Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hurahtanut bodypumpiin :-)

Vierailija
01.10.2007 |

Löytyykö muita jotka ovat löytäneet bodypumpista SEN JONKIN?!

Olen aina jaksanut uutta lajia muutaman kuukauden ja sitten lopettanut, mutta bodypumpiin en usko kyllästyväni. 2kk takana ja pylly selvästi tiukempi, mutta vatasassa muutos on kaikkein suurin :-)

Suositttelen!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokset alkoi huomaamaan yllättävän pian! Peppu tosiaan kiinteytyy.

Jatkan taas kun olen synnyttänyt ja pääsen lähtemään.

Vierailija
2/22 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pump lisää lihaskestävyyttä, mutta toistomäärä on sellainen, että se ei varsinaisesti kasvata lihaksia, ellei ihan " nollasta" lähde. Toki rasvakerroksen ohentuessa lihaserottuvuus paranee.

Jos lihaksia haluaa kasvattaa, oikea paikka on kuntosali. Naisten hormonitoiminta estää tehokkaasti lihasten kasvamista kovin suuriksi; fitness-urheilijoiden ja kehonrakentajien lihakset saadaan aikaan määrätietoisella ja kurinalaisella harjoittelulla sekä tarkkaan mietityllä ruokavaliolla. Nainen ei siis vahingossa voi saada valtavia lihaksia, ellei satu olemaan geneettinen erikoistapaus. Jos lihakset kasvavat omaan makuun liian suuriksi, niistä kyllä pääsee myös nopeasti eroon. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kun se vaikuttaa voimakkaasti niin moneen kropan kohtaan. Joskus olen niin samperin kipeä että on taas välillä otettava pienemmällä teholla. Mutta hitto että on ihanaa

Vierailija
4/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaan että kyllästyt.

Tai sitten olet jollain tavalla kummallinen/epänormaali ihminen.

BP sucks ja siitä tulee rumannäköinen kroppa.

Vierailija
5/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihminen.

Suosittelen joogaa sekä lenkkeilyä. Niihin ei ikinä kyllästy!

Vierailija
6/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin olen julmetun tyytyväinen kun hehtaari-allit on pienentyneet. Jiihaa... Kerran vielä uskallan täräyttää ja laittaa hihattoman paidan :)

ap

Vierailija
7/22 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tässä tekis..?

Vierailija
8/22 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa jumpissa tuijotan vartin päästä kelloa, että eikö tää koskaan lopu. Pumpissa aika vaan hujahtaa. Oon niin hyvässä kunnossa, että mikään muu kuin circuit training ei anna pumpin lisäksi tarpeeksi haastetta. Teen painavimmilla painoilla kuin useimmat miehet. Käyn pumpissa 2-3 krt/kuussa ja juoksen n. 5 krt/vko.

Te joiden mielestä pumppi tekee rumat lihakset. Mitä mun sitten kannattas tehä, jos bodyjumpat ei tunnu yhtään missään? Ei mulla oo aikaa eikä kärsivällisyyttä käsiä heilutella, jos se ei tunnu. Haluan tehokasta ajankäyttöä, siksi pumppi. Ja juoksemalla koetan solakoitua.

Oon käyny vuosia ja en vaan kyllästy.

Vierailija
9/22 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistapa jalkojen asento kyykkyjen aikana. Pyydä vaikka ohjaajaa katsomaan, ettei polvet ylitä varpaita ja että jalat pysyvät edestä katsottuna suorina. Ja muista, ettei niitä kyykkyjä tarvitse tehdä kovin alas, keskityt vain käyttämään pakaralihaksia tehokkaasti niin kyllä toimii pienemmälläkin liikeradalla.

Askelkyykyissä voi polvien rasitusta helpottaa askeltamalla taaksepäin. Tällöin tärähdys on vaimeampi.

Itse jaksoin käydä pumpissa useamman vuoden. Pidin musiikista kovasti ja hyvät ohjaajat tosiaan sekoittavat eri ohjelmia keskenään, kun on se pakolliset kaksi kuukautta jyystetty samaa. Mielestäni oli kuitenkin hyvä, että ohjelma on varsin samanlainen kerrasta toiseen: tällöin on aikaa opetella tekemään liikkeet OIKEIN, kun ei tarvitse keskittyä monimutkaisiin koreografioihin.

Tuo liikkeiden oikein tekeminen onkin kovin ratkaisevaa siinä, saako pumpissa tuloksia aikaiseksi ja millaiset lihakset. Esim. hauksissa on syytä ojentaa käsi alas, suoraksi asti, ja liikkeen voima on tosiaan keskitettävä hauislihakseen, ei yläselkään (jotkut kun tekevät liian isoilla painoilla niin joutuvat joka kerta ' ' heittämään' ' tangon ylös, tällöin työskentelee selkä, ei hauis)!

Itselle on sattunut kivat ja osaavat ohjaajat, jotka on todella neuvoneet noissa liikkeiden suorittamisissa. Ovat lisäksi olleet fysioterapeutteja, joten ohessa on saanut monia vinkkejä terveen kropan ylläpitoon. Ikävää, että isommilla saleilla ei ohjaajilla ole mahdollisuuksia paneutua jokaiseen asiakkaaseen, olisi kuitenkin niin tärkeää tarkistaa, ettei liikkeitä tee epäpuhtaasti. Tosin kaikilla ohjaajilla ei varmaan ole valmiuksiakaan tällaiseen arviointiin...

Ja pumpissa kannattaa muistaa se, ettei niiden painojen tarvitse olla kovin suuria (ohjaajan antamat ohjearvotkin on joskus huikeita!). Liikkeitä tehdään kuitenkin useita kymmeniä, päälle satakin, peräkkäin, ei vain muutamia niin kuin salitreenissä.

Eikä tuo pump varmasti kaikille sovi. Ei minullekaan lenkkeily käy, se vasta tylsää onkin. Mutta nautitaan jokainen liikunnasta omalla tavallamme, silloin saadaan se suurin hyöty kuntoilusta!!!

Ihanaa syksynjatkoa.

Vierailija
10/22 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva meno päällä koko ajan - salilla on minusta tylsää, tykkään liikkua ryhmässä.

Liikkeet on tosiaan tärkeätä tehdä oikein. Askelkyykyssä meidän ohjaaja sanoo aina, että pitää astua taaksepäin, ja sitten ylöstullessa työntää takajalalla ylös. Ja tuo polvien asento on tärkeä kaikissa liikkeissä!

Ja minä ihmettelen usein, kun jotkut ottaa älyttömän isoja painoja, joita sitten heijataan ylösalas - ei se ole tehokasta! Liikkeet pitää oppia tekemään oikein; jatkuva tasainen liike on paljon parempi.

Minä kyllä tykkään sitten tanssia salsaa ja jazztanssia, ja kerran viikossa käyn ihan perusaerobicissa.

Vierailija
11/22 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pumppiin" hurahtanut! Olen aina liikkunut tosi paljon ja käynyt jos jonkinlaisissa jumpissa + salilla, mutta bp on aivan ehdottoman ihana laji! Suosittelen kaikille.

Ja kyllä, peppu on saanut aika kivan pyöreyden (kun joku muukin ihmetteli sitä pepun kiinteytymistä), muuten on ollut aika luiseva peba.

Vierailija
12/22 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten Esportcenterissä tuntia vetänyt Hanna lopetti ja muiden ohjaajien tunnit eivät olleetkaan yhtä hauskoja. Vaikka periaatteessa samaa asiaa tehdään, niin omaan innostukseeni vaikuttaa kyllä ohjaajaan ote ja musiikkivalinnat. Jonkun teknojumputuksen tahdissa ei vaan jaksa tehdä, kun rupeaa ärsyttämään...

Vierailija
13/22 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa opetella mitään askelsarjoja, vaan haluan tehdä yksinkertaisia perusliikkeitä, mutta niin että tuntuu.

Vierailija
14/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä voi olla kk:n taukoja (kesäisin yleensä). Pyrin käymään 1-2 kertaa viikossa. Mulla tulee aina kun käyn 2 krt viikossa tosi nopeasti käsiin ja olkapäihin ja vatsaan ja reisiin lihakset näkyviin ja hoikistun. Minusta ne on kauniit, ei rumat. Olenkin aina ihmetellyt mitä eroa on pitkillä ja lyhyillä lihaksilla ulkonäössä.

Juoksua harrastan kanssa, mutta siihen itse asiassa kyllästyn aina sillon tällöin pitkäksi aikaa.

Vierailija
15/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkkeily on parempaa, siis tulee paremman näköinen kroppa, niin kuinka kauan kestää ennen kuin se alkaa näkyä? Jos käy kunnon lenkillä useita kertoja viikossa? Milloinka alkaa ulkonäkö parantua?

Vierailija:

Vierailija:

ihminen.

Suosittelen joogaa sekä lenkkeilyä. Niihin ei ikinä kyllästy!

Vierailija
16/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syyskuun alussa aloitin ja olen käynyt lenkillä 3-4 kertaa viikossa (+ kerran viikossa tenniksessä). Pari päivää sitten huomasin, että selluliitit on kadonnut pyllystä :-). Ja juoksukunto on kasvanut huimasti, nyt jaksan juosta tunnin putkeen eli noin 8-9 km.

Vierailija:

lenkkeily on parempaa, siis tulee paremman näköinen kroppa, niin kuinka kauan kestää ennen kuin se alkaa näkyä? Jos käy kunnon lenkillä useita kertoja viikossa? Milloinka alkaa ulkonäkö parantua?

Vierailija
17/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä 2 tunnin lenkkejä tein, mutta ei kyllä peppu kiinteytynyt. Ehkä teho oli liian matalalla ja liian vähämäkinen maasto..

Vierailija
18/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelen sitten tässä minäkin sellujen katoamista :)

T:se kyselijä ja pari viikkoa lenkkeillyt

Vierailija:

Eli syyskuun alussa aloitin ja olen käynyt lenkillä 3-4 kertaa viikossa (+ kerran viikossa tenniksessä). Pari päivää sitten huomasin, että selluliitit on kadonnut pyllystä :-). Ja juoksukunto on kasvanut huimasti, nyt jaksan juosta tunnin putkeen eli noin 8-9 km.

Vierailija
19/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin käydä, mutta se saman asian toisto ja rutiini tappoi. Yhden viikon jaksan vielä tehdä yhtä ja samaa - no ehkä vielä toisenkin - mutta sitten haluan vaihtelua.

Kun käy itse salilla, niin siinä on edes se jippo, että voi tehdä laitteet eri järjestyksessä tai vaihdella. Mutta bodypump on tappavan puuduttavan tylsistyttävää.

Vierailija
20/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin lenkkeilyn 16.8. Eli olen nyt lenkkeillyt kuutisen viikkoa. Minulle on ihan selvästi tullut lantion seudulle ihan uudenlaiset lihakset. Ne on syvemmällä ja täysin omituisessa paikassa tuolla lantiossa. Ihan uudet, vaikka olen käynyt eri jumpissa ja saleilla joskus tiuhaankin. Salilla minulle kasvaa tosi nopeasti isot lihakset näkyviin, eli tämä on ihan toisenlaista.

Lenkkeily on myöskin puuduttavaa. Yritän ja yritän tsempata mahdollisimman pitkälle syksyyn...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi