Kyllä säälitti kampaajalla pieni tyttö.
Itki ettei hiuksia saa leikata, mutta silti äiti vaan käski tehdä polkkatukan.
Kommentit (16)
Maailma on niiin julma.
En saa nukutuksi tuon asian kanssa:(
Voimia meille kestää tämä.
Kampaajana olisin jo ilmottanut johonkin....
Kauhean näköisiä hiuksia toisilla lapsilla ja aikuisilla kun pitkät pitää olla mutta niin onnettoman ohuet. Sellaiset on tosi rumat!
Tuolla oli oikeasti vaikutusta itsetuntooni. Kaikilla muilla meidän luokan tytöillä oli pitkät hiukset. En ollut muutenkaan näteimmästä päästä, ja lisäksi mulla oli ruma lyhyt tukka. Kun leikimme missikisoja, pojat jättivät minut viimeiseksi. Vihasin koulukuvausta. Ja niin edelleen.
äiti leikkautti kamalan lyhyen tukan vaikka se edes ollut ohut. Syy on selvinnyt vasta myöhemmin, kun äiti on myöntänyt ettei osaa letittää eikä edes laittaa ponnaria. Lyhyt tukka oli kuulemma helppo hoitaa. Viis lapsen tunteista.... :( Muistan, että lapsena vihasin omaa peilikuvaani tukan takia.
Heti kun tukka lyhenee olkapäiden yläpuolelle, alan taas tuntea itseni RUMAKSI ja epävarmaksi.
mutta onneksi hänellä on paksut hiukset. tytölle on tosi tärkeetä että on pitkä tukka. Laitan sen silti nätisti joka aamu enkä jätä vain roikkumaan naamalle. Mutta jos olis ohut hiiren häntä, niin joo, ehkä leikkauttaisin jos olis sitten siistimmän näköinen.
kiinnostuksen vuoksi, te joiden äidit leikkas teille lyhyen tukan pienenä, minkä pituiset hiukset teillä on nyt aikuisena?
Ensinnäkin: kaikki tytöt eivät halua pitkää tukkaa. Meillä on 5- ja 4-vuotiaat tytöt, jotka ovat aina halunneet polkan. Minusta olisi kiva pitää heillä pitkää tukkaa ja letitellä sitä, mutta ehtona pitkälle tukalle on ollut se, että tukka pidetään kiinni. Pinnit, donitsit ja lenksut eivät ole koskaan pysyneet lasten tukassa erittäin liukkaan hiuslaadun ja niitä pois kiskovien pikku käsien takia. Siispä tytöt ovat valinneet mieluummin polkat.
Toisekseen yksi ajatus teille, joille pakotettiin lapsena lyhyt tukka: ehkä tuosta traumasta kannattaisi kuitenkin päästä yli, sillä monelle aikuiselle naiselle lyhyt tukka sopii oikeasti paljon paremmin kuin pitkä. Pitkä on upea, jos siinä on hyvä leikkaus ja sitä jaksaa laitella. Ponnarityyli taas on varsin mitäänsanomaton.
-yksi jolta on hiukset leikattu lyhyeksi lapsena-
Minä siis olen tuo jolla on aina oltava pitkät hiukset. Meidän perheessä oli vielä sellainen tilanne, että sisärellani oli ihana pitkä tukka. Kaikki ihastelivat siskoani ja hänen luonnonkiharoitaan. Minulla oli tukkani kanssa sellainen olo, että hiusten pitäminen lyhyenä on rangaistus siitä etten ole yhtä suloinen kuin siskoni. En tiedä miksi äidin mielestä mun hiusten piti olla lyhyet. Lapsuudenaikaisissa kuvissa näytän ihan pojalta. Lapsena jopa sanoin äidille, että sitten kun kasvan isoksi kasvatan pitkät hiukset. Miksi ihmeessä ei mulle voitu sallia sitä pitkää tukkaa, kun se oli harras toive. En ole ikinä kysynyt äidiltä, pitäisi ehkä kysyä.
kesälomalla mieheni tyttö tuli meille ja hänen äitinsä oli saksinut 6 v hiukset niin rumasti, takaa lapaluihin ulottuvat ok, sitten lohmaistu korvat peittyivät juuri ja siitä kaartuivat etuhiukset.
Itse rakastan lyhyitä hiuksia ja meinasin viedä tytön heti seuraavana päivänä kampaajalle kunnon mallin leikkaukseen. Sitten mietin että kaikki eivät pidä lyhyistä, huh onneksi.
Vierailija:
kesälomalla mieheni tyttö tuli meille ja hänen äitinsä oli saksinut 6 v hiukset niin rumasti, takaa lapaluihin ulottuvat ok, sitten lohmaistu korvat peittyivät juuri ja siitä kaartuivat etuhiukset.Itse rakastan lyhyitä hiuksia ja meinasin viedä tytön heti seuraavana päivänä kampaajalle kunnon mallin leikkaukseen. Sitten mietin että kaikki eivät pidä lyhyistä, huh onneksi.
mikäli en sairauden tai muun takia menetä hiuksiani.
T. 9
Hyvin hoidetut hiukset ovat kaikista kauneimmat!