Veisitkö poikasi satubalettiin?
Kommentit (20)
Miksi yrittää väkisin saada homoa aikaiseksi?
Nyt käy lapsijoogassa ja rakastaa sitä! :)
Vierailija:
Miksi yrittää väkisin saada homoa aikaiseksi?
ja satubaletti on sopivaa molemmille myöskin. Miksi lapsia pitää jo pienestä alkaen kasvattaa rooleihin? Tytöt on prinsessoja ja harrastaa satubalettia, kuviskerhoa ja hevosia ja pojille käy jalkapallo tai lätkänpeluu.
Hän on toivonut synttärilahjaksi Helinä-keijun pukua, tuskin hän balettiakaan vierastaisi ;)
En kannustaisi häntä menemään " tyttöjen harrastuksiin" .
Mutta jos hän jostakin keksisi hirveästi haluta tuollaiseen harrastukseen ja se tuntuisi hänelle hirveän tärkeältä ja mieluisalta, veisin.
En ymmärrä sukupuoletonta kasvattamista. Kyllä on aivan hyvä asia, että pojat ovat poikia ja tytöt tyttöjä.
Vierailija:
Hän on toivonut synttärilahjaksi Helinä-keijun pukua, tuskin hän balettiakaan vierastaisi ;)
Mutta on tietenkin jo päiväkodissa oppinut ettei se ole sopivaa...
poikani on sellainen " äijä" " isäntä" tyyliä, luulempa, että baletti ei hänelle sovi. Siinä voisi olla äipällä naurussa pitelemistä, kun poika varpaillaan sipsuttelisi. =)
minä olen käynyt 4-vuotiaan tyttöni kanssa jokusen kerran satubaletissa sekä erään urheiluseuran jumppakerhossa. Edellisessä on ollut vaan tyttöjä, jälkimmäisessä puolet poikia. Ei kyllä juuri sisällöltään ole eronneet. On leikitty huojuvia metsän puita, loikkivia sammakoita, karhuja, kissoja, lintuja jne.
Paikkakunnallamme ei ole balettia alle 4v lapsille. Luulen että se on pojalleni juuri sopiva harrastus, kun vielä itsekin sinne tahtoo. Hänen tyttökaverinsa käy satubaletissa.
Mielummin Jorma Uotinen kuin Jere!
Vierailija:
Mielummin Jorma Uotinen kuin Jere!
tavallaan särjin oman 4-vuotiaan poikani maailman viime kesänä.
Hänen lempivärinsä on ollut punainen ja vaaleanpunainen, näin hän on itse aina sanonut.
Olimme kesällä eräässä suuressa tavaratalossa ostoksilla. Olin aikeissa katsella pojalle syksyksi vaatteita. Poikaa kiinnostivat sovituskopit, olisi halunnut nähdä millaiset ne kopperot ovat, sellaisia kun ei ole kotona. Kiertelin, mutta en löytänyt mitään sovitettavaa. Poika sitten ehdotteli ihan kaikkia mahdollisia vaatteita, että " äiti, sovitetaan tätä, tää on mulle hyvä" . Kaikki olisi käynyt, jos vain olisi sovituskoppiin päässyt. Ehdotteli esimerkiksi kissa- ja kukkasomisteisia vaaleanpunaisia toppipaitoja, että " mennään äiti sovittamaan mulle tätä, tää on mulle hyvä" .
Hänellä ei ollut silloin vielä mitään tajua siitä, että on olemassa tyttöjen vaatteita ja poikien vaatteita. No, minua jotenkin alkoi ärsyttää tuo pojan käytös ja aika kylmästi totesin, että " vaaleanpunainen on TYTTÖJEN väri, et sinä voi tällaista sovittaa" . Voi, miten pojan ilme jotenkin muuttui. Huomasin, että nyt meni jotakin rikki. Tulin ehkä pistäneeksi rajoja sinne missä niitä ei pitäisi olla. Harmittaa vieläkin tuo. Enää poika ei ole puhunut siitä, että vaaleanpunainen olisi hänen lempivärinsä. (Kirkkaanpunainen onneksi on vielä.)
Mutta äitinä minua harmittaa, että tuolla tavoin minun piti mennä sanomaan. Miksi en pystynyt hyväksymään pojassani hänen innostustaan? Miksi piti lokeroida? Ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitan?
No voi harmi, jospa sen vielä voisi jotenkin korjata. Meillä tutuilla pariskuntien miehillä on ollut juhlissa vaaleanpunaisia paitoja. Esim. kaverin tytön kastejuhlassa tuoreella isällä oli vaaleanpunainen kauluspaita.
Vierailija:
Mutta äitinä minua harmittaa, että tuolla tavoin minun piti mennä sanomaan. Miksi en pystynyt hyväksymään pojassani hänen innostustaan? Miksi piti lokeroida? Ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitan?
Sitä paitsi nykyisin on paljon miestenkin paitoja vaaleanpunaisena. Mikset jostain v-punaisesta kissatopista tyytynyt vain sanomaan _tuo_ on tarkoitettu ehkä enemmän tytöille tmv., vaan menit koko värin pilaamaan pojaltasi, ja täysin jonkun aataminaikuisen käsityksen mukaan vielä!
Niitä on siis myynnissä mustia ja kirkkaanpunaisia. Äiti etsi sopivaa kokoa mustien joukosta, poika otti korista punaisen saappaan ja sanoi: " otetaan tällaset" . Äiti totesi vaan, että eihän me nyt sulle ton värisiä ja jatkoi niiden mustien penkomista. Siis kirkkaanpunaiset!!! Selittäkää nyt mulle, kun en tajua, että miks ih-mees-sä poika ei vois käyttää kirkkaanpunaisia saappaita?!? Vaaleanpunaisista vois tulla sanomista esim. päiväkodissa (mikä on tietysti ihan typerää), joten voisin ymmärtää, että sen värisiä ei välttämättä pojalle ostettais, mutta ihan peruspunaiset saappaat, joissa ei ollut mitään " sukupuolisidonnaisia" kuvioita?!?
En jaksa tajuta...
Vierailija:
Sitä paitsi nykyisin on paljon miestenkin paitoja vaaleanpunaisena. Mikset jostain v-punaisesta kissatopista tyytynyt vain sanomaan _tuo_ on tarkoitettu ehkä enemmän tytöille tmv., vaan menit koko värin pilaamaan pojaltasi, ja täysin jonkun aataminaikuisen käsityksen mukaan vielä!
Vierailija:
Niitä on siis myynnissä mustia ja kirkkaanpunaisia. Äiti etsi sopivaa kokoa mustien joukosta, poika otti korista punaisen saappaan ja sanoi: " otetaan tällaset" . Äiti totesi vaan, että eihän me nyt sulle ton värisiä ja jatkoi niiden mustien penkomista. Siis kirkkaanpunaiset!!! Selittäkää nyt mulle, kun en tajua, että miks ih-mees-sä poika ei vois käyttää kirkkaanpunaisia saappaita?!? Vaaleanpunaisista vois tulla sanomista esim. päiväkodissa (mikä on tietysti ihan typerää), joten voisin ymmärtää, että sen värisiä ei välttämättä pojalle ostettais, mutta ihan peruspunaiset saappaat, joissa ei ollut mitään " sukupuolisidonnaisia" kuvioita?!?En jaksa tajuta...
Vierailija:
vienyt poikani 4½ satutanssiin, samaa ryhmään kuin isosiskonsa 6v, mut poika kieltäytyi tiukasti. Hän ei tyttöjen kanssa samaan jumppaan mene =)