Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIKSET´05 lokakuun ekaan viikkoon!

01.10.2007 |

Kovin on syksyinen ilma,joten piristetäänpä toisiamme kuulumisilla!!HYVÄÄ ALKANUTTA VIIKKOA!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:Nukutaanko teillä vielä päikkäreitä?Montako tuntia ja kuinka monta tuntia nukkuu yöllä?

Meillä siis kotona ei nukuta,yöunimäärä on 10-12 tuntia.Mielestäni sais sen tunnin nukkua päivällä mutku ei.

Ihan alkuun kopsasin tuon gallupin että muistan vastailla. Nimittäin viikonloppuna (ja jo loppuviikosta) ihmettelin kun likka nukkuu öisin vain 9 tuntia eikä saada päikkäreille, ei sit millään. Tähän asti unentarve on ollut vähintään 11 tuntia, usemmiten 12 h/vrk. No sit alkoi raksuttamaan että vaikka likka ei sitä tuttia kysellytkään niin sen poisjättöhän se varmaan vaikutti kuitenkin.

Viikonloppuna olin kyllä toooodella väsynyt, meillä ukko + kaverit teki remonttia ja mie olin koko ajan neidin kans. Neiti kävi ylikierroksilla ja äiti ali sellaisilla. Sit kun yritin et nukuttais niin rasittavat 2 tuntia kippasin takas sänkyyn jne. Sit luovutin.

No maanantaina ois kyllä aamulla nukkunu kun lähettiin hoitoon viemään. Hoitajalla oli nukkunu 2 tuntia päikkäreitä ja on siitä asti niitä nukkunut väh. tunnin. Eli pääsääntöisesti meillä nukutaan öisin klo 21-7 ja päivällä tunti pari.

Mie kävin tänään kontrolliultrassa ja edelleen sain käskyn että pitäis enempi levätä. Joo-oo, mutta miten? En kait nyt laita vaan lasta dvd:n ääreen ja makaa itse sohvalla? Juu en. Kohdunkaula oli taas huolestuttavasti lyhentynyt ja pehmentynyt.

Onko täällä kellään muuten kokemusta näillä viikoilla synnytyksestä? Niin eli viikot miulla nyt 34+3. Kokoarvioksi lääkäri arvioi karkeasti 2200g tällä hetkellä mutta sanoi että voi olla hyvinkin jo 2.5 kiloinenkin.

Hirveästi Tsemppiä Tuulialle leikkaukseen!!! Kyllä ne asiat siitä sitten lutviutuu! Tsemppiä myös kaikille painon kans taisteleville, mie alottelen sitä sit joskus ens vuoden puolella kun aktiivisin imetys on loppumaisillaan.

Juu ja nyt ruokaa tekemään, hei vaan!!

Vierailija
2/14 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan etäpäivällä. Olen tosin tehnyt vain puoli päivää töitä, aamupäivän olin yliopiston kirjastolla lukemassa tenttikirjaa, kun lainaksi ei saanut (olivat kaikki menossa). Lauantaina on tentti, joten lukea tosiaan täytyy.

Päikkäreistä kyseltiin: Meillä Saana välillä kotona nukkuu, välillä ei. Riippuu, mihin aikaan on aamulla herännyt. Jos herää ennen klo 8:aa, silloin nukahtaa päivällä ihan ok ja nukkuu sellaiset 1,5 h. Jos herääminen menee myöhemmäksi, en nykyään edes yritä laittaa päikkäreille, kun siinä ei mene kuin äidin hermot ;-) Yöuni on yleensä sellainen 10 tuntia, eli päikkäreineen unta tulee 11-12 tuntia. Jos ei nuku päikkäreitä, on yöuni n. tunnin pitempi, eli vuorokautinen unimäärä suht sama. Olipas monimutkaisesti selitetty...

Nasulinalle tsemppiä viimeisiin viikkoihin! Ehdottaisin kyllä, että laita vaan se dvd päälle, kun kerran levätä täytyy. Ei se lapsi muutaman viikon enemmästä dvd:n katsomisesta pilalle mene - kyse ei kuitenkaan tosiaan ole mistään pysyvästä telkkarin ääressä istutuksesta. Olisi kai kuitenkin ihan hyvä saava tulokas pysymään mahassa vielä muutaman viikon, vaikka jo oikein hyvillä viikoilla oletkin. Ole nyt vaan reilusti itsekäs - ota neiti vaikka viereesi köllöttämään ja katsomaan niitä dvd:itä, niin saatte samalla tankattua läheisyyttä ;-) Koeta jaksella!

No niin, kävin tässä välillä hakemassa lapset hoidosta... Piti vielä vähän kertoa meidän hoitopaikasta, että jotenkin minun on vaikea päästä tämän uuden hoitajan kanssa samalle aaltopituudelle. Edellinen oli niin mahtava, ja hänen kanssaan oli tosi helppo jutella, kun olimme viestintätyyleiltämme samanlaisia, ts. heitimme herjaa jne. vapaasti. Tämä uusi on ihan kiva, mutta selvästi vanhempi ihminen ja sellainen jopa vähän ylikorrekti (mm. kuiskaa minulle, jos esim. jompikumpi lapsista ei ole halunnut tehdä jotain hoidossa, ei halua lapsen kuulevan - mikä varmaan on ihan korrektia, mutta minusta jo vähän tarpeetonta). Lisäksi olemme sopineet alkukeskustelussa, että haluan kuulla, mitä päivän aikana on tapahtunut. Kuitenkin joka kerran joudun erikseen kysymään, hän ei koskaan kerro mitään oma-aloitteisesti. Pikku juttuja, mutta jotenkin kun tottui niin hirveän hyvälle edellisessä paikassa, niin nyt on vähän hankalaa... Onneksi lapset viihtyvät hyvin hoidossa, ja sehän se on tärkeintä.

No joo. Nyt lopetan ja menen laittamaan muksuille välipalaa.

Terkuin Terhi ja muksut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalistyttö on päikkäreillä, joita nukkuu näillä main, puoli yhden ja kahden välillä tunnin-puolitoista kerrallaan. Onneksi, niin mäkin pääsen hetkeksi pitkäkseni. Öisin likka nukkuu välillä yhdeksän-seitsemän, eli kymmenisen tuntia.

Nyt, Nasulina, videot kehiin ja jalat ristiin! Sisareni on saanut kaksi lasta viikolla 33+, painot olivat ensimmäisellä hieman alle kaksi ja toisella kolmisen kiloa. Muistaakseni kumpikin hengitti itse, mutta viipyi kuitenkin viikolle 35 asti sairaalassa kasvamassa. Alku oli jokseenkin työlästä tiheiden syöttöjen takia, mutta nyt sisarukset ovat touhukkaita menijöitä.

Tällä viikolla olen saanut muutaman nurkissa pyörineen laatikon purettua ja jopa sortteerattua maalistytön vaatteista pienet pois serkuille kierrätykseen. Keskiviikkona, kun tyttö oli tarhassa, kävin laittamassa tukan uusiksi, niin ei näytä jo valmiiksi niin nuhjaantuneelta tässä kotiäitiyden alussa. Vielä sitä kerkiää kulahtamaan...

Tästä taitaa vielä ehtiä touhuamaan jotain päikkäreiden aikana-->

Korvapuustit

Vierailija
4/14 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vieläköhän muistatte meitä..en ole varmaan kohta vuoteen kirjoitellut ja sitä ennenkin melkoisen harvoin. Joskus kyllä olen lukaissut kuulumisianne, mutta en ole ite saanut mitään kirjoitettua..olevinaan aina niin kiire.. ;)

Juuh..meille siis kuuluu nyt ihan hyvää. Tai no, ainakin mulla on nyt sellainen olo, että olen tehnyt oikean ratkaisun:

Erosin Sannin isästä ja muutimme kahdestaan kaupungin vuokrakaksioon. Saatiin oikein kiva ja valoisa 59 neliön rivarikämppä...tosin täältä on matkaa kaupunkiin 4 kilsaa ja mulla ei ole autoa...bussit ei kulje ku koulupäivinä..ja niihin aikoihin, kun koululaiset niillä kulkee, joten mie hommasin polkupyörän ja siihen turvaistuimen. Talvella kyllä en uskalla pyörällä ajaa, joten sitte pitää hoitaa asioinnit bussien armoilla.

Muutakin uutta sitten päätin tehdä samaan syssyyn. Mähän oon ollu tähän saakka kotona hoitamassa Sannia, mut kävin miettimään, et eiköhän olis jo aika päästä takas aikusten pariin. Sitäpaitsi, Sanni selvästi kaipaa muutakin seuraa, kuin miut...joten kun huomasin työkkärissä venäjän- ja englanninkielen kurssit, niin hain ja huraa...pääsinkin taas kouluttautumaan.

Sanni sai tosi kivan perhepäivähoito-paikan, tykkää olla hoidossa ja mie kuulkaas nautin nyt taas elämästä ihan toiseen malliin, ku piitkään piitkään aikaan :)

Onhan tää yksinhuoltajuus tosin hieman vaivalloista...Mä joudun aamulla ekaks fillaroimaan Sannin hoitoon ja sit poljen täysin päinvastaseen suuntaan bussipysäkille ison tien varteen ja sit bussimatka koululle kestää melkeen tunnin ja tietysti illalla koulun jälkeen sama matka päinvastoin..mut on se sen väärti. Mulla ja Sannin isällä meni niin huonosti, että siinä ei ollu enää muita vaihtoehtoja, ku ero.

Hmm..kertoisinko Sannista vähän enemmän. Hän on oikein reipas, vilkas ja seurallinen lapsi. Päivähoitaja kehuu kiltiksi...mutta minusta tuo on kyllä melkoisen itsepäinen ja villi tenava. Päivittäin käydään tahtojen taistelua..mukavaa tämä uhmaikä..eikös? No ilmeisesti siellä hoidossa siis on " kiltisti" ja sitten kun pääsee kotiin, niin voi purkaa kaiken äidin niskaan... ;) Äh..en mie tiiä mitä muuta kertoisin. Eiköhän Sanni ole aikast samanlainen, kuin muutkin ikätoverinsa.

G: nukkuu useinmiten päikkärit. Kotona n. 1-1,5 h..mutta oli hoidossa nukkunut keskiviikkona 2, 5 h, jollloin hoitaja oli sitte lopulta tytön herättänyt...

Yöunet n. 20.00-6.00. Nyt kun Sannilla ei enää ole omaa huonetta, niin on vaikea saada häntä enää pysymään omassa pedissä yöllä. Yleensä aamulla herätään vierekkäin..

Jaah..kello on jo noin paljon..pitääpä mennä unille ja jatkaa juttua jokutoinen päivä.

Hauskaa viikonloppua kaikille ja hyvää syskyä :)

T: Sola ja Sanni (26.03)

Vierailija
5/14 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, olipa iloinen yllätys, kun Solandra oli kirjoittanut! Kiva kuulla teistä - käyhän useamminkin kirjoittelemassa!

Minä olin eilen illalla kuuntelemassa Irinaa. Oli oikein mainio keikka, tosin miksaus oli vähän huono ja Irinan ääni pikkuisen puuroutui, mutta eipä tuo menoa haitannut... Tänä aamuna sitten väsytti.

Tänään on edessä tenttiin lukemista, huomenna on sitten tenttipäivä... Muuten viikonloppuun kuuluu sitte mökkeilyä, eli menemme huomenna mökille, kunhan tulen tentistä.

No, eipä tässä siis kummempaa... Kirjoitelkaahan ahkerasti, niin saan jotain vaihtelua tenttiin lukemiseen ;-)

Mukavaa viikonloppua!

Terhi&Saana

Vierailija
6/14 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tosi kiva kuulla, Sola, sinustakin pitkästä aikaa! Harmi, että olette päätyneet eroon, mutta hienoa, jos ratkaisu tuntuu nyt hyvältä ja oikealta. Tule ihmeessä useammin kirjoittamaan kuulumisia!

Kuulkaas, toissapäivänä kun leikin Jennan kanssa, niin tyttö sanoi mulle ihan yhtäkkiä, että " ole hiljaa, senkin tyhmä kakara" . Olin aivan ihmeissäni! Kotoa tätä ei ole opittu missään tapauksessa. En koskaan ole, eikä isäkään, moista kieltä käyttänyt. Otin asian eilen puheeksi päiväkodissa ja he lupasivat selvitellä asiaa. Henkilökunta ei kuulemma tuollaista kieltä käytä, mutta lapsista ei koskaan tiedä. Minä olen kyllä sitä mieltä, että moinen kielenkäyttö ei kuulu päiväkotiin, eikä ylipäätään mihinkään. Joo-o, olenko siis liian nipo? =)

Mä olen ollut ihan hirmu väsynyt. Eilen nukahdin olkkarin sohvalle. Taisin nukkua yli tunnin. Mikä lie kaamosväsymys. Mikään ei oikeen huvita, ei töissä eikä kotona. Jostain pitäisi löytää ylimääräinen vaihde, jotta jaksais ees pakolliset hommat. Huokaus...

Kai se on pakko aloittaa noiden tiliotteiden järjestäminen.

Marju - tylsistynyt ja väsynyt

Vierailija
7/14 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti siuta olen huhuillutkin, ihana ylläri kun olit kirjoittanut!! Tule ihemessä vierailemaan toistekin. Ikävää, että ero on tullut, mutta hyvä juttu jos nyt elämä tuntuu paremmalta ja teillä menee hyvin!!

Marjulle auringon säteitä kaamosväsymykseen!! Tulis nyt ne syjsyn raikkaat syys ilmat!

Miulla on ollut kovin kiireinen viikko, ettei ole koneelle kirjoittamaan kerinnyt. Luen kyllä myös ihan päivittäin, kun eihän täältä voi mitenkään päin olla pois =)

Huomenna menen kotkaan koulutkseen autismin kirjosta. Sittten jos jaksan lähden pyörähtämään yöelämässä. Ystäväni juhlii opinnäytetyön palauttamista ja synttäreitään. Mies on ollut nyt 2vkon loppua putkeen jossain pippaloissa, niin nyt olis kyllä miun vuoro.

Eilen oli lasten tarhassa luontoilta. Oli ihan kiva nähdä muita vanhempia, harmillisen vähän heitä kuitenkin oli ja henkilökunta kuitenkin nähnyt ison vaivan..

Leikkaus lähestyy...jännittää. Minkähän kokoiset näistä DD-E kupeista oikein tulee. Mie itse ehdotan C:tä, kai sellasta pientä. B kuppiin muutos tuntuu ehkä liian isolta..

Nyt pitää mennä iltakaakaon keittoon-

Tuulia

Vierailija
8/14 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tästä kohtapuoliin lähdössä kaverin mökille naisteniltaan. Hyvää seuraa, ruokaa, punaviiniä ja saunaa; voiko enempää toivoa?? Omatuntoa tietty kolkuttaa, kun on viime aikoina tullut tehtyä pitkää päivää töissä. Mutta mutta, on sitä omaa aikaakin oltava.

Viikon aiheisiin. Kaisa nukkuu taas vähän tällä hetkellä. Aamut alkavat aikaisin ja iltaisinkaan uni ei oikein tule. Toistaiseksi päiväunet on nukuttu niin tarhassa kuin kotonakin. Unta riittä vuorokautta kohti 10-11 tuntia. Se kai on tarpeeksi.

Mitäpä tässä muuta. Töissä tilanne rauhoittunut toistaiseksi ja perhe-elämä on mallillaan. Kaisan kanssa on kivaa. Uhmaa ei juuri tällä hetkellä ole (hassua, eikös sen juuri nyt pitäisi olla pahimmillaan??), kunhan vaan antaa neidille tarpeeksi tilaa. " Minä itse osaan" -vaihe on käynnissä, mutta saa Kaisaa auttaakin, jos hän itse apua ensin pyytää.

Näin meillä tänään! Kuulumisiin taas,

kua ja Kaisa

Vierailija
9/14 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä pikasen koitan jotain kirjuutella,kohta pitää lähteä Juuso viemään hoitoon ja itse työmaalle.

Minulla muuttui työtehtävät viime viikolla,toimin kahdelle kehitysvammaiselle henk.kohtaisena avustajana.Toinen on cp-vammainen pyörätuolissa oleva ja puheen tuotto epäselvää ja toinen ei tuota puhetta lainkaan, joten viittomakieltä käytämme.Kivaa hommaa!

Juuson elämään ei ihmeitä,joskin äitiriippuvuus on vaan " pahentunut" jos näin voi sanoa.Iskä ei kelpaa mihkään,ei kerrassa mihkään.Lisäksi on joku ihme syömättömyyskausi tai oikeestaan nirsoilukausi,kun peruna on ihan out,lihapullat,jogurtti ja vaalea leipä in!Tosiaan kaikista lämpimistä ruuista etsitään vain ne makkarapalat yms. ja peruna,riisi jää syömättä.

Jep,vaan nyt lähden soittamaan lopulliset päätökset meidän keittiökalusteista ja muistakin.Viikonloppuna pitäs lähtee tapetteja valikoimaan. Että semmosta rakennusrintamalta.

S ja Juuso

Vierailija
10/14 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo pitkän pätkän mutta se hävis... omaa tyhmyyttä!

Täällä on juuri nyt ihanan rauhallista. Henri kattelee Pikku Traktoria ja Eeli nukkuu. Eeli parka oli ihan poikki kun treenas niin kovin. Hän oppi melkein kaksi viikkoa sitten kääntymään vatsalleen (3kk 1 pvä ikäisenä) ja siitä lähtien on kovasti halunnut päästä eteenpäin mutta sen oppiminen tietty vie aikansa. Sisukas kaveri kuitenkin on.

Henri on vähän kipeänä niin ei olla menty edes ulos tänään. Ja on kieltämättä hyvin syksyinen ilmakin. Koko ajan näyttää siltä, että alkaa sataa.

Tuulia: Mä tykkään kanssa uudesta Combatin ohjelmasta. Onko teilläkin ohjelma #33? Jos muistan ton numeron oikein...Tänään olen menossa. Ihanaa! Siinä saa niin hyvin hartiat kyytiä kun ne on vähän väliä jumissa. Mä en kanssa pysty liikoja hyppimään kun on isot rinnat ja nyt ne on vielä täynnä maitoa. Yritän kyllä tyhjentää aina ennen jumppaa.

Työsi kuullostaa myös tosi kivalta ja hyvä, että puutuit siihen työsopimukseenkin. Harmi, että se virhe oli vaan yhdeltä kuukaudelta. Toivottavasti saat rahat. Mites se leikkaus? Menetkö?

Vupille onnea uuteen kotiin! Millaisen talon löysitte?

Nyt laittamaan pyykkejä koneeseen. Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan!

Kalamami

Vierailija
11/14 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie otin sen ajan vastaan. Enempää en sitten tiiäkään, soittevat tänään tarkemmin ohjeista. Mammograviassa pitää ainakin tällä viikolla käydä. Töissä ja työnantaja oltiin ihan kannustavia. Ainut vaan että kylähän se rahallisesti ottaa, kun en mie vissiin saa kun kelan sairaspäivärahan? Vielä en tiiä miten lastenhoito järjestyy. Mies kun on tössä klo 6.30-17. Mummo ainakin lupasi mahdollisimman paljon jeesata..Jännittää.

Kalamami, se #33 vissiin se on. Oikein hyvää tekee tosiaan hartioille, ei ole niin paljon hyppyjä ja juoksua. Miekin pääsen tänään..oikein odotan innolla-

Nyt lapsille huomiota.

T

Vierailija
12/14 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan hiirenhiljaisessa toimistossa... Olen tänään ns. iltavuorossa, eli meen kotiin vasta klo 18 junalla. Ja täältä on tosiaan kaikki jo häipyneet. No, hyvä sinänsä, että saa tehdä hommia rauhassa.

Tämä aamu käynnistyi kunnon ukonilmalla. Jytisi ja salamoi toista tuntia, ja tietysti osuin viemään lapset hoitoon juuri pahimman sadekuuron alla, eli vaikka matkaa autolta hoitajan ovelle oli n. 20 metriä, olimme ihan litimärkiä...

Viikonloppumme meni mukavasti, lauantaina oli paljon vieraita, kun oli tuparit. Lapsetkin pysyivät menossa mukana aina lähelle puoltayötä (jolloin viimeiset vieraat lähtivät). Nuutti vähän säikäytti, kun oksensi sitten nukkumaan mennessä oikein kunnolla. Ilmeisesti kyse oli vain ylensyönnistä, koska nukkui yön ihan rauhallisesti ja oli aamulla taas ok. Lapset meinaan herkuttelivat ihan aikuisten malliin (eli kaikkea hyvää oli tarjolla), joten ei ihme, jos masu oli vähän kipeä...

Muuten ei ihmeempää, eli viikko menee normaaleissa työkuvioissa. Torstaina pääsen kyllä sitten Irinan konserttiin - en edes muista, milloin olisin jossain tuontyyppisessä konsertissa ollut. Lauantaina on sitten tentti, johon pitää luonnollisesti lukea (taas olen jättänyt lukemisen viime tippaan, joten pitää tosiaan urakoida tässä koko viikko oikein kunnolla...).

Ja painosta en sano sanaakaan. Viikonlopun juhlasyömingit eivät juuri tilannetta auttaneet...

Vupiille onnea uuteen kotiin!

Ja ei kun taas töitä...

terhi&muksut

Vierailija
13/14 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuso katsoo Puuha-peteä,joten jotain ehtii kirjoitella.Tänään vapaata,huomenna taas töihin.

Olin eilen bodypumpissa ja tänään kyl tuntuu pohkeissa ja pakaroissa et jotain on tehty.

Juuso heräs kuuden aikaan ja taisi vielä hetkeksi nukahtaa,mut seitsän maissa herätteli sit minutkin...ja arvatkaa vaan onko nukkunut päikkäreitä?EI! Ei siis kerta kaikkiaan rupee nukkumaan vaan homma menee joko huutamiseksi tai pelleilyksi.Hoidossa kyllä nukkuu sen tunnin.

G:Nukutaanko teillä vielä päikkäreitä?Montako tuntia ja kuinka monta tuntia nukkuu yöllä?

Meillä siis kotona ei nukuta,yöunimäärä on 10-12 tuntia.Mielestäni sais sen tunnin nukkua päivällä mutku ei.

Tänään ois taaperojumppa,saa nähdä lähdetäänkö kun ei oel nukkunut, miten jaksaa.

Juu vaan imuri heilumaan ja sitten ruuan laittoon.

S ja Juuso

Vierailija
14/14 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pikaisesti kuulumisia. Meillä on vähän tohinaa, kun isomalla lapsella on huomenna synttärit. On ihan täpinöissään. Tuumasi, että siksi on vaatteet jääneet pieneksi ,kun hän täyttää ihan juuri viisi vuotta. Ihan kuin ne vaatteet olisi yhdessä yössä jääneet pieneksi. On kuitenkin niin isoa tyttöä että. Viisi vuotta sitten oli vielä hetken aikaa iso maha (tai on se siis vieläkin, mutta ihan eri syystä). Juuri näihin aikoihin lähdettiin sairaalaan, kun vedet meni. Oli kaunis syyspäivä. Siitä muistuikin mieleeni, että 5.lokakuuta satoi ensilumi. Aamulla ihmetelitiin, että uskaltaako sitä lähteä sairaalasta kotiin omalla autolla, kun on kesärenkaat. Lumi suli kyllä sitten iltapäiväksi. Nyt ei ole tietoakaan lumesta, hyvä niin.

Tuulialle onnea leikkaukseen. Toivottavasti on sulle hyvä kokemus, niin ehkä sitten uskaltaudun joskus itsekin samaan. Olen täällä peukalot pystyssä.

G. Meillähän Santtu on vielä kotihoidossa, joten päiväunia nukutaan toisinaan. Luulen, että päiväkodin meno olisi vähän väsyttävämpää ja nukkuisi jos olisi hoidossa. Nyt kuitenkin hän nukkuu ehkä joka kolmas päivä päiväunet. Sillonkin annan nukkua vain tunnin, koska ilta venyisi muuten klo 22 asti. Santtu menee nukkumaan yleensä klo 20-20.30 ja herää aamulla n. klo 7. Ei kylläkään nuku koko yötä hiljaa omassa sängyssä, vaan tulee joka yö meidän väliin. Nykyään onneksi aika hiljaa ja huomaamattomasti. Onneksi ostettiin vuosi sitten 180 cm leveä sänky, muuten ei tulisi mitään....

Laihdutus ei etene yhtään. Mulla on tällä hetkellä joku tajuton itsekurin puutostila. Aika masentavaa. Suunnitelttin Thaimaan matkaa, joka olisi ollut tosi hyvä motivaation tuoja, mutta se tyssäsi hintaan. Miedän poppoolta olis yhdeksän päivän matka maksanut 5700e. Ei mitään lapsialennuksia tms. Juu, ei lähdetä. Läskitaistelu jatkukoon muin keinoin! Tietäis vaan miten???

Sitten keittiön raivaukseen.

Ai, kerronpa vielä Santun mietteitä. Juttelin hänelle päivänä eräänä, että jouluna lähdetään sitten Lappiin. Santtu mietti hetken ja sanoi vähän hätääntyneenä: " En halua mennä teletappiin."

T. lappu ja Santtu (joka myös usein lurittelee: mammanpoikapelkuri)