****LOKAKUISET torstaihin*****
Kommentit (19)
Näin, jospa nyt onnistais..
IHANAA.....NIIIIIIIN hyvin nukuttu yö takana.
Kertaakaan en edes pyörinyt.8 1/2 tuntia sikeääkin sikeämpää unta siis takana ja olo on mitä mahtavin.
Tosin nyyttinen painaa taas rankasti väärälle luukulle=/
Joku jaksaa koulun penkillä istua, hatun nostoa.
Mulle istuminen tuottaa hankaluutta, mikään asento ei oikeen toimi.
Ja taas on vauvanhakua ilmassa (ainakin yhdellä meistä oli, laho pää enkä muista " nimiä" taas ollenkaan)
Pari tuntia ja me nähdään miehen kanssa tämän vaavin hassu asento sitten livenä ultrasta.
Tosin nyt taas potkii suhteellisen ylös, eli voihan tuo taas vielä silloinkin olla jopa oikeessa asennossa=)
Olis vaan ollut hauska nähdä tuo ihmetelty asento, mutta ERITTÄIN hyvä jos päättää nyt kuitenkin olla ihan perinteisesti pää kohti vapautta.
Uudella puhdilla siis uutta päivää kohti täällä.
Kaikille letkeää päivää masujen kanssa.
Tuttiina ja Nyyttinen 36+5
Tännekkin syntynyt yksi lokakuinen..poika.. jo syyskuun 23 päivä...jouduttiin käynnistämään viikolla 37+3 raskausmyrkytyksen takia.
T: Vertigo
Mulla just eka ja toka oli aika erilaiset=
1-2.Ensimmäinen lapsi lähti ennakoivilla tihenevillä supistuksilla, jotka muuttui kipeämmiksi ja kipeämmiksi, syntymään 2 päivää ennen LA (kalvot puhkaistiin juuri ennen syntymää) (kesti 5h) ja toinen lapsi lähti lapsivesillä ja oikein saavista kaatamalla 3 viikkoa ennen LA ja jouduttiin antaa tippaa että saataisiin supistuksia (kesti 2h).
3.Raskauksilla oli eroa kuin yöllä ja päivällä (niin on muuten lapsillakin=) ) Synnytykset itsessään oli aika samanlaiset, toinen toki jo nopeampi ja kivun osasin ottaa vastaan erilailla.
Mulla sitten 3, 4 ja 5 on käynnistetty LA:na ja kaikki syntyneet klo.21.30-22 välillä ja eka tabu kohdunsuulle laitettu aina siinä 12 kieppeillä ja niitä on aina jouduttu laittaa 3kpl.
Eli käynistetyt on olleet samanlaisia ja nopeita 45min kolmas lapsi ja neljäs ja viides vajaa 2h
Eli mulla eka ja toka raskaus ja synnytys on olleet ne erilaisimmat.
Kouluun pitäs tän kiiruhtaa (vilkuttaa TUTTIINALLE, mie taas pystyn istumaan oikein hyvin, mutta seisominen ja kävely on tuskaa, eli fillarilla liikun paikasta a paikkaan b)..
1) miten teillä on aikaisemmat synnytykset käynnistyneet: Kaksi edellistä käynnistetty puhkaisemalla kalvot
2) millä viikoilla: eka rv 41+6 ja toka rv 41+3
3) onko raskaudet ja synnytykset olleet samanlaisia keskenään.. toinen raskaus oli fyysisesti rankempi, mutta kutakuinkin samanmoinen edellisen kanssa. synnytys oli puolet nopeampi eka 4h50min ja toka 2h7min, ponnistusvaihe lyheni reilusti. Toinen ois varmaan itsekseenkin lähteny tulemaan, mutta ya kontrollissa sikiön sydänäänet romahti ni päätettiin käynnistää saman tein (olin jo sillon 4cm auki ja tuli mukavasti suppareita)
ONNEA JÄLLEEN VAUVAUTUNEILLE!!! (unohtui nikki, sori)
Joku kyseli joskus MAIDON HERUMISESTA: täällä kans heruu jos vähän rinnasta puristaa, mutta itekseen ei onneksi ole lähteny vielä tulemaan.
OMA OLO muuttui viime yön jälkeen radikaalisti. Tänä aamuna heräsin kauheisiin kolotuksiin sattuu 1.alaselkään 2.alavatsaan 3.lonkkiin 4.nivustaipeisiin 5.häpyluuhin ja kaiken kruunaa se että maha on sekaisin :S.. Siis mie en oikeesti vielä halua synnyttämään!!! ja toivon että nää vaivat ovat vaan tulleet kiusaamaan minua loppu ajaksi eivätkä viittais mitenkään lähestyvään synnytykseen.... Olo on siis KAMALA...
VIIMEINEN ULTRA on tänään.. tulen kertomaan jos on jotain kerrottavaa! :)
väpä ja touho 36+3
Onnea vauvan saaneelle.
Täällä kohtalaisen huonosti nukuttu yö takana. Vatsa (tai suolisto kai enemmänkin) vaivaa edelleen, eikä lääkkeet auta yhtään, jätän ne nyt pois ja yritän kituuttaa kaurapuurolla, lihaliemellä, perunoilla ja banaaneilla... Ei ainakaan pitäisi tulla painoa liikaa ;) Kohtu on alituiseen kovana, myös yöllä.
Tänään aion siivota ja käydä kaupassa viikonlopuksi kun tulee vieraita piristämään päivää.
Mukavaa päivää
AJL
Aivan ensiksi paljon paljon vauvantuoksuisia onnitteluja vertigolle! Alkaa ilmeisesti tipahtelemaan joka päivä näitä uutisia, saataisiin sitten vielä niitä synnytystarinoita.
Sitten Gallupin pariin:
1) Ensimmäisestä poksahti kalvot jostain ylhäältä (ei mitään ennakkovaroituksia)ja vettä alkoi tulla hiljakseen. Saman tien myöskin alkoivat pienet supistukset ja niistä 6,5 tuntia ja synnytys oli ohi.
Toisen kohdalla juoksin edellisen yön vessassa ja tavaraa tuli molemmista päistä, samalla myös epäsään.suppareita. Käytiin näytillä mut passitettiin kotiin. Kuumaan suihkuun ja päikkäreille. Herättyä alkoi heti säännölliset supparit ja sitten menikin 7,5 h että kaikki oli ohi tällä kertaa.
Mitenhän lie tällä kertaa. Meneeköhän sitten 8,5 tuntia...tosin on ollut jo pitkään niin alhaalla et voipi tulla pian nopeemminkin...
2)Esikoinen syntyi 39+5 ja toinen 40+1, joten jos sama kaava jatkuu niin täällä hillutaan vielä kolmisen viikkoa...plääh...
3)Esikoisen odotuksessa ei ollut oikeastaan mitään vaivaa ja voi hyvin alun jälkeen. Toisessa suunn.sama homa tosin viikolta 29 alkoivat sit supparit ja käskettiin lepäilemään kun paikat hieman auki. viikon 33 jälkeen annettiin " lupa" syntyä, mutta eipäs sitten neidillä ollut mitään kiirettä vaan viihtyi melkein liiankin hyvin masussa.
Tämän kanssa suppari alkoivat viikon 30 jälkeen ja lepoa taas, mutta nyt kun taas olisi lupa tulla niin eipä taidakaan enää olla mitään hoppua. Muutenkin olen tämän raskauden ollut paljon väsyneempi ja rautaa on pitänyt popsia melkein koko ajan, toisin kuin aiemmilla kerroilla.
Synnytyksissä molemmissa olen saanut epiduraalin ja siihen aion turvautua tälläkin kertaa, jos vaan mahdollista. Ja esikoisesta tosiaan kalvot poksahtivat sitten kokonaan rikki salissa ja toisesta ne puhkaistiin.
Joo näistä asioista riittää juttua =) Oletteko muuten päättäneet että montako lasta teille saa tulla?
Meillä mies oli päättänyt että tamä olisi viimeinen, mutta mutta... Sitähän se minäkin olin taipunut ajattelemaan, mutta nyt tuntuu että ei se haittaisi mitään vaikka tulisi se neljäs ja viideskin. Mut siinä kulkee sit raja. Ja mieskin tuumasi kun ääneen ajattelin että katsotaan, eikä ollut heti tyrmäämässä ajatusta, taisi olla jopa miettinyt itse samaa.Se vaan tarkoittaisi että pitäisi ostaa isompi auto, joku edullinen ja hyvä ja tilava ja mielellään diesel...onkohan sellaista edes olemassa???
Eilen tuli sitten saunan jälkeen sellainen suppari että totesinkin miehelle et en taidakaan haluta sinne synnyttämään =) Kesti monta minuuttia ja vauva vielä pukkas pyllyn sopivasti pystyyn niin tuntui että maha repeää, ylhäältä alas asti. No toiveajattelua olis ollut että olisi tullut edes useampi peräkkäin vaan taas tuli nukuttua yö hyvin, kahdella vessareissulla.
Tänään onkin taas sateinen ilma, joten pitänee keksiä sisä puuhastelua lapsille ja itselle. Tarkoitus olisi jotain leipoa ja sit alkaa käymään läpi jomman kumman lapsen huone. JOten jotta palsta tilaa jäisi teille muillekkin(ja mahdollisille vauvauutisille)lopetan nyt tältä erää.
moonshine 37+2
Ensiksi onnea vauvansa saaneille !!
Viime yö meni kohtuullisen hyvin, vain kaksi vessakäyntiä ja aina sain uudelleen unenpäästä kiinni.
Eilen kun tuli puoli huushollia siivottua, niin oli vähän paikat hellänä. Tuntui, että lonkka menee sijoiltaan ja vauva painoi itseään kovasti alapäätä kohti.
Lämmitin vielä ulkosaunankin, että päästiin kunnon löylyihin ukon kanssa. Kyllä teki hyvää :)
Lasten lukumäärästä; Meillehän tämä on esikoinen ja tarkasta lasten määrästä ei taideta olla koskaan tiukan vakavasti puhuttukaan. Olisiko sellainen neljä aika hyvä veikkaus. Haluaisin lapset kahdessa erässä. Ensin nyt pari melkein peräjälkeen, ja sitten muutama vuosi taukoa, ja sitten vielä iltatähdet. On sen verran vähän vielä tuota ikää, että ehtiihän niitä moneen kertaan saada :)
Mies heitti illalla, kun olin kodin siivonnut, että tätä se minun elämä sitten on seuraavat kymmenen vuotta. Meinasi mennä mehut väärään kurkkuun.. en todellakaan aio jäädä pelkästään kotiin vaan haluan kyllä käydä töissäkin. Tietysti voihan se mieli muuttua, kun vauva on sitten maailmassa. Nyt on sellainen olo, että ainakin osa-aikaisesti teen jotain jo kymmenen kuukauden päästä.
Tietysti, jos ensi vuonna tulee miehen perheessä sukupolven vaihdos eteen, ja päästän muuttamaan maalle, niin sitten saatankin viihtyä kotona.. aion heti ekaksi ottaa omat kanat sinne :)
Kai sitä täytyisi tänäänkin jotain saada aikaan, vaikka ilma ei olekaan mikään mieltä nostattava.
Täytyisi niitä imetysliivejä mennä etsimään, ei ole aikaisemmin mitenkään jaksanut napata (eikä kyllä nappaa nytkään) mutta jos nyt edes parit löytyisi..
Tulipas tekstiä heti aamusta =)
Pepiliina 36+4
Olipa erikoinen yö. Heräilin muutaman tunnin välein, ei supistanut, tai mitään muita oireita, ei edes vessaan tarvinnut mennä. Silti vaan heräilin. Höh!
