4-v tytön hiivatulehduksen hoito?
näyttää siltä, että tyttärelläni on hiivatulehdus, tai ainakin oireet samanmoiset. Pitääkö viedä lääkäriin, vai seuraillaanko vain ja suihkuellaan ja otetaan maitohappobakteereita? Mitä lääkitystä näin nuorille yleensä käytetään, jos siihen joudutaan?
Kommentit (10)
Aikoinaan epäilin vastaavanikäisellä tytölläni hiivatulehdusta, mutta oli muu bakteerin aiheuttama tulehdus. Antibiooteilla parani. Lastenlääkäri sanoi silloin, että tuon ikäisellä lapsella ei kuulemma voi olla hiivatulehdusta.
vaikka kuinka söisin maitohappobakteereja, välttäisin sokereita ja vehnää ym. mitään resptivapaita vaömisteita en allergioitten takia voi käyttää, joten se on aina se vahva nappi otettava... Tuli vaan mieleen, että tytöllä just loppu antibiottikuuri ja nää oireet alkoi samoin tein...
ap
Meillä oli just tuossa iässä ja hoidettiin voiteella, jonka lääkäri määräs.
Meidän 11v tytöllä on kutinaa alapäässä ja punoittaa kyllä. Valkoista eritettäki tulee. Tytöllä oli vasta antibioottikuuri. Voiko tämä jotenkin vaikuttaa tähän? Mitä kannattaisi tehdä?
Maitohappobakteeri tabletit.
Lääkäri voi kirjoittaa diflucan tabletin tai vastaavan kerta annoksena.
Hiivatulehdus on sukukypsien naisten tauti. Alle 16-vuotiaille suositellaan lääkärikäyntiä oikeaan diagnoosiin pääsemiseksi.
Tuon ikäisillä ei ole hiivatulehdusta. Menkää lääkäriin.
Käykää lääkärissä herran jestas! Jo aikuisen pitäisi tajuta jos lapsella on samat oireet kuin hiivatulehduksessa, että tarvitaan lääkäriä. Itse yhden pahan hiivatulehduksen läpikäyneenä en antaisi oman tyttäreni kärsiä samoista oireista ja kyselisi neuvoa av:ltä. Lääkäriin, saatte lääkkeet.
Suurimpia virheitä on ollut kun YTHS:n lääkärin mukaan mulla oli hiiva, vaikka en itse huomannut oireita enkä ollut edes kuullutkaan, ja otin jonkun sen määräämän lääkkeen suun kautta - ilmeisesti aika vahva.
Sen jälkeen mulle sitten tuli hiiva, ja melkein kroonisena. Sittemmin luin, että oireetonta hiivaa kun ylihoitaa niin saa siitä ikuisen riesan.
Noin pientä en ryhtyisi hoitamaan mitenkään ilman lástenlääkärin käyntiä, vaikka jotain oireita onkin, ja sittenkin kokeilisin ensin tuota että karsii kaiken valkoisen sokerin ruokavaliosta. Sokeri on hiivalle ravintoa helpoimmassa muodossa.
Toki hiivaleipiä ja pullakin joskus kehotetaan välttämään, mutta ylivoimaisesti parhaimman tuloksen saa sokeria välttämällä.