Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvamme pitaa suutaan kokoajan auki ja kielta valilla ulkona? Tulen hulluksi, kun pohdin mika vaivaa! Auttakaa, onko kokemusta?!

22.09.2007 |

Eli meillä vauva 2,5kk ja pitää kokoajan suutaan auki (ei nukkuessa) ja välillä lisäksi kieltä ulkona. On tehnyt tätä syntymästä saakka. 6 viikon lääkärineuvolassa kerroin lääkärille, mutta hän ei osannut sanoa mitään. Olen kertonut asiasta myös neuvolantädille, mutta hänelläkään ei ollut kokemusta. Vauva on kehittynyt muuten normaalisti.

Mietin kieltä ja suuta joka päivä ja olen oikeasti kohta tulossa hulluksi, kun kukaan ei osaa sanoa asiasta mitään. Minua tämä suun auki pitäminen ja kieli todella häiritsevät. Enhän voi olla katsomatta vauvaa! Esikoinen piti suutaan ihan normaalisti kiinni, eikä työnnellyt kieltä ulos suustaan.

Asumme pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ole mahdollisuutta lasten yksityislääkäreihin. Ovat satojen kilometrien päässä, muuten olisin varmasti käynyt.

Onko kukaan kuullut vastaavasta ja voisiko vauvalla olla jokin kehityshäiriö? Vai mikä vauvalla on vialla?

Olen todella kiitollinen kaikista vastauksista!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran muuten kehittyy hyvin. Mutta vaatisin kyllä itse lähetteen vaikka lasten neuron polille, olisiko vaikka jotain suun motoriikan juttua? Eipä sinun ainakaan tarvitsisi miettiä asiaa koko ajan.

Mitenkäs syöminen/imeminen sujuu? Jos teillä on pieni paikkakunta, niin voihan olla ettei terkkari/lääkäri ole tavannut vastaavaa juttua aiemmin. Mielestäni sinulla on oikeus vaatia lähetettä, jos eivät osaa vastata kysymykseesi. Ja saisitpa itsellesi rauhan.

Tuttavallani oli vauva, joka piti kanssa kieltä ulkona jonkun viikon, muistan ajatelleeni, että apua, onkohan jotain häikkää, mutta se meni sitten ohi. En kyllä nyt muista millään, minkä ikäinen oli kun asia korjaantui.

Vierailija
2/3 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojallakin tuo oli joskus tapana, aina on joku " juttu" menossa, nyt 6,5kk iässä kirkuminen. En usko, että toi on mitään kummallista, mutta voithan mielenrauhan saamiseksi asiaa jostain kysästä tai pyytää lähetettä. Vauvat ovat kuitenkin yksilöitä jo pienestä ja teidän vauvalla voi nyt vaan olla sellainen tapa, että kieli on ulkona!! Kunnes tulee joku uusi tapa ... Jos häiriö olisi neurologinen niin kai se kieli olisi ulkona nukkuessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joskus kuulin vastaavasta tilanteesta, ja syy oli suurentuneiden rauhasten.

Sinuna puhuisin uudemman kerran esimerkiksi neuvolan terveyden hoitajalle, erityisesti niistä omista tuntemuksistasi.

Kun kerran asia häiritsee sinua.