elatusmaksusta
elatusvelvollisuuteni loppui elokuussa kun poikani täytti 18 v. Nyt toinen osapuoli vaatii, että minun pitäisi jatkaa elatusvelvollisuutta, koska poikani 18 v opiskelee, vaikka minä maksan kaikki kirjat, bussiliput, kuukausirahat yms. eikä opiskelu itsessään maksa yhtään mitään. Onko tämä nyt oikein?
Kommentit (5)
toinen vanhempi elättää lapsen edelleen muilta osin; lapsi asuu kotona jne? Silloin olisi kyllä ainakin moraalinen velvollisuus osallistua. Tokihan teetkin sitä jo, mutta kirjat ja bussilippu ei ole kovin paljoa, jos tonien hoitaa koko muun elatuksen. Jos lapsi taas on omillaan, osallistut mielestäni riittävästi.
näin ainakin oli pikku veljeni joka asui kotona sai rahaa isältään..
asuuko lapsi kotona vai muuttaako muualle opiskelamaan!!
oletko soittanut lastenvalvojalle?
äiti haluaa rahaa itselleen lapsen kustannuksella.
parhaiten osallistut elatukseen juuri noin, että osallistut suoraan lapsen omiin kuluihin!
olen ajatellut, että maksan nyt suoraan 18 v poikan tilille suoraan saman summan, jonka olen elatusmaksuna maksanut hänen vanhemmalleen, joka luona suurimman osan viikosta asuu. MUTTA miten voin olla varma, ettei summa kuitenkin siirry vanhemman tilille? Keskusteluyhteyttä ei ex-puolisooni ole. Nyt uhkailtiin jo oikeuteen menemiselläkin. Ei tunnut kovin kivalta...
Säästäpä kuitit kirjoista jne. siltä varalta että joudut asiasta tappelemaan.
Sinähän periaatteessa jatkat sitä elatusta jo nyt kun hoidat noita opiskelukuluja. Ymmärtääkseni elatusvelvollisuutta ei voida pakottaa jatkamaan.