Olit Äittä pistänyt pienen kysymyksen:) Koitan sulle vastata mahdollisimman selkeästi. Ei oo ihan hallussa tuo kirjoittaminen..
1) MITEN KÄYNNISTYNEET...
1. alkoi vesien menolla ja reippailla supistuksilla.
2. supistuksilla ja pienellä verisellä tippumisella, kalvot jouduttiin puhkaiseen.
3. supistuksilla ja veden lorahtelulla.
2) VIIKOILLA...
1. 40+1
2. 40+0
3. 39+5
3) EROJA RASKAUKSISSA JA SYNNYTYKSISSÄ...
Kaikki raskaudet on olleet ihan erilaisia. Kahdesta ekasta kauheet pahoinvoinnit 3-5 ensimmäistä kuukautta. Muuten raskausaika ihanaa, ei minkäänlaisia kummia oloja tai oireita. Kolmas ja neljäs alussa paljon vähemän pahoinvointia, mutta muuten raskaudet olleet hankalampia. Paljon kaikkia muita oireita, mm. niska-ja selkäsärkyä, nivelvaivaa, painoa kertynyt ja verensokereiden kanssa ravattu jos jossain..
Synnytykset ei paljon eroa, nopeita.
Moonshine: Meillä oli tuo nyt edessä. Siis ja me läydettiin isompi auto, joka oli suht edullinen, tilava ja diesel. Iso todellakin! Ihanaa lähteä reissun, odotan enskesää!!
hei, tää venyy kamalan pitkäks romaaniks...
Mun tarttee muutenkin alkaa puuhaileen jotain. Virtaa tullut jostain, oon ihan siivonnut!!!! Samoja säteitä teille lähettäen
Peppi 36+? ja poppoo
ps. jaksamista mahaisat;)
Onnea onnea taas uudelle lokapojalle :)
Täälä kärvistellään kroonisen väsyn kourissa. Viime yö meni kohtuullisesti mutta silti vessassa noin x6. Mulla oli aivan ihme lonkkakipu toisella puolella (se jolla selkä on) enkä meinannu pystyä kävelemään. Nyt se meni ohi, kaippa se sitten on sitä asennon hakua...?
Vihloo edelleen ja valkkaria tuloo mutta ainakaan vielä ei oo mitään tapahtunut vaikka sais kyllä! Kävin eilen ostamassa sitä vadelmalehti teetä mistä joku mainitsi. Sain kyllä pari napsakkaa supparia illalla mutta en tiedä johtuko siitä vai jostain muusta.
Onko kellään muulla peräpukamia uusina " ystävinä" ? Täällä on ja olen kyllä täysin aliarvioinu ko. vaivan. Apteekista kävin hakemassa lohtua mutta taitaa paine olla sen verran kova, ettei apua juurikaan ollut...
Noh nyt taidan kaivautua jyväpussukan kanssa peiton alle ja koitaa saada unen päästä kiinni...hetkeksi edes...
katarina 38+2
pitkästä aikaa, en käynyt vissiin kun kerran vessassa. Hassua, että kun meikä pääsee punkasta ylös niin täällä on jo pitkä ketju menossa. En edelleenkään käsitä, kun teillä monilla on lapsista huolehtimista ja v ielä jaksatte siivota, muuttaa, käydä koulussa jne... Siivosin mäkin eilen mun marsut, ja se oli kyllä aika tukalaa kun pitää kyykistellä ja nostella. Kilpikonnan vein eilen sijaiskotin kesään saakka (nyyh), kun me tosiaan joudutaan reissaamaan Hesan ja Jyväskylän väliä miehen työkomennuksen takia tässä alkuun. Tai voi olla ettei hirveesti reissata, ollaan sit Hesan päässä. Marsut menee sijaiskotiin muutaman viikon päästä.
Mutta näin hyvin nukutun yön jälkeen jaksoin jopa imuroida yläkerran. Ja muutenkin kolottaa häpyluuta vähemmän kuin eilen. Eilen muuten eka kertaa vihloi reisiin saakka illalla.
Yksi mitä olen ihmetellyt, että monella katsotaan neuvolassa miten on paikat auki, ei meillä oteta housuja pois jos ei ole lekuria paikalla, ja se on vaan viikoilla 15 ja 36.
Oliko se Pepiliina vai AJL kun pohti jossain vaiheessa sitä lapsen saamisen outoutta, kyllä meistäkin on tosi omituista m iehen kanssa että kohta meitä on kolme. Ei sitä pysty käsittämään että miten se vauva sitten on osa meidän perhettä. ja tuntuu se äidiksi tuleminenkin vähän pelottavalta. Ja kun te joilla jo on lapsia, puhutte siitä että ihanaa saada nyytti syliin, niin mä lähinnä odotan sitä että pääsen mahasta eroon ja raskaasta olosta. Mä en ole koskaan ollut äidillinen ihminen, ja siksi kai en osaa hehkutella tätä vauvaa etukäteen. Siis toki tämä baby haluttiin ja haluan edelleen, mutta en mä osaa sitä itse vauvaa hirveesti odottaa. kai se tulee se rakkaus sitten kun se vaavi on maailmassa. Olipa sekavaa mutta niin on ajatuksetkin tän asian ympärillä.
Tänään menen Aktiivinen synnytys - yhdistyksen järjesätmään teemailtaan synnytyksestä ja kivunlievityksestä, sattuipa sopivaan aikaan :)
Ja onnea Vertigolle!
Riza 39+1
On puhuttu että tähän yhteen jäisi. Molemmilla on urat ja ois kiva ehtiä harrastaakin ja parisuhteelle pitää olla aikaa myös. Mutta saa nähdä miten sekaisin sitä menee tästä ekasta sitten. ja kun mä olen jo 33 ja mies 35.
riza
LASTEN LKM saapi jäädä tähän kolmeen
RIZA en minäkään hirveitä jaksanu kun ekaa odotin jne.. sitä on vaan tottunu jo siihen että on pakko jaksaa asioita tehdä vaikka on lapsia... ja koulussa käyntihän on vain LOMAA tästä kotiarjesta, eli mielellään siellä käy ajattelemassa muita asioita kuin lasten räkäisiä neniä ja täiepidemioita ja saa olla ihan vaan rauhassa kukaan ei roiku housun puntissa :)!
KATARINA ei ole peräpukamia, mutta yhtä kiusallinen vaiva on nuo HIRVEÄN ISOT SUONIKOHJUT ulkosynnyttimissä.. ei ole esteettisesti kovinkaan ihanan näköistä, ja hinkkaantuvat joka paikkaan ja kipeytyvät ja tekevät kävelemisestä hankalaa samoin isommat vessahädät on tuskaa kun tuntuu että koko alaosasto räjähtää siitä ylimääräisestä paineesta :S.
Joo pyykit kuivumaan ja sitten sinne ultraan...
PALJON ONNEA!!!!!!!
Ihanaaa! Hyviä uutisia tarvitaankin... nyytin tuoksuista arkea:)
Sori, unohtu toi lasten lukumäärä.. Tämä uusi on siis meidän neljäs. Kolmas oli jo muka viimeinen, hah!
Katsotaan kuitenkin muutama aika taas seuraavan tuloon. Ei ole sanottua ettei tule. Nyt kuitenkin tauko!!
Mahassa myllerretään aika hulppeesti, au sattuu.. Taitaa vielä kääntyillä..
Olis hommiakin vielä, pesuhuoneen kaappi pitäis siivota.
Peppi ja 36 + mitä lie
Ja sitten... Kiva kun monet on vastailleet tohon alkuun pistämääni kysymykseen.. :)
Toisilla siis menee aika samojen viikkojen ja kaavojen mukaan noi raskaudet ja syntymät, mutta toisilla taas ihan eri tavalla. Ainahan sitä sanotaan, että raskaudet ja synnytykset on erilaisia, mutta jotenkin siihen on aina niin vaikea uskoa. (Siis sitä ettei tämäkin raskaus kestäisi yli 42 viikkoa!)
Jos itse vertaan ekaa ja tokaa raskautta niin ekassa oli enemmän pahoinvointia ja päänsärkyä. Fyysisesti olen ollut tokassa raskaudessa paljon paremmassa kunnossa.. Mutta henkisesti on ottanut paljon kovemmalle tämä toinen raskaus. En osaa sanoa miksi! :O
Eka raskaus kesti sen 42+1 viikkoa ja synnytys oli vaikea ja käynnistetty. Tästä toisesta olisi kovat toiveet siitä, että synnytys alkaisi itsestään ja menisi säännöllisenä läpi..
Lapsilukuun vielä:
Meillä on siis 1,5v poika ja toinen pitäisi kohtapuoliin tulla. Tähän ne lapset varmaan nyt sitten jää ainakin kymmeneksi vuodeksi. Me ollaan sen verran nuoria (21/23) miehen kanssa, että jos vielä tehdään lapsia niin seuraavat kaksi (ettei iltatähti olisi yksinäinen) tulevat vasta joskus 2016 suunnitelmiin. Kun on vasta ylioppilastutkinto taskussa niin on pakko hankkia jossain välissä korkeakoulusta paperit. Ja kun nyt on myöskin auto ja omistusasunto mitoitettuna nelihenkiselle perheelle, niin ei niitä viitsisi alkaa heti taas vaihtamaan. Sitäpaitsi koulunpenkki houkuttelee kyllä toisinaan erityisenkin paljon vaikka kotona oleminenkin on mukavaa...
Mutta ei nyt ole mitään tiukkaa lapsilukua määriteltynä.. Fiiliksen ja tilanteen mukaan mennään! Toistaiseksi ei kuitenkaan ole näitä kahta enemmän suunnitteilla... :)
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille!
Itse en ole hetkeen kirjotellut, kun ei ole sen kummempia tapahtunut. Äitiyslomasta nautitaan tuon 2,5 v esikoisen kanssa molemmat kovasti. Yhdessä käydään puistossa ja nukutaan päiväunet jne.
Neuvolalääkärissä kävin tänään ja kaikki kunnossa ja paikat tiukasti kiinni, mutta lähetteen äippäpolille kokoarvioon tekee, joten sinne matka sitten parin viikon sisällä. Nyt eivät ole kokoa veikkailleet kertaakaan, mutta eka oli 4010 g, kun syntyi 39+1, eikä tämä varmaankaan paljon pienempi ainakaan ole...
Toivotaan siis, että ymmärtäisi tulla ihan sovinnolla kans viikkoa ennen!
Kahteen jää meillä lapsiluku, mikäli on itsestä kiinni (ellei siis ehkäisystä huolimatta päätä tulla). Meille ihan sopiva lukumäärä ja ikääkin on jo 33 ja miehellä 32.
Ja täällä myös liitoskipuja, iskiassärkyä, närästystä ja mahtavat pukamat, ei todellakaan kiva vaiva tuo viimeinen. Mutta mitäs pienistä, ei tämä enää kenelläkään meistä kauan kestä!
mussu ja napu rv 36+4
Yöt on aika repaleisia. Vessassa pissillä ja juomassa vettä, kahdesta neljään kertaan yössä, ei hyvä ei. Aamuyöstä onkin sitten vaikeaa nukahtaa uudelleen. Päivällä onkin sitten KAMALAN väsynyt. Lapset ei anna armoa yhtään. On annettava ja tehtävä sitä sun tätä niille vähän väliä..tai ainakin tuntuu siltä. Nyt kun ei juurikaan jaksaisi ravata milloin mitäkin hakemassa.
Vauva pyörii mahassamilloin missäkin asennossa, että turha käynti kaikinpuolin oli äitiyspolilla. Ja, ei sinne tarvii kyllä ihan heti mennäkään, kun on tilaa liikkua sillä ainakinvielä. Lapsivettäkin on liikaa, mahtuu polskuttelemaan. Oon nyt yrittänyt hillitä makean syöntiä. Karkit oon jättänyt pois nyt kokonaan ja kahvileipää syön vain silloin tällöin, en joka päivä (mikä uhraus)!!
Nyt olosuhteeellisen hyvä, liitoskivut muistuttaa olemassa olollaan välillä ja se rauhoittaa menoa kummasti.
Galluppi juttuun vastaan.
1. Miten käynnistyneet..
Esikoisen kohdalla meni lapsivedet aamulla aikasin, suppailluja tuli ja
piti vauhdittaa supistuksia tipalla.
Kakkosen kohdalla käynnistettiin synnytys Cytotecilla
2. Viikoilla..
Esikoinen 40+4
Kakkonen 40+2
3. Erojaraskaudessa ja synnytyksessä..
Synnytyksissä sen verran eroja, että kakkosen synnytys tuntui kivuliaammalta käynnistyksen takia. Kivunlievityksenä oli ilokaasu. Esikoisen aikaan sain epiduraalin. Raskaudessa ei silloin ollut eroja. Nyt kunodotan kolmatta, on tää ollut vaikeinodotus. On ollut vaikka millaisia vaivoja. Ikäköhän se vaikuttaa jo?(hih)!
Lapset ovat lähdössä ukin kanssa kerhoon, lähden valmistelemaan heidänlähtöään sinne.
Jaksamista kaikille.
Miranneli rv 36+3.
Kylläpä olikin heti helpompi päivä kun yön sain nukuttua ilman suurempia särkyjä! Laitoin froteepyyhkeen lakanan päälle, ja sehän lämmitti niiiin mukavasti tuota selkää. Aah... :) Kyllähän nuo unet silti katkonaiset olivat ja vessassakin piti ravata, mutta niiin paljon paremmin meni kuitenkin kuin toissayönä että tuntui ihan ihmeelliseltä herätä! Esikollakin oli hoitopäivä, joten sain lepäiltyä vähän ja jaksoin viedä hänet vielä puistoon hoidon jälkeen! Kyllä oli kivaa molemmilla! Tällaisia öitä ja päiviä lisää!
LAPSILUKU tulee meillä nyt varmaankin täyteen. Mies kyllä haaveilee vielä iltatähdestä, mutta itse en ole kovin innostunut ajatuksesta. No, eihän sitä koskaan tiedä, kattellaan sitten 5v kuluttua mikä on viilis... Minullakin kuitenkin veri vetäisi jo kovasti kouluun ja töihin, " aikuisten juttuihin" . Alunperinkin oli aika vaikeaa jäädä kotiin, mutta pikkuhiljaa tähän on tottunut. Vähitellen alan jopa ymmärtää kotiäitiyttä uranaan pitäviä naisia, mutta eipä taitaisi minusta olla siihen! Työhalujen lisäksi en ole ollenkaan varma että jaksaisin enää kolmatta raskautta, niin vaikea tämä toinenkin on ollut ensimmäiseen verrattuna (varmaan ainakin osittain siksi ettei raskauksien välissä ollut kuin 9kk).
Tässä vähän mietiskelin että huomenna olisi aika hyvä päivä synnyttää. Mitenkähän sen junailisi niin että pääsisi hommiin iltasella..? ;)
Suhni & Monni (38+0!)
Tänne päin ei kuulu mitää uutta... Millekään rintamalle..
Tuli mieleen sellanen kysymys, että kun aika monilla on kai useampia lapsia niin 1) miten teillä on aikaisemmat synnytykset käynnistyneet, 2) millä viikoilla ja 3) onko raskaudet ja synnytykset olleet samanlaisia keskenään?
Mietin vaan kun itsellä tosiaan tämä toinen lapsi tuloillaan, eikä ole useampia kokemuksia vertailtavaksi.
Suunnittelin minäkin siivoilua ja saunanpesua viikonlopulle.. Tuleepahan ainakin puhdasta vaikka se ei synnytystä edistäisikään.. :)
t. äittä rv 39+0