LOKAKUUT tiistaihin!
Kommentit (14)
Täällä on myös ihan yhtä vetämätön olo....Näköjään on taas tavaksi tullut, että kun menen sänkyyn pitkälleni illalla niin valvon noin 02 saakka...ensin supistelee tunnin verran, jalkoja särkee, vauva jumppaa/hikkaa/työntää päätä niin alas, että luihin koskee, käyn vessassa noin 5krt. ennenkuin nukahdan (+sen jälkeen pari krt aamuyöstä)...Ei paljoa yöunet virkistä, kun aamulla on herätys 07 pintaan, että saan tytöt eskaan ja hoitoon....huoh.
Tänään ois taas neuvolaa, mutta tuskimpa sieltäkään ihmeempiä kuulumisia tulee. Olo on just semmonen kuin tässä vaiheessa pitääkin :o mutta ei millään enää jaksais....
Kaikenlisäksi meidän hoitosysteemit tytöille ensiviikonlopuksi ' petti' , eli vauvelin kannattais nyt pysytellä masussa ainakin ens ma asti, että saadaan isukkikin synnärille mukaan.
Eli ei kovin aurinkoisena ala täälläkään aamu!
myrskyruusu 36+5
Voi misstä sitä tosiaan saisikin sitä ylimääräistä virtaa et viittis tehdäkin jotain...Sain juuri kaulahuivin valmiiksi, kutoa kuitenkin välillä jaksaa kun ei tarvi muuta kuin istua. Kaikista mieluiten laittaisin nukkumaan, mut kakarat eivät varmasti laita. Tytöllä vielä jokin kiukuttelu vaihe ja tuntuu tekevän kaiken ilkeyden mitä vaan keksii...tai sitten se vaan tuntuu siltä kun on itse niin väsynyt. Jo olisikin joku kerho mihin voisin viedä lapset pariksi tunniksi, niin nukkuisin varmaan, mut ei täällä ole mitään sellaista. Syrjäkylien iloja...
No olipas siinäkin taas valitusta. Jotain iloisempaa siis. Tytsy nukkui koko yön omassa sängyssä ja mullakin oli siis tilaa kääntyillä. Ei edes lukemattomat vessakerrat oikein häirinneet, paitsi nyt sen sitten huomaa. Eipä kannata syödä illalla mansikoita ja ananasta...
Tänään ois sitten se maaginen 37 viikkoa täynnä, joten kuuleppas vauveli vuokrasopimus voisi vaikka jo kohta oikeasti päättyä =) Kuitenkin menee vielä se kolmeviikkoa ainakin...mutta mutta...
Vauvauutisia odotellessa
moonshine 37+0
Mulla on nyt pari yötä mennyt paremmin nukkuessa, vaikkakin viime yö meinasi mennä pipariksi. Ennätin juuri nukahtamaan (ennen kymmentä jo), kun joku hemmetin iso rekka tms. alkoi jyristelemään juuri meidän kohdalla. En tiedä mitä touhusivat, mutta tuntui että koko talo tärisi, koira rupesi haukkumaan jne. Onneksi esikko ei sentään herännyt. Itse kuitenkin heräsin ja kun sitten isäntä kömpi samalla nukkumaan (ja aloitti vienon kuorsaamisensa saman tien), en itse saanut unta. Pyörin sitten melkein 1.5 tuntia ennen uudelleen nukahtamista. Mutta onneksi loppuyö sujui paremmin, jopa ilman vessakäyntejä muistaakseni.
Kasasin juuri äsken pinnasängyn. Oli hieman muistelemista, että mitenpäin mikäkin ruuvi tulee, mutta onnistui tuo. Hitaasti mutta varmasti, ahtaassa paikassa joutui hieman käyttämään mielikuvitusta että mahtui kasaamaan (maha siis tiellä). Patjaa ym. en kyllä vielä laita paikalleen, onpahan jokin tekosyy esikoiselle miksei hän voi sänkyyn mennä. Koska luultavasti haluaa heti kiivetä sinne. Paljonkohan noissa on " painoraja" eli kuinkahan ison lapsen sänky mahtaa kestää?
Täällä ei siis eilinen haravointi eikä tuo äskeinen sängyn kasaaminenkaan ole saanut aikaan muuta kuin sen, että on hikinen olo. Muutenkin tuntuu että saisi monta kertaa päivässä käydä suihkussa, inhottavaa. No nyt rupeaa nälkä vaivaamaan, onhan tuo jo lounaan aika. Onneksi kotona ei ole mitään herkuiksi lueteltavaa, pakko siis syödä terveellisemmin. itse asiassa viime päivät ovat menneetkin yllättävän järkevästi syöden, tosin viikonlopun mahatauti/pahoinvointi auttoi myös asiaa.
Nyt taidan painua suihkuun ja ruveta sitten ruoanlaittoon.
Uutu 36+1
Ei oo kyllä täälläkään ihan kauheen aikaansaava. Päivän sana edelleen saamattomuus.
Eilen menin muksujen vanhat vauvanvaatteet läpi ja siivosin vaatehuoneen. Jopas jopas... olikin puhti paikallaan. Sairaalakassia vois alkaa pakkaileen. Olispahan kerrankin ajoissa!
Esikoinen kotona, flunssassa ja kuumeessa. Nuorimmasta soittivat just tarhasta, että taitaa olla tulossa kipeäksi. Mutta keskimmäinen on " turvallisesti" parantunut, jos sais sen pysyyn terveenä pari päivää.. Huomenna onkin taas kaks potilasta kotona, ettei tartte mitään ylimääräisiä miettiä. Kai se on kohta haettava nuorin kotiin, ettei kiukkua siellä tarhantädeille. Nyt tekis mieli sanoo rumasana!!!!!
Omat olot. Eilen ei kerennyt liikelaskentaa miettiin, ja tänään ei ole tarvinnut. Asukki pitää semmosia sambatunteja, ettei näitä vetkauksia voi olla huomaamatta. Hyvä niin!!
Vihlontaa ei ole nyt ollut, eikä supisteluja. Kävely alkaa näyttämään lähinnä vaappumiselta ja liikkelle lähtiessä tulee vessahätä hyvinkin nopeeta. Öisin täytyy muiden lailla käydä ainakin kerran vessassa.. Tätä tää on. Istuminen turvottaa jalat ja makaaminen puuduttaa.. Ihana raskaus, en siis valita!
Vielä on eräpäivään reilusti aikaa, joten saa tuo tuolla olla. Tää vauva on aika paljon pienempi, kun nuo edelliset. Kypsyypä ainakin ja kasvaa, jos mahassa viihtyy. Vaikka kyllä kaikki olis valmiina, kunhan asukki tahtoo tulla. Vaikka tottahan se on, että ultrassakin ne painoarviot heittää kilonkin. Kaikista muksuista on povattu ultran mukaan alle 3 kilosia (esikoisesta jopa alle 2kg:sta) ja kuitenkin syntyneet yli 4 kilosina kaikki!
Muille muksuille on ehkä isojakin ongelmia hoidon suhteen, jos nyt alkais syntyyn, joten..kunhan poppoo tästä paranee, niin tervetuloa uusi vauva!
Nyt pitää mennä hakemaan likka tarhasta, joten tuun taas, kunhan tässä kerkee... Huomenna saattaa aika olla kortilla potilaiden kanssa, mutta hengessä olen mukana.
Uusia uutisia odotellessa, pirteyttä päivään (vaikka tuskin sait tästä sitä ammennettua):)
Peppi rv 36+3 (tai sinnepäin) + edelleen sairastava poppoo
ps. uutu: sulla oli ihan kun mun kirjoittama kahvinjuonti juttu vastauksena tuolla sivulla, ihan sanatarkkaan " joit mun kahvini! =D..hui!
Onneks meni toi poitsu päiväunille niin saa äiti olla hetken rauhassa. Pitäisi varmaan itekin mennä nukkuu... Ihan järkyttävä väsymys vaivaa. Verenpaineet ja hemoglobiini(oli jopa 137!) oli kuitenkin kunnossa, niin siitäkään ei voi johtua.. Kai se on vaan tämä raskaus mikä väsyttää.
Hassua, että teillä muilla tuntuu olevan enemmän nukahtamisvaikeuksia, kun taas minulla on hereillä pysymisvaikeus.. :O
Illalla kun menee sänkyyn vaikka kahdeksan aikaan niin nukahtamisessa ei ole ongelmaa. Ja aamuun asti nukkuminen onnistuu helposti.. Vessahätä toki vaivaa usein, mutta aina en jaksa mennä vessaan yöllä.. Vaikka useinmiten on pakko!
Hikoilu vaivaa minuakin.. Kotona olen yleensä shortsit ja toppi päällä, koska muuten on niin kuuma. Inhottavaa kun nomaalit vaatteetkin päällä hikoaa niin paljon ettei pysty olemaan! Toivottavasti se vaivaa helpottaisi kunhan vauva on maailmassa.. Vaikka taitaa se imetyskin sitten hikoiluttaa!
Mahassa on ihan outo tunne.. Tuntuu, että ummettaa hirveästi, mutta maha on siltikin ihan löysällä.. Harjoitussupistukset ja menkkamainen jomotus on vaivannut eilisestä asti. No vielä supistaa niin harvakseltaan, että tuskinpa mistään todellisesta on kyse..!
Ei muuta kun tsemppiä päivään ja toivottavasti nää vauvat alkaa yksi toisensa jälkeen nähdä päivänvalon!! :D
t.äittä rv 38+5 (ultran mukaan viikko enemmän, mutta lasketaan pitemmän kaavan mukaan)
Viime yönä tuli nukuttua yllättävän hyvin. Nyt päivälläkinolen vain nukkunut. En ole saanut mitään aikaan. En jaksa. Nyr on varmaan joku unen tankkaus päivä. Voisin mennä taaskin vaan nukkumaan. RR on koholla, sitä on seurattava. Nyt tuntuu, että turvotusta on tullut tasaisesti kehoon. Sormivniveliä jomottaa ja ovat turvonneet kuten varpaatkin.
Minäkin ajattelin siivota kunnolla ennen synnytystä. Missähän välissä sitä jaksaisi. On siiin saamaton olo. Tällä viikolla lapset eivät mene edes päivähoitoonkaan, aargh!
Ei muuten voinnissa mitään ihmeempiä ole. Vielä ois kolme viikkoa, mitkä täytyy kärvistellä. Sitten mahdollisesti käynnistetään jollei ala itse tulemaan massusta pois.
Jaksamista kaikille!!!!!
Miranneli rv 36+1.
-Äippä86:
Mulla samaa vikaa=tuntuu että olis kovalla vatsa ja kun menee
vessaan niin ei kyllä tarvi ihmeitä tehdä ja pinnistellä.
Itse oon ajatellut että vauva painaa tuonne takaliston puolelle,
yrittää lienee laskeutua väärälle reiälle=)
Täällä ollaan edelleen vuoroin siinä ihme asennossa jota lääkärikään ei osannut oikein sanoa ja vuoroin pää alaspäin.
Eli tilaa kääntyileen on.
Täällä myös kukkuillaan illalla tai yöllä aina se 1 1/2 tuntia, ennenkuin unenpäästä saa kiinni.
Normaalisti ei mulekaan tuota ongelmaa nukahtaminen, mutta nyt on ollut niin paljon mietittävää että hui.
" Uudella" asunnolla ollaan oltu nyt kolme päivää, eilen itse olin koko päivän, ensin ilman tenavia ja sitten vielä uudestaan muksujen kanssa.
Tänään mummu vielä auttoi, niin olin kaksin miehen kanssa ja paljon saatinn aikaiseksi, hyvä mieli kun väsymyksestä ja saamattomuuden tunteesta huolimatta edistyy remontti ihan huisia vauhtia.
Siellä alkaa jo näyttää omalta ja tuntumaan omalta, vaikkei mitään niin uutta olla vielä ehditty tehdä, vanhat vaan veks, mutta jo se teki ihmeen=)
Tänään sain viimeisestä huoneesta tapetit irti ja listat kaikkialta revittyä ja siivoiltua lisää.
Mies maalaili jo olkkaria ja roudasi vanhoja lattioita pois jne.jne.
Nyt ovat appiukon kanssa siellä sitten maalaushommissa vielä.
Oikein jännittää jo etukäteen kun aamulla taas menee ja näkee mitä miehet on saaneet aikaan.
Nooooo, sepä siitä, montaakaan ei varmaan lätinät rempasta jaksa liiemmin innostaa, vaikka itse intoilen=)
Ainakin laskettu aika lähenee ihan huomaamatta tässä kiiruksessa ja tohinassa.
Ihanaa todellakin kun on jo meidän kuukausi, jihaa!!!!!!
Kohta on lapsi kainalossa taas.
Nyt pitääkin nauttia oiiiiiiikein urakalla ja nuuhkailla muistin sopukoihin sitä vauvan tuoksua.
Ja silkin pehmeää ihoa nuohota,
kun seuraava meidän taloon tuleva vauva on sitten myöhemmin lapsenlapsi, ainakin toivon niin.
Vahinkoa ei ole meillä ikinä sattunut, mutta eihän noista ikinä tiedä, heh.
Näihin villiin hulluihin ajatuksiin onkin hyvä lopetella...
Palailen linjoille viimeistään meidän torstain naikkari käynnin jälkeen.
Paljon PALJON jaksamista joka äidille ja voimia tulevin synnytyksiin.
Tuttiina sirpukka nyyttinen 36 ja risat
Hei vaan,
eli viime torstaina terhakka poikavauva 3700g ja 51cm....Sektio meni todella hyvin, vauva oli heti reippaana ja minäkin olen hyvin toipunut, tänään jaksoin jo pidemmälle kävelylenkillekin miehen, vauvan ja koiran kanssa.
Kaikki on mennyt hyvin ja vauva on ainakin tähän asti ollut rauhallinen ja nukkunut sekä syönyt hyvin. Yöunet toki on vähän kortilla, mutta onneksi mies on tämän ja ens viikon vielä isyyslomalla, joten voidaan vähän vuorotella. Meillä kun on kaksi kerrosta niin toinen voi välillä painua alas nukkumaan:=)
Eipä voi muuta sanoa kuin, että vauvan tuoksu on huumaava ja rakkaus vauvaa kohtaa mieletön (tunneside alkoi jo mahassa!)
Heh taidan olla vähän hormonihuuruissa!
t.Katarin
Aina tulee mieleen että millos itse... Ite asiassa toivottavasti ei seuraavaan kahteen yöhön, kun mies on Kuopiossa ilman autoa ja sieltä ei kyllä yöaikaan julkisilla tulla tänne jyväskylään.
Mä olen kanssa vetämätön ja tekis mieli syödä koko ajan jotain kivaa. Mulla on sitä painoa + 19 kg, ettei kyllä tarvis enää syödä (tosin ei se syömällä ole tän raskauden aikana tullutkaan vaan joku hormonaalinen ilmiö).
Tuttiina: mä en tajua miten jaksat muuttoruljanssia tässä loppuvaiheessa. Mä en myöskään käsitä miten te joilla jo on muksuja niin jaksatte huolehtia niistä, kun mä en just nyt jaksa oikeen mitään.
