Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jestas tätä väsymystä..

Vierailija
29.09.2007 |

En olisi ikinä uskonut, miten väsynyt ihminen voi joskus olla. Meillä on vuoden ikäinen lapsi ja yhtäkään kokonaista yötä ei ole nukkunut. Minä hoidan yksin yöt, nukutukset jne. Mies kyllä auttaa muuten iltaisin ja viikonloppuisin. Onneksi käyn jumpissa, muuten en jaksaisi. Ensi vuoden alusta aloitan työtkin, joten mietin, että miten ihmeessä sitten jaksan. Lapsi tosin jää edelleen kotihoitoon.

Tänään aamulla kun heräsin, mietin, että ihme, että en sairastu esim. psykoosiin, sillä niin väsynyt olen. Kuolemanväsynyt välillä, välillä tietysti parempia päiviä.

Onkohan tällainen väsymys normaalia? Milloin " vauvaväsymys" oikein helpottaa ja milloin voisi olla edessä kokonaisia nukuttuja öitä?

nimim. vertaistukea vain kaipaan..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt sivuun ja päikkäreille lapsen kanssa..

Unikoulu olis kyllä paikallaan jos vielä heräilee? Et kai imetä enää öisin? Lapsen sänky omaan sänkyyn kiinni jolloin lapsi tuntee, että olet lähellä ja kuulee hengityksen, eikä enää ehkä herätä sinua..

Vierailija
2/4 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on toinen tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko allergiat, sairaudet suljettu pois? Oletko kokeillut unikoulua?

Kyllä tuonikäinen pitäisi jo nukkua yöt kokonaan, nälkäkään ei voi enää öisin olla. Nyt kannattaisi yrittää ottaa selvää mistä vauvan yöheräämiset johtuu.

Vierailija
4/4 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkui pitkään vieressäni, koska ajattelin, että siten jaksan paremmin. Nyt olen aloittanut vieroituksen ja ns. pehmeän unikoulun. Vauva siirtyi omaan sänkyynsä ja olen enää imettänyt ihan aamuyöstä n. 5 aikaan kerran tai kaksi. Kahdet päikkärit tuo nukkuu, mutta itse en saa unta silloin. Kotitöitä tulee kyllä liian helposti tehtyä lapsen nukkuessa.

Nyt on suunnitelmana lopettaa myös aamuyön imetykset ja ylipäätään yritän vieroittaa kokonaan rinnasta. Pinnasänky on oman sänkyni vieressä, mutta silti tuo heräilee. Aika usein rauhoittuu silittelyllä, mutta myös uudet taidot taitavat valvottaa, koska nousee seisomaan, vilkuttelemaan jne. Omaa vikaani myös osin, koska aina ei tule mentyä riittävän ajoissa nukkumaan, kun sitä omaakin aikaa kaipaan ja toisaalta tosi herkästi herään kaikkiin lapsen ähinöihin. En silti vielä halua laittaa omaan huoneeseensa nukkumaan. Miehelle olen yrittänyt myös vihjaista, josko joskus hoitaisi yön, niin että saisin nukkua, mutta ei tuo ole kovin innostunut ollut..

Kiitos kaikille tuesta.. Tämä kokonaisvaltainen väsymys on todella voimia vievää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi