Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kestovaipan käyttäjät vastatkaa!

Vierailija
24.10.2008 |

kuinka paljon teill'ä on vaippoja ja minkä ikäinen lapsi?

tyyliin: 6 aio, 2 villikset ja 14 sisävaippaa

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aktiivikäytössä tällä hetkellä seuraavat:

8 pul-taskua (pul-tasku on sellainen, jonka ulkopinta on pissanpitävää pul-kangasta ja ihoa vasten tuleva sellaista kangasta joka tuntuu kuivalta märkänäkin; sisään tulee pötköksi taiteltu harso ja lisäimu)

10 harsoa (tän varmaan tiedät vaikka näitäkin on jos jonkinlaisia)

5 bambulisäimua (Novitan bambu-langasta itse neulottuja n. 10x30cm suikuloita jotka laitetaan siis harson lisäksi imutehoa kasvattamaan)

5 nauhavaippaa (googleta disana nauhavaippa, tätä on vaikee selittää. Mut hyvä vaippa, käy ihan vastasyntyneellekin. Nyt meidän poju alkaa olla niin vikkelä liikkeissään että nauhiksen solmiminen on hankalaa, siksi käytetään enemmän noita taskuja)

muutama pilkottu harso lisäimuina

3 villikset (hahtuvalangasta olen itse neulonut nämä, käyvät siis nauhavaipan päälle kosteutta pitämään. Pul-taskun päälle ei tarvita muuta vesieristettä)

Vierailija
2/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä taskuvaippoja ja imuina yleensä harso tai vaipan oma insertti. Päivässä kuluu noin 7 kpl kummallakin.

Me käytetään noita kestoja vaan kotona päivällä. Yöllä ja ulkona käytetään yleensä kertiksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä? Voiko tehdä helposti itse?

Meillä aktiivikäytössä:

25 kpl taiteltavia harsoja (taitteluohje äitiyspakkauksesta

4 taskuvaippaa, joiden sisään tungen puuvillaisen lisäimun

4 muotoon ommeltua puuvillaista sisävaippaa

2 villahousut (ruskovillan merinovillasta ja omatekemät hahtuvavillaiset)

1 imse vimsen vaippakuori, eli sama kuin äitiyspakkauksessa mut isompaa kokoa

Vierailija
4/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä? Voiko tehdä helposti itse?

http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&…

Tolla kaavalla (vähän pyöristin kulmia) olen tehnyt ja meidän poitsulle ainakin tuntuu hyvin sopivalta mallilta. Tarrojen sijaan olen laittanut nepit, koska en tykkää tarroista käytössä. Tolla kaavallahan voi tehdä aioja, pul-taskuja tai sisävaippoja ihan miten vain haluaa, meillä käytetään pul-taskuja ja harsoja koska ei ole kuivausrumpua ja paksummat imut kuivuisivat ikuisuuden narulla.

Ei noiden ompeleminen vaikeaa ole jos on yhtään harrastanut ompelemista aiemmin. Ohjeita tuossa kaavan yhteydessä ei ole, mutta vähän järkeilemällä työjärjestys kyllä selviää. :)

Vierailija
5/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 taskuvaippaa (tsi)

12 harsoa

2 sisävaippaa (tsi)

2 pul-kuorta

2 ruskovillan villahousut

4 hahtuva-/merinovillahousut (tsi)

1 fleece-kuoret

4 minibunsia (lisäimuksi sisävaippaan tai sellaisenaan tuon fleece-kuoren sisälle)

sekä erinäinen määrä mikrokuituimuja ja bambufroteeimuja

Pääasiassa vaipatetaan tällä hetkellä noilla harsoilla (+bambuimu) ja pul-kuorilla, taskuvaipat ei istu täydellisesti ohutreitiselle neidille joten varmistuksena useinmiten villahousut.

Lisää sisävaippoja pitäisi ommella, koska nuo harsot rupeaa jo hieman kyllästyttämään. Leikattuna onkin jonkin verran sisävaippoja (tyyliä Cuddle), sekä lisää taskuvaippoja (tiukemmat reisikumpparit!)

Vierailija
6/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kpl sisävaippoja (merkkejä laidasta laitaan, mm. Popolini Bravo, ja tsi)

8 kpl pul kuoria

n. 40 kpl harsoja

n. 20 kpl flanelli liinoja

5 kpl Popolini AIO

n. 25 kpl Fuzzi Bunz taskuvaippoja sekä niille microkuitu imuja

+ varmaan jokunen määrä jotain sekalaisia vaippoja jotka eivät olleet meille sopivia ja odottavat että myyn ne pois.

On tainut mammalta vähän mopo karata käsistä :-D

Vierailija
7/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Kymmenkunta kotimaista cuddle buns sisävaippaa, joista kokonaan bambuiset on sairaan hyviä. (Näiden päälle tulee meidän taloudessa villahousut.)

* Villahousuja on neljät. Kaikissa pitkät lahkeet, jotta housut menevät sitten myös ihan tavallisina housuina. Parhaimmat ja käytetyimmät ovat Babyidean HH wool longiesit. Villahousujahan ei pestä joka käytön jälkeen, tuuletus riitttää, jos ei isompia tahroja ole.

* Parikymmentä Fuzzi Bunz taskuvaippaa. Osa ostettu käytettynä, osa uutena. Nämä on mun lempparit! Niiden sisään tulee mikrokuituimu(ja) ja ko. vaipat eivät petä meillä koskaan.

* Kymmenkunta Pallero taskuvaippaa, jotka toimivat samalla periaatteella kuin edellämainitut, ovat vain malliltaan kaposempia, joten vuotavat joskus haarasta.

* Hilivinksis AIO+ vaippoja on viisi. Ihanalla pehmeällä bambufleecesisustalla, nämä kilpailevat Fuzzien kanssa paremmuudesta. Nämä ovat tyyliä pese ja pidä, kaikki imut yms ovat valmiina, Nimi tulee siis siitä: all-in-one plus.

* Vaippojen sisään laitettavia imuja on monenmoisia ja laisia ja paljon :))

* Ja tiedoksi: vaippoja on liikaa, mutta olen ihan hurahtanut ;) Olen käyttänyt kestoja jo esikoisen kanssa 2000 luvun alussa ja silloin mentiin pitkälti harsoilla. Nyt on toinen tahti :)

Vierailija
8/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippoja on kyllä aikamoinen kasa. Meillä ei ole kuivausrumpua ja vaipat kuivuvat suhteellisen hitaasti, joten olen ommellut/ostanut vaippoja niin paljon, että varmanakin pärjää. Pesen vaipat 2-3 päivän välein.

- Sisävaippoja (TSI) 5 kpl

- Sisätäyttövaippoja (TSI) n. 25 kpl

- Taskuvaippoja (TSI + Fuzzi Bunz) 4 kpl

- AIO (Wilmis) 1 kpl

- TSI pötköimuja ja taittoflanelleita varmaan 40 kpl

- Harsoja vino pino, vaikka yleensä ne ovat käytössä lähinnä kaikessa muussa vauvatouhussa kuin vaippoina

- PUL-kuorivaippoja 2 kpl

- Villahousuja 6 kpl

Vierailija
9/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ahkerimmassa käytössä 8 taskuvaippaa, 4 sisävaippaa+villiksiä. Lapsi kohta 2v. Meillä vaippoja on kyllä tosi paljon kun tämä on jo toinen kestolapsi meillä ja olen myös ommellut itse vaippoja. Mutta tosiaan, nämä pyörivät käytössä jatkuvasti ja sitten tulee laitettua muita vasta jos nämä suosikit ovat pesussa. Isomman lapsen kaikki vaipat eivät sopineet tälle toiselle kun tämä toinen on niin tikkulaiha ja kuitenkin 2v kokoinen muuten. Jäävät reidestä liian väljäksi.

Vierailija
10/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kolmisen kuukautta ikää pojalla, ja vaipattimet:

2 hahtuvat

2 merinotvillikset

4 pul-kuoret

6 flanelliset muotoonommellut sisävaipat

25 harsoa

läjä froteisia lisäimuja ja muutamia flanellineliöitä

3 taskuvaippaa

ja ehdoton suosikki on harso+villis -yhdistelmät!

Vierailija
11/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aktiivikäytössä tällä hetkellä seuraavat:

8 pul-taskua

10 harsoa

5 bambulisäimua

5 nauhavaippaa

muutama pilkottu harso lisäimuina

3 villikset

Noita taskuja pitäisi ommella lisää, kun vain jostain repisin aikaa siihen hommaan. Nauhavaipat ja villikset on käytössä lähinnä päiväunilla. Öisin käytetään kertiksiä.

Vierailija
12/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kysynyt näin, mutta voisitteko kirjoittaa niin, että esikoista odottava, kestovaippoihin perehtymistä aloittava, pääsisi mukaan jutun juoneen.

Kuulostaa monimutkaiselta..

Vierailija
13/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen näin:

2 villahousut

5 sisävaippaa

1 pul-kuori

5 taskuvaippaa

ainakin 10 erilaista imua

Vierailija
14/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vielä siis kestoile, mutta vaippoja on seuraavasti:

18 sisävaippaa (sis. nauhavaipat ja harsot)

Yht. 9 kuorta:

3 villavaippahousut

4 pul-taskuvaippaa

2 pulkuorta

lisäksi tiima- ja taittoimuja.

Vierailija
15/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kuivaksiopetteluhousut

4 tots botsia

6 tsi vaippaa

12 lisäimua

lapsi käy jo pääsääntöisesti potalla, vaippaa tarvitaan yöksi ja ulkoillessa, meillä on kuivausrumpu, jotenka vaippoja ei tarvita lukumääräisesti montaa

lapsi 2v1kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi