Apua pikku-herran nimen valintaan...
Tervehdys!
Aiemmin jo kävin täällä kyselemässä mielipiteitä. Kiitos kaikille vastanneille. Päädyimme nyt siihen, että toinen nimi tulee olemaan todennäköisesti Apollo. Etunimi on nyt kuitenkin vielä ankaran pohdinnan alla.
Ehkä vahvimmat nimiehdokkaat ovat Mio ja Niilo. Kumpi olisi kivempi Apollo nimen kanssa? Sukunimi alkaa Lin -tavulla. Ja isoveljen nimi on Onni. =)
Näille nimille saa antaa pisteitä ja perusteluja miksi kiva tai miksi ei todellakaan kiva nimi.
Mio
Miro
Nemo
Nooa
Oiva
Toivo
Milo
Niilo
Niila
Tuhannesti kiitoksia kaikille mietteensä kertoville!
Aurinkoa!
Kommentit (13)
Onnin veljelle laittaisin yhtä merkityksellisen nimen kuin veikallakin! Ekana tulee mieleen Ilo :o) Myös miettimänne Oiva ja Toivo ovat hyvät. Itse pidän Oiva Apollo nimiyhdistelmästä enemmän, vaikka vierastankin a-loppuisia pojan nimiä. Siksi Nooa ja Niila ovat ei-ei listallani, näyttävät tytönnimiltä.
Mio olisi myös kiva nimi, koska sen merkitys on vahva (" minun" , esim amore mio = minun rakkaani). Lisäksi Mio Apollo sopii hienosti! Niilo sen sijaan ei-merkitysnimenä niinkin voimakkaan merkitysnimen kuin Onni veikalla ei must ole hyvä. Luulis siinä pikkuveljen kokevan olevansa paljon vähemmän rakastettu kuin isoveikan, jos toinen on Onni ja toinen " vain" Niilo...
Miro, Nemo, Milo turhan ulkomaalaisia vaihtoehtoja supisuomalaisen Onnin veljelle.
Mun suosikit siis Oiva Apollo tai Mio Apollo.
Aurinkoa sullekin ja onnea oikean nimen löytymiseen!
t. abaco
Minusta taas Mio ja Onni ovat niin eri planeetalta, että siksi Niilo olisi selvästi parempi kuin Mio! :) Ja kyllä muutenkin!
Mio - En tykkää, ei jotenkin " ihmismäinen" nimi. :)
Miro - Samoin, koiran tai kissan nimi.
Nemo - Jatkoa edellisille, hyvä nimi lemmikille.
Nooa - Ihan ok, vaikken omalleni antaisikaan.
Oiva - Ihana, ja sopisi Onnin pariksi mahtavasti!
Toivo - Kaunis nimi, kaunis merkityskin - kannatetaan! :)
Milo - Taas näitä, " eläimellisiä" nimiä"
Niilo - Ihan kiva nimi.
Niila - Kanssa ihan kiva nimi.
Joten... Minä kannatan vakavampaan harkintaan seuraavia:
Oiva Apollo (tämä toinen nimi oli ilmeisesti jo lyöty lukkoon?)
Toivo Apollo
Niilo Apollo
Omat suosikkini:
Mio
Nooa (Joskin Raamattu-yhteys)
Niila
Minustakin hieman koiramaisia:
Miro
Nemo
Milo
Nämä kuulostavat minulle liikaa vanhuksilta, enkä oikein pidä tämänkaltaisista tarkoituksellisista nimistä, mutta Onnin (mielestäni parempi kuin kumpikaan) kanssa passaavat kyllä hyvin.
Oiva
Toivo
Niilosta en vain pidä, en tiedä miksi.
parhaat näistä nämä:
Nilo
Nemo
Nooa
Miro
mutta aivan eri sarjaa Onnin kanssa, kuten myös Mio, joten siksi valitsisisin jonkun näistä:
Niilo
Toivo
Niila
Oiva
Ja siinä ne olivat minun paremmuusjärjestyksessä, eli valitsisin Onni Otavan veljelle Niilo Apollon. Olisipa kiva veljespari siinä.
Ovat mun mielestä tasapainoinen nimi veljeksille!
Niilo saa siis ääneni. Mio on jotenkin lyhyt ja töksähtävä.
Oiva on hyvä myös!
Niilo ennemmin kuin Mio, mutta merkitysnimistä pisteitä etenkin Oivalle. Myös Toivo on hieno nimi, oli isoisäni, mutta nyt tuon nimisiä pikkupoikia on jo paljon.
Kiitos vastauksista!
En kyllä vieläkään osaa omassa mielessäni selkeyttää mikä olisi kivoin nimi -hyviä ja huonoja puolia kun löytyy joka nimestä. Ehkä se tässä asiaa vielä makustellessa selkenee johonkin suuntaan.
Mio (ja Miio), Niilo ja Oiva olivat selkeästi suosituimpia. Nyt vaan pitäisi tosiaan löytää itselle se mieluisin. Osaapa taas olla hankalaa. Ehkä kun tarpeeksi pitkään katselen tätä omaa aarrettani, niin hahmotan keneltä tämä oikein näyttää=).
Aurinkoa!
Tiukutuike:
... Ehkä kun tarpeeksi pitkään katselen tätä omaa aarrettani, niin hahmotan keneltä tämä oikein näyttää=)...
Siinähän se on! Onnin " arvoinen" (eli yhtä tärkeä merkitysnimi) - tadaa - Aarre!! :o)
Onni Otava ja Aarre Apollo!! Waude!
Aarre Apollo olisi todellakin siinä mielessä hauska, että edesmennyt vaarini oli nimeltään Aarre=).
Hmm...Aarre Apollo -en tiedä sointuuko niin hyvin?
Kivalta kuulostais myös Aare...Aare Apollo!:)
Tykkään itse kovasti Niilo, Toivo, Niila- nimistä listassasi, mutta ne ovat mielestäni ihan eri planeetalta Apollon kanssa. Se on niin " kosminen" , myyttinen nimi, että mikään talonpoikaistyyli ei sovi minun korvaan. Mio, Neo, Nemo - tällaiset Apollon kaveriksi. Tai Kosmo!