Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosia imettävät, käyttättekö lisäravinteita tms?

26.09.2007 |

Meidän 5 kk kaksoset on edelleen lähes täysin imetyksellä. Olen luottanut omassa syömisessä tähän saakka ihan tavalliseen itse tehtyyn sekaruokaan, mutta nyt alkoi epäilyttää. Olo on kumman vetämätön, vaikka (oma) paino on kyllä pysynyt ennallaan.

Mites muut imettäväiset, käytättäkö jotain lisäravinteita tai noudatetteko (monikkojen) imettämisen vuoksi erityistä ruokavaliota? Onko joku käynyt asioikseen mittauttamassa veriarvojaan tms.? Asia on toki hyvin yksilöllinen, mutta kaikenlaisista vinkeistä olisin kiinnostunut!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin söin mitä napa veti ja mahdollisimman monipuolisesti. Ei ollut pelkoa lihomisesta, ei tosiaankaan. Satunnaisesti otin MultiVitaa.

Tietääkseni ihan normaalit ravitsemussuositukset pätevät myös imettävälle. Paljon kasviksia ja hedelmiä (yhteensä vähintää 5 omaa kourallista päivässä), kasviöljyistä erityisesti rypsiä ruoanlaitossa ja salaatinkastikkeina, kalaa vähintään kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
2/3 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paria valmistetta. Yritän kyllä syödä tosi monipuolisesti ja pitää huolta tuosta kasvisten saannista erityisen hyvin. Koska kuitenkin syön tosi vähän kalaa, niin otan kalaöljykapselin joka päivä. Maitotuotteita taas menee melko vähän, joten otan kalkkitabletin (sisältää myös d-vitamiinin). Mullakin on kyllä ollut välillä vetämätön olo (kaksoset myös pian 5kk ja täysimetyksellä) ja suunnittelin juuri pari päivää sitten, että söisin vaikka kuurina jotain monivitamiinia.

Vaikka sanotaan, että tavallisella ruoalla pärjää, niin minusta tuntuu, ettei se pidä paikkaansa kaksosten kohdalla, ainakaan jos imettää pitkään. Pakostihan niitä ravinteita tarvitaan runsain mitoin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt samaa Multitabs Special 2+ -monivitamiinivalmistetta kuin raskausaikanakin. Synnytysosastolla ja neuvolassa suositeltiin ravintolisää kaksosten imettäjälle. Purkki on tässä välillä uusiutunut ulkoasultaan, nyt nimi taitaa olla Multitabs Raskaus Monivitamiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä