KULTAINEN 60-L VIIKOLLE 41 !!
Huomenta ja mukavaa alkavaa viikkoa. Sataa sataa ropisee...mutta mieliala on korkealla näin ensimmäisenä " lomapäivänä" .
Koulutaksia täällä leikin, kaks vanhempaa vein jo kasiin skoleen ja kohta ajan uuden lenkin ja vien kuopukset koululle..
Puolen päivän aikaan lähden kakkosen kanssa Helsinkiin silmälääkäriin ja ajatuksena ainakin olis että vois vähän kaupoissakin kierrellä mutta katsotaan nyt, tikrunpennun villapuku on nappeja vailla ja jotain ihanaa vauvalankaa olisi kiva ostaa kun olisi vielä kiva jotain pientä värkätä.
Närästys on ollut jotain ihan kamalaa viikonlopun aikaan iltasella ja mietin johtuuko se jostain syömisestä vai kenties siitä että ollaan autolla molempina päivinä ajeltu normaalia pitempiä matkoja?
Nyt katsomaan mitä kuopukset puuhaavat mutta palailen myöhemmin !!
IsoT+ tikrunpentu 32+4
Kommentit (41)
että näytittekö kaikki ihan erinäköisiltä kuin piti. Toivottavasti pääsen itsekin ensi kerralla mukaan.
Hei,
peukutukset Walolle.
Ja Emmille jaksuja Tiinulin kanssa. Se on kyllä ihana ikä muuten se 6 kk, oikein valloittava ja vauvakuume varmasti vaivaa.
Peltimetsurille ja pojulle flunssan esto loitsu - simbsalabim, virukset taivaalle vie - dim, dim, dim.
Ja toivottavasti muilla on hyvät treffit! Minä asustan täällä niin kaukana pohjoisessa, etten voi osallistua - niisk.
Ja sitten omia kuulumisia: np-ultra tehty, tulos 2.2 turvotusta eli hieman kohollaan. Veriseula tulos 1:1900 eli se on hyvä. Päätimme, ettemme mene jatkotutkimuksiin. En halua ottaa keskenmenon riskiä.
Iästä sitten vielä, lääkäri sanoi, että kuuluu ikäni puolesta (38) automaattisesti riskiryhmään kun lasketaan lopullisia riskilukuja. 37-vuotta ei kuulemma vielä aiheuta ylimääräistä ikäriskiä. Että tiedoksi muillekin.
Tämä oli siis ensimmäinen ultramme ja siinä varmistui, että kyllä siellä pikkuinen luuraa. Ihanat sydänäänet ja viisi sormea molemmissa käsissä:-) Iso sikiö, pääperämitta 67 mm, vaikka viikko 12 vasta menossa. Lääkäri olisi siirtänyt aikaa aiemmaksi, mutta minä toppuuttelin, ettei ole aihetta, tiedän hedelmöittymisajankohdan ja meillä on aina veikkailtu laskettuja aikoja uusiksi, kun sikiöt ovat niin isoja (2 lasta siis aiemmin).
Ihanaa, mutta nyt tilanne siis muuttuu siten, että tästä tulee julkista. Ensin kerromme lapsille ja sitten isovanhemmille. Sitten joskus myöhemmin töissä. Kaikki eivät varmasti ota tätä niin hyvin, isovanhemmat ovat jo hiukan sitä mieltä, että meille 2 lasta riittää ja vanhanakin jo minua pitävät vauvapuuhiin. Huomioikaa, että täällä pohjoisessa äidit ovat nuorempia kautta linjan:-)
Mutta minulla on loistava olo, alkuraskaudesta on selvitty ja nyt alkaa kai tämä helpompi vaihe.
Tulkaa kertomaan tapaamisestanne, olisi kiva kuulla!
Oli mukavaa tavata Sonjaemma ja Isotikru. Juttua olisi varmasti ollut pidempäänkin, mutta kun tuo rakas lapseni oli aika rauhaton oltuaan siinä vaiheessa jo muutaman tunnin kiltisti ja tottelevainen.
Siitä kahvilta sitten kaupan ja Hesen kautta kotiin ja nyt pienelle lepohetkelle.
