Mitä tehdä....? Miehen työ? mun työ? Vauva?
Mieheni määräaikaista työsuhdetta ollaan jatkamassa. Jos hän ottaa työn vastaan niin mun pitää irtisanoutua omasta vakipaikastani, joka on pk-seudulla. Tällä hetkellä asumme miehen työn takia pikkukaupungissa muutaman tunnin päässä pk-seudulta ja minä olen hoitovapaalla, joka päättyy muutaman kuukauden päästä. Jomman kumman on siis luovuttava työstään.
Tilanne:
- mies tykkää työstään, mä en omastani
- mulla on parempi palkka kuin miehellä
- mun työ on vakituinen, miehen ei
- pikkukaupungista ei löydy oman alani töitä helposti, ainakaan vakituista
- miehelle ei löydy kokopäiväistä työtä helposti alaltaan, pk-seudulla hän tekisi todennäköisesti tuntitöitä huonolla palkalla
- tykkäämme asua täällä pikkukaupungissa
- on asuntovelkaa, joten voisi olla stressaavaa, jos kummallakaan ei vakityötä
- lapsia on kaksi, ja joskus kolmas haaveissa
- jos nyt/pian tulisin raskaaksi, ei tarvitsisi irtisanoutua vieläkään vakipaikasta, vaan sen voisi jättää odottamaan pariksi vuodeksi
- oikeastaan haluaisin kuitenkin pariksi vuodeksi töihin ennen kolmatta lasta
- mutta tuleeko kolmannelle koskaan sopivaa aikaa, jos vaikka nyt jäänkin työttömäksi ja sitten kohta olen 35 ja työkokemus vähäistä
Kuulostaako hankalalta ja monimutkaiselta? Siltä se ainakin tuntuu. Mitä itse tekisit?
Kommentit (5)
- miehelle ei kokopäiväistä paikkaa meinaa löytyä niin millään, ei sieltä pk-seudultakaan (harvinaisen aineen opettaja) eli sattumankauppaa, mistä löytyy
- mulle kyllä löytyy hyvin pk-seudulta ja varmasti löytyis mieleinenkin työ, mutta mulle lienee helpompi löytää täältä pikkupaikalta jotain kuin miehelle pk-seudulta kokopäiväistä
- jos nyt tulisin raskaaksi ja sitten olisin 2-3 vuotta kuopuksen kanssa kotona, niin olisin yhteensä ollut jo 5-6 vuotta yhtä soittoa kotona...pelottaa sekin
t. ap
Pikkupaikkakunnalla ei ole mistä valita, jos tilanne kääntyy huonoksi. Putoat itse työelämän ulkopuolelle. Taloudellinen tilanne stressaa. Naisella täytyy olla oma työ.
Minä voin itse tehdä kotoa käsin satunnaisesti oman alan töitä (freelancerina) mikä pitäisi edes jotenkin kiinni työelämän syrjässä, joskaan rahoiksi sillä ei lyö. Jos tulisi uusi vauva, niin sitten free-hommat eivät myöskään onnistuisi.
Totta on, että miehen epävarman työn varaan on pelottava jättäytyä. Vaan toisaalta hänen tulevaisuutensa näyttäisi täällä niin paljon paremmalta kuin pk-seudulla ja mun tulevaisuus täällä taas ei kuitenkaan niin synkältä kuin hänen pk-seudulla.
t. ap
Molemmille tulisi sitten yli 100 kilometriä työmatkaa ja lasten hoitopäivät venyisivät, hyvä jos ehdittäis hakemaan päiväkodista. Ja vaatisi toisen auton.
" jalka oven välissä" nykyisellä paikkakunnalla.