Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~MAALIKSET viikolla 40~~

01.10.2007 |

Tässäpäs taas edellinen viikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11338887&p=3&tmo…

Ja tässä uusin kasvupino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11388641&p=1&tmo…

Meillä asuu nykyään merirosvo. Siltä se ainakin kuullostaa, kun Kata on oppinut murisemaan matalalta. Hampaita tuntuu tulevan kun yöt on levottomat ja nukahtaminenkin tuntuu kestävän. Neiti rupeaa pikkuhiljaa harjoittelemaan konttaus asentoa vaikkei ryömiä vielä osaakaan.

Tällä viikolla pääsen katsomaan tulevaa kummipoikaani kolme viikkoista pientä miestä.

Nyt on mentävä aamupala puuhiin.....

Dumle ja pikku piraatti 6 1/2 kk

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi pikku neiti pitänyt äipän kiireisenä, siitä on tullut viime viikolla oikee pikku monsteri. Yläetu hampaat tekee tuloaan ja aikaa hurjaa touhua on, en muistanutkaan sen olevan noin kamalaa! Meillä lähinnä kiljutaan, muristaan ja purraan kaikkea, selkä kaarella raivotaan kun nukkumaan pitäis mennä ja sama juttu syöttötuolissa kanssa kun pitäis syödä. Käytin eilen jo lääkärissäkin varmuudeksi ettei ole korvissa mitään kun yhtäkkiä (viime perjantaina) tuli tommonen pikku monsteri kylään, eli hampaat ne näemmä vaan vaivaa niin hurjasti. Yöt nukutaan hyvin, mutta päivät menee raivotessa ja 2x30min. päikkäreillä. Mua vähän väsyttää välillä kun ei mitään ehtis tekeen....

Jäin vähän eilisen lääkäri käynnin jälkeen ihmetteleen, kun lekuri kertoi että tytöltä kuuluu sydämmestä fysiologinen sivuääni. Ei ole aikaisemmin kuulunut kertaakaan, nyt oli kyllä riehunut ja pomppinut sylissä aika lailla ennen kuin pääsimme sinne lekurille että oisko sitten siitä? Isällä kuuluu kanssa ja on joskus aikoinaan seurattu sitä, mutta ei käsittääkseni ole mitään vakavaa. Tai näin olen asian ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä kun en ole mikään expertti tuolla aihe alueella? Kuukauden päästä pitää mennä sitten uudestaa seurantaan, kuuntelemaan kuuluuko vielä sama juttu.

En taaskaan muista oliko jotain kyssäreitä, laho pää mulla (edelleen). Mutta palailen taas kun aikaa paremmin. :)

Vierailija
2/19 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoiteltua tänne,mut lukenut olen teidän kuulumisia päivittäin:)ja nyt ajattelin rohjeta kirjoittamaan...

Elikkä meillä on 30.3 syntynyt tytön tyllerö ja nimekseen on saanut Anniina. Kovasti harjoitellaan ryömimistä/konttaamista,mutta ei vielä onnistu ja raivo on kova kun ei pääse eteen päin. Hampaita löytyy 2 alhaalta ja nyt on ylöskin tulossa...ainakin kiukusta päätellen:)

Hieman päänvaivaa on mulle aiheuttanut nuo Anniinan heijasteet. Elikkä meillä oli vielä 5kk neuvolassa kävely ja moro heijaste heikkona. Nyt ei ole käyty neuvolassa tarkistuttamassa,mutta mielestäni ei enään säikähdä/ säpsähdä samallalailla ku ennen jotenka jospa tuo moro ois hävinny. Th rupesi puhumaan jo mahdolliseta cp vammasta,mutta ei laittanut vielä neurologisiin tutkimuksiin. Juu,siis meidän th on joku eläkeläinen ja välillä tuntuu et se ei oo perillä näistä nyky suosituksista. eka puhui mulle et 3kk ikäisenä pitäis olla heijasteet pois ja sitten perui puheensa ku oli jutellut lääkärin kans ja vaihtoi iän 6kk...

Mitens teillä muilla vauvat käyttää käsiään?siis onko jo sellaista tarkkaa käsien käyttöä vai vieläkö on huitomista? meillä kun välillä näytöstää et huitoo mihin sattuu nuilla käsillään...lelun kyllä ottaa hyvin ja vaihtaa sitä kädetä toiseen. Yks ongelma on kans ollut nuo neidin jalat. välillä hän vetää jalkojaan ihan tikku suoriksi,varsinkin pukiessa ja vaipanvaihdossa...leikkö se vain sitten epämukavaa ja yrittää laittaa silleen hanttiin:)

Huh ku tuli pitkä sepostus:) Yrittelen nyt jatkossa olla ihan aktiivisesti mukana:)

-jossu & Anniina 6kk3pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin mietin... meilläkin syödään aamuisin puuro, sitten menee 2xliharuokaa tai 1xlihaa ja 1xhedelmää. Illalla syödään iso annos puuroa kera hedelmäsoseen. Välissä sitten hörpitään maitoa, sitä menee n. 6dl päivässä. Ruokajuomana kelpuutetaan vain vettä.

Toisaalta kun on energinen ja liikkuvainen vauva niin kyllä tuota ruokaa kuluukin :)

Tällä neidolla on vielä hampaaton suu mutta ei menoa haittaa. Toisaalta voisi antaa vähän karkeampaakin ruokaa jo mutta kun ei ole niitä hampaita millä purisi.

Meillä on menossa toinen viikko maidotonta ruokavaliota eli soijamaitoa on apteekista haettu. Ensi viikolla on maitoaltistus ja sitten ihmetellään miten jatkossa toimitaan. Kallista tuo maito on kyllä ostaa ilman reseptiä joten toivottavasti ei tarvitse pidemmän aikaa sitä juottaa.

Isommat vinkuu välipalaa (vähän myöhässä...) joten keittiöön on suoriuduttava.

Z ja Reeta 6,5kk

Vierailija
4/19 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin alkaa tuntua, että elämä voittaa, korkeaa kuumetta (yli39) kesti yhdeksänpäivää ja voimat sen jäljiltä vähissä, mutta ei ole enää kuumetta ja kurkkutulehduskin alkaa helpottaa.

Kipeänä makoillessa satuin katsomaan perhefoorumia ja sieltä osui silmiini viesti jossa kirjoitettiin, että 22vuotiaskin on vielä lapsi ja lapsuus elämättä, että sääliksi käy nuorten äitien lapsia. Mitäs mieltä te olette?

Olenko jotenkin huonompi äiti kun en ole muutamaa vuotta kauemmin notkunut baarissa, vaan päätin perustaa perheen, kun ei kiinnostanut tuo muiden ikäisten meno. Kyllä minusta rankka elämä on minusta aikuisen kasvattanut vaikka olenkin vasta 23, kyllähän vanhemmilla on enemmän elämän kokemusta ja sitä kovasti kunnioitan, mutta tekeekö ikä minusta sitten huonon äidin?

Aanteeksi nyt tämä meuhkaaminen, haluan vain tietää mitä mieltä täällä muut on, minusta kun täällä on niin hienoa porukkaa pyörinyt.

Minäkin kävin tänään ostamassa pikkuiselle soijamaitoa ja nyt odotellaan kutsua altistukseen. Tyttö suostui syömään maitoa jopa 10ml :).

ZELDATAR: Oletko tehnyt puuroa soijamaitoon, jos olet niin miten? Oletko ensin laittanut maidon valmiiksi ja sitten siihen hiutaleet ja keittänyt vai miten?

Vierailija
5/19 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pakko kommentoida tuota kirjoittamaasi juttua, että 22v olisi vielä itsekin lapsi. Voi hyvänen sentään! Minä olen kyllä tasan toista mieltä. Olin itse 16v kun muutin kotoa pois, ihan vapaasta tahdostani. Opiskelut ja työt veivät satojen kilometrien päähän kotoa enkä ole päivääkään katunut! Minusta on hyvä jos perheen perustaminen on mielessä nuorempana, jaksaakin paremmin.

Minä olen nyt 32v, kolme lasta ja elämä mallillaan :) Ole vain onnellinen äiti, turhaan mietit ettäkö liian nuori. Hassua ihan kerrassaan.

