mahdollisimman lämpimät talvi rukkaset?
Tuossa aiemmassa ketjussa oltiin sitä mieltä että reimatecit eivät ole tarpeaksi lämpimät käsineet talven pakkasiin. Nyt pitäisi tehdä talvivaate ostokset loppuun, joten aittakaa! ,itkä hanskat kannaattaa sitten ostaa noiden reimatecien lisäksi? Itse olen ihan pihalla näistä hanska asioista=)
Olisikohan jotkut kunnon nahkarukkaset karvavuorella lämpimät?
Kommentit (10)
Minun kokemukseni mukaan kaikkein lämpimimmät ovat Hans Comapnyn sellaiset rukkaset, joissa on tummanharmaa karvavuori eikä mitään kiristysremmejä ranteessa, vetoketjuja tms. Siis ihan yksinkertainen malli. Värejä vain on hyvin rajoitetusti, itse en ole nähnyt kuin tummansinisiä ja kirkkaanpunaisia, ja tytöillä meillä onkin ollut ne tummansiniset.
Ostopaikoista en tiedä muita kuin Kuljun kartanon Lempäälässä (sellainen halpakauppa). Mutta hanskat ovat kyllä todella lämpimät, pikkupakkasilla ovat kädet aivan hikiset.
Eli, kun pakkasta on noin max 12 astetta, ovat tarpeeksi lämpimät olleet ainakin Prismassa myytävät Elsa Pitkäsen teddyvuoriset kintaat, kotimaiset.
Sitä kylmemmällä kelillä loistavat ovat Muumi-nahkarukkaset, joskus vielä ohuet merinovillalapset niiden alla.
Reimatecin talvikinttaat ovat minusta surkeat. Meille en ole niitä edes hankkinut, kun töissä saan niiden kanssa harmaita hiuksia ihan tarpeeksi.... Ovat aika ohuet, eivät lämmitä tarpeeksi, mutta lapsen käsi hikoaa niiden sisällä heti, jos on lauha ilma. Sitten ovat kintaat sisältä märät, mutta kuivauskaappiinhan niitä ei saa laittaa! Eikä vuortakaan saisi kiskoa ulos kuivumaan, etteivät saumat kulu kääntelyn takia. En ymmärrä, miten noin hintavat kintaat voivat ollakin noin huonot....
saa kyllä kuiviksi, kun kääntää koko rukkasen väärinpäin. mun käsityksen mukaan niitä vuoria ei saa vetää ulos sen vuoksi, ettei se kalvo siellä välissä vahingoitu.
Remppu.:
Sitten ovat kintaat sisältä märät, mutta kuivauskaappiinhan niitä ei saa laittaa! Eikä vuortakaan saisi kiskoa ulos kuivumaan, etteivät saumat kulu kääntelyn takia.
Meillä olleet käytössä kahdella lapsella talvisin ja hyväksi todettu.Ostettiin kolmosellekkin koossa xxs.Jonathaneja kokeilin mutta ainakin meillä kädet olivat jäässä.Ruskovillan silkki-villalapaset olleet ehdottomat rukkasten alle tosi kovilla pakkasilla.
ne Elsa Pitkäsen hanskat on lämpöiset ja HansCompanyt myös. Kovemmilla pakkasilla vielä niiden alle sormikkaat (meillä ihan HM), niin kyllä tarkenee. Melkein yhtä hyvät on Jonathanin ja Lennen teddyhanskat.
Noita minäkin tulin suosittelemaan. Hans Companyn rukkasia myy ainakin Sokos, mutta muistaakseni olen niitä myös Prismoissa nähnyt. Hinnaltaan edulliset ja ainakin meillä ovat päihittäneet mennen tullen Reimatecit ja Jonathanit.
-Tintti
Hans Company - rukkasten materiaali? Eli onko ne vedenpitävät? Jonathanit ja Emil&Idat tarttuivat meille paitsi lämpimän teddyvuoren, niin myös vedenpitävyyden vuoksi.
nore:
Hans Company - rukkasten materiaali? Eli onko ne vedenpitävät? Jonathanit ja Emil&Idat tarttuivat meille paitsi lämpimän teddyvuoren, niin myös vedenpitävyyden vuoksi.
Mutta toisaalta ei sitä vedenpitävyyttä tarvitakaan sitten kun pakkasta on enemmän.. Loskakeleillä on kädessä yleensä tumput ja kurahanskat, koska en ole vielä täysin vedenpitäviä rukkasia löytänyt. Ja jos vuori pääsee kostumaan (joko vedestä tai hiestä), on minusta työlästä alkaa käännellä vuoria/koko hanskaa nurinpäin. Helpompaa on vain ripustaa ne tumput ilmavasti kuivumaan.
on ehdottomasti meillä todettu lämpimimmiksi ja ovat myös vedenpitävät. Leudommille ilmoille meillä on sitten Reimatecit ja Lennet.
Jonathanin teddyvuoriset sekä Emil&Ida-merkkiset myöskin teddyvuoriset rukkaset. Niillä toivottavasti pärjätään ;o)
Usean vuoden päiväkotikokemuksella voin yhtyä siihen mielipiteeseen, että Reimatecin rukkaset eivät ole kovin lämpimiä. :o(