Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oiskos vinkki vitosia tarjolla kun tänään loppuu taaperon imetys?

Vierailija
06.10.2007 |

Ikää pojalla on 1,3kk...Pakko lopettaa kun on työreissu edessä ja isukilla ongelmat edessä jos yrittää saada kahta lastamme nukkumaan (esikoinen on 2v, 4kk), isukki kun ei omista tissejä... :)

Toisaalta en haluasi lopettaa vielä mutta ehkä aika on jo siihen kypsä. Hän kun vielä heräilee öisin niin tissi on hänen huvituttinsa ja muulloinkin, eipä katso aikaa eikä paikkaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kerta kaikkiaan pystynyt. Ressukka kun huusi ja huusi, kuten varmasti voitte kuvitella....

Miten ihmeessä olette pystyneet ja mistä olette saaneet voimia antaa taaperon huutaa ettekä ole antaneet tissiä? Meidän taapero kun ei suostu tuttiin eikä tuttipulloon. En ole siis enää opettamassa tavoille mutta tarkoitin ettei tutti ole hänelle koskaan kelvannut.

T:hopeless ap

Vierailija
2/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta, mutta lapsi oli todella tissiriippuvainen 2v. Kerran maistoi ja päätti että ei enään tykkää...

Ainettahan ei suositella alle 3v, koska maku on todella paha, mutta mitään myrkkyä siinä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten ihmeessä olette pystyneet ja mistä olette saaneet voimia antaa taaperon huutaa ettekä ole antaneet tissiä?

T:hopeless ap

Vierailija
4/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että joudut lopettamaan, mä oisin jatkanut vielä.

Mulla oma tytär lopetti omaehtoisesti, (LUE: ei enää huolinnut tissiä) ollessaan 1v3kk. Oliasin jatkanut pidempäänkin...

Vierailija
5/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli juuri se helppous että ei tarvinnut kuunnella sitä huutoa koska lapsi ei itse halunnut enää rintaa. Aiemmin oli kyllä kokeiltu perinteisesti huudattamalla mutta en pystynyt pysymään kovana. Meillä oli kanssa tuo ongelma että pullo ja tutti ei kelvannut. Edelleenkään ei mikään maito kelpaa juotavaksi mutta onneksi syö muuten hyvin maitotuotteita.

Vierailija
6/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin ja öisin siis jatkan vielä...ehkä ensi viikonloppuna olen vahvempi :)

Kuuntelin hetken kun isi yritti saada häntä rauhoittumaan mutta tuloksetta, sitten kokeilin minäkin ilman tissiä mutta no success :(

Kokeilin laittaa jopa suolaa nännin päähän joskos hänkin hylkisi sitten mutta hah, eipä tuntunut haittaavan...

Täytyypä kokeilla vaikka tuota kynneliä.

T:ap

Vierailija
7/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta sitten kun vieroitus on toteutettu. Itse olen hoitanut lasta jonka vieroitus oli meneillään ja kyllä oli tuskaa. Huusi ihan koko ajan.

Vierailija
8/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä vieroitus olisi sitä ennen ohi. Tuo kynneli-idea voisi ehkä toimia meilläkin kun poika on todellakin tissi-rippuvainen ja itse kun tuntui NIIN pahalta kuunnella sitä huutoa varsinkin kun tiesin mistä se johtui.

Vierailija
9/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava juttu. Itse lopetin ilta ennen kuin tyttö täytti kaksi sanomalla että maito loppu! Ja se oli niin helppoa kun lapsi ymmärsi ja hänelle oli iso juttu olla iso tyttö, jo kaksi. Mutta uskon, että teillä se loppuu luontevasti siihen matkaasi, lapsesi ymmärtää että isin tisseistä ei maitoa tipu. Itsekin olin työmatkalla neljä päivää kun tyttöni oli 1,5 vuotias, ja se olisi voinut loppua siihen luontevasti, mutten itse halunnut lopettaa ja jatkettiin vielä.

Joten älä stressaa, anna miehesi löytää hyvä keino nukuttaa lapsesi, ja jatkakaa sitä matkasi jälkeenkin.

Vierailija
10/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin vielä, että olet ollut samanmittaisella työmatkalla kun minulla on edessä ja miehesi selvisi siitä hengissä :)

Vierailija
11/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun sylissä hän todennäköisesti haistaakin maidon ja hamuaa rintaa. On hyvin tärkeää, että pidät lasta sylissä kaikesta huolimatta. Tsemppiä lopetukseen!

T. 3 lapsenäiti ja imetysvuosia takana 3,5

Vierailija
12/20 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli helppoa, sillä olin päivät poissa. Kotiin tullessa annoin alkuun, mutta muut jätin pois. Nukkumaan mennessä annoin kerran. Seuraavaksi siirryttiin siihen, että yöllä ei ennen neljää saanut. Lapsi oppi sille, että on pimeää, mammaa ei tule ja rauhoittui, kunhan ensin huusi vähän aikaa (joskun tunninkin). Kun heräsi uudelleen ja oli valosaa, hihkui jo sängystään, että nyt on taas tarjolla. Sitten mies alkoi nukuttaa ja näin jäi iltaimetys. Kotiin tultua yleensä tarjosin mukimaitoa. Kitisi ja kaiveli rintaa, mutta kun vieroitus oli jo sen aikaa kestänyt, ymmärsi jo itsekin, että loppu alkaa lähetä. Viimeinen niitti oli lapsen siirtäminen toiseen huoneeseen ja mies alkoi öisin käymään lapsen luona. Ei tarvinnut monenakaan yönä mennä, kun tajusi, ettei kannata vaivautua ja jatkoi unia. Jos mä menen, alkaa edelleen sen tissin hakeminen (kuukausi täyslopetuksesta, lapsi 1 v 7 kk:tta). Samaten aamulla nälissään haluaisi, mutta lähtee heti keittiöön, kun sanon, että mennään syömään.

Mä kitse olen ollut pitkän kaavan mukaan vieroittaja. En kykenen kuuntelemaan sitä itkua ja musta se on turhaa. Hissukseenkin takapakkeja ottaenkin se onnistuu lopulta. Olen ollut öitä poissa, vaikka kotona isompi imetettävä. Ihan hyvin on pärjätty.

Vierailija
13/20 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos päätös lopetuksesta on tehty, pysy siinä. Lopetatko nyt kertalaakista kaikki imetyskerrat vai oletko jo vähentänyt?

Yritä pitää taaperolla niin paljon uutta jännää puuhaa, ettei imetys edes muistu mieleen. Jos teillä on ollut iltaimetys tapana, se vaan nyt jää.. Ja iskä laittaa taaperon nukkumaan. Ja vaikka taapero kuinka itkee tissin perään, sinä äiti tisseinesi, et mene lähelle. Ja mielellään yön hoitaa isä myös, koska ei siinä muuten ole mitään itua..

Ensimmäinen ja toinen ilta on kovia, mutta kyllä se siitä helpottaa. Miespolo joutuu koville, mutta pian helpottaa kaikkia.

Vierailija
14/20 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieroituksessa siis 1v2kk taapero. Tuolla isi paraikaa nukuttaa huutavaa raukkaa päiväunille kun on niin tottunut nukahtamaan rinnalle :(. Ei mulla mitään vinkkejä ole, mutta voimia toivotan jos ottaa koville.

Vierailija
15/20 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset päivät itki äiti ja lapsi, äiti tosin kipeiden rintojen takiakin. Kun päästiin pahimman yli, lapsi nukkui niiiin hyvin yönsä, että oikein kadutti, että annettiin mennä niin myöhään vierotus (tai oltais vierotettu aikasemmin yötissistä).

Vinkkinä määrätitoisuus ja lohdutusta peliin, sitä se lapsi nyt tarvitsee.

Tsemppiä sinne!

Vierailija
16/20 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isästä ei ole apua. Luontevasti loppuisi mielestäni tuohon reissuun.

Vierailija
17/20 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: ala tarjoamaan öisin pelkkää vettä nokkamukista. Meillä lapsi oppi pian sen jälkeen nukkumaan yönsä läpi, vaikka en taaperoimetystä lopettanutkaan siihen, lopetin vain yöimetyksen.

Vierailija
18/20 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä mennyt suht hyvin ja tosiaan mielikuvitusta tarvittu...just sanoin, että pahin taitaa olla se nukkumaanmeno-hetki...kääk! Yritän pysyä päätökseni takana vaikkakin varmasti voimille ottaa!

Mukavaa lauantai-illanjatkoa!

Vierailija
19/20 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin yöllä muuten vaan viereen. ajattelin, että siinä on mukavampi itkeä,kun saa olla muuten lähellä. Mutta keinon järkevyydestä en kyllä mene vannomaan. Lapsi on jo yli 2v ja tulee öisin jossain vaiheessa viereen...

Vierailija
20/20 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen ollessa 1v3kk sairastuimme molemmat aika rajuun flunssaan ja imemisestä ei tullut mitään pariin päivään. En sitten aloittanut uudestaan, kun ei näyttänyt enää kaipaavan.

Eihän tämä sinua yhtään auttanut, mutta kerroinpahan vaan kokemukseni.. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän