Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keillä on kolme lasta samassa huoneessa

Vierailija
24.10.2008 |

siis keillä on kolmio ja kolme lasta jotka joutuu jakamaan kaikki yhden huoneen?Miten ovat mahtuneet ja ovatko kaikki samaa sukupuolta.millaiset sängyt.onko huone pieni vai iso?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella on oma huone, mutta 3v tyttö ja 9- ja 11-vuotiaat pojat jakavat huoneen keskenään. Huone on 12 neliöö eikä sinne juuri muuta mahdu kuin sängyt, vaatekaapit ja poikien yhteinen koulupöytä. Meillä aikuisilla on kummallakin omat työhuoneet, ei haluta tinkiä omasta mukavuudesta. Kyllä ne lapset siellä pärjää, tosin 11v on alkanut rutiseen että haluaa oman huoneen. Jos saadaan ullakko eristettyä niin häädetään pojat sinne ja otetaan tytön huonekaveriksi joku sijoituslapsi. Meidän likka ei kuitenkaan uskaltaisi yksin nukkua.

Vierailija
2/11 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella on oma huone, mutta 3v tyttö ja 9- ja 11-vuotiaat pojat jakavat huoneen keskenään. Huone on 12 neliöö eikä sinne juuri muuta mahdu kuin sängyt, vaatekaapit ja poikien yhteinen koulupöytä. Meillä aikuisilla on kummallakin omat työhuoneet, ei haluta tinkiä omasta mukavuudesta. Kyllä ne lapset siellä pärjää, tosin 11v on alkanut rutiseen että haluaa oman huoneen. Jos saadaan ullakko eristettyä niin häädetään pojat sinne ja otetaan tytön huonekaveriksi joku sijoituslapsi. Meidän likka ei kuitenkaan uskaltaisi yksin nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 neliön huoneessa pojat 3v ja 6v kerrossängyssä ja tyttö 1v pinniksessä (siirtyi juuri sinne meidän makuuhuoneesta). Hyvin nuo siellä pärjää, kaikki lelut olivat siellä jo ennestään. Tilannetta täytynee katsoa uudelleen viimeistään parin vuoden kuluttua.

Toisessa makuuhuoneessa tytöt 8v ja 10v, ja 10v haluaisi kovasti omaa huonetta (suurin syy lienee pikkusiskon huono järjestyksen pito, esikoinen taas hyvinkin siisti). Asiaa on luvattu miettiä kun hän menee yläasteelle, eli parin vuoden kuluttua. Tytöillä selkeäasti pienempi huone kuin nuoremmilla.

Eli näin mennään toistaiseksi (pari vuotta), sitten mietitään uudelleen.

Vierailija
4/11 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sinne kyllä kolmatta enää mahdu, hyvä jos kaksi. On leluja, vaatekomero, pöytä, pieni kirjahylly, sänkyjen lisäksi. Neliöitä on n. 12. Mies saakin tulevaisuudessa luopua "omasta" huoneestaan.

Vierailija
5/11 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti parasta olisi kun laittaisitte kotinne sen mukaan paljonko teitä on ettekä tunge mihinkään kolmioon kuudella hengellä.....huh huh. Tää on just sitä ku tehdään lapsia enemmän kuin niihin on varaa ja sitten rutistaan kun on ahdasta ja rahat ei riitä mihinkään.

Vierailija
6/11 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti parasta olisi kun laittaisitte kotinne sen mukaan paljonko teitä on ettekä tunge mihinkään kolmioon kuudella hengellä.....huh huh. Tää on just sitä ku tehdään lapsia enemmän kuin niihin on varaa ja sitten rutistaan kun on ahdasta ja rahat ei riitä mihinkään.

Minä olin veljien kanssa samassa huoneessa 7-vuotiaaksi ja olisin pärjännyt pidempäänkin. 7-vuotiaana siirryin pikkusiskon kanssa samaan huoneeseen, veljet jäivät keskenään ja siitäkös tappelut alkoivat, jatkuivat sitten vuosikausia. Minä ja pikkuveli tultiin loistavasti toimeen, samoin kuin isoveljeni ja pikkusiskoni keskenään. Meidän perheessä olisi toiminut paremmin toisenlainen huonejako, mutta en silloin osannut sitä ehdottaa.

Vierailija
7/11 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 makuuhuonetta, teineillä omat huoneet ja poika 6v ja tytöt 5 ja 3v samassa huoneessa. 6v saa oman huoneen sitten kun vanhin muuttaa kotoa, täysi-ikäisyyteen 3,5 vuotta. Voi olla että haluu lähteä aiemmin, on sen tyyppinen persoona.

Mä en ymmärrä mitä se yksi nillittää toisten perheiden ja asuntojen koosta. Ei mullakaan ollut koskaan omaa huonetta. Siksi halusin sen noille omille teineille suoda, pienemmät saa sitten omat huoneet aikanaan, ala-asteikäisinä.

Vierailija
8/11 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän huoneessaan on 17m2.

Lapset 10v poika ja 6-v kaksostytöt.

Mutta siis, tuossa huoneessa VAAN nukutaan /lueskellaan kirjoja sängyllä tms.

Minulla ja miehellä on pieni makari, jossa on vaan sänky ja tietokonepöytä tykötarpeineen.

Kolmas makari on perheen yhteisellä päätöksellä varattu lemmikkieläimille, olemme koko perhe hullaantuneet marsuihin ja myös kasvatamme niitä. Tällä hetkellä on 8 omaa marsua + 6 poikasta kasvamassa ja odottamassa omaa kotia.

Minusta pienillä lapsilla ei sukupuolten kans oo mitään väliä. Tietenkin murrosiässä asia on sitten otettava uuteen harkintaan. Ehkä sitten parin vuoden päästä tytöt tulevat nukkumaan meidän makariin kerrossänkyyn ja poika saa oman huoneen.

Vierailija
9/11 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille on omat huoneet. Itse isosta perheestä eikä mulla ollu omaa huonetta ennekuin oli 17 ja muut sisaret oli muuttanut pois kotoa.

Vierailija
10/11 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso lastenhuone, jossa 5- ja 3-vuotiaat pojat kerrossängyssä ja 6-vuotiaalla tytöllä oma prinsessasänky, leluja, hyllyjä, iso vaatekaappi, pöytä ja tulisija. Vauva on meidän vanhempien makkarissa. Lisäksi meillä on iso työhuone (missä myös esikoisen kirjoituspöytä sekä paljon leluja) ja olohuoneessa on myös vauvan leluja.

Näin mennään melko pitkään, sillä kukaan meidän lapsista ei halua nukkua yksinään. Eri asia sitten isompana koululaisena, jos tuntuu että halutaan ihan omaa tilaa. Talo on siis vanha, jossa kaikki huoneet valtavia verrattuna nykytaloihin (4h+k).

Vierailija
11/11 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ME nukuttiin mun veljen kanssa samassa huoneessa vielä opiskellessamme (kotona meillä oli tosin ollut omat huoneet, iso talo kun oli). Juu. Muutettiin yhdessä samaan kaupunkiin ja vuokrattiin kaksio. Olisi voitu asua siinä kuin solussa molemmat omassa huoneessa, mutta mikavampaa oli kun oli kunnon olkkari. Makkarissa ei sitten ollut muuta kuin sängyt. Vuoden verran asuttiin kimpassa kunnes minä muutin nykyisen mieheni kanssa samaan asuntoon ja veljeni lähti armeijaan.

Nyt mulla on yksi lapsi ja toinen tulossa ja olipa tyttö tai poika, niin saavat nukkua samassa huoneessa kunnes omat haluavat. Yksi huone pidetään makuuhuoneena ja toinen leikkihuoneena. Ja jos kolmas tulee, niin sinne vaan joukon jatkoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme