Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset Haberkorn-rattaat??

27.09.2007 |

Onko kenelläkään tietoa Haberkorn -merkkisitä vaunuista? Olivat ainoat vaunut joihin luvattiin 2vuoden takuu (Orissa 1v. jne.). Hinnallakaan ne eivät ole pilattu (269¿)... Onko kenelläkään kokemusta näistä vaunuista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenni_117:

Kallimmat vaunut (ainakin Emmaljunga ja Brio) ovat huomattavasti kevyemmät työntää.

Jänskää, kun musta taas tuntuu AIVAN päinvastoin!! Siis olen todella tykännyt siitä miten kevyet Haberkornit on ollu työntää, meillä oli esikoisella (tosin ei uusinta mallia) Briot, jotka tuntuivat näihin verrattuina raskailta ja painavilta... Niin on maut erilaiset! Muutenki peesaan tuolla aiemmin kirjoitettua: eipä se lapsi osaa katsella hintalappuun, joten miksi kummassa pitäisi niin JÄRKYTTÄVIÄ summia maksaa vaunuista?! Ei ymmärrä...

Vierailija
2/8 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä Brion yhdistelmissä on 2 vuoden takuu.

Mutta apuja en osaa antaa noista kysymistäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noista, mutta melkein kaikissahan vaunuissa on 2 vuoden takuu. Meillä on kanssa Briot, joilla 2 vuoden takuu, siskon Filuussa samoin.

Vierailija
4/8 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä aikoinaan tilatut Haberkorn-yhdistelmärattaat, ja hyvin ovat palvelleet, paitsi että rengas on puhjennut kaksi kertaa. On itse asiassa parhaillaan puhjenneena, joten vaunut on pois käytöstä, mutta lapsikin on jo 2,5 joten käytämme matkarattaita.

Ihan hyvinä ja ehdottomasti hinta-laatusuhteeltaan jopa loistavina olen noita vaunuja pitänyt. Vauvalle ovat kestävät ja turvalliset ja isoilla renkailla pääsee sohjossakin hyvin eteenpäin. Kantokoppa (pehmeä) jäi meillä tosi nopeasti pieneksi, mutta ratasmallisena noilla kärryillä on pitkään käyttöä. Paljon julkisilla liikkuvina ja vaunuilla kaupassa käyvinä Haberkornien tavarakori on minusta mahtavan tilava.

Ainoa miinus noista ilmakumirenkaista (voi kyllä olla, että olivat liian tyhjät tai jotain, kun puhkesi kahdesti), joihin ei saanut varasisäkumia, koska se oli nettikaupasta loppu. Varmista siis, että vaunuihin saa varaosia tarvittaessa.

Voi kyllä suositella merkkiä, hintaansa nähden on yllättävän laadukas.

Vierailija
5/8 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vastasyntyneestä asti käytössä. ovat hinta-laatusuhteeltaan hyvät. Rengas on jouduttu paikkaamaan, mutta voi sattua millä tahansa ilmakumipyörillä. ostimme lastentarvikeliikkeestä ja palvelu pelasi, kun tarvitsimme yhden nippeliosan varaosaksi (2-vuoden takuu oli umpeutunut), se tilattiin meille Itävallan kautta muutamalla eurolla.

Eivät edelleenkään ole mitenkään huonossa kunnossa, vaan hyvinkin käyttökelpoiset, meillä van alkaa olla käyttäjä ohi rattaiden käytöstä.

En yhtään epäile, etteikö tuplasti kalliimmat rattaat ole vielä parempia, mutta aivan erinomaisesti ovat täyttäneet tarkoituksensa.

Vierailija
6/8 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei merkin omia löydykään, niin täsmälleen samakokoiset on lasten 12 " pyöriin tarkoitetut sisäkumit, renkaissa on standardoitu koodi, josta koon voi tarkistaa. Kun omista rattaista puhkesi toisen kerran keväällä rengas, ostin marketista sisäkumin ja vaihdoin sen tilalle ja on toiminut hyvin. Tässä varakappaleessa on tavallinen pyöränventtiili, joten se tulee pidettyä riittävän täytenä, sillä ilmakumirenkaille on tosiaan huono yhdistelmä, että kumi on turhan tyhjä ja vielä alakori täynnä tavaraa.

Vierailija
7/8 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo vaunut ovat olleet käytössä myös heti vastasyntyneellä. Meilläkin pitkälle pojalle jäi tuo kantokoppa nopeasti pieneksi, mutta kun poika on elokuinen, emme tuota koppaa yhtään pidempään kaivanneetkaan ;) Vaunumme ovat vieläkin ihan priimakunnossa koska olen säilyttänyt niitä sisällä huoneistossa, en siis edes varastossa.

Vilpittömästi en ymmärrä miksi vaunuista pitää saada maksaa tonni tai yli??? Saadaanko äidit uskomaan jossakin että vauvasta tulee " parempi" tai " onnellisempi" jos tarvikkeet ovat sikakalliita??

Mieluummin säästän noissa tarvikkeissa ja käytän rahat sitten johonkin lapsen kalliimpaan harrastukseen joskus myöhemmin. Itse avasin lapselle rahastotilin.

Vierailija
8/8 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat ihan ok (Haberkorn Comfort, 2006 malli) aluksi. Jossain vaiheessa " erehdyin" testaamaan kaverin Emmaljungia ja huomasin, mikä ero tulee tosta hinnasta.. Kallimmat vaunut (ainakin Emmaljunga ja Brio) ovat huomattavasti kevyemmät työntää. (Molemmat testattu siten, että oon työntänyt omaa lasta Haberkorneissa ja heti lennosta vaihtanut kavereiden vaunuihin, joissa suunnilleen oman lapsen kokoinen lapsi. Eli vertailun ero ei pitäisi johtua siitä, että oon unohtanut miten kevyet/raskaat mitkäkin vaunut ovat tai erikokoisesta lapsesta.) Toinen miinus on lyhyt makuutila. Nyt ennen myyntiä testasin vaunuja vielä eikä meidän (n. 80 cm pitkä) lapsi enää mahtunut nukkumaan vaunuissa.

Hyvääkin tietty on paljon, mutta meille ei toiste tätä merkkiä tule (jos vielä vaunuille tulee tarvetta).