Mulla menee yöt silleen, etta ekan tunnin käyn tyhjentämässä rakkoa 5-10 min välein. Jotenkin se ei meinaa tyhjentyä millään. Loppuyökin on aika levotonta mutta paremmin olen kuitenkin saanut nyt nukuttua kuin mitä tässä välillä.
Tylsii.
Riza 38+6
Onpa siitä pitkä aika kun oon edellisen kerran tänne kirjoitellut. Taisi olla np-ultran jälkeen.Teidän juttuja oon kyllä käyny silloin tällöin lueskelemassa. Mulla ois laskettu aika tänään, mutta eipä näy vauva sitä ymmärtävän. Mulla kaikki edelliset lapset on syntyneet 1-2 viikkoa ennen laskettua aikaa, joten aika ihmeissäni olen täällä kun yliajalle ollaan menossa.
Vetämätön olo on mullakin. Tuntuu, ettei oikein mitään jaksaisi tehdä. Mulla on ollut supisteluja jo raskauden puolivälistä lähtien, mutta näyttää menevän mulla silleen, että mitä aiemmin supistelut alkavat sitä myöhemmin vauva syntyy. Joka ilta kun käy nukkumaan sitä toivoo että josko jo ensi yönä pääsis lähtemään ja aamulla on niin pettynyt olo kun ei taaskaan päässyt. Aiemmat synnytykset on lähteneet käyntiin yöaikaan, joten oletan että tämäkin. Ja supisteluista ei mun kohdalla voi päätellä mitään. Vasta lapsivesien meno on selkeä merkki synnytyksen alkamisesta.
Yöt menee mullakin huonosti. Supistelee, selkää särkee ja vessassa pitää ravata. Joten sais vauva tosiaan jo syntyä. Vähän hirvittää myös se että jos tämä vauva kasvaakin isommaksi kuin veljensä, jotka ovat kaikki olleet melko tasaisesti vähän yli kolmen kilon paikkeilla.
Tsemppiä kaikille lokakuisille raskauden viimeisiin päiviin ja tulevaan koitokseen! Onnea kaikille jo nyyttinsä lunastaneille!
Shannon ja hippu rv 40+0
Tulee niin harvoin kirjoiteltua kun tuntuu ettei mun elämässä tapahdu mitään mistä tänne raportoisin.
Vauva köllöttelee masussa ja välillä kääntää kylkeä. Onneksi on tajunnut pään pitää alaspäin.
Esikoinen on vielä hoidossa 10 pvä/kk joka on osoittautunut ihan hyväksi ratkaisuksi kun olen niin väsynyt tähän lyllertämiseen ja normaalien kotiaskarien tekemiseen. Sitten kun tyttö on kotona niin jaksaa erilailla keskittyä touhuamaan. Pinna kyllä tuntuu palavan tosi herkästi. Eikä millään jaksais sitä uhmaikäisen kiukuttelua ja vaatteiden pukemisen vetkulointia. Ollaan kuin löysä spagetti. Yritä siinä sitten tän mahan kans laittaa toiselle kenkiä kun samalla liusuu liukkaan haalarinsa kanssa pois sylistä. Kyllä siinä välistä tulee supistus jos toinenkin ennen kuin ollaan kaikki tamineissa pihalla.
Tänään sain oikein leivottua piirakkaa ja imuroitua auton. Tähän vuodenaikaan auto on sisältä ihan kamalan näköinen. Kuinka usein te jotku imuroitte auton kun se on monilla niin siisti vaikka on lapsia?
Onko muilla alkanut jo maitoa tulemaan rinnoista? Täällä on tullut jo raskauden puolivälistä asti ja pahenee näköjään loppuakohden. Esikoisen imetyksen lopetin vuosi sitten.
Ainiin..kävin eilen äitipkl:lla synnytystapa-arvioinnissa. Vauveli painoi jo 3 kg johon olin tyytyväinen. Masuni on aika pieni ja esikoinen oli 3 kg syntyessään täysiaikaisena. Kaikki oli muutenkin kunnossa. Matala Hb (117) harmittaa. Ei nouse sitten millään. Hirvittää jos sitten vuotaa hirveesti synnytyksessä kun Hb on noin matala. No toivotaan, että se ehtisi vielä nousta.
Nautitaan nyt kaikki masuista. Kohta sitä ei enää ole ja esikoisen kohdalla olo oli jotenkin tyhjä kun se vauva ei enää ollutkaan masussa.
mimm.u, rv 37+5, esikko 2 v 8 kk.
No niin elikkä kotiinhan sitä tultiin ja ottaa niin päähän.
Paikat oli sopivasti auki ja olisi ollut mahdollista puhkaista kalvot, mutta synnytyssalit ja osasto täynnä joten kotiin jouduin.
Teki lääkäri kyllä niin kovakouraisen sisätutkimuksen, että nyt on koko illan supistellut varsin kipakasti.
Perjantaina käski aamusta soitella että onko tilaa tulla kalvojen puhkaisuun, mutta epäili että saattaa lähteä itsestään ennen sitä syntymään.
Kovasti ihmetteli vauvan pientä kokoa kun ultralla sai vain 3100g ja edellinen oli siis synnyttyään 3715g.
En sitten käsitä miten olisi niin pieni, mutta taas ihan hyvä mun kannalta että on pieni ja nyt ei sitten ehkä ole niin suurta repeämisen riskiä. No voihan se ultra mennä pieleenkin.
Mutta kyllä niin ketuttaa ja mies on ollut niin hankala koko päivän, että ei kyllä helpota oloa ei niin yhtään. Joka ikisen lapsen syntymän lähettyvillä sen tarttee ruveta hankalaksi ja mollaan mua ja ei kyllä tee tästä lopusta yhtään helpompaa.
Saa nähä mitä tästä nyt sitten tulee vai tuleeko taas yhtään mitään.
Tsirppana rv 39+3
ONNEA katarinille!
Ja TSIRPPANALLE pietään peukkuja että pääset sieki hommiin.
MEIDÄN talonosto projekti taitaa ottaa vähän takapakkia... tultiin siihen tulokseen et ois hyvä tehdä vähän tarkempia tutkimuksia siihen ettei ihan sikaa säkissä osteta.. Huokaus... eli sekin remppaprojekti vaan siirtyy ja siirtyy.
NUOREMPI tyttö jo vetelee sikeitä, isompi riehuu sen minkä jaksaa. Toivottavasti ensi yö olis kuitenki hyvä. Eikä olis samanlaista huutokonserttia mitä viimeyönä, siihen vielä vauva lisää ni hoh hoijaa.
TEKEMISTÄ miula ois vaikka muille jakaa, mutta tosiaan on niin vetämätön olo ettei mistään saa mitään otetta. Mutta pakko on huomenna ryhdistäytyy että voipi sitten ottaa rennommin kun vauva on syntyny.
HIRVEEN moni muuten on miulta kyselly et miten mie oikeen jaksan tätä vauhtia talon osto (ja remontti), koulu, tentit, opinnäytetyö, lapset, raskaus jne jne.. tähän asti olen jaksanu oikein hyvin, mutta nyt kun noita epäilyjä on kuullu suunnalta jos toiselta ni se väsymys iski :S. Aloin vissiin itsekin ajatella liikaa että miten mie jaksan.
juu mutta huomiseen... katsellaans kuinka moni pääsee ens yönä tositoimiin :)
väpä ja touho
Miun tiistai alko ihan kökösti. Huonosti menny yö jne jne.. totaalinen väsymys ja kyllästyminen iski kerta heitolla :(.. No jospas sitä saatas taas pinoon vauva uutisia piristämään meikää :).
Kouluun pitäis raahautua, mutten tiedä jaksanko kahden tunnin takia fillaroida sinne... ans kattoo nyt.
että näin turhat turinat tänään täältä.
väpä ja touho 36+1