Lähtisitkö thaimaahan raskausviikoilla 24-26?
Matka varattu jo aikaa sitten, mutta tänään pitää perua jos ei lähdetä. En tiedä, edes takaisin vatvon. Toiset sanoo että lähde vaan ei siitä mitään haittaa ole. Toiset taas että älä missään tapauksessa, kun ei voi edes rokotuksia ottaa.
Mieli tekisi lähteä, mutta riskeeraanko sitten liikaa?
Kommentit (10)
Sanoi jotenkin että " jotkut lääkäritkin kieltävät ehdottomasti lähtemästä ja jotkut on sitä mieltä että voi lähteä ja että itse se riski pitää ottaa ja tiedostaa" mutta sitten sanoi myös että mun raskaudessa kaikki on kyllä mennyt hyvin tähän asti että sinänsä ei estettä ole.
Miksi en? Olet jo " riskiviikot" ohittanut aikaa sitten. Nautit keskiraskaudesta. Siellä on turisteille hyvät sairaalat, jos jotain tapahtuu, mitä en todellakaan usko. Syöt maitohappobakteereja ja et mene ruokailemaan ihan niihin mielenkiintoisimman näköisiin paikallisiin ravintoloihin. Varmasti tulee hieno reissu, nauttikaa!
nim. raskaana Thaimaassa ollut
Ei Thaimaan turistialueille nyt mitään rokotuksia tarvitse ottaa. Kyllä sua ottaa päähän jos Suomen loskassa tarvot tuon ajan vailla mitään huolia raskaudesta. Mitä sulle nyt vois tapahtua??? Ainoa mitä tulee mieleen on, että synnytys käynnistyy (jo on kyllä niin epätodennäköistä). Kyllä siellä yksityissairaalat on aivan Suomen tasoa. Vakuutukset vaan kuntoon.
En lähtisi sinne vaikka maksettaisi. En raskausaikana.
Jotain kokemuksia: lentomatkat oli aika rankat, en oikein saanut nukuttua. Join paljon vettä ja mulla oli lentosukat, mutta silti jalat oli turvoksissa ja kipeät noin 1vrk:n ajan lennosta sekä Thaimaassa että Suomeen palatessa.
Mulla ei ollut rokotuksia. Rokotussuosituksethan on Thaimaahan samat kuin useimpiin Euroopan kohteisiinkin nykyisin, joten ei se nyt niin kovin saastainen paikka ole. Söin maitohappobakteereja ja ruokailimme vain siisteissä paikoissa, joissa söin vain varmasti pestyjä, kuorittuja ja täysin kypsiä ruokia. Mitään pientäkään vatsavaivaa en tuntenut koko reissun aikana. Uin paljon meressä ja uima-altaissa, ei tullut niistäkään mitään pöpöjä ;)
Ainut miinus oli, että minua ei päästetty pikaveneretkelle raskauteni vuoksi. Ymmärsin sen kyllä sitten, kun menimme merelle laivalla. Aallot oli sellaiset, että varmasti olis vähintään vedet menny siinä höykytyksessä jos oltais oltu pienellä veneellä...
Ja ehkä aika rasittavaa oli, että lähes jokainen paikallinen kysyi How many months, is it girl or boy. Ja sit sitä woow, lovely mama -juttua. Ajattelin jo, että kirjoitan mahaan lapun 5 months, it´s a boy.
Näin jälkikäteen en kyllä mitenkään ymmärrä, miksi raskaana ei voisi lähteä. Vakuutukset kuntoon ja otat etukäteen selvää sen alueen (synnytys)sairaaloista, jossa olet. Voihan sulle sattua kotimaassakin mitä vaan koska vaan.
Mun mielestä siis hätävarjelun liioittelua mokoma lähtemisen kieltäminen.
Peesaan kaikkia niitä, jotka sanovat, että kun ajatuksen kanssa ruokailee ja ei likaisimmille retkille osallistu, kaikki ok. Eli maalaisjärjen kanssa voi liikkua. Jos olet taas sellainen matkailija, joka haluaa koluta kaikki pimeimmätkin ei-turistialueet, jättäisin matkan tekemättä.
Turha kaikesta panikoida.
Vaikka söisit vain ns. turvallisia ruokia niin voit saada vakavn vatsatudin joka vaatii sairaalahoitoa. Näin kävi tuttaville, koko perhe sairastui ja lähes kaikki muutkin hyvätasoisessa hotellissa. Reissu oli ollut aivan kamala :( Entä jos lapsi alkaisikin syntyä? Onko siellä yhtä hyvä keskoshoito kuin täällä Suomessa?
Myös lentomatka olisi minulle hankala. Thaimassa terveydenhuolto ei ole suomalaisittain kovinkaan erikoista ja siellä ei ole mukava joutua sairaalaan.