistyttyä. :-)

Vielä on malttia riittänyt yllättävänkin hyvin kuunnella ja katsella pojan kiukkuitkuraivareita, rauhoittuu hissukseen kun pysyy lähellä ja pukee tunteita sanoiksi. Miehellä taas menee hermot nopeasti jos esim ruokailu ei suju. Lähtee vaan kiitämään pois tilanteesta ja jättää tilanteen selvittämisen mulle. Tosi ärsyttävää ja olen kyllä asiasta sanonutkin. Ehkä se miehenkin pinna vielä venyy? Toivottavasti ainakin, muuten voi tulla tälle äidille väsy.

Vauvan aluille saaminen saattaa tosiaan kestää, kun kiireiset työpäivät ja arki-illat sekä Jessen kanssa touhuamiset vie niin mehut kummastakin ettei jää enää energiaa petipuuhiin. Jessellä aika hyvä ajoitus uhmansa suhteen, haluaa kai varmistaa että saa riittävästi huomiota vanhemmiltaan kun ei ole ketään " kilpailijaa" . ;-)

Jessen jutuille on saanut naureskella tässä viime päivinä. Mulla oli viime perjantaina firman bileet, joista kyllä kiltisti yöksi kotiuduin. ;-) Aamulla Jesse huuteli äitiä hakemaan sängystä ja meninkin varoittaen poikaa että äiti saattaa sitten haista vähän pahalle. Jesse vastasi siihen ystävällisesti " ei haittaa" . :-)

Hajuista päästään kakkajuttuihin. Jessen potatukset sujuvat edelleen kohtuullisen mukavasti, mutta kakkaamisen suhteen on tullut pieni ongelma. Jesse on alkanut ihan äärimmäisen uteliaaksi sen suhteen millainen saalis sinne pottaan tulee ja nousee jo kesken kakkaamisen pois pökäleitään ihastelemaan sillä seurauksella että viimeinen kakkaklöntti tipahtaa lattialle. Ja meillä kun pottaillaan yleensä olkkarissa niin eipä ole kovin mukavaa siivoilla niitä pökäleitä jostain olkkarin matolta. Yäk. Huvittavaa silti kuinka polleana pikkuinen niitä tuotoksiaan ihailee ja usein vielä taputtaa päälle.

Jesse harjoittelee tällä hetkellä kovasti numeroita kuudesta kymmeneen. On parina viime päivänä pyytänyt päiväruoan jälkeen keksiä ja kun olen kysynyt että montakos keksiä herralle saisi olla, laskeskelee hetken sormiaan ja sanoo sitten " kymmenen" . On nimittäin suurin lukema minkä tietää. ;-) Tuon määrän suhteen ollaan jouduttu käymään hieman neuvotteluja. :-)

Vielä yksi hauska juttu tältä päivältä. Jesse on alkanut huolehtimaan mun ja miehen parisuhteesta. Kun mies tuli töistä, mentiin Jessen kanssa halimaan ja Jesse alkoi aika pian painamaan mun ja miehen päitä yhteen sanoen " äiti pussaa isiä" . Eikä riittänyt yksi pusu vaan niitä vaadittiin se tuttu kymmenen. Ja asian varmistukseksi työnsi tosiaan koko ajan meidän naamoja yhteen. Kyllä nauratti. Ihana pikku Amor meillä! :-)

Tässäpä juttua vähäksi aikaa. Yritän ennättää kommenttikäynnille joku toinen ilta. Lupsakkaa viikkoa marraskuisille!

Vierailija
12/20 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä sulle Ölkjh kommenteista tuohon astmaepäilyyn. Meillä myös ollut aatulla aamuöisin yskää! Kiva jos tulisit kertomaan mitä teidän sairaalareissulla sanotaan? :)

Toukolta piti kysyä että mikä on suolahuone? olenko nyt ihan out.. :)

Voi vitsit kun täällä mammat vaan lisäntyvät, ihanaa! Iskee jo vauvakuume itsellekin! Meidän Mymmelikin täyttää perjantaina jo puol vuotta!!! Ja just vasta syntyi.. Ja kakkosia juhlitaan kuukauden päästä. Mihin tää aika menee.. Ihan selvästi muistaa sen tunteen mikä oli sinä päivänä kun synnärille on lähdetty, molemmista lapsista. snif.. :)

Missä on Auringonkukka??? Puhihaa, 10kaks ja moni muu??? Tulkaa turisemaan :)

Mitäs muuten olette mieltä tästä BB talon uudesta juonenkäänteestä, eli uudesta asukkaasta?

