Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahattomasti lapsettomuus

Vierailija
28.10.2008 |

Voiko jollekin oikeasti olla niin raskasta olla lapseton että ei halua tietää että joku sisaruksista on saanut vauvan eikä halua onnitella mitenkään tai että ei voi itse puhua mitään omasta vauvasta?

Tää tuli mulle vähän yllätyksenä.

Meitä on useampi sisarus ja kaikilla muilla on iso perhe ja yhdellä ei ole yhtään lasta.

Ymmärrän ja hyväsyn sen että saa surra sitä että ei tule lapsia(lääkärin mielestä heillä ei pitäisi olla lääketieteellistä estettä)

Mitenköhän tässä pitäisi toimia? Ei oikeen tiiä mitä enää uskaltais sanoa sille.

Asuukin vähän kauempana kuin me muut sisarukset.

Haluaisin vähän neuvoja.

Toivon että ei kuitenkaan katkeroituisi loppuelämäksi. Se vasta olisi kauheeta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa sanoa muuta. Jos kyseessä olisi oma sisarukseni, ottaisin asian vain rohkeasti puheeksi. Varmasti siinä menisi kahvit väärään kurkkuun ensin, mutta ehkä tilanne sitten selviäisi. Puhuminen usein auttaa. Tietysti siinä on toinenkin vaihtoehto, että hän loukkaantuu tosi verisesti, mutta toisaalta, jos hän jo nyt etääntyy teistä, niin mitä hävittävää teillä muilla sisaruksilla on?

En ehkä kuitenkaan lähtisi yhtenä rintamana kaikki lapselliset sisarukset vs tämä lapseton, koska silloin tämä lapseton voi tuntea itsensä todella pieneksi ja haavoitetuksi. Kahdenkeskeinen jutustelu, rauhallinen paikka ja hänen ehdoillaan. Alkaen, että miltä susta tuntuu ja sitten siitä eteenpäin.

Mun ystävällä on tilanne, että sekä hän että hänen ystävänsä ovat vuosia kärsineet lapsettomuudesta. Nyt ystävälläni on hoitojen seurauksena 3v kaksoset, mutta tämä ystäväni ystävä ei halua hoitoja ja on nyt katkaissut välit tähän mun ystävään koska ei kestä nähdä hänen lapsiaan tai puhua niistä mitään. Että meitä on moneen junaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla