Paljonko lapsesi pph käyttää
Kommentit (12)
Vierailija:
Ei kai kukaan mukaan vapaailtojaan käytä työpaikan siivoamiseen ja valmisteluun (yrittäjät ehkä pois lukien)
Opettajat, ihan jatkuvasti ja koko ajan, valmistelevat tunteja vapaa-ajallaan.
esivalmistelee kotiruuan aina edellisenä iltana ja siivoaa silloin kotinsakin tiptop. Päivät 4 lapsen kanssa ovat tarpeeksi tiiviitä ilman ylimääräisiä kotitöitäkin tai ruoanlaiton valmisteluja. Lapset ulkoilevat kaksi kertaa päivässä.
Näin kertoi, kun kysyin asiaa taannoin.
saa siivota hoitolasten jäljiltä sekä laittaa heille ruokaa ihan työajalla.
Ei kai kukaan mukaan vapaailtojaan käytä työpaikan siivoamiseen ja valmisteluun (yrittäjät ehkä pois lukien)
on kuussa 240 tuntia. Voiko pitää paikkansa?
Löytyy myös hoitajia jotka tekevät (pakosta) vielä pidempää päivää. Heidän kohdallaan lakko olisi paikallaan. Kurjat työehdot.
en todellakaan ala valmistelemaan seuraavaa päivää. Perheeni tarvitsee myös minua.
muutkin. En silti väitä etteivätkö pph:n ja siinä sivussa pph:n perheenjäsenten olot olisi kurjat.
täytellään vajaata työaikaani. Se niistä ylitöistä.
ruokia teen siinä sivussakin. Myös siivous kuuluu ilta-aikaani, paitsi mitä nyt lakaisen pöydänalusen ruoan jälkeen ja laittelen astioita koneeseen (jos kerkiän). En ripustele pyykkejä tai järjestele tavaroita työajalla.
Kyllähän jotkut niin tekee, mutta minä tykkään keskittyä siivoamiseenkin, ja hoitolasten aikaan huomioni ja aikani on heidän käytössään.
Ei minullakaan ihmeempiä ylityökorvauksia ole ollut, ellei sitten ole erikseen sovittua ilta- tai yöhoitoa. Yrittäjänä (yksityisenä hoitajana) toimin.
En jätä niitä leivänmurusia keittiön pöydän alle enkä hiekkakasoja eteisen lattialle. Eli JOUDUN siivoamaan myös työaikana. Ruoan teen aina, kun lapset ovat paikalla ja minulla on suora näköyhteys leikkihuoneeseen. Ei kyllä tulisi mitään, jos klo 17 jälkeen kävisin kaupassa, tekisin ruokaa perheelle ja vielä valmistelisin seuraavan päivän ruoan! Minun kun on työajan ulkopuolella hoidettava myös nämä omat lapseni. Olisi se kiva saada hetki hengähtää sohvalla työpäivän jälkeen, kuten muutkin työssäkäyvät saavat tehdä.