Nyt sohvalle ja sitten nukkumaan (ja mun piti lukea tenttiin myöhääääään, ihmekkös jo väsyttää ;) )

Öitä kaikille!!

Vierailija
13/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Suolahuoneesta lisäätietoa www.suolahuone.fi / www.porinsuolahuone.fi (muistaakseni noin) alla kopioitua tietoa

Suolahuonehoito annetaan nimensä mukaan suolalla vuoratussa huoneessa. Seinäpinnoissa katossa ja lattiassa oleva suolakerros aiheuttaa huoneilmaan voimakkaan negatiivisen ionisaation, joka helpottaa omalta osaltaan hengitystä.

Hoidon aikana huoneilmaan puhalletaan puhtaasta suolasta (NaCl) suolageneraattorilla tehtyä hyvin hienojakoista suolapölyä, jolloin hengitysilmassa on 0,5 - 9 mg / m3 suolahiukkasia.

Hoidon kannalta on hyvin merkittävää, että suolapöly on tehty välittömästi ennen hengitystä, koska juuri hakattu suolapölyhiukkanen (1 - 5 um) on aktiivinen ja tunkeutuu tehokkaasti kaikkialle hengityselimiin ja myös ihohuokosiin. Hoitojakson jälkeen huoneilma vaihdetaan, jolloin hengityksestä muodostunut hiilidioksidi poistuu ja uusi hoito voidaan aloittaa puhtaassa ilmassa. Hengitysilman mukana menevällä suolapölyllä on tulehduksia pienentävä ja limaa irrottava vaikutus hengitysteissä, se ohentaa paksuuntuneita limakalvoja ja tältä osin helpottaa hengitystä.

Kuiva suolapöly tunkeutuu myös tehokkaasti hengitysteiden äärialueille. Ihohuokosiin joutuessaan suolapöly imee ympäröivästä ilmasta kosteutta itseensä, tämän ansiosta iho pysyy kosteana ja kimmoisena, samalla suolalla on desinfioiva vaikutus.

Suolahuone hoidosta siis voi olla apua korvatulehduksiin, astmaan, allergiaan jne.

Itse olen omaan tukkoisuuteen, toistuvaan nuhaan saanut apua sarvikuono huuhtelusta, eli uskoisin suolahuoneen auttavan myös.

Touko

Vierailija
14/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki on, huhuuu??

Nyt väsyttää niin kovin etten taida jaksaa BB:täkään katsoa..

Pakko kertoa nopsaan yks huvittava/ärsyttävä juttu tältä päivältä. Menin kirjastoon lukemaan tenttiin, ajattelin että saisin siellä lukea rauhassa. Jossakin vaiheessa sinne tuli oikea apinalauma!! (=lauma teini-ikäisiä poikia), ja voi apua mitä meteliä pitivät! Sitten yks niistä meni siihen tiskille ja heitti kolikon siihen ja sanoi " yks facking kahvi!" (kirjastossa on sellanen kahviautomaatti). No sitten se 12-vuotiaan näköinen lökäpöksy meni siihen automaatin eteen ja yritti painella kaikkia nappuloita mut ei saanut sitä toimimaan. Kirjastontäti tuli sitten avuksi ja sitten tää " pikku-kovis" sano hiljasemmalla äänellä " miksei tää anna mulle maitokaakaoo??" . Heh, facking kahvi muuttui maitokaakaoksi :) Ajattelin itsekseni että onneks tuohon murrosikään on vielä aikaa..

No eipä muuta, öitä kaikille :)

Vierailija
15/20 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin teidän kirjoituksia ja ajattelin samalla vähän nostaa pinoa...pakko kommentoida taas aatun_äipän kirjoitusta: )

**Meillä on perheessä 2 v:n lisäksi myös murrosikäinen, ja voin sanoa, että ei ole helppoa aikaa =) Eli nauttikaa kaikki te, kellä se on vielä hamassa tulevaisuudessa. Murkun käytös on kyllä just niin ailahtelevaa kuin ikinä vaan voi aavistella.

Vierailija
16/20 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ollut tuosta suolahuoneesta aikaisemmin kuullutkaan, mielenkiintoinen.

Kävin vihdoin ostamassa pojalle talvikengät, nyt taitaa olla melkein kaikki talvea varten. Tai no, pipo ja hanskatilanne täytyy vielä tarkistaa.

Poikanen on nyt nukkunut kaksi yötä uudessa sängyssään. Sekä eiliset päiväunet. Ihan kivasti sujuu, eikä kompuroi yöllä vaikka pimeässä tulee meidän huoneeseen. Ainut ero ja pieni takapakki on, että kun pinnikseen tarvi vaan käydä viemässä ja nukahti sinne itsekseen, niin nyt täytyy olla sängyn vieressä kunnes nukahtaa. Muutoin tulee virne naamalla pois. :) No kunhan alkuun päästää, niin aletaan totuttaa taas siihen että isin tai äitin ei tarvi olla vieressä.

Edistysaskeleena huomasin tässä, että tuttia meillä ei käytetä enää päivisin. Ainostaan yö- ja päiväunilla. Kesällähän koitin vieroittaa tästä päiväkäytöstä, mutta sitten lipsuttiin takaisin. Nyt en oo tehnyt oikeastaan mitään asian eteen, mutta tutin syöminen on vain itsestään jäänyt. Jossain vaiheessa sitten unitutista vieroituskin, mutta totutellaan nyt ensin rauhassa uuteen sänkyyn ja sit kun siihen nukahtaminen sujuu hyvin aletaan miettiä tuttiasioita.

Myös syödessä poikanen on " edistynyt" . Hänhän on syönyt tosi pitkään kaiken sormin, mutta nyt selkeästi käyttää jo haarukkaa ja lusikkaa käsiään enemmän. Toki välillä vieläkin sormin pistelee menemään. Maidot ja vedet juodaan mukista tai lasista. Nokkamukia ei enää oo hetkeen ollut käytössä.

Tamatu kysyi Jumbon tapaamisesta, ei olla vielä tavattu. Asia on ollut ilmoilla, mutta tarttis varmaan päättää joku päivä että homma etenis. :) Minä oon kans kiinnostunut mahdollisuuksien mukaan tulemaan mukaan.

Ulkona sataa vettä. Vähän tylsää. Taidetaan mennä tuohon lähipuistoon sisätiloihin leikkimään, tai sit pitäis käydä ostamassa synttärilahjakin sukulaispojalle.

Hauska tuo " ei oo pakko" , oliko se Minttu joka niin oli sanonut. Mistähän on oppinut :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Gerda

Vierailija
17/20 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerda ja Tamatu, tavataan vaan siellä Jumbossa! Ja kaikki muutkin jotka sinne pääsevät. Jos sitten treffattaisiin, kun Tamatun mammaloma alkaa?

Meillä on kanssa uhma voimistunut. Isäänsä tottelee, mulle vaan virnistelee, kun komennan. Kai tämä tästä ajan kanssa. Ja tosiaan se teini-ikä taitaa olla jotain asteen verran uuvuttavampaa.

BB:n uusi asukas, juu. Aika napakka plikka. Vähän lellityn oloinen. Näkee rikan vain muiden silmässä ja kuvittelee olevansa itse jotakin parempaa, koska on julkkis. Ja kun miettii, että millä meriiteillä hän julkisuuteen on ängennyt, niin ihmettelen kovasti. Jos olisi jotain arvostettavaa uransa eteen tehnytkin, mutta ei. Tuopahan kuitenkin eloa ennen niin kuolleen oloiseen taloon. Ja Timo on pistetty aisoihin. Ällöttävä player (enkä muuten ollenkaan käsitä, että miksi ne tytsyt sen kainalossa kiehnäsivät, kamala).

Nyt katkesi ajatus. Ohhoh. No ei muuta kuin hyvää viikonloppua :)

Noema

Vierailija
18/20 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan taas pitkästä aikaa!

Hrrr, syksy on saapunut meille! Parina aamuna pakkasta ollut -3 astetta..ja pikkasen jopa luntakin sateli viime yönä. Pitää mies laittaa viikonloppuna renkaanvaihto hommiin.

Meillä puhetta on alkanu tulla koko ajan lisää ja lisää. Poikanen matkii nyt tosissaan ihan kaikkea, siis ihan kaikkea mahdollista..ja kun välillä lipsahtelee noita kirosanojakin niin johan on yks papukaija heti toistamassa niitä..Onneks ei jää mieleen rumat sanat pyörimään, ainakaan vielä!

Poikanen sai myös vihdoin sen hoitopaikan! reilun viikon päästä lähdetään tutustelemaan hoitajaan ja marraskuun alusta sit virallisesti alkaa hoito.

Katotaan miten käy, itkua varmaan luvassa....

Poika kasvaa hurjaa vauhtia,vaatteet on 92 cm lähes kaikki jo. Viime talvena ostettu 86 cm toppahaalari tosin passaa vielä oikein hyvin.

Tuo Noeman mainostama juhlantaikaa sivut on meilläkin bongattu ja synttärikamaa myös pian tilataan! Meillä on Puuha-Pete ykkönen joten siinä teemassa mennään..Poika tosiaan on ihan hullaantunut Puuhalan väkeen ja koneisiin.

Käytiin miehen kans siellä kylpylälomalla Naantalin kylpylässä ja oli aivan mielettömän ihana paikka! Suosittelen lämpimästi kaikille.

Täällä moni on masun kasvatuspuuhissa ja loppusuorallakin jo joku oli..Onnea teille kaikille odotukseen!! Mun yks ystäväni kamppailee vauvakuumeen parissa ja toivoo tärppiä..kyllä olis ihana päästä nuuhkimaan pientä vauvaa..Mutta omat vauvat on tosiaan tehty joten odottelen et kaverit niitä saa.

Tuosta BB:stä piti kommentoida kans, että johan yks julkkis sai talon ihan sekasin! Melkoinen pintaliitäjä kyllä, mut vissiin on joutunut ainakin osittain jo nöyrtymäänkin..mut mielenkiintoisemmaks kyllä talon jutut tuli.

No mut lapset jo huutelee, pitää lähteä viemään harrastuksiin...

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja kaikkea hyvää muutenkin!

halauksin äitykkä katraineen

Vierailija
19/20 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan sitä tiedoksi että mun mammaloma on nyt alkanut, jäin perjantaina sairaslomalle jota jatkan kesälomalla ja siitä sitten oikeelle äippikselle. ens viikolla me ollaan ehkä pohjoisessa mikäli tässä kaikkien(mies kuumeessa) vointi sallii, mutta sen jälkeen meille käy millon vaan, matkustusaikaa tarttee täältä varata 1,5h ja ikinä ei tiedä miten teemu nukkuu autossa, mutta kyl me tullaan.... laittasko joku mulle spostia jos en tavota teitä täältä, mun palstan lukeminen on aina vähän niin ja näin.

mut kuullaan

Vierailija
20/20 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies patisti tulla vaihtaan salasanaa, niin samalla muutaman rivin rapustan.

Me ollaan miehen vanhemmilla nyt ja lasten kanssa menen tänään miun vanhemmille ja siellä ollaan kuluva viikko. Heillä ei ole nettiä, niin en pääse sitten tänne.

Eilen oltiin serkkutytön ristiäisissä, sain ihanaa palleroa pidellä sylissä :))

Hyvä, että äitykän poikanen vihdoin sai hoitopaikan!

Minä ressaan jo nyt ens syksyä, että kuinka käy hoitopiakkojen kanssa. Meillä on tarha ihan vieresä, mutta ali ikäraja on 3vee ja meidän ukollahan ois kolmen kuukauden vaje, kun hoidon aloittaisi. Kysyttiin jo, että ottavatko, vastaus oli, että pysyyköhän isompien matkassa ja muutenkin pitäsi olla jonkin verran omatoiminen eikä vauvoja oteta. No eihän tuo enää vauva ole.

Tässä on kova kasvun paikka ja vaipoista koitetaan päästä eroon ennen kuin hakemus pitää jättää sisään, että saa kunnolla poikaa reippaaksi kehua. helpottaisi vaan niin paljon meidän arkea, jos siihen naapuriin pääsisivät.

Meillä on lapsilla flunssa, pientä lämpöä molemmilla. Neidin pitikin miehen äidin kanssa mennä parin päivän reissulle, mutta se nyt peruuntui. Pitää keksiä jotain muuta mukavaa.

Voikaahan hyvin koko marrasjoukko!!!!

Hilda