Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi synnytyspelko!

24.09.2007 |

Siis voiko olla mahdollista että kun tässä neljättä jo ollaan odottamassa, mieltä kaihertaa ihan kamala synnytyspelko!!!

Mulla on ollut esikoisesta hätäsectio ja sen jälkeen kaksi helppoa ja nopeaa synnytystä, joten senkään puolesta ei pitäisi olla mielessä mistään kauhukuvia.

Mutta kun on, pelkään kipua, ponnistusta ja sitä että jokin menee pieleen... ja pelko tuntuu nyt hallitsevan ihan koko odotuksen ihanuutta! Onko muilla useamman lapsen synnyttäneelle tullut tälläistä pelkoa ihan yhtäkkiä?

Kuinka olette päässeet pelosta yli?

S rv 30+0

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viikkoja 35+1 ja kolmatta odotan, kaksi ekaa normaalia alatiesynnytystä, jotka menivät kaikin puolin hyvin, mutta olivat ihan erilaiset. Ensimmäinen käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinilla, kesti reilu 6h ja sain epiduraalin, mutta oli toiseen, vajaa 4h kestäneeseen luomusynnytykseen verrattuna tosi raju.

Ja nyt on tottakai ollut mielessä useinkin, että miten kolmas synnytys mahtaa mennä, ja synnytys jännittää kyllä jonkin verran! Eikä kummastakaan edellisestä ole jäänyt mitään ikävää muistoa..

Kiinnostavaa kuulla miten muilla.

Vierailija
2/2 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka synnytys oli 9h ja imukupilla lopulta tultiin mailmaan.

toinen 4h vesien menosta

kolmas 14h ekasta supistuksesta.

kaikissa noissa sain epiduraalin eivätkä olleet kamalia

neljäs vedet meni vuorokausi ennen synnytystä ja kun lopulta synnytys käynnistyi niin ekasta supistuksesta täyttä kipua niin kauan kunnes sain spinaalin ja vauva tuli melkein heti lääkityksen jälkeen. SYnnytys kesti 2h ja oli kivulias ja raju. Vauva kiidätettiin teholle kun keuhkot lamaantui ja lopulta koko keuhkot tulehtui ja teholla oltiin 4ov ja 10pv osastolla. Itse sain kohtutulehduksen joka kesti 2kk ennen kuin lääkkeillä talttui.

Nyt siis viides tulossa ja minua ei niinkään pelota itse synnytys vaan se etten ehdi saada lääkkeitä tai etten ehdi sairaalaan. Sitten pelottaa ennenaikainen synnytys,syöksysynnytys, yms.

aina olen pelännyt paitsi ehkä ekaa synnytystä. Kolmatta synnyttäessä kun lääkäri sanoi että saa ponnistaa minä löin jalat ristiin ja sanoin etten muuten varmasti ponnista! kätilö vaan totesi ettei nyt oikeen muu käy :o)

Tiedän nytkin että selviän mutta kipua pelkään.

niiloakseli rv 16+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla