Mitä teen neljällä litralla maitoa? Voiko pakastaa ja käyttää esim. myöhemmin lettuihin?
Epätoivoisesti tässä mietin, mihin käytän tuollaisen määrän maitoa, kun ei sitä juodakaan ehdi. Voishan sitä tietenkin tehdä vähän lettuja pakkaseen ja käyttää myöhemmin täytettyihin lettuihin.
Otan kiitollisena ideoita vastaan.
Kommentit (9)
Ei maksakaan paljoa ja nämä maitolitrat eivät ole maksaneet minulle senttiäkään, mutta minä en vapaaehtoisesti laita ruokaa roskiin tai viemäriin. Kasvatan myös omat lapseni niin, että ruualla ei leikitä, eikä sitä laiteta hukkaan.
Laitan maidot pakkaseen ja käytän ruuan laittoon. Kiitos!
Meillä maitoa käytetään lähinnä kahviin ja pari kertaa viikossa lapset saa juoda maitoa ruuan kanssa. Muuten kaikki juodaan vettä, kyllä se nykyisin niin kallista on.
Olen kyllä myös sitä mieltä, ettei halpaakaan ruokaa heitetä pois. Minunkin mielestäni kertoo kyllä aika paljon ihmistyypistä, jos pistää surutta ruokaa roskiin miettimättä, mitä siitä voisi tehdä.
Meillä mummu tapasi tehdä ja minäkin silloin tällöin teen. Lapsetkin tykkää. Keität perunat ensin vedessä. Kaadat veden pois. Tilalle maito jonka kiehautat, sekaan sipulia ja hieman suolaa.
Halutessa valmiiseen ruokaan voi lisätä nokareen voita. Nam.
Ja laktoositon maitojuoma jota meillä ostetaan yhdelle on 1,59 euroa = 9,60 mk litralta.
Kertomalla luvut neljällä en puhuisi pienestä summasta.
Laittaisin pakkaseen, tekisin myöhemmin pullaa, pannaria tai lettuja.
Kolmosen antama viemärivinkki on monella tapaa väärin, saastuttaa luontoa ja lisää tarpeetonta kulutusta. 3=ääliö
Keskipohjanmaalla maito maksaa 0.59¿/l. Prismoissa, cittareissa yms.
Vierailija:
Keskipohjanmaalla maito maksaa 0.59¿/l. Prismoissa, cittareissa yms.
sen 80cnt. Jopa enemmän. Eipä ole cittareita tai prismoja mailla eikä halmeilla.
vierekkäin on Ingman ja Valio ja ensin mainittu on 70 cent ja toinen 80 cent litralta
Kannattaa tehdä vertailuja.
minä vetäisin viemäristä alas, jos ei ole käyttöä.