Soijamaidosta. Minä olen tehnyt puuron aina veteen jolloin sen maidon kanssa ei tarvii lutrata. Meillä kelpaa hyvin pikakaurahiutaleista tai vaikkapa Elovenasta hieman puunuijalla jauhetut hiutaleet puuroksi. Hedelmäsoseen kanssa ne syötän. Välillä annan sitä Muksun riisipuurojauheesta tehtävää puuroa. Reeta on saanut viljoista vasta kauraa ja riisiä. Näiden iho-oireiden vuoksi on jäänyt junnaamaan paikoilleen uudet ruoka-aineet.

Mitä soijamaitoa olet antanut? Minä ostin Minimaxia, laitan aina pari pulloa valmiiksi jääkaappiin ja lisään sitten vaan veden ja lämmitän vähän.

Tiistaina olisi maitoaltistus, mielenkiinnolla odotan mitä siinä selviää. Jos selviää mitään...

Z

Vierailija
6/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä Nutri-Soija 400g purkki maksoi 11,13 ja valmista maitoa siiä tulee n.3 litraa. Se pitää tehdä keitettyyn veteen, en tiedä miksi... Minäkin olen tehnyt puurot tavallisista hiutaleista, riisipuuron nallen riisihiutaleista ja veteen olen puurot tehnyt, kun allergia epäilyä ollut. Ajattelin vain, että tyttö saattaisi tottua helpommin korvikkeen makuun ja saisi hieman enemmän maitoa jos puuro olisi siihen tehty, en vain tiedä miten se olisi järkevin tehdä. Toivottavasti päästäisiin äkkiä altistukseen.

Tätäkään korviketta tyttönen ei suostu juomaan kuin 10-20ml, en ymmärrä, melkoinen tissitakiainen!

Vierailija
7/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin sitä Minimaxia kun ei ollut siihen hätään apteekissa muuta. Ennen maitoaltistusta pitää olla vähintään 14 vuorokautta maidottomalla jotta tulos olisi luotettava.

Minimaxia myydään 2,5 dl:n purkissa ja laimennetaan vedellä puoleen eli purkista tulee 5 dl. Kaadan pulloihin valmiiksi soijamaidon ja sitten lisään kannusta veden ja lämmitän mikrossa.

Veden keitän ensin vedenkeittimellä ja pidän kannussa jääkaapissa. Joka ilta keitän uuden veden. Se keittäminen on kuulemma sen vuoksi, että vesi olisi varmasti puhdasta, muuta merkitystä farmaseutin mukaan sillä ei ole.

Minimax josta siis tulee se 5 dl, maksaa n. 2,30 ¿, riippuu apteekista. Jos maitoaltistuksessa todetaan maitoallergia niin lääkäri tekee b-lausunnon ja Kelan kautta saa sitten korvattaviin. Muistaaksen lääkäri sanoi, että soijamaito kuuluu 75% korvattaviin.

Me jännätään nyt tiistaita jolloin maitoaltistus on, kerron sitten mitä siellä ilmenee.

Z

Vierailija
8/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

en tiedä muistatteko minua, joka myös maaliksissa odotusaikana kirjoitelin. Olen lukenut harvakseltaan pinoja, mutta nyt oli pakko kirjoittaa,kun tuttua asiaa oli. MEillä esikoinen 4,5v oli moniallerginen, ja tämän maaliksen kanssa on hieman lievemmät allergiat, mutta samansorttista rumbaa kuitenkin meneillään, eli siksi tartuin kynään, josko jotain apua olisi teille.

SOIJA on yleensä tosi allergisoiva ja käy aika harvalle maitoallergiselle. Tuttavapiirissäni on ehkä noin 10 maitoallergikkovauvaa tällä hetkellä, joista kellekään se ei sovi. Joten Möhkis, ehkä siksi vauvasi ei sitä suostu juomaan, koska usein nämä allergikot kieltäytyvät tiukasti jostain juuri siksi, että se aiheuttaa heille oireita. Tosin sitä en tiedä kuuluuko sitä sitten juuri soijamaitoa juottaa, kun ollaan maidottomalla? Miksei voi antaa AlmironPeptiä tms?? Olettehan lasten allergologin pakeilla asian kanssa, vinkkinä vaan, että se kannattaa heti alkuunsa. useimmiten vaan valitettavasti on niin, että maitoallergia harvalla on se ainoa allergia, ja sieltä löytyy jotain muutakin sitten. useimmiten ne on maito, muna, ja kotimaiset viljat....

Meidän tarina meni tämän maaliksen kanssa niin, että täysimetin 5kk. Noin 2kk iässä (usein allergiat puhkeaa juuri tässä iässä) alkoi ihottumaa ilmaantua salakavalasti, sillai hiljalleen poskiin ja leukaan, sellaista röpyliäistä. Jätin maitotuotteet ja munan pois ja ihottuma parani. Pidin omasta ruokavaliosta poissa niitä kuukauden verran ja otin maidon takaisin kokeillakseni mitä tapahtuu. Lapsi muuttui itkuisemmaksi, heräili öisin, ja isoin oire oli pulauttelu, jota meillä ei normaalisti ole lainkaan. Kuitenkin suht pieni ero siihen olinko maidottomalla vai maidollisella linjalla, joten menin allergologi pakeille tämänkin lapsosen kanssa. Koska olin imettänyt maidottomalla ruokavaliolla koko ajan, pääsimme heti tuttelilla tehtävään altistukseen. ja yllätys yllätys: Jo 10ml:n jälkeen tytölle nousi nokkosrokkomainen ihottuma poskiin ja leukaan! SElvä reaktio siis. Saatiin siis resepti Almiron Pepti-maitoon, joka sisältää kuitenkin jonkinlaista heraa, eli on jotenkin lähellä tavallista maitoa. Kokeiltiin sitä, (kauhean huudon kera puoliväkisin ) ja ihottuma iski taas. Jotta saa reseptin vielä pilkotumpaan maitoon, eli aminohappopohjaiseen Neocateen, pitää tuo Almiron-maidon sopimattomuuskin altistaa lääkärillä.

Sitten Almiron-altistuksessa tytölle tuli reaktio jo 5ml:stä maitoa, eli sama ihottuma lehahti naamaan. Saatiin resepti vihdoin Neocateen, jonka korvattavuuden (75%) Kela myöntää 1-vuotiaaksi. 1-vuotiaana sitten joutuu kokeilemaan soijamaidon sopivuuden, ja jos se ei sovi, nii nsitten saa jatkovuoden vielä Neocatelle. Meillä esikoinen joi Neocatea 10kk iästä 2-vuotiaaksi, jolloin sitten alkoi lehmänmaito sopia.

Ongelmamme siis tässä vain on se, että tyttömme ei todellakaan suostu juomaan tuota Neocatea. Koitettiin siirtyä imetyksestä siihen, niin 2 vrk tyttö oli juomatta MITÄÄN. Tilanne oli aivan kamala. Itkettiin kyllä molemmat jo kun väkisin koitin ruiskulla laittaa suuhun, kun tuttipullollekin huusi jo kuin syötävä, eikä yölläkään edes unissaan suostunut sitä juomaan. Lapsihan alkaa siinä kuivua aika äkkiä, kun laiha vauva on muutenkin, niin 2vrk:n jälkeen kun tilanne oli se ettei pissavaippaa ollut kastunut johonkin 8 tuntiin, annoin taas tissiä. Allergologimme kanta oli se, että tyttö on tosi sitkeä eikä halua luopua tissistä, tai sitten on allerginen Neocatellekin , kun vastustaa sitä niin järjettömästi.

Vaihtoehdot meillä nyt on vähän heikot. Koitan sekoittaa jauhetta esim. puuroon, jotta uppoisi ja näkisin sopivuuden. Tyttö maistaa sen, eikä yleensä syö sitten mitään.... Toinen vaihtoehto on nyt sitten vain imettää 1-vuotiaaksi ja sitten siirtyä esim. riisimaitoon ja ottaa kalkit+vitamiinit purkista. Aika kurjaa. Ilman herkkuja tässä on sitten kärvistelty jo 5kk nyt, eli imetysdieettini on sellainen, että mitään maitotuotteita , kananmunaa, soijaa sisältävää en saa syödä. No, tähän on jo tottunut, mutta tosi paljon mieluummin kyllä jo siirtyisin imetyksestä korvikkeelle, mutta minkäs teet....

No, tässä tuli nyt jo pitkästi tarinoitua, mutta tosiaan tässä nyt jotain. meille annettiin ohjeeksi antaa kauraa vasta noin 10kk iässä, ja muut kotimaiset viljat vasta sen jälkeen JOS kaura sattuisi sopimaan. Vehnä se pahin yleensä on. Joten riisipuurolla mennään ja hirssi on seuraavana kokeiltavien listalla. Esikoinen oli suolioireinen allergikko, jole maidostakin tuli vain yöhuutamista ja vatsakipuja, mutta viljat oli ainoat, jotka aiheuttivat hänelle ihottumia, myös isompana. Nyt 4,5-vuotiaana voi onneksi jo syödä kaikkea :-)

Sandi ja maalistyttö 11.3.

Vierailija
9/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo noi hinnat on aivan SAIRAITA.... Mekin ostettiin eka purkki sitä Almiron Peptiä, se maksoi jonkun 40eur muistaakseni. (järjetön purkki, kuin pieni ämpäri!) Sitten kokeiltiin Nutramigenia, joka ei myöskään sopinut, niin se maksoi jonkun 23eur /prk ja sitten tää Neocate, joka yleensä sitten kaikille sopii, on aivan hullun kallista, eli jonkun 56eur/prk! kela korvaa vain sen 75% näistä, eli aikas kallista on juoda tuota parikin vuotta, kun aika harva vakuutuskaan enää nykypäivänä noita maitoja korvaa.

Vierailija
10/19 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä kans tuosta ikähommasta erimieltä. Itse olin 21 vuotta kun sain ensimmäisen lapseni ja nyt siis olen 25 ja kahden ihanan tyttölapsen äiti.

Päivääkään en ole katunut valintaani perustaa perhe nuorena. Nyt kun tämä nuorimmainen kasvaa vielä hieman niin voin täysin keskittyä uraan ja siinä etenemiseen. Meillä kun lapsiluku jää tod.näköisesti tähän...vaikka eihän sitä tiedä,onhan tässä vielä aikaa... tekee vaikka 10 vuoden päästä sen iltatähden:)

Minusta on väärin sanoa että sen ja sen ikäinen on vielä itsekkin lapsi... ihmiset on niin erilaisia. Itse aloitin baari hommat ja muut nuorena ja parikymppisenä tuli stoppi miksi ei siis perustaa perhettä? Toiset aloittaa vasta parikymppisenä sen nuoruuden elämisen...

-Jossu & Anniina

Vierailija
11/19 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aamu alkoi sillä, että heräsin ukkoseen!?? =D Jokseenkin nauratti.

Tänään on jo käyty kylällä asioilla. Ostin eka kerran Lidlin vaippoja, kun niitä on kovasti kehuttu ja ajattelin kokeilla mitä meidän vauvan beba niistä tykkää. Vähän niinkö mummolaan ajattelin hätävaravaipoiksi, mutta en niitä voi sinne viedä ilman koekäyttöä. Siellä aina vaippapaketti valmiina niin ei tarvi sitten roudata kuin ruoat mukana. On mummo kyllä ostanut purkkimuonaa, mutta kun minä itse teen soseet niin ei sitten kelpuuteta niitä. Ikävä miniä olen! ;)

Poju sitten söi tänään siskonsa tavaroita, kun oli matalalle tuolille niitä jättänyt. Surku sentään, kun tiedän miten neiti pettyy. Tekis mieli vaan olla kertomatta, mutta kyllähän tuo itse tietää, että ne siinä oli. Minäkään pönttö keittiöstä tullut edes katsomaan, kun toinen kerran tyytyväisenä hyräili vaan ja puuhasteli.

Tänään syötiin eka kerran kalaa. Tein joku aika sitten pakkaseen kalasosetta, mitä lie siihen muuta mahdoin laittaakaan. Alas mennä hujahti niin, että oikein ihmettelin, mutta enempää en kerralla uskalla antaa. Huomenna sitten toistamiseen. Toivottavasti ei mittään allergioita tule.

Taas sarjassamme kummallisia kysymyksiä:

KUINKA MONELLA MAALISKUISISTA ON JO SILMIEN VÄRI VAIHTUNUT TUMMANSINISESTÄ JOHONKIN MUUHUN????

Jos nyt on edes siniset olleet, mutta ne vauvasilmät kuitenkin, kyllä te tiijätte mitä tarkotan! =)

Mutta meillä on siis uskollisesti sinisenä vieläkin. Niinpä vain on tytölläkin, edelleenkin, vaikka kummallakaan vanhemmista ei ole edes sinisiä silmiä! Kyllä se jo 7 vuodessa luulis vaihtuvan " normaaliksi" .

Nyt mennään ulkoilemaan, kun noi ukkoset näemmä häipyi ja jo arskakin pilkistelee. Saa hyvät unoset siinä otettua ja mamma sitä kauan kaipaamaansa liikuntaa. ;)

Ihanaa lokakuuta kaikille!

Toivotteleepi Papu ja Hermanni

P.S. Ekat siemenet on kylvetty jo.... ;)

Vierailija
12/19 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, minullakin pikkuisen takaraivossa se vauvakuume kummittelee. Mutta hillitsen itseni vielä tai lopullisesti. En tiedä vielä, niin moni asia menisi uusiksi neljännen lapsen myötä etten oikein tiedä riittääkö rahkeet. Huoh.

Mutta piskuiseen maalikseen. Reeta 6kk1vko ryömii pitkin ja poikin lattioita. Tuohon olohuoneeseen kun sen laittaa niin kohta on jo keittiössä menossa. Suusta kuuluu tätätätä ja taas mennään, kuola valuen ja intoa puhkuen. Maailma on tulvillaan ihmeitä ja niitä on kiire katsomaan.

Kontallaan heiluttelee itseänsä jonkin aikaa, apua! kohtahan se menee kontaten ja sitten ei ole mikään turvassa... Isompien huoneen oviaukkoon ostin portin jottei niiden tarvi huolehtia joka nippeliä ja nappelia lattialta.

Jaaha, pitää lähteä vielä ruokakauppaan ettei aamulla tarvii.

Mukavaa viikkoa muille maaliksille.

Z

Vierailija
13/19 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume ei vain hellitä, nyt on jo seitsemäs päivä ja yskä ja kurkkkupukin vaivaa ja vielä .pääkin tuntuu räjähtävän. Poikaankin nousi kuume uudestaan, mutta näyttää nyt hellittävän. Äiti kävi onneksi eilen vähän auttelemassa, kun en ole jaksanut tehdä mitään.

Eilen annoin Emilialle nannia ja tyttö meni punaiseksi ja alkoi itkeä ja hieroa naamaa ja poskiin ja leukaan nousi punaisia näppyjä ja päikkäri unet oli sitten tosi rikkinäiset. Sattui juuri olemaan soittoaika neuvolaan niin soittelin sinne että nyt tarvittais lähete altistukseen, ja kyselin, että mitäs tehdään kun maidon tulo alkaa etyä flunssan takia. Kun sitten tyttö heräsi päiväunilta niin punoitus oli hävinnt ja näpyt painuneet melkein näkymättömiin, joten en tiedä, että säkähdinkö suotta?

Papulle onnea siementen kanssa ;).

Kyllähän mullakin vauvakuumetta on, mutta nyt keskitytään näihin kahteen, jotka pitävät vanhemmat aivan tarpeeksi kiireisinä. Töissäkin vois olla hieman pitempään ja kenties vaikka joskus saada vaikipaikan. Mutta kunhan tuntuu järkevältä tehdä kolmas, niin eiköhän tuo kierukka saa kyytiä :).

Vierailija
14/19 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekax onnea Papulle " istutukseen" ;))

Safia pamautti viime viikolla tiistaina ekan hampaan esille ja sitten lauantai aamuna olikin jo kaveri siellä suussa valmiina! Oliko mami vähän ihmeissään:)

Nyt sitten talossa on pieni piraija, joka ottaa tosi kovaa ja kipeästi kiinni jos vaan saa jonkun viattoman sormen suuhunsa;)

Eilen käytiin sitten labrassa verikokeissa.

Lääkäri oli sitä mieltä että ne testit on tehtävä ja sillä siisti.No pistin sitten miehen meneen Safian kanssa sinne huoneeseen ja itte sit odottelin tippa linssissä siinä odotustilassa( raskaushormoonit taas huipussaan).

Safia oli sitten huutanut niin kovasti että oli oksentanut siinä samalla sitten aamuvellit:(

No onnex Safia sitten unohti harmittavan tapahtuman kun isä " lennätteli" toista ja sai tytön kiljumaan ilosta.

Tänään olis sitten mulla rv18 neuvola käynti. Vähän jännittää kyl taas mennä sinne.Nyt sitten on se uus TH joka on entinen kätilö,ni jos hommat rupeis sujuun vähän mukavemmissa merkeissä.

Olis inhottavaa ravata sellasen TH' n luona koko raskausajan joka on ihan peestä.

Jep,sellasta nyt tähän hätään.

Moikka.

Hanan rv18

Vierailija
15/19 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille tsempeistä. Toivotaan parasta ja yritetään kunnes onnistaa. =)

Mies juuri laittoi tekstaria auton huollosta. Maksoin juuri meidän kotteron katsastuksen ja nyt sitten toinen kertoo, että pitää jostain repästä lähes 600e.. Hohhoijaa.. Ja minä kun se haaveilen vaan niistä tuplarattaista. Onneks niiden ostoon on aikaa vielä. :)

Mä taisin intoilla vähän turhan aikasin tosta pojan ryömimisestä. Ei tainnut ymmärtää ideaa, mutta on keksinyt, että jotenkin pääsi eteenpäin ja yrittää nyt kontata. Saa kauheita raivareita, kun ei pääsekään eteenpäin. Oon nyt yrittänyt pitää sillä ne kädet maassa, kun potkii vauhtia, mutta kun pystyyn nousee niin ei paljon äidin tukemiset auta..

Tulipas hurja sadekuuro. On tää syksy niin ihanaa! :)

Alan kohta haikailla jo niitä hampaita, kun tuntuu, että muilla tolleen vaan yhdessä yössä niitä tupsahtelee. Meille kans, meille kans!

Lykkyä tykö Hananille neuvolaan ja toivotaan, että tämä täti on sitten sellai tosi loistava pakkaus, ettei tarvii kärsiä kaiken maailman tolloista (ja niitähän riittää!). :)

Papu ja Hermanni 200 päivää (tai ehkä 201)

Vierailija
16/19 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on ollut sateinen aamupäivä, toivottavati vähän selkenisi iltapäiväksi. Ulkoilu olisi vaan niin paljon mukavampaa...

Meidän Tuomas on vaan niin söpö pakkaus! Aina vaan jaksaa olla niin iloinen ja nassu virneessä lähes kokoajan :)

Hampaita on yksi, toinen ihan tuloillaan.

Ryömiminen sujuu jo tosi vauhdilla, verhot saa kyytiä ja kukkamultaa kaivellaan suurella innolla.

Koiran kupit, ne ne vasta kiinnostaa. Varsinkin se vesikuppi ;)

Koira on muutenkin alkanut kiinnostaa hieman, ryömii sen perässä ja hihkuu ihan onnessaan jos koira pysähtyy ja antaa vähän tutkailla itseään. Se pörröhäntä on se paras osa :)

Meillä on nyt kolmisen viikkoa syöty kiinteitä ja massun päälle ei ole käyneet juuri ollenkaan. Alkuun ehkä ihan vähän.

Kasvissosetta uppoa n. puoli purkillista ja hedelmää kolmasosa purkkia kerralla. Kahdesti päivässä ollaan syöty kiinteitä ja nyt muutamana iltana ollaan jo iltapuuroa keitelty. Se on suurinta herkkua meidän herralle! Pääasiassa omatekoisia soseita syö (paitsi hedelmät ja marjat) ja vähän heikosti uppoaa nuo kaupan purkit. Se kasviksia soseena maistuu aika hyvin.

Mites muilla, millaisia määriä teillä syödään mitäkin?!

Vauvakuumeesta... Neljäs tosiaan vaatii jo asunnon vaihtoa, auton vaihtoa ja niinedespäin... että saa nähdä riittääkö rahkeet sitten joskus. Nyt nautitaan tästä meidän maalis vauvelista ja töitäkin tekisi kyllä mieli tehdä jakka mein vauva vähän isompi.

Hoitovapaata hain tuonne elokuun 08 loppuun.

Mutta nyt kahvia hörppimään ja olis taas sitten sata ja miljoona kotihommaa tuolla odottamassa :/

t. K@tju ja pojat

Vierailija
17/19 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Kuinka monet päiväunet teillä vauvat nukkuvat? Meillä nukutaan yleensä kolmet; aamulla ja illalla pienemmät 30 min unet ja keskipäivällä 2,5-3 tuntia. Mietin vaan milloin nuo iltaunet jäisivät pois ja josko niiden poisjäämisellä olisi positiivisia vaikutuksia yöuneen...Meillä yöt ovat tosi levottomia. Luultavasti tuo päiväunien määrä ei kuitenkaan ole suurin tekijä yöunien suhteen. Sen huomaa, että hampaiden puhkeaminen ja liikkumaan opettelu aiheuttavat ylimääräistä levottomuutta öisin. Lisäksi meillä on ollut kiusana 2 perättäistä korvatulehdusta kuukauden sisään =(

Blåbär ja Aaro

Vierailija
18/19 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko tulla teillekin hehkuttamaan: Uus neuvola täti on aivan mahtava!!!!!!!

Vitsi et jäi hyvä fiilis tosta käynnistä. Safiakin kun oli mukana ni ei yhtään tykännyt pahaa,vaan naureskeli koko ajan:)

Nyt voi hyvillä mielin olla raskaana kun on joku noin ihana ihminen tukemassa.

Vaavin sydän äänet kuului tosi hyvin,TH sanoi et' onkos toi nyt sitten pojan merkki???

Eli poikakos olis tulossa?

Mä näin kyl ennen tätä raskautta sellasen unen mis mul oli kolme lasta,2poikaa ja yx tyttö....enne kö????

Mut siis kumpikin on tervetulleita!

Mut nyt syömään...

Hanan, onnellisena uudesta TH' sta

Vierailija
19/19 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosiaankaan ehtinyt koneelle aikoihin...sen verran kiirusta on ollut tämä elämä, mutta nyt kun nuorin nukkuu jos muutaman sanan ehtisi kirjoittamaan.

Elikäs meillä ryömitään ja opetellaan tuota konttaamista...ja joka paikkaan yritetään nousta pystyyn. Kuulostaa niin jännälle, kun toiset harjoittelevat vasta kiinteitä ja kun meillä syödään aamupuuro, 2x lihasosetta tai kerran lihasosetta ja kerran kasvissosetta ja sitten vielä iltapuuro...lisäksi menee suuri määrä tuttuelia päivässä.

Kaksi hammasta tuli kerralla ikenestä läpi, eli sunnuntai aamuna huomasin, että nyt ne kiiltelee...onhan niitä odotettukin...yöt varmaan siksi aika levottomia ollu, sekä tietysti tuo liikkuminenkin oman jännityksen tuo.

Vauvakuume on aika kova tai siis ehkä miehellä vielä kovempi kuin minulla. Mutta pitää tarkkaan harkita, sillä meitä on nyt 6 kappaletta-->mahdutaan hyvin tila-autoon tällä hetkellä, mutta jos lisää lapsi, niin sitten ei enää mahduta. tosin eihän nytkään hirveästi tavaroita mukaan oteta. Mutta vielä on reissut onnistuneet.

Muttanyt pitää alkaa antamaan lapsukaisille ruokaa...joten kuulumisiin kaikille.

Kaksosmamma