Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten saa parhaiten taltutteua isomman raivoavan lapsen?
18.09.2007 |
Meillä poika 7v on alkanut saamaan todella kovia raivokohtauksia. Hänkäy päälle ja suoraan sanottuna pahoinpitelee. Minullakin on kädet täynnä mustelmia hänen riehumisen jäljiltä. Olen raivokohtauksen alkaessa ottanut hänet tiukkaan otteeseen ettei pääse huitomaan käsillä ja jaloilla, joskus hänet on vaikea taltuttaa ja mun on ollut pakko kaataa poika lattialle ja mennä päälle melkein istumaan (en kuitenkaan koko painolla).
Ihmettelen miten tuollaisia kohtauksia on alkanut tulemaan. Perusluonteelta lapsi on todella rauhallinen, hiljainen ja ujo. Noita raivokohtauksia on tullut muutamia ja haluaisin ne kokonaan pois tai ainakin lievemmiksi. Miten kannattaa toimia?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
hepuloivan muksun saat syliisi selin sinuun, jalat jalkojesi väliin ja kädet oman vartalonsa ympärille, voit pitää ranteista kiinni. Ole itse rauhallinen, tyynnyttele, anna raivota. Sit kun tulee se iso itku ja pahin raivo laantunut, voitte jutella. Itse tilanteessa ei voi muuta kuin antaa lapsen tunteen tulla ulos. Tsemppiä molemmille!