Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivojan työ raskaana!

04.10.2007 |

Eli olen ihan alkuvaiheissa raskaana ja sain vihdoin ja viimein töitä kerrossiivoojana kylpylässä.

Tarkoitus olisi pysyä hiljaa raskaudestani vielä aika kauan, koska mahakin mulla tulee esiin vasta rv20.

Saanko olla asiasta kertomatta työnantajalle?

Työni ei ole vakituinen, vaan olen extraajan nimikkeellä.

Toinen juttu vielä. Onko siivoustyössä jotain sellaista mistä olisi haittaa vauvalle? Esim. vahvat pesuaineet tms.?

Kiitos vastanneille! :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kaksi kuukautta ennen kuin jäät äitiyslomalle pitää työnantajalle ilmoittaa. En nyt ihan tarkkaan muista, mutta soittamalla esim. PAM:iin saat varmasti selkeän vastauksen ja mahdolisesti myös muutakin neuvoa jos tarvitset.

Mä olin kanssa siivousalalla töissä kun olin raskaana ja tuli kyllä muutama puhelu soitettua PAM:iin välillä. Itse en käyttänyt lattianhoito konetta silloin (siis kiillottanut) enkä myöskään peruspessyt mitään koneella, ainakin ennen niissä on ollut kielto käyttää raskaana ollessa. Myöskään koneella en ajanut käytäviä yms. muuta koska maha osui juuri kivasti siihen. Jos oli jotain vähän erikoisempia pesuaineita tutkin niistä kyllä sen käyttöturvallisuus tiedotteen aika tarkasti että onko haitallisia. Mulla alkoi kyllä supistella jo viikolla 16 ja selkä oli ihan paskana viikosta 18 eteenpäin. Olin sitten viikosta 20 sairaslomalla äitiysloman alkuun asti, en tietenkään saanut tota lomaa kerralla vaan viikon parin pätkissä.

Sitten hyvä vinkki, jos työnantaja vaatii työterveyslääkärin sairasloma todistuksen poissaolosta, niin raskaana ollessa neuvola lääkärin todistus kelpaa myös. Mulla oli tosi tiukka työnantaja noissa poissaolo jutuissa, eli terveyskeskuslääkärin todistus ei kelvannut. Ihan loppu raskaudessa mulle vasta selvisi kun soitin palkkikseen ja kysyin asiaa, (oli tosi hankala matka sinne työterveyslekuriin ja neuvola ihan vieressä) eli se neuvola lekurin todistus ois kelvannut ihan hyvin ja minä tyhmä ajelin 70km edestakas kiltisti hakemaan sitä työterveys lekurin todistusta :/

En tiedä oliko tästä mitään apua sulle, mutta kysy lisää jos tulee jotain mieleen??

Vierailija
2/2 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molemmissa raskauksissani tehnyt kotisiivouksia.Käytössämme oli paljon erilaisia pesuaineita esim.Klooria,kysyin neuvolasta että onko se haitallista mutta sanoivat että ei ole oikein käytettynä.Eli jos käytät klooria niin suihkuta se pois vain KYLMÄLLÄ VEDELLÄ,ei kuumalla ettei pääse höyrystymään ja siitä hengitys elimiin.Ensimmäisessä raskaudessani olin töissä loppuun saakka ja kannoin painavia tavaroita (mattoja,tavaroita) ja siirtelin huonekaluja.Jotenkin ei vain luonne antanut periksi.Jos neuvolassa puhuin kivuista niin tokaisivat vain että se kuuluu asiaan.Toisessa raskaudessa ei tullut mieleenikään nostella ja kannella mitään painavaa,olin kipeä joka paikasta ja supisteli. olin vähän väliä sairaslomalla.Kai se on vähän raskuskohtainen.

Kun esikoista odotin niin muistan kuinka kk ennen synnytystä kävin joululahja ostoksilla kaupungissa ja olin siellä melkein 6 tuntia (huh huh näin jälkeen päin ajatellen)

Mut tosiaan sun ei tarvi kertoa työnantajalle raskaudestasi vielä pitkiin aikoihin ja tee hommasi omien tuntemuksiesi mukaan,mikä tuntuu hyvältä/pahalta yms.Kuinka pitkä sopimus sulla on?Jos sattuu olemaan 7-8 kk sopimus niin sinänsä kannattaa ilmoittaa työnantajalle koska he eivät saa irtisanoa raskaana olevaa työntekijää ja neuvola käynneistä maksetaan normaalia palkkaa,sain ton tietää toisen raskauden aikana.Ensimmäisessä hain aina palkatonta vapaa päivää.

Onnea ja jaksamista pikku nyytin odottamiseen.

Äiti84

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla