Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia pöytätapoja vaaditte 2-v:ltä?

Vierailija
03.10.2007 |

Poika täyttää pian 2 ja on jo kauan syönyt itsenäisesti. Sotkua syntyy kuitenkin ja ihan tahallisesti. Ruokaa levitellään käsin pöydälle ja maitoa lirutetaan lasista ruoan joukkoon. Joskus saa uhmakohtauksia kesken syönnin ja jopa paiskoo ruokaa lattialle!

Olen nyt poistanut pöydästä kun en jaksa katsella sikailua. Mutta sittenpä päivän menuksi muodostuu 1 kurkkusiivu, 2 lusikallista muusia, yksi haukku leivästä... Ja näillä sitten mennään koko pitkä päivä... Ei siis ehdi syödä mitään, kun sikailu vie voiton.

Ainoa mikä sujuu, on suurieleiset kiitokset ruokailun=sikailun päätyttyä :)

Mites muissa perheissä nämä tilanteet hoidetaan? :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on osannut ja halunnut syödä itse jo yksivuotiaasta lähtien, joten osaa syödä siististi - jos haluaa. Joskus ottaa maitomukin ja kaataa sen ihan harkiten lattialle, oikein katsoa napittaa meitä silmiin ja maito vaan iloisesti lorisee... Tai sitten jos satun laittamaan esim. salaattia hänen lautaselleen ja hän olisikin halunnut ottaa sitä itse, saattaa se maitomuki tai lautanen lentää pöydän yli.

Nyt olen alkanut poistaa hänet ruokapöydästä, mikäli tahalleen nakkelee tavaroita. Yleensä alkaa sitten itkeä ja hetken päästä tulee nätisti syömään. Tai sitten huutaa lattialla koko ruokailun ajan, niin ettei kellään ole mukavaa.

Vierailija
2/4 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein saattaa sanoa et tyhmää ruokaa, en syö. sanon ettei ole pakko syödä ja tyttö poistuu keittiöstä. Hetken päästä kuitenkin huomaa ettei muutakaan ole tarjolla ja tulee syömään. Joskus tosiaan ei syö kun tomaattia jos ruoka ei mieleistä mut ei saa myöskään sit mitään muutakaan ennen seuraavaa ruokaa. Jos pöydässä meinaa mennä leikkimiseks, niin poistan pöydästä. Aikansa huoneessaan huudettuaan palaa nöyränä tyttönä pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein laittaa maitolasiin ruokaa " kylpyyn" . Ja pitää syödä lusikalla/haarukalla, ei mättää ruokaa käsin suuhun. On syönyt itse jo lähes vuoden, joten lusikan käyttö sujuu kyllä. Laitan lattialle jos ei syöminen suju. Yleensä huutaa siellä hetken ja tulee sitten takaisin pöytään, ja osaa syödä nätimmin.

Niin ja jos alkaa kiemurrella tuolissaan (Tripp Trapp ilman kaarta) niin että meinaa tipahtaa, laitan lattialle. Usein tytöllä menee hermot kun kiellän ettei saa enää yhtään lisää punajuurta (neidin herkkua) tai raejuustoa, ja sitten hän alkaa väännellä niin että meinaa tippua.

Vierailija
4/4 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaminen on kielletty. Jos temppuilee niin yksi varoitus ja ruoka otetaan pois. Viikon päästä jo näet eron, kokeile. Koskee kaikkea syömistä.