Sieltä Jumbosta lähtiessäni satoi vettä, mutta täällä meillä kyllä paistaa aurinko...
wemppa
että Sonjaemman vauva oli aivan ihana. Kertakaikkiaan suloinen tapaus.
palailen viimeistään huomenaamulla...
w
Te sitten tapasitte(en ole katkera mutta kuitenkin..) Hyvä, että juttua olisi riittänyt, ei siis tullut sitä tunnetta, mistä Pinkerton joskus muinoin kirjoitti, että olisi ollut ' pettynyt' kun ns. luotu kuva, ei muistuttanutkaan ko. henkilöä lainkaan. Ankkis jo kyselikin, että olitteko sen oloisia, miksi olitte toisenne netissä kuvitelleet, vai muuttuiko se rajustikin kun nyt ihan oikeasti toisenne tapasitte ?? Mielenkiinnosta minäkin kyselen- Ois ollut ihana nähdä sonjaemman ukkeli :-))
Aatelkaa mulla oli hammaslääkäri eilen 10.10 ja klo.10. Inhottaa tuollaiset ajat .. Mutta onneksi lekuri olikin myöhässä ja pääsin sisälle vasta klo.10.30, joten tunnin kerkesin istua tärisemässä odotushuoneessa, kun se hammaslääkäri on pahin painajainen. Tehtiin paikkaus, oli isoreikä, meni 40min, ja surukseni ei voitu paljoa edes laseria käyttää vaan tavallisilla porilla pantiin poraten ja suu tietty puudutteessa. Nyt on jäljellä yksi paikkaus ja lohjenneen hampaan ' täyttö' tai jotakin vastaavaa-joten ei suu ihan niin kamalassa kunnossa ollut kuin luulin. Raskaus söi hampaita, eroosiota tullut, koska lipittelin ainakin 3L mehuja pvässä + happamia marjoja ja hedelmiä paljon ja unohdin fluori tabut .. Tänään onkin toinen lääkäri käynti, mutta pvällä vasta-
Äitivelho, teillä onkin todella isovauveli siellä masussa jo :-)) Tiinun mitat olivat muistaakseni hieman yli 50, tuossa vaiheessa. Mutta pieni tuo tyttö oli syntyessäänkin. En isompaa olisi varmaan alateitse pystynyt edes synnyttämään. Mutta hieno homma, että teillä oli kaikki hyvin. Onnea vain odotukseen !!!
Ja olikos se syyssäde tai jotakin sinne päin, kelle oli syntynyt pikkuinen tyttö muuta viikko sitten ? Onnea paljon teidänkin perheelle ja vauva iloa. Käyhän kertoilemassa kuulumisia.
Levinia missä oikein olet huhuu .. Käy kertomassa muutama sana synnytyksestä ja Hopesta, vaikka ymmärrän, että kiirettä pitää :-))
Pinkerton mitä kuuluu ?? Käy sinäkin moikkaamassa meitä ! Onko masennus yhtään helpottanut ? Toivotaan niin. Mitä vauvalle kuuluu ??
Ja miten on senniinan arki lähtenyt käyntiin appivanhempien pois lähdön jälkeen. Tapasiko äitisi heidät ? Miten tapaaminen meni ?
Teti olipa mukava kuulla siltäkin suunnalta. Teidänkin poku alkaa olla jo iso jössikkä. Onnittelut uudesta taidosta ! Ja hyvää loppulomaa mummolaan !!!
Meillä on juuri nyt rauhamaassa, tiinu vetelee sikeitä. Mä soittelen aina unimusiikkia tiinulle kun menee nukkumaan, ja olen havainnut, että neiti simahtaa yleensä saman biisin aikana(?) Täällä nukuttiin hyvin viime yönä. Mulle tapahtui todella kamala juttu tuossa muutama viikko sitten, olin lähtenyt yöllä unissani kävelemään ja olin juuri nostamassa tiinua hänen sängystään kun tyttö rupesi itkemään ja itse havahduin, että mitä ihmettä oikein touhuan, olin siis unessa, onneksi tyttö heräsi ja itki. Pelästyin todella paljon !!! Olen kävellyt unissani viimeksi lapsena :-// No loppu hyvin kaikki hyvin.
Anikin voisi taas käydä ilahduttamassa meitä :-)) Mitä kuuluu työrintamalla ? Kotirintamalle ? entäpä ne muut rintamat ;-)) ??
Nyt täytyy lueskella hieman uutisia ! Käykäähän kirjoittelemassa .. t. emmi
Olipa kiva lukea tyttöjen tapaamisesta! Tahdon mukaan ens kerralla minäkin..
Eilen testasin tyylipuhtaan negan, ei jättänyt kyllä minkäänlaista tulkinnanvaraa. Vuotoa ei edelleenkään näy ei kuulu ja nyt sekin ärsyttää; tulis hemmetissä jos on kerran tullakseen. Päätin etten tästä mitään ressiä ota, mutta niinpä vain taas pitkästä aikaa heräsin aamuyöstä miettimään syntyjä syviä ja suden hetkenä iski sellainen ajatus päähän, että taidan olla meistä ainoa, joka edelleen on kuumeilu/yritys/piinavaiheessa.. No aamun tullen toki pää kirkastui ja muistin että onhan mulla toki kavereina Ani ja kumppanit, mikä kummasti lohdutti, mutta yöllä tuli kyllä tosi yksinäinen olo..
Nyt väsyttää.. Anteeksi omanapainen viesti!
walo
Walo: voi harmitus sentään. Eilen mietin iltapäivällä kovasti testaamistasi ja ajattelin, että olisi positiivista luettavaa... mutta, älä lannistu, kyllä se plussa sieltä tulee. Täällä on monta hyvää esimerkkiä siitä, että jossain vaiheessa sen on vaan yksinkertaisesti pakko onnistua. Ja sinullahan ei yrityskiertoja vielä ole paljonkaan. Niin, ja saathan varmaan kohta Emminkin kanssasi kuumeilemaan, eikö niin Emmi...?
Emmi ja Ankkis: te kyselitte oliko oikeat henilöt mielikuvien mukaisia..? En oikein ollut etukäteen ajatellut minkänäköisiä Sonjaemma ja Isotikru olisivat... Kun ainoastaan Emmistä olen untakin nähnyt. Molemmat olivat mukavia ja heidän kanssaan oli helppo puhua. Kun seisoin kahvijonossa Isotikru tuli jonossa perääni, katsoi minua ja hymyili " oletko sinä wemppa" ja siitä se lähti. Sonjaemma tuli hieman myöhemmin suloisen vauvansa kanssa ja siinä me turisimme kuin vanhat tutut.
En sitten tiedä mitä he minusta ajattelivat..? Toivottavasti minä en ollut " se pettymys" ..
Täällä oli pakkasyö. Olen lämmitellyt takkaa ja nyt pitäisi lähteä tytön kanssa ulkoilemaan. Kaunis ilma!!
wemppa
Täällä myös yksi vihreä kateudesta.... voi kun onnistaisi tulla teidän tapaamisiin mukaan,ihana olisi teidät ihan livenä nähdä,odottajien masut ja pikkutuhisijat. Ei voinut eilen kun ajatuksin olla mukana. Oli nimittäin nuorimman tytön opettajakeskustelu juuri silloin,joka ei kyllä antanut yhtään mitään. Vartti istuttiin vanhemmat ja lapsi open edessä ja sanottavaa ei juuri ollut. No toisaalta hyvin niin.
Äitivelholle onnea hyvistä ultrakuulumisista,nyt vain nauttimaan odotuksesta.
Voi emmi,minä olen noita hammaslääkäri-kammoisia ihmisiä. Viime tippaan aina venytän sinne menoa. Minullahan tässä kuukausi sitten jomotti hammasta ja pakko oli käydä näyttämässä. Tulehtunut juuri hoidettiin ja vielä ilman puudutusta. Ei tahtonut lääkäri käyttää mitään puudutetta tässä vaiheessa raskautta. Laittoi väliaikaisen paikan ja sitten marraskuun lopussa on aika jolloin laittaa loppupaikan. Ei ole onneksi sen jälkeen enää vaivannut.
Minäkin olen utelias kuulemaan senniinan kuulumisia,kuinka äitisi otti vieraat vastaan...
Ja levinia,missä olet? Samoin minea,ani... ja moni muu...
Eilen soittivat ä-polilta ja kysyivät josko kävisi tulla tänään kun perjantaina on niillä joku koulutuspäivä. No käyhän ja kohta pitäisi lähteä synnytystapa-arvioon,samalla katsovat pullan koon. Tyttöjä jännitti aamulla kouluun lähtiessä josko pulla vaikka tänään syntyisi. Ei voinut kun todeta että vielä on kuukausi aikaa. Tosin nuo lattialaattojen jynssäämiset ovat saaneet muutamana iltana aikaan ihan mukavan tuntuisen supistuksen. Ensin meni miettiessä mitä tuo kipu alhaalla ja selässä on niin sitä itseäänhän se oli. Pitkällään olessa meni sitten ohi ja vatsan pinta pehmeni.
Kertokaahan tytöt miltä tuntui nähdä toisenne ja kaikkea muutakin. Täytyy katsoa onko seuraavaan tapaamiseen mitä mahiksia tulla täältä. Ajomatkaa tulee kuitenkin se reilu 2 tuntia/sivu....
Nyt menoksi....
-pietu ja pulla 35+2
Walolle pahoittelut negasta,mutta kuten wemppa sanoi,voihan olla että testasit liian aikaisin.
Wemppa,ihan varmasti et ole tuottanut kellekkään pettymystä. Voin vain kuvitella miten ihana hetki on ollut tavata toinen toisensa. Ja ainahan ne tapaamiskerrat vain paranee kun porukka toisiinsa tutustuu.
Minä leivoin eilen aamulla kaksi litraa pullaa ja meinasin ehdottaa teille että kääntäkääs auton nokat kohti 5-tietä niin keitän teille kahvit,mutta olisi matka teillekin pitkä ollut.
Ei mutta nyt menoksi etten myöhästy....jännittääkin ihan hirveesti....
Kiitos mukavasta tapaamisesta Wempalle ja Sonjaemmalle !!
Me todella jututeltiin siellä niinkuin vanhat tutut ja niitähän me toki ollaankin ;-)
Minä henkilökohtaisesti en ollut etukäteen luonut minkäänlaisia mielikuvia joten tapaaminen oli positiivinen ja vahvisti käsitystäni siitä että olette huippuhyviä tyyppejä !!
Järjestetään uusi tapaaminen pikaisesti tai kun kaikille halukkaille sopii niin hauska mieli eilisestä jäi !
( mä vasta tajusin kotona että olisi voitu vaihtaa puh numeroita niin olisin voinut jommallekummalle laittaa vaikka tekstaria kun tikrunpentu putkahtaa maailmaan mutta ehtiihän sitä tässä vielä )
Vein pikkupimut kasiin skoleen kun aloittivat tälläviikolla ns matikkakerhon ja se on aina torstai-aamulla 8-9 ja auton ikkunat olivat paksussa jäässä ja lämpötila ulkosalla nollassa... Tytöt sanoivatkin että, äiti hei joulu tulee kohta !!
Koirulin kanssakin oli kiva tallustella metsässä kun lehdet vaan kahisivat jäisinä !
Nyt olen yrittänyt saada jotain pikku kotiaskareita tehtyä, pesukoneet pyörii ja kohta valssaan imurin kanssa..
Illalla pitää mennä katselemaan sinne telkkarissa kovasti mainostamaan optikkoliikkeeseen milainen lasivalikoima heillä on kun kakkoselle määrättiin maanantaina ne lukulasit ! Se liike on itäkeskuksessa ja isukki saa lähteä kuskikisi ja toiseksi makutuomariksi, mulla voi hermo mennä tuo neiti nirppiksen kanssa....
Walo pahoittelut negasta, mutta toivotaan että se oli vaan liian varhainen testaus..
Pietu ei se mahdoton ajatus olisi että joskus vaikka sielläpäin tai jossain puolessavälissä kaikkia treffattais, kimppakyydillä uskon että onnistuis vai mitä mieltä muut on ??
Pietu miltäs Pulla näytti ??
Emmi olet ollut tosi urhea siellä hammaslääkärissä, minullakin on hoidot kahteen hampaaseen kesken mutta ne jatkyy kunhan Tikrunpentu on syntynyt.. Mulla on kans ihan kamala hammaslääkärikammo, olen sanonut että synnyttäminenkään ei pelota mua samallalailla kun ´huonot hammaslääkärikokemukset...
Äitiwelholle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista !!
Syystoiveelle onnittelut pikku-prinsessasta!!
Sonjaemma se sun poitsu oli niin ihanan syötävän suloinen !!
Senniina huhuu miten on arki alkanut omalla porukalla sujumaan ??
Onko Meral reagoinut mitenkään mun mummu ja pappa on poissa maisemista??
Teti kiva kuulla kuulumisa, ja miten se aika tosiaan menee niin nopsaan, pojukin opinut konttaamaan,vastahan se syntyi !!
Ankkis millainen on olotila?? Kohtahan sulla on np-ultrakin ??
Peltis kiva kuulla kuulumisia, mullakin Tikrunpentu on hiljaisempi päiväsaikaan mutta kun isommat muksut kotiutuvat koulusta ja alkavat älämölön niin johan " tikrunpentukin" herää ja alkaa oman jumppansa jota sitten jatkuukin koko illan...
Levinialla menee Hopen kanssa hyvin mutta kun on sijaisasunnossa vielä muutaman viikon oman kämpän ollessa remontissa emme taida uutisia juurikaan kuulla mutta sen tiedän että kaikki ok ja Hope kasvaa vauhdilla...
Ai niin pitihän mun eilen Jumbosta pois lähtiessäni mennä H&M.n kautta
ja ostinpas Tikrunpennulle ihanan valkoisen plyyssihaalarin koko 56 cm ja siinä on jotain pienen pieniä lehmänkuvia , huppu ja on syötävän suloinen,,sillä ajattelin sitten kotiuttaaa sairaalasta...
Nyt jatkamaan näitä kotihommia jotta saan jotain tehtyä, hitaasti mutta varmasti...
IsoT+tikrunpentu rv 34
oli oikein mukava tapaaminen! En ollut minäkään mitään ennakkokuvaa itselleni luonut, ja vanhoja tuttuja kait sitä ollaakin jo. Minäkin muuten tajusin vasta autossa matkalla kotiin että olisi voinut ne puhelinnumerot vaihtaa. Mutta eikös ollut ajatuksena järkätä vielä yksi tapaaminen tässä marraskuun puolivälin tienoilla jos muitakin silloin pääsisi mukaan.
Olin siinä varmaan muutenkin vähän muissa maailmoissa, kun olin tuntia aiemmin saanut tietää hyvän ystäväni sairastuneen syöpään ja se asia jotenkin iski tajuntaan vasta siinä matkalla jumboon.
Me piipahdettiin pikku-ukon kanssa siitä vielä stockalla, karkkia ja ukkelille housut ja paita ja vaunulelu tarttui mukaan. Päivän tapahtumat eli neuvola ja jumbon reissu tekikin sitten tehtävänsä illalla eli ukkeli nukahti iltasyötöltä tissille kiltisti ilman unitaisteluja (mitä ollut viime aikoina). 4kk mitat siis 65 cm ja 6600g ja kasvaa hyvin keskikäyrällä eli jatketaan täysimetyksellä. Varmaan sitten parin viikon päästä voisi alkaa maistattamaan vähitellen teelusikalla kiinteitä ja eri makuja. Jos maito riittää 6 kk asti niin ei sitten kerralla tule uudet maut ja kiinteät.
Walolle pahoittelut negasta.
Minä oikein antaumuksella luin noita teidän juttuja wemppa,sonjaemma ja isotikru,kateus sen kun syvenee ja väri samalla.... ei vaan ihana että olette nähneet ja pidetään mielessä seuraavaa kertaa....
Äippäpolilla käyty;laittoivat käyrään 15 min. ajaksi. Sydämensyke oli 120 140 krt/min ja liikkeiden aikana pomppasi 150,kävi joskus 110 mutta sanoivat että kuuluu kuvioon. Osuipa tallentumaan yksi kunnon supistuskin. Pissa puhdas ja paineet ok,mutta... lapsivettä on tosi vähän,siksi ei masu varmaan mikään hirvittävä ole kun vertaan aikaisempiin. Eka painoi tasan 3 kg ja masu oli silloin isompi kuin tällä puhumattakaan toisesta joka painoi tasan 4 kg. Sydämen syke ja napanuoravirtaukset olivat kuitenkin sen verran hyviä ettei ollut lääkäri huolissaan. Liikkeitä pitää päivittäin seurata ja juoda paljon. Viikon päästä torstaina uudelleen katsovat josko vesimäärä olisi lisääntynyt. Jos ei niin katsovat kuulema tilannetta silloin. Alakautta yritetään synnyttää,ei ole kuulema estettä. Pullan painoarvio on 2.8-2.9 kg tällä hetkellä ja arvio että jos loppuun mennään niin painaa n. 3.5 kg eli ihan sopiva. Nyt siis heidän mukaan 36+1. Ei tämäkään lääkäri suostunut kommentoimaan sitä kun mulla oli ovis myöhemmin,kirjojen mukaan mennään joten täytyisikö minunkin pikkuhiljaa alkaa elää heidän mukaan kun jotenkin alkoi tuntumaan ettei paljon yli lasketun ajan mennä ja sehän on heidän mukaan 7.11.
Paikat oli sormelle auki ja kaulaa 2cm jäljellä joka kuulema on normaalia useamman synnyttäjälle. Saas nähdä kuinka meidän syysloma suunnitelmien käy,meinattiin mennä alkulomasta mökille 3-4 päivää....ja lomahan alkaa reilun viikon päästä....
Nyt haukkaamaan jotain ja hakemaan tytöt koulusta kotiin.
-pietu ja pulla-
Hienoa, että tapaaminen meni kivasti. Ja se on tietty helppoa, kun on useampi, ettei ole sellaista kahdenkesken -tapaamista. Tai siis, minulla nekin olleet " helppoja" , mutta niissä, jos missä, on jännittänyt.
Täällä on kiirettä ja hiukan sellaista väsymystä ilmassa, ettei ole jaksanut kirjoitella. Epäilen, että johtuu tuo väsy lääkityksestä - tuntuu siis ihan fyysiseltä väsyltä, unettaaa, unettaa. Ja yöllä kyllä nukun ihan kivasti + nukahdan helposti syötön jälkeen. Aiemmin tuli väliin valvottua.
Kohta taas putkahtaa kultaisia vauvoja, vai? Ihanaa. Itse hiukan pihalla teidän tulevien mammojen aikatauluista :) Jotenkin oman mahan kanssa helpompaa hahmottaa muiden aikatauluja.... nyt aika lentää ja toisille vauvoja syntyy ja syntyneet kasvaa ja *hui* on joulu ja uusi kesä ja voi tätä ajan kulua. Lapset pitää huolen, että ajan kello kukee kuin rasvattu salama.
Nyt menen tuijottamaan kahvinkeitintä, josko se kävelisi itse hanan alle ja täyttiysi ja hakisi puruja kaapista sisälleen. *toiveajattelua, kaikki on tehtävä itse* *jupinaa* ;) ;)
Kiitos teille siskot pahoitteluista! Mukava tunne kun tietää että on ihmisiä jotka on nää tunteet jakaneet omalla kohdallaan ja tietävät miten ajatukset hyppii pilvistä maan alle..
Tämä oli taas niitä aamuja, jolloin suuresti nauttii siitä että täytyy nostaa unesta lämpöinen pikkutyttö sängystään ja lähteä rahtaamaan päikkyyn. Ihan kiltisti kuopus nousee, mutta jotenkin tuo sää sai itsessä stressin päälle ja hosuin kun ei (taaskaan) oltu illalla katsottu lelupäivälelua valmiiksi jne. jne. Apuun tuli siinä tohinassa sitten isosiskon Bratz, mikä kyllä aiheutti jonkinasteista murinaa omistajatahossa, mutta ihmeteltävän vähän. Taisi olla isosisko vielä puoliunessa.. Ilman autoa rehasin tytön räntäsateen keskeltä hoitoon, mutta onneksi päikyssä odotti takkatuli ja tytön lempitätösen syli, joten ihan hyvillä mielin toisen sinne jätin.
Suht kunnialla pääsin töihin itsekin ja olen varannut tämän päivän kirjallisille (no niitähän nämä on ; )) Huoh!
Menkoista ei vieläkään merkkiäkään. Eilen päivällä tosin iski ihan karmea alaselkä ja -mahakipu; olin ihan varma että nyt valahtaa ja jouduin ruokatunnillakin käymään stockan vessassa tarkistuksella. Kipu jatkui iltaan asti, sitten sain vähän helpotusta lämpimästä kaurapussista. Kai se pitäs vaan tajuta, että tää viivytys (kp30/20-26) johtuu vaan siitä pillereiden lopettamisesta, kun kuitenkin joka raskaudessa oon plussannut viimeistään oletettuna alkamispäivänä ja ensimmäisenä oon ite aina tiennyt rintojen perusteella, joissa ei nyt kyllä huomaa mitään muutosta. (Kai..) Aiemmin kun oon jättänyt (2 krt) samat pillerit pois, kierto on normalisoitunut saman tien. Muistelen tosin, että ohjeessa sanottiin ekan kierron voivan venyä kaksinkertaiseksi. Eli sehän teoriassa vois tarkottaa sitä että ovulaatio oliskin vasta tulossa.. Aaaarrrrrggggh tätä vatvomista! Lopetan tän just!
Kiva kuulla Pietun uutisia polilta! Toivotaan että lapsivesi lisääntyy, jotta Pullan on mukavampi polskutella. Ja toivotaan että pieni pysyy vielä masussa; mulla oli muistaakseni viime kerralla sormelle auki jo varhain, ja silti mentiin reippaasti loppuun saakka.
Kuulostaa hellyttävältä vauvelilta tuo Sonjaemman pikku-ukko! Ja hienosti kasvaa! Ikävää että ystäväsi sairastui; tuollainen uutinen pysäyttää joka kerta. Voimia!
IsoTee ja Emmi; jaan tunteenne hampilääkäristä! Myös mulla juurhoito kesken ja väliaikainen suussa. Ja Pietu; hattua nostan kun juurihoidon olet ilman puudutusta kestänyt! Itsellä meinas järki lähteä viime kerralla kotona kun puudutus lakkasi ja tuntu että pää halkeaa.
Äitivelholla hienot ultrakuulumiset! Ja kiva kun pääsette julkisestikin nauttimaan odotuksesta!
Peltikselle pikaista toipumista!
Jos niitä virallisempia kirjallisia nyt sitten yrittelis edes vähän aikaa.. Viikonloppuna, jos tuo räntäsade hellittää, voisin tehdä Senniinat ja tarttua harvanvarteen loitsuamaan. Missäs Senniina muuten piileskelet???
Perjantaita tytöt!
walo
Vein just pikkupimut autolla kouluun ja pikapikaa pissatin piskin tuolla kaatosateessa joten eikun koneelle ;-)
Eilen käytiin hankkimassa kakkoselle lukulasit ja saa nähdä miten alkaa sujumaan kun neiti ne parin viikon kuluttua saa ??
Toisaalta on kova tyttö lukemaan ja olemaan tietsikalla ja nyt yhtenään valittaa päänsärkyä ja sitä kun sumenee niin voi olla että ihan hyvin meneekin kun tuo ongelma poistuu...
Tänään jatkuu siivous ja pyykkirumba, eilen sain yläkerrassa vähän siivoiltua muksujen huoneissa ja osan pyykeistä pestyä mutta kun on tuo kuivatusongelma...kuivausrummusta olen jo pitemmän aikaa puhunut mutta ehkä se pitää oikeasti hommata kun lisää pyykkiäkin on tiedossa...
Eilen just mietin että jos tämä " loma" tosiaan menee näin sukkelasti kun tämä ekan viikko on mennyt niin huh huh kohta se Tikrunpentu ihan oikeasti putkahtaa maailmaan...
Pinkertonille jaksuja sinne arkeen ja mukava kuulla sinustakin,hyvä että ne tropit auttavat !
Pietulla oli ihan hyviä äippäpolikuulumisia, hui tuo Pullan eräpäivähän on ihan kohta !!
Tulkaahan muutkin kirjottelemaan päivän kuulumiset...
IsoTee+tikrunpentu rv 34+1
Hassua, kun pääsee koneelle näin aamupäivän aikana:-) Tässä tuleekin sit istuttua oikein urakalla. Tosin tänne en ole saanut aikaiseksi juurikaan kirjoitella, mutta luen kyllä aktiivisesti päivittäin ja useampaan otteeseen.
Meidän arki sujuu ihan mukavasti ja jonkinlaista rytminpoikasta alkaa päivisinkin olla. Nythän me voidaan elellä tytön aikataulujen mukaan ja voidaan lähteä lenkille silloin, kun tytölle sopii. Ei tartte olla kyttäilemässä, että herääköhän täällä kohta joku yms. Iltoja ollaan saatu hilattua vähän aikasemmaksi ja aamullakin tyttö herää ennen klo 10. Meilläkin on muuten ollut noita iltakähinöitä, joista Sonjaemmakin mainitsi. Liekö ikäkauteen liittyvää, kun kesäheinissä muillakin ollut vastaavanlaista. Kohta tulee 4kk täyteen täälläkin ja sen jälkeen aloitellaan soseiden maistelut. Tissimaidolla pärjäilty tähän asti, eikä ole ollut merkkejä maidon loppumisesta tai edes vähenemisestä. Haaveilen siitä, että korvikkeita ei tartteis missään vaiheessa hankkia.
Meral ei varmaankaan huomannut, että isovanhemmat poistuivat tai ei ainakaan näyttänyt sitä mitenkään. Minut hän selkeästi jo tunnistaa kasvoista ja huuto on joskus aikamoinen, kun äippä katoaa kuvaruudusta esim. vessaan:-)
Osa porukasta oli tavannutkin ja se kuulosti mukavalta. Ehkä joku tapaaminen osuu sillä tavalla, että mekin päästäisiin mukaan. Siskoni kun asuu Vantaalla ja pitäisi välillä käydä moikkaamassa. Ihan noin päiväseltään täältä ei viitti lähteä ajelemaan;-)
Meillä oli tänä aamuna jo maa valkoisena kuurasta. Tällä hetkellä paistaa aurinko. Talitintit etsivät evästä ja orava säilöö tammenterhoja, joita tulikin tänä vuonna rutkasti. Sama törkimys söi mun herkkutatin tuosta pihasta! Huomasin tatin pensaan juurella ja ajattelin kasvattaa sitä vielä päivän. Eikös tatti ollut seuraavana päivänä kadonnut, jalka syöty ja lakki nakotti " piilossa" pyykkitelineen päällä. Sellaista sattuu.
Pitäisi se esittelylistakin taas kaivaa jostain. Pysyis paremmin kärryillä lasketuista ajoista ja kuka on missäkin vaiheessa.
Aamupäivä meni kerhoreissulla ja nyt on takana huonot ja liian lyhyet päikkärit. Kerhon aikana mulla oli neuvola, kaikki muuten ok, mutta hemppa oli tippunut tosi alas, oli nyt vaan 108. Ehkä siksikin olen koko ajan ollut tosi väsynyt. Olen kuvitellut sen johtuvan siitä, että nukun huonosti.
Palailen huomenna, ja kirjoitan lisää, nyt liikaa hommia tehtävänä...
Viikonloppuja siis kultaiset!!
Itsellä olo on niin vetämätön, etten ole jaksanut kirjoittaa vaikka aikaa nyt olisikin. Mulla on tullut lähes päivittäin verta nenästä ja päätä särkee.. Ja päikkäreistä huolimatta väsyttää paljon. Tänään kun olo on täysin vetelä, tajusin, että kaikki tuo johtuu siitä, että hemppa on niin alhainen. Jospa tää tästä kohenisi kun alan popsimaan rautaa tehokuurilla.
Sonjaemma: Voi miten ikäviä uutisia sait ystävästäsi. Se S:llä alkava sairaus on jo ajatuksenakin niin pelottava ja kun sen saa ystävä tai oma läheinen, niin tulee tosi paha olo. Minä kanssa niitä numeroiden tai sähköpostiosoitteiden vaihtamista mietin sitten kotimatkalla.
Tosi kivaa jos seuraavaan tapaamiseen pääsee muitakin mukaan. Ollaan niin pitkään kirjoiteltu tässä samassa pinossa, että on tosi kotoinen olo.
Mullakin loma lähestyy loppuaan, ensi perjantaina jo töihin. Nähtäväksi jää montako päivää/viikkoa jaksan siellä ahertaa...
wemppa rv29 tasan.
Huolissani olen.. Nyt rautaa urakalla nassuun ja lepoa! Ja lupaa ettet lähde liian aikaisin töihin, jos vähänkään on sellainen tunne.. Tämä vauva tarvitsee sua nyt paljon enemmän kuin työ! Odotusajasta pitää voida nauttiakin eikä vaan sinnitellä viimeisillä voimillaan päivästä toiseen.. Anteeksi kun pauhaan : )
Pidä huolta itsestäsi!
walo
Joo, Emmi, uusi tapaaminen järjestetään, niin että sinä ja muutkin halukkaat pääsevät mukaan.
Jos IsoT ja Sonjaemma vielä käyvät aamulla täällä, niin olen lähdössä reissuun, ei ilmaantunut yön aikana esim. vatsatautia kellään... niin yleensä käy, kun olen suunnitellut jotain. Itse en ennen lähtöä enää palstaudu, joten see you ladyt muutaman tunnin kuluttua.
wemppa