Oletko ollut varma että olet raskaana ennen testin tekoa??
Onko muita? MIstä olet niin päätellyt? Osuitko oikeaan?
Meillä vauvan yritystä takana 3v ja 4kk... Ai miten niin olen hullu:) Ensimmäistä kertaa mulla on tänä aikana sellainen olo että nyt on tärpännyt. Menkkojen pitäis alkaa vasta 4 päivän päästä,mutta mitenhän tälläinen olo on.
Ei mulla nyt kummempia oireita ole, jotenkin vain tuntuu siltä. Ikinä,siis ikinä ei ole tältä tuntunut.
Jotenkin vain epäilyttää koko tuntemus aika rankasti,kun enhän ole tähänkään asti tullut raskaaksi niin miten nytkään sitten. Tämäkin tuli vähän niinkuin nurkan takaa, pari kk en ole oikein kerinnyt miettimään koko asiaa ja nyt sit yhtäkkiä tuli tälläinen.
Kommentit (23)
En uskonut minäkään pitkän yrityksen jälkeen että olis tärpännyt. Jotain erilaista olossa oli ennen oletettua menkkojen alkua että sellanen pienen pieni toive heräsi. Myöhästyttyä en sitten heti testannut kun edelleenkään en uskonut vaan ajattelin että se vaan on myöhästys. Pakkohan se oli tarkistaa sitten kun ei alkanut menkkoja kuulua ja pallukkahan se ruutuun pärähti...
Olen ollut 7 kertaa raskaana, lapsia on 5. Aina en tehnyt edes testiä, vaan varasin testiä tekemättä neuvola-ajan. Lähinnä olen tärpin tuntenut pienoisesta nipistelystä vatsanpohjalla.
En olekkaan välttämättä ihan idiootti:)
Mulla ei ole nipistelyjä eikä siis oikeesti yhtään mitään muuta kuin vain tuo tunne.
No täytyy laittaa vaan jäitä hattuun, mutta ihanaa että kerroitte kokemuksianne ja lisää laittakaa ihmeessä:)
ap
raahauduin pp15 veritestiin (olin kyllä jättämässä väliin) sillä olin niin varman oireistani ja testi oli näyttänyt pp10 negaa
soittaessani klinikalle veritestin tuloksesta
hoitaja vain totesi, että vahvasti plussaa etkö muka itse osannut aavistella :o)
joten tuntemukset olivat oikeat
Ensin luulin, että mulla on vähintään joku syöpä, mutta kyllä mä aika pian tajusin, että raskaanahan mä olin.
positiivisen testin tein sitten rv 3+6.
ja vahva tunne myös minulla, että olen raskaana. Ihmeellistä nipistelyä ollut alamahassa jo monta päivää, rinnat kipeet, korkeampi lämpö jne.
Meillä yritystä vasta parin kierron verran. Toivottavasti tunteet pitäis paikkansa. No viimestään viikon päästä testaan=)
Jostain sen vaan tietää. Toisella kerralla en edes tehnyt raskaustestiä, koska olin asiasta niin varma.
Niin ollut sitten muita oireita siinä lisänä? Pelkkä aavistus?
Mitenhän tässä osais olla testaamatta neljään päivään.....
ap
silloin negatiivinen tulos, mutta kun ehkäsy olu pois, on olo ollu kahdesti niin erilainen ja vahva että melkein meinannu jättää testaamatta koska on vain tiennyt. ja paikkansa pitänyt silloin.
Menkat siis viikon myöhässä, en vaan uskonut että ensimmäisestä kierrosta voi tärpätä. Oireita alkoi olla, mm. kipeät rinnat, palelu (lämmöt koholla, mittasin plussan testaamisen jälkeen) sekä hajuaistin herkistyminen. Testi näytti vahvasti positiivista. Harmi vaan, että raskaus meni sitten myöhemmin kesken.
2 kertaa olen ollut varma ja 2 kertaa olen ollut raskaana. Molemmilla kerroilla tulin ekasta yrityksestä raskaaksi. Oireet oli niin selvät ennen testiä, että olisin ollut ihan älyttömän ihmeissäni, jos en olis raskaana ollut.
Rinnat kipeytyi ja turposi, väsytti, hegästytti, huimasi. Sellaisia oireita, joita mulla ei ikinä ole ollut, tai siis on ne 2 kertaa kun raskaaksi olen tullut. Menkat mulla on epäsäännölliset, joten niistä vaikea sanoa mitään. Mutta nuo oireet vakuutti.
Mulla selkein oire on ollut todella kauhea pahoinvointi ja kuukautisten poisjääminen. Toisella kerralla oli myös tissit tosi arat. Mut ei näitä voi yleistää, suurin osa pienistä alavatsan nippailuista ja rintojen arkuuksista on vain oireita alkavista kuukautisita.
kolmesti ja kaksi kertaa niistä testikin näytti sitten plussaa.
Tunne vain, mutta sitä ei tiedä onko toiveet niin korkealla vai hormonit sekaisin..
Olen ollut 5 kertaa raskaana (3 keskenmenoa tosin) ja joka kerta olen tiennyt että tärppäsi ennen kuin seuraavien kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Huimaa ja rinnoissa tuntuu omituiselle. Kerran alkoi todella huono ja väsynyt olo jo viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
Olen molemmilla kerroilla. Ensimmäisellä kerralla rinnat olivat tosi arat jo viikkoa ennen mennkojen alkua, ja toisella kerralla jotenkin vain vaistosin jo muutamaa pvää ennen menkkojen alkua, että mitä jos olisin raskaana, oli vaan semmonen tunne. Testin tein kaks pvää ennen menkkojen alkua ja heti tuli vahva plussa. Oli sillä kertaa pillerit pettänyt. Oireita ei siinä vaiheessa ollut, pelkästään tunne.
Se on vaan se tunne...
Kakkosesta taas olin ihan varma, että nyt ei ainakaan ole tärpännyt. Meinasin jo apteekin jonosta kääntyä takas, että miksi turhaan testiin pistän rahani. Meinasin vaan " varalta" testata kun seuraavana päivänä juhlat ja plussa pamahtikin! Eli ihan päinvastainen fiilis.
Kolmannella kerralla oli menkat 2 viikkoa myöhässä enkä kuitenkaan tajunnut :)