Laihojen vauvojen äitejä linjoilla? Mikä syynä?
Meidän tytöllä (6kk) painoa on vasta 6450 g, pituus menee kuitenkin normaalikäyrää pitkin (67 cm). Kiinteät on aloitettu ja on vauvassa läskiäkin, mutta luut ovat kuin linnunpoikasella. Muuten terve tyttö, joskin syntyi jonkin verran etuajassa. Onko kenelläkään samanlaista laiheliinia? Neuvolassa ei oltu huolissaan, mutta itseäni jäi mietityttämään..
Kommentit (11)
Oletteko itse hoikkia? Mun yksivuotias on 7,5 kg ja nelivuotias 14 kg - terveitä ja reippaita lapsia.
painoja en muista, kun nyt tuo tyttö on jo yli kolme vuotias. Kaikkea mahdollista epäiltiin ja koko tyttö sairaalassa 1- 2 -vuoden iässä tutkittiin, mitään ei kuitenkaan löytynyt. Edelleen olemme painoseurannassa, mutta mielestäni ei enää ole laiha, vaan ihan tavallinen siro tyttö. Ja aina on kuitenkin syönyt hyvin, paino ei vain noussut!
mulla on kaks hoikkaa ja pitkää tyttöä. nuorempi meni jo yhessä vaiheessa siellä -24 käyrillä
Mua kiinnostaisi 6 kk:n mitat...
ap
mutta itse en sentään ollut noin laiha vauvana.
Aluksi luultiin ettei rintamaito riitä,
mutta lapsi oli siis sillekin allerginen.
Korvikelisämaito tietysti vaan pahensi tilannetta, mutta imetysdieetti sai painon nousemaan.
Oma lapseni oli puolivuotiaana 7 kg ja 67,5 cm.
Terve lapsi on aina ollut ja nyt kolmen vanhana yhä pienemmän puoleinen.
Geeneistä johtuu lapsen pikkuisuus.
Suunnilleen samoja mittoja kuin teillä. Nyt 6-vuotiaana on ensimmäisen kerran keskikäyrällä, tähän asti on aina menty alakäyrillä. Mitään ihmeellistä syytä pienuuteen ei koskaan löydetty.
Siis meillä:
Poika puolivuotiaana 69,5 cm pitkä ja paino 6995 g.
Lääkäri sanoi, että onhan äitikin hoikka, eli voi olla geeneissä. Neuvollassa kysyttiin, että syökö ja poika kyllä söi. Sen jälkeen tarkkailtiin vain, että painoa tulee tasaisesti lisää, ei niinkään millä miinuskäyrällä mennään. Fiksuna pidin neuvolatätiä...
Ei mitään allergiaepäilyjä tai muita. Nyt poika terve ja hoikka 2-vuotias.
Toiseksi vanhin oli puolivuotiaana kaikkein pienin: 65 cm, 6010 g. Kolme muuta on ollut n. puoli kiloa painavampia ja pari senttiä pitempiä. Geeneissä meidän lasten hoikkuus on, eikä kasvuja ole koskaan ihmetelty ja kummasteltu.
ajatellaan, että lapsen ei tarvitse olla pullukka, vaan on parempi olla hoikka. Munkin laihuutta aina lapsena ja nuorena kauhisteltiin, mutta nyt yli kolmekymppisenä, kahden raskauden jälkeen mulla on 10 ylimääräistä kiloa :(