Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla mahdollista??

04.10.2007 |

Eli voiko tosiaan olla mahdollista, että kun minun vanhempainrahakauteni ensi kuussa loppuu, on taloudellisesti katsoen järkevin vaihtoehtoni jäädä työttömäksi ja laittaa lapsi päiväkotiin? Jos pitäisin lapsen kotona, saisin kyllä saman suuruisen summan, mutta samalla maksaisin siitä summasta kaksi ateriaa päivässä. Tiedän että tuo kuullostaa nipottamiselta, mutta puhunkin nyt taloudellisesti ajatellen. Tiedän kyllä että lapselle on parasta olla kotona vanhemman kanssa mahdollisimman pitkään. Kertokaa omista kokemuksistanne? Olen itse kahden lapsen yksinhuoltaja, joista vanhempi on jo koulussa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nyt ottaa kantaa siihen, onko taloudellisinta laittaa lapsi hoitoon vai pitää kotona - saatko " ilmaisen" hoitopaikan tms, mutta valitettavasti työttömäksi ilmoittautuminen on taloudellisesti kannattavampaa kuin hoitovapaalle jääminen...

Vierailija
2/3 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömänä päivähoitomaksua ei meillä olisi ollenkaan. Olen kuitenkin pähkäillyt asiaa, ja jään hoitovapaalle. Lapsen hyvinvointi menee rahan edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että jouduin " vahingossa" työttömäksi.Äitiyslomani loppui maanantaina nuorimmaiseni (9kk) aloitti perhepäivähoitajalla.Laitoin pari kk aikaisemmin jo hakemukset menemään että molemmat tyttöni pääsisivat samaan hoitopaikkaan.Mulla oli vielä silloin vakipaikkani johon piti palata 15.10.Kävin kk sitten työhaastattelussa uudessa paikassa ja tämä pomo lupasi minulle paikan ja sovittiin että aloitan heillä " lomani" jalkeen,katsottiin työvaatteet valmiiksi ja sovittiin käytännön asioista.Viime viikolla tämän pomon piti soitella ja kertoa moneen tuun yms.Ei kuulunut mitään.Perjantaina päätin sitte itse soittaa ja kysyä asiaa,ei kerennyt puhua kun oli töissä ja lupasi soittaa illalla.Ei soittanut.Sunnuntaina yritin hänelle soittaa mutta ei vastannut siihenkään,laitoin hänelle viestiä moneen tulen huomenna töihin ja hän laittoi yöllä puoli yhden aikaa viesti että on kipeä ja palaillaan myöhemmin asiaa.Että sellasta.En ole tottunut olemaan kotona toimettomana ja tämä on ihan hirveetä,eilen olin onneksi työhaasttattelussa josta toivon että jotain poikisi,olen myös muihin työpaikkoihin ollut yhteydessä ja toivon että pian pääsen haastatteluihin.En tiedä saanko kelasta työttömyyspäivä rahaa koska itse irtisanouduin työpaikastani silloin kk sitten.On tää kans kun ei voi enään luottaa suomalaisiin työnantajiin,on aikamoinen vatutus päällä kun ei tiedä mistä saa rahaa ja koska.Onneksi sentää miehellä töitä piisaa.En viitsi lapsia ottaa pois hoidostakaan kun ei tiedä kuinka pian saan töitä ja tuntuu kurjalta jos lapset joutuisi aloittamaan sitten ihan uudessa paikassa (vanhempi tyttö ollut samassa perhepv hoitajalla äitiyslomani ajan 13pv kk).Kommenteja ja mielipiteitä otan mielelläni vastaan.