korvatulehdus,kuinka pian lääkkeet vaikuttaa?
Hei,
Meillä pojalla (1,5v.) nyt ensimmäinen korvatulehdus (sama tapaus kuin siinä lääkkeet/ei lääkkeitä keskustelussa, jonka jokunen päivä sitten aloitin).
Flunssa alkoi tasan viikko sitten, antibiootit korvatulehdukseen aloitettiin torstai illalla, eli tasan 2vrk sitten. On ollut aika reipas, mutta kuumetta välillä enemmän, välillä vähemmän. Nyt taas 39C. Mietin, että kauankohan kestää ennen kuin antibiootti puree, eli kauanko tässä pitäisi odotella? Tietenkin tapaus- ja lääkekohtaista, mutta kokemuksianne kaipailisin. Kovasti kun äiti jo odottelee pikkumiehen parantumista, rassukoitahan nuo pienet pipit ovat :(.
T. Mangolia
Kommentit (4)
Onko sinulla tietoa kuinka monena päivänä tuota pronaxenia voi antaa? Meillä vauva 10kk on nyt syönyt kaksi peräkkäistä antibioottikuuria korvatulehduseen. Kipulääkkeeksi saimme juuri tuota pronaxenia 1,5ml kaksi kertaa päivässä.
Unohtui sitten lääkäriltä kysyä, että kuinka monena päivänä sitä saa antaa ettei olisi pienelle mitään haittavaikutuksia.
Lääkkeen annostus on aina yksilöllistä. Pronaxen on kipulääke, joka alentaa myös kuumetta, joten kovin montaa päivää peräkkäin sitä ei yleens ole tarpeellista antaa. Kannattaa soittaa esim. terveyskeskukseen / lääkäriasemalle, josta reseptin on saanut tai vaihtoehtoisesti apteekkiin, jotta saa varman tiedon.
Lisää tietoa Pronaxenista löytyy
http://www.poliklinikka.fi/laakeopas/&searchtype=5&searchstring=pronaxe…
meillä tyttö sai flunssan seurauksena todella kovan kuumeen, joka ei ottanut yhtään laantuakseen, itse asiassa kolmannen kuumepäivän jälkeisenä yönä kuume kipusi jo lähelle 40 astetta. olen noudattanut itse sitä sääntöä, että kolme päivää katselen kuumetta, jos vointi ei muuten huolestuta, joten vasta neljäntenä päivänä menimme lääkäriin.
Tyttö sai antibioottikuurin korva- ja hengitystietulehdukseen ja me ohjeen ehdottomasti mennä uudestaan lääkäriin, jos voinnissa ei ole tapahtunut kohenemista kahdessa päivässä, jolloin siis korkeaa kuumetta olisi ollut yhteensä 6 päivää. kahden antibioottiannoksen jälkeen yötä vasten annettu kuumelääke (ihan tavallinen lasten burana) laski kuitenkin kuumeen kokonaan pois. kyllä sinuna lähtisin viimeistään maanantaina uudestaan lääkäriin, jos kuumeelle ei tapahdu mitään.
lisäksi olen ymmärtänyt, että jos normaali kuumelääke ei laske kuumetta ollenkaan, pitäisi mennä lääkäriin.
1-2 vuotiaana ja kaikilla mennyt suunnilleen samanlailla että kuuri alkaa vaikuttaan 3-4 päivää sen jälkeen kun se on aloitettu. Oon pyytäny lääkäriltä reseptiä pronaxen nimiseen kuume ja kipulääkkeeseen jota ollaan käytetty niin kauan että särky menee ohi eli ainakin se 4 päivää. On tosi hyvä lääke verrattuna suppoihin tai panadoliin jotka ei meillä ole juuri särkyyn ja kuumeeseen auttanu.