Mitä mun oikein pitäis tehdä?
Mulla on sinänsä aika hankala tilanne, enkä tiedä teenkö oikein vai väärin..
Hyvä ystäväni asuu naapurissani ja kyläilemme usein siellä, minulla on 2,5 tyttö ja vauva..
Ystäväni koti on aivan erilainen kuin omani ja säännötkin ovat erilaisia kuin kotonamme mikä on ihan ymmärrettävää.. Hänellä on 5 ja 7 vuotiaat tytöt..
Vieraillessamme siellä leluja on vähän joka puolella ja joka huoneessa, monesti on käynyt niin että kun isompi tyttöni on kova koheltamaan kun oikein innostuu saattaa astua jonkun lelun päälle ja se menee rikki.. tai sitten lelut on " siivottu" yhteen nurkkaan kasaksi ja muuten on suht puhdas lattia niin lapseni hakee tästä kasasta eri leluja ja jää leikkimään kasan viereen niin jo ystäväni ja hänen tyttönsä (välillä turhan tärkeä=) ovat moittimassa lastani että nyt levitit taas kaikki lelut lattialle..
Varsinkin kun ystäväni lapset leikkivät niin eivät juuri koskaan korjaa jälkiänsä eikä heitä edes kehoiteta niin outoa että minun lapseni pitäisi heti laittaa lelut kasaan kun ei sillä hetkellä juuri niillä leiki. Toki siivoan aina jälkeni ja lapseni jäljet kun lähdemme kotiin ja muutenkin autan ystävääni siivoamisessa mutta en osaa suhtautua tähän että antaa minun lapselleni eri sääntöjä kuin omillensa tässä lelu-tapauksessa..
Sanoin kerran että kyllä siivoan sitten nämä jäljet niin ystäväni vain sanoi takaisin että kun tämä minun reipas tyttöni juuri siivosi niin ei halua että heti sekoittaa.. ja lapseni siis leikki olohuoneessa..
toinen asia mistä ystäväni tänään huomautti oli että lapseni on kohta rikkonut kaikki esim. barbin tavarat.. =ovat menneet rikki kun ovat lojuneet lattialla ja lapseni on astunut päälle.. tarjouduin sitten vituksessa maksamaan nämä lelut ja sanoin että ei huomannut varmaan kun oli lattialla niin sanoi että ei tarvii onhan noita leluja mutta tarvisi vähän katsoa mihin astuu..
mitä tälläisessä tilanteessa pitäisi tehdä?
Suoraan sanoen en uskalla kovin suoraan sanoa kun ystäväni on ilmaissut että vitutaa jos joku puuttuu hänen kotinsa siisteyteen.. ja vihjailut ei auta..
Kommentit (2)
Ja sanoa 2,5 vuotiaalle että katsoo vähän mihin astuu ja ei saa levittää leluja kasasta koska ne ovat siihen siivottu vaikka jokainen näkee että ei se mikään siisti ole.
Kun menet ystäväsi luo, pelataan heidän säännöillään. Kun taas ollaan teillä, niin teidän säännöillä.