Onko 2 litran hanaviinipakkaus kahdelle älytön määrä kerralla
Itse olen sitä mieltä, että viiniä voi juoda kohtuullisesti pari lasia illassa silloin tällöin ja se on välillä ihan mukavaa. Mutta poikaystäväni ostaa tällaisen pänikän, josta minä juon noin viidenneksen ja hän sitten vetää aina loput viimeiseen tippaan asti parissa tunnissa.
Olen nyt sanonut, etten halua juoda hänen kanssaan, kun se menee aina tuollaiseksi ryyppäämiseksi hänen osaltaan. Kuitenkaan hän ei tyydy ostamaan vain yhtä viinipulloa. Toisaalta hän ei juo usein, mutta minusta olisi parempi että joisi vaikka baarissa omalla ajallaan. Näemme aika harvoin, eikä juuri silloin jaksaisi katsella toista juovuksissa.
Kommentit (11)
Jossain juhlissa ja baarissa seuraksi yhden tai kahden siiderin illassa kerran kuussa keskimäärin, niin en välitä humalahakuisesta juomisesta.
Tuo pakkaus olisi hyvä 4-6 hengelle, ei kahdelle.
Viinipullot kun ovat yleensä 0,75 litraa niin tuo 2 litran määrä vastaa melkein kolmea viinipulloa.
Yksi pullollinen ostetaan yleensä kahdelle hengelle. Siten tuo pakkaus olis sopiva noin 6 hengelle tai enemmänkin.
harvemmin me vaimon kanssa noin iso pänikkää ostetaan, mutta hyvin se menee alas sekin.
Joskus todellakin tulee torstaina ostettua 2 l pakkaus. Kyllä me se aika puoliksi juodaan. Aloitellaan jo torstaina ja jatketaan perjantaina ja jatketaan lauantaina ja jatketaan sunnuntaina ja jatketaan maanantaina ja jatketaan tiistaina ja jatketaan keskiviikkona ja kenties pidenpääkin. Tuollaisessa hahapakkauksessa viini säilyy aika kivasti.
Mua ällöttää känniset äijät. Yöks. Pikku hiprakka ja nousu humala ok, mutta en voi sietää tommosta ryyppäämistä.
Miehen kaikista juomisista en tiedä, kun en ole seuraamassa päivittäin. Minua ärsyttää se minun seurani ei riitä sellaisenaan, vaan mies haluaisi siihen ryyppäämisen mukaan. Hän ehdottelee usein alkoholin ostamista, mutta en ole osallistunut siihen kuin muutaman kerran vuodessa. En nyt kuitenkaan voi määräillä toisen juomisia, joten juokoon samanhenkisten kaverien kanssa jos pakko.
Kun 1 pullo on 75 cl, se tarkottaa 3 lasillista. Eli 3 alkoholiannosta. Siis vastaavasti 3 siideriä, olutta tai väkevää paukkua. 1 viinilasillinen on 24 cl.
Eli pullollisesta saa 3 annosta. 2 pullollisesta 6 annosta yht. 150 cl. Jos litra on 100 cl nestettä. 2 litraa on 200 cl.
Tälläseen 200 cl pakkaukseen siis mahtuu 2 litraa (150 cl) plus 2 annosta eli 198 cl: siis 8 annosta.
Jos juojia on kaksi, se tekee 4 annosta kumallekin. Ei se minusta ole paha koko illaksi.
Kun 1 pullo on 75 cl, se tarkottaa 3 lasillista. Eli 3 alkoholiannosta. Siis vastaavasti 3 siideriä, olutta tai väkevää paukkua. 1 viinilasillinen on 24 cl.
Eli pullollisesta saa 3 annosta. 2 pullollisesta 6 annosta yht. 150 cl. Jos litra on 100 cl nestettä. 2 litraa on 200 cl.
Tälläseen 200 cl pakkaukseen siis mahtuu 2 litraa (150 cl) plus 2 annosta eli 198 cl: siis 8 annosta.
Jos juojia on kaksi, se tekee 4 annosta kumallekin. Ei se minusta ole paha koko illaksi.
yhdestä pullosta tulee 6 lasillista, yksi viinilasillnen (= yksi annos) on 12 cl, ei suinkaan 24.
2 litraa on 16 annosta alkoholia. Ei ihan hirveän terveellinen